Συνάδελφοι,
Στις 28
& 29 Ιουνίου, στην Αθήνα, πραγματοποιήσαμε το 29ο Τακτικό, Απολογιστικό
Συνέδριο της Ομοσπονδίας μας.
Κατά τη διάρκεια
των εργασιών τέθηκαν στο Σώμα των Συνέδρων όλα τα θέματα που αφορούν το παρόν
και το μέλλον του Οργανισμού μας και αποφασίστηκε το διεκδικητικό πλαίσιο πάνω
στο οποίο θα κινηθούμε την προσεχή περίοδο.
Αναλυτικά
στις εργασίες μας:
Α. Εγκρίθηκε με
ψηφοφορία, ο Διοικητικός και Οικονομικός Απολογισμός των πεπραγμένων του Δ.Σ
καθώς και ο προϋπολογισμός του επόμενου έτους.
Β. Διαμορφώθηκε και εγκρίθηκε από το Σώμα των Συνέδρων το νέο διεκδικητικό πλαίσιο που
θα αποτελεί και το αντικείμενο διαπραγματεύσεων, το επόμενο διάστημα, με την
Πολιτική Ηγεσία.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
ΕΝΑΝ Ο.Α.Ε.Δ.
ΔΗΜΟΣΙΟ-ΕΝΙΑΙΟ-ΙΣΧΥΡΟ-ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ
ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
Σε μια εποχή που τα μνημόνια διαδέχονται το ένα το
άλλο και η ανεργία παίρνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, ο ΟΑΕΔ, λόγω της φύσεως των υπηρεσιών που παρέχει, καλείται να αποδείξει,
όσο ποτέ άλλοτε, ότι παραμένει το τελευταίο και ασφαλέστερο
καταφύγιο του αδύναμου πολίτη που αναζητεί απεγνωσμένα ελπιδοφόρες λύσεις στα
προβλήματά του.
Για να γίνει αυτό επιβάλλεται άμεση και
ριζική ενίσχυση των πολιτικών και προγραμμάτων για την Ασφάλιση της Ανεργίας,
την ενίσχυση της Απασχόλησης και της Επαγγελματικής Κατάρτισης και Εκπαίδευσης.
Επιβάλλεται δηλαδή να υπάρχει ένας ΟΑΕΔ:
Δημόσιος, με διατήρηση αντικειμένων
και δράσεων που από τη φύση τους και από τις επιταγές του Συντάγματος ανήκουν
στον έλεγχο του Κράτους (Απασχόληση, Ασφάλιση, Εκπαίδευση),
Ανταγωνιστικός, με άμεση εφαρμογή
στη λειτουργία του, της σύγχρονης τεχνολογίας και τεχνογνωσίας.
Στην
υπηρεσία του πολίτη,
Με δεδομένα και αδιαπραγμάτευτα τα παραπάνω, διεκδικούμε:
● Καμία εκχώρηση σε ιδιώτες, αρμοδιοτήτων ή
αντικειμένων, που παραδοσιακά και εκ του Συντάγματος ανήκουν στον έλεγχο του
κράτους και ασκούνται από τον ΟΑΕΔ.
Σκέψεις για εκχώρηση, σε ιδιωτικές επιχειρήσεις
ενοικιάσεως εργαζομένων, αρμοδιοτήτων και δράσεων του Οργανισμού που υπηρετούν (χωρίς
οικονομική επιβάρυνση) τον αδύναμο πολίτη, θα μας βρει αντίθετους.
● Καμία συγχώνευση του Ο.Α.Ε.Δ. με άλλους
Οργανισμούς.
Η ιδιαιτερότητα, η ποικιλία και η πληθώρα των
αντικειμένων τα οποία διαχειρίζεται ο ΟΑΕΔ, το μέγεθός του καθώς και το
πρόβλημα της γραφειοκρατίας που ακόμα τον ταλαιπωρεί και τον καθιστά έναν
δυσκίνητο Οργανισμό, δεν αφήνουν κανένα περιθώριο, ούτε για σκέψεις,
συγχωνεύσεώς του με άλλους.
●
Άμεση αλλαγή του συστήματος είσπραξης των εισφορών των εργαζομένων υπέρ ΟΑΕΔ και
απόδοσής τους, στο εξής, απευθείας στον Οργανισμό και όχι μέσω ΙΚΑ. Η μέχρι
σήμερα ισχύουσα πρακτική έχει διογκώσει το χρέος (του ΙΚΑ προς τον ΟΑΕΔ) στο
αστρονομικό ποσό των 6 ½ δις Ευρώ.
● Άμεσο (νομικό) ξεκαθάρισμα των εκκρεμοτήτων
που έχουν δημιουργηθεί μετά τη μεταφορά των υπαλλήλων του Ο.Ε.Κ. και του Ο.Ε.Ε. είτε με τη δημιουργία του
νέου δημόσιου Φορέα, που έχει
εξαγγείλει η πολιτική Ηγεσία, στον οποίο θα περιέλθουν τα αντικείμενα και το απαραίτητο προσωπικό των
δύο καταργούμενων φορέων είτε με
άλλο τρόπο (π.χ. με τη δημιουργία Γεν. Διευθύνσεων ή Διευθύνσεων εντός του ΟΑΕΔ,
με την προϋπόθεση βεβαίως να συνεχιστούν τα αντικείμενα και οι δράσεις
(κοινωνικές παροχές) των ως άνω καταργηθέντων Οργανισμών (κοινωνικός Τουρισμός, στέγαση, επιδότηση ενοικίου
κλπ), που ανακούφιζαν τον
αδύναμο και απροστάτευτο πολίτη. Να μπει
τέλος στην ομηρεία του προσωπικού του Ο.Ε.Κ. και του Ο.Ε.Ε.
● Καμία
συγχώνευση του (τομέα) ΤΕΑΠΟΚΑ του ΤΕΑΔΥ με το νεοσύστατο Ενιαίο Ταμείο
Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ)
που με μαθηματική
ακρίβεια θα οδηγήσει σε κατάρρευση του εύρωστου οικονομικά ταμείου μας (του
ΤΕΑΠΟΚΑ).
● Μείωση των αναγκαίων ενσήμων για δικαίωμα
ανεργίας, κυρίως όσων επιδοτούνται για πρώτη φορά και επιμήκυνση της επιδότησης
για ένα επιπλέον έτος.
● Να είναι διαρκής η Εκπαίδευση του Προσωπικού
στις νέες δράσεις και τεχνολογίες του ΟΑΕΔ.
Οι νέες
τεχνολογίες, τα νέα προγράμματα, οι αυξημένες ευθύνες και κυρίως οι απαιτήσεις
των πολιτών για μια γρήγορη, αξιόπιστη και αξιοπρεπή συναλλαγή, επιβάλλουν οι
υπάλληλοι του Οργανισμού μας να είναι διαρκώς καταρτισμένοι και ενημερωμένοι.
●
Σύγχρονο μηχανογραφικό Δίκτυο που να καλύπτει όλες της Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ καθώς και ηλεκτρονική διασύνδεση του
Οργανισμού με άλλους Φορείς.
Με
γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση, πρωτίστως του πολίτη αλλά και των υπαλλήλων
του Οργανισμού, στις μεταξύ τους συναλλαγές για τη μείωση της γραφειοκρατίας,
πρέπει άμεσα να εκσυγχρονισθεί το υπάρχον μηχανογραφικό δίκτυο και κυρίως να
επιτευχθούν άμεσα οι ηλεκτρονικές συνδέσεις με τους Φορείς που άμεσα ή έμμεσα
εμπλέκονται στην ολοκλήρωση των συναλλαγών με τους συναλλασσόμενους.
Απλούστευση και εναρμονισμό των διαδικασιών
στις νέες τεχνολογίες για την καλύτερη
εξυπηρέτηση του πολίτη. Σε μια εποχή που και το τελευταίο σπίτι διαθέτει
σύνδεση στο Ιντερνετ είναι αδιανόητο, για απλές συναλλαγές, που μπορούν να
ολοκληρωθούν ηλεκτρονικά, να ταλαιπωρείται ο πολίτης επισκεπτόμενος τις
Υπηρεσίες μας.
Διεκδικούμε να μειωθεί στο ελάχιστο η φυσική
παρουσία των πολιτών, των ανέργων και των επιχειρηματιών στον ΟΑΕΔ.
●Καμία
μετακίνηση υπαλλήλου χωρίς προηγούμενη και αιτιολογημένη απόφαση του
Υπηρεσιακού Συμβουλίου.
●
Τέλος στην Αθηνοκεντρική διοίκηση του ΟΑΕΔ με άμεση αποκέντρωση αρμοδιοτήτων
για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη.
●
Άμεση στέγαση σε σύγχρονα κτίρια, που πληρούν όλες τις προδιαγραφές,
Υπηρεσιών μας που σήμερα αντιμετωπίζουν πρόβλημα, με το μικρότερο δυνατό
κόστος, με στόχο τη μείωση των δημοσίων δαπανών.
●
Να εξασφαλιστεί η υγιεινή και Ασφάλεια
στους χώρους εργασίας.
●
Στήριξη της Δημόσιας και δωρεάν περίθαλψης.
●
Ταμείο Αλληλοβοηθείας: Με πρωτοβουλία των εκπροσώπων των υπαλλήλων
πρέπει να πειστεί και ο πλέον δύσπιστος συνάδελφος ότι το συγκεκριμένο Ταμείο
το οποίο έχει συσταθεί και συντηρηθεί μέχρι σήμερα από τους ίδιους τους
εργαζόμενους, είναι επίτευγμά τους, λειτουργεί όλα αυτά τα χρόνια μόνο προς
όφελός τους, αφού πέραν των υποχρεωτικών αποδόσεων (εισφορές+μπόνους) στους
συνταξιούχους, έχει βοηθήσει εκατοντάδες συναδέλφους σε μια δύσκολη στιγμή
(ασθένεια κλπ) και κυρίως πρέπει να πειστεί ότι πρέπει να συνεχίζει να
αντιστέκεται και να αδιαφορεί στις όποιες προσπάθειες των Κυβερνήσεων ή της
Τρόικας που προσπαθούν να βάλουν χέρι στα αποθεματικά του και κυρίως να
στηρίζει τέτοιου είδους πρωτοβουλίες και προσπάθειες όπως είναι η δημιουργία
αυτού του Ταμείου.
● Καμία σύνδεση της αξιολόγησης υπαλλήλων με
απόλυση: Μαζί με την ΑΔΕΔΥ
διεκδικούμε την αποσύνδεση αξιολόγησης υπαλλήλων με απόλυση.
Δεν νομιμοποιούμε καμιά ξένη εταιρία ή
Οργανισμό να αξιολογήσει Έλληνες δημοσίους υπαλλήλους ούτε επιτροπή αξιολόγησης
στην οποία να μη μετέχουν και εκπρόσωποι των εργαζομένων και κυρίως χωρίς
περιγραφικό πλαίσιο θέσεων εργασίας και καθηκόντων. Η αξιολόγηση αντιθέτως θα
πρέπει να συνδεθεί με ανάλογη αμοιβή.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ
1. Καμία
περεταίρω μείωση των αποδοχών μας.
2. Άμεση,
αναδρομική, καταβολή των εξόδων κίνησης σε όλους τους υπαλλήλους που
εμπλέκονται στον έλεγχο και την υλοποίηση των προγραμμάτων Απασχόλησης (Για το
θέμα ήδη έχουμε προσφύγει δικαστικά) .
3. Διατήρηση
των κεκτημένων (υπερωρίες, ενίσχυση Ταμείου Αλληλοβοηθείας).
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΚΑΡΔΑΡΗΣ ΓΕΡ.
|
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
|
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΤΣΑΛΑΒΟΣ ΑΠΟΣΤ.
|
1) Ασφάλιση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυστηροποίηση των προϋποθέσεων χορήγησης του επιδόματος ανεργίας στους εποχικά εργαζόμενους (ο ΟΑΕΔ έχει καταλήξει να είναι συνεργοδότης τους – το μισό χρόνο τους πληρώνει η επιχείρηση και τον άλλο μισό ο Οργανισμός). Προσεκτική αύξηση ύψους και διάρκειας επιδότησης στην τακτική ανεργία. Ουσιαστική συνεργασία με ΣΕΠΕ-ΙΚΑ για την αντιμετώπιση του φαινομένου της ταυτόχρονης λήψης επιδόματος ανεργίας και (αδήλωτης) εργασίας. Στις τοπικές κοινωνίες αυτά τα φαινόμενα είναι γνωστά και οι υπηρεσιακοί παράγοντες υποχρεούνται να κινούν τις σχετικές διαδικασίες ελέγχου. Στις μεγάλες πόλεις η υποχρεωτική μετατροπή του επιδόματος ανεργίας σε επίδομα απασχόλησης θα έλυνε εν πολλοίς αυτό το πρόβλημα (οι επίδοξοι επιδοτούμενοι άνεργοι και λάθρα εργαζόμενοι δεν θα είχαν χρόνο να τα κάνουν και τα δύο).
Καμία επέκταση του επιδόματος ανεργίας σε μη-μισθωτούς. Οι ελεύθεροι επαγγελματίες αναλαμβάνουν εν γνώση τους επιχειρηματικούς κινδύνους μέρος των οποίων είναι και το ενδεχόμενο να μην έχουν τη ζήτηση που προσδοκούν. Αν δεν θέλουν να αναλάβουν το σχετικό ρίσκο μπορούν να γίνουν μισθωτοί. Έλεος πια με το λαϊκισμό: σε καμία χώρα του κόσμου δεν λαμβάνουν επίδομα ανεργίας οι επιχειρηματίες!
Τέλος, το επίδομα ανεργίας και γενικά οι παροχές της ασφάλισης θα μπορούσαν να χορηγούνται απευθείας από το ΙΚΑ που κάνει και την είσπραξη των εισφορών (με μεταφορά του αντίστοιχου προσωπικού στο ΙΚΑ). Έτσι θα λύνονταν μια και καλή το πρόβλημα με τα χρωστούμενα από το ΙΚΑ. Ο ΟΑΕΔ εξάλλου δεν έχει τον κατάλληλο μηχανισμό για να αναλάβει μόνος του την είσπραξη των σχετικών εισφορών, τον έλεγχο των ανασφάλιστων εργαζομένων, την έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας, τη βεβαίωση και αναγκαστική είσπραξη των οφειλών κτλ και προφανώς δεν συμφέρει να αναπτυχθεί άλλος ένας τέτοιος μηχανισμός παράλληλος στον ήδη υπάρχοντα του ΙΚΑ.
2) Απασχόληση.
Ανταγωνιστική δράση του ΟΑΕΔ παράλληλα με τη λειτουργία ιδιωτικών γραφείων εργασίας – διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού. Καμιά συνταγματική διάταξη δεν επιβάλλει την αποκλειστική παροχή των σχετικών υπηρεσιών από το κράτος.
Ενεργοποίηση των δράσεων συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού. Πεδίον δόξης λαμπρό για τον Οργανισμό το οποίο μέχρι σήμερα το καλύπτει μερικώς ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός και τα σχετικά ιδιωτικά γραφεία (εδώ βέβαια τίθεται το ερώτημα ποιοι θα αναλάβουν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν τέτοιες δράσεις: για παράδειγμα, πόσους υπαλλήλους έχει άραγε ο Οργανισμός με πτυχίο ψυχολογίας και μεταπτυχιακή ειδίκευση στη συμβουλευτική και τον επαγγελματικό προσανατολισμό? Αλλά έτσι γίνεται όταν αντί να ξεκινάμε με βάση τον ακριβή προσδιορισμό των μακροπρόθεσμων υπηρεσιακών αναγκών για να τις καλύψουμε εν συνεχεία προσλαμβάνοντας με διαγωνισμό το κατάλληλο προσωπικό, εμείς πρώτα βρίσκουμε το προσωπικό που θέλουμε να διορίσουμε και μετά εφευρίσκουμε θέσεις για το βολέψουμε).
Πραγματική προσπάθεια για σύζευξη προσφοράς και ζήτησης εργασίας. Για παράδειγμα, η σχετική ηλεκτρονική σελίδα του ΟΑΕΔ είναι ουσιαστικά ανενεργή. Οι ιδιωτικές εταιρίες ήδη καλύπτουν αυτό το κομμάτι πολύ καλύτερα από τον ΟΑΕΔ ο οποίος είναι ουσιαστικά ανύπαρκτος. Σημασία έχει να γίνεται η δουλειά και να καλύπτονται οι κοινωνικές ανάγκες, όχι να εξαντλούν οι συνδικαλιστές τη φαντασία τους για το πώς θα καταφέρουν με νομικίστικα επιχειρήματα να αποκλείσουν τους άλλους από την παροχή κοινωνικά ωφέλιμων υπηρεσιών μόνο και μόνο για να διασφαλίσουν το κρατικό μονοπώλιο. Φτάνει πια με αυτές τις νοοτροπίες!
κ. K. Ανώνυμε,
ΔιαγραφήΗ προσπάθεια των εκπροσώπων των εργαζομένων να αποβλέπουν σε εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών του (δημόσιου) ΟΑΕΔ ώστε να μη πέφτουν οι αδύναμοι πολίτες θύματα εκμετάλλευσης των ιδιωτικών γραφείων ευρέσεως εργασίας δεν είμαι βέβαιος ότι είναι «συνδικαλιστική φαντασία» ή όπως το είπες «νομικίστικα επιχειρήματα». Εκτός και πιστεύει κανείς ότι πέραν του ΟΑΕΔ, οιοσδήποτε άλλος προσφέρει τέτοιου είδους υπηρεσίες, το κάνει δωρεάν.
Θα περίμενα να πεις (γράψεις) «Τις όποιες αδυναμίες έχει ο ΟΑΕΔ (στην ιστοσελίδα του ή οπουδήποτε αλλού εντοπίζεις) άμεσα να τις διορθώσει μήπως και ωφεληθεί κατά τι ο άνεργος ώστε να μη χρειαστεί να κάνει τον «πελάτη» σε κάποιους επιτήδειους που θα του τα ..πάρουν.
Κοινωνικές παροχές (δωρεάν) έχω την εντύπωση ότι μόνο από «τα κρατικά μονοπώλια» προσφέρονται.
Μάκης Κάρδαρης
3) Εκπαίδευση-κατάρτιση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜεταφορά όλων των αρμοδιοτήτων στο Παιδείας. Δεν έχει καμιά λογική η Τεχνική Εκπαίδευση, τα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ και οι οργανισμοί πιστοποίησης επαγγελματικών προσόντων να υπάγονται στο Παιδείας και οι ΕΠΑΣ, τα ΚΕΚ και μερικά ΙΕΚ να ανήκουν στον ΟΑΕΔ. Πόσω μάλλον οι βρεφονηπιακοί σταθμοί (σιγά μην φτιάξουμε και δημοτικά)! Οι προσλήψεις μόνιμου και με σύμβαση προσωπικού θα διενεργούνται αποκλειστικά μέσω ΑΣΕΠ (με γραπτές εξετάσεις και μοριοδότηση) εντασσόμενες στον ενιαίο προγραμματισμό του Παιδείας για το σύνολο της δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Κατάργηση ανενεργών-ξεπερασμένων ειδικοτήτων και υποχρεωτική μεταφορά του προσωπικού σε άλλους κλάδους. Συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης για να ενταχθεί η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση σε ένα γενικότερο πλαίσιο μακροπρόθεσμης οικονομικής ανάπτυξης.
4) Οργανωτικά.
Αποκέντρωση αρμοδιοτήτων με μεταφορά στις περιφερειακές διευθύνσεις και παράλληλη ενίσχυση της Επιθεώρησης και του συντονιστικού ρόλου της Διοίκησης (η Διοίκηση είναι πάντοτε μοναδική ανεξάρτητα του πού εδρεύει – μπορεί επομένως να αναφερθεί κάποιος σε υδροκεφαλισμό αν θέλει να μιλήσει στα σοβαρά και σε Αθηνοκεντρισμό αν θέλει να πάρει ψήφους στις επερχόμενες εκλογές). Μεταφορά αρμοδιοτήτων από το ΔΣ στις αρμόδιες Γενικές Διευθύνσεις. Κατάργηση των θέσεων αντιπροέδρων. Περιορισμός των μελών του ΔΣ και του αριθμού των συνεδριάσεων (τα περισσότερα θέματα της ημερήσιας διάταξης μπορούν να λυθούν άμεσα και αποτελεσματικά σε επίπεδο Διεύθυνσης και Γενικής Διεύθυνσης – το να μεταφέρονται επομένως τα πάντα στο ΔΣ είναι δείγμα ευθυνοφοβίας από την πλευρά των υπηρεσιακών παραγόντων και κακοπιστίας εκ μέρους της Διοίκησης).
Ό,τι μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά να γίνει έστω και εις βάρος των δυνατοτήτων για ενδελεχέστερο έλεγχο που προσφέρει η αυτοπρόσωπη παρουσία. Δειγματοληπτικοί εκ των υστέρων έλεγχοι θα καλύψουν το κενό. Φυσικά, η πλήρης αξιοποίηση των ΤΠΕ απαιτεί και το αντίστοιχο προσωπικό. Κατά συνέπεια, απαιτείται τόσο η υποχρεωτική πιστοποίηση γνώσης Η/Υ για το σύνολο του προσωπικού όσο και η αναπροσαρμογή των προσόντων ένταξης στον κλάδο της μηχανογράφησης (με επανακατάταξη του ήδη υπηρετούντος προσωπικού). Γενικότερα, χρειάζεται υποχρεωτική εκπαίδευση του προσωπικού σε αντικείμενα άμεσου ενδιαφέροντος (όχι μεταπτυχιακά στην ιστορία της τέχνης…).
Ψήφιση Προεδρικού Διατάγματος, όπως άλλωστε προβλέπεται στον ΥΚ, για τις μετακινήσεις του προσωπικού βάσει αντικειμενικών κριτηρίων (τόσο ως προς τον προσδιορισμό των κενών θέσεων όσο και ως προς την επιλογή των υπαλλήλων που θα τις καλύψουν). Έτσι, η σχετική εξουσία δεν θα βρίσκεται ούτε στα χέρια του εκάστοτε Διοικητή ούτε στα χέρια των συνδικαλιστών μέσω των υπηρεσιακών συμβουλίων. Επίσης, σε αυτό το ΠΔ θα ρυθμίζεται και ο τρόπος στελέχωσης της Διοίκησης και των Περιφερειακών Διευθύνσεων με συνυπολογισμό των συναφών τυπικών προσόντων, της σχετικής προϋπηρεσίας, του τρόπου διορισμού στον Οργανισμό (με διαγωνισμό ή όχι) και των βαθμών των εκθέσεων αξιολόγησης.
5) ΟΕΚ-ΟΕΕ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑποσαφήνιση, επιτέλους, του αν και ποιες αρμοδιότητες του ΟΕΚ και ΟΕΕ θα διατηρηθούν. Πλήρης ενσωμάτωση αυτών των αρμοδιοτήτων στον ΟΑΕΔ με αλλαγή του Οργανισμού της Υπηρεσίας. Προσδιορισμός του απαιτούμενου προσωπικού για την άσκηση αυτών των αρμοδιοτήτων και μεταφορά των υπολοίπων σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου.
Ας έχουμε υπόψη μας, πάντως, πως το Μνημόνιο μιλάει για μείωση του μη μισθολογικού κόστους μέσω της κατάργησης των υποχρεωτικών εισφορών υπέρ ΟΕΚ, ΟΕΕ και συνακόλουθα της διακοπής χορήγησης των αντίστοιχων παροχών και της κατάργησης των δύο Οργανισμών. Στο πλαίσιο αυτό η αυτοχρηματοδότηση των ΟΕΚ-ΟΕΕ δεν συνιστά πλεονέκτημα, όπως συνήθως αναφέρεται, αλλά μειονέκτημα. Διότι οι εν λόγω Οργανισμοί δεν καταργήθηκαν για να μειωθούν οι κρατικές δαπάνες αλλά για περιοριστεί το εργασιακό κόστος. Επίσης, πολλοί εργαζόμενοι δεν είναι καθόλου αντίθετοι στην κατάργησή τους διότι ενώ πλήρωναν για δεκαετίες εισφορές ποτέ δεν έλαβαν κάποια παροχή (σε αντίθεση για παράδειγμα με τους ίδιους τους υπαλλήλους των ΟΕΚ, ΟΕΕ, Υπουργείου Εργασίας που συχνά λάμβαναν παροχές όπως εισιτήρια για θέατρα χωρίς να είναι δικαιούχοι).
Κατά συνέπεια, οι όποιες παροχές διατηρηθούν θα πρέπει να είναι ξεκάθαρα κοινωνικού αναδιανεμητικού χαρακτήρα (ούτως ή άλλως ποτέ οι παροχές δεν χορηγούνταν σε ανταποδοτική βάση) και να χρηματοδοτούνται από τα γενικά φορολογικά έσοδα και όχι από τους άλλους εργαζόμενους οι οποίοι είτε λόγω εισοδήματος και λοιπών περιοριστικών προϋποθέσεων είτε λόγω έλλειψης μέσου ουδέποτε έλαβαν (και ούτε επρόκειτο να λάβουν) κάποια σχετική παροχή.
6) Οικονομικά.
Η προτεινόμενη σύνδεση αμοιβής-παραγωγικότητας θα με εξέπληττε ευχάριστα αν δεν ήξερα το δημόσιο… Εν προκειμένω μάλλον πρόκειται για μια πρόταση ενεργοποίησης των διατάξεων του ενιαίου μισθολογίου που αφορούν το κίνητρο επίτευξης στόχων με τρόπο που είτε θα το παίρνουν όλοι (όπως παλιότερα το κίνητρο απόδοσης) είτε θα το παίρνουν οι εκλεκτοί της διοίκησης και των συνδικαλιστών που θα αποτελούν και τα μέλη των επιτροπών «αξιολόγησης». Ας οργανωθεί πρώτα ένα στοιχειωδώς αξιόπιστο σύστημα αξιολόγησης (και κρίσεων) και εν συνεχεία να δούμε το θέμα των μπόνους…
Αναφορικά με το Ταμείο Αλληλοβοήθειας, είτε θα πρέπει να εξασφαλίσει επιπρόσθετους πόρους με νομοθετική κατοχύρωση της επιχορήγησης από τη Διοίκηση ή την καθιέρωση κοινωνικού πόρου υπέρ του (πχ ως ποσοστιαία παρακράτηση επί του τιμήματος των προμηθειών του Οργανισμού) είτε θα πρέπει να καταργηθεί (όποιος θέλει να αποταμιεύσει μπορεί να το κάνει και μόνος του απευθυνόμενος μάλιστα και σε πιο ειδικευμένους φορείς από το ταμείο). Το πρώτο το βλέπω δύσκολο (και άδικο). Επομένως… Όσο για το κοινωνικό έργο του ταμείου αυτό μπορεί να συνεχιστεί από την ίδια την Ομοσπονδία με βάση τα έσοδά της από τις εισφορές των μελών και την επιχορήγηση από τη Διοίκηση.
Τέλος, όσον αφορά τα καθεαυτό μισθολογικά να επισημάνω πως δεν είναι δυνατόν να θεωρείται θεμιτό αίτημα η ουσιαστική καταστρατήγηση του ενιαίου μισθολογίου. Οι εποχές όπου κάποιοι ήταν περισσότερο ίσοι από τους υπόλοιπους θα πρέπει επιτέλους να αποτελέσουν παρελθόν.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία! (βγήκε λίγο μεγάλο αλλά εντάξει, από τα τελευταία είναι). Καλή συνέχεια και καλό καλοκαίρι!
Κ. Ανώνυμε,
ΔιαγραφήΔεν σχολιάζω τα γραφόμενά σου σχετικά με οικονομικά αιτήματα κλπ. Άλλως τε δεν διακρίνω ουσιαστικές διαφωνίες ή διαφοροποιήσεις.
Όμως θα μου επιτρέψεις να αναφερθώ στο Ταμείο Αλληλοβοηθείας.
Μετά την γενικότερη οικ. Κρίση μάλλον πρέπει να ξεχάσουμε «επιπρόσθετους πόρους» όπως λες, ανεξαρτήτως από πού θα προέρχονται. Φαντάσου με το Ταμείο Ανεργίας στα 360 € εμείς να ζητάμε πρόσθετο πόρο κλπ.
Θεωρώ πως ό,τι πρέπει να γίνει για την επιβίωση του Ταμείου θα πρέπει να το κάνουν (όπως το έκαναν μέχρι σήμερα) οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.
Και γίνεται πανεύκολα αρκεί να σταματήσουν οι παραιτήσεις από παρασυρμένους, είμαι βέβαιος, συναδέλφους.
Όσο για την άποψή σου ότι όποιος θέλει να κάνει αποταμίευση, το κάνει και μόνος του, ναι μεν είναι σωστό αλλά έτσι θα πάψει άμεσα να υπάρχει ο χαρακτήρας της αλληλεγγύης που διακρίνει το εν λόγω Ταμείο μας.
Εκτός και πιστεύεις πως αν κάποιος συνάδελφος αρρωστήσει θα σηκώσει ο άλλος μέρος των καταθέσεών του για να τον συνδράμει.
Μακάρι αλλά δεν το πιστεύω.
Άρα η έκκλησή μου είναι: Στηρίξτε όλοι το Ταμείο μας και αποτρέπετε οιονδήποτε σκέπτεται να παραιτηθεί.
Kαρδαρης Μάκης
Συμφωνώ πως είναι μάλλον αδύνατο να επιτύχουμε την εξεύρεση επιπρόσθετων πόρων στην παρούσα συγκυρία. Αυτό θα έπρεπε να είχε ήδη γίνει τις καλές εποχές. Δεν θα έπρεπε δηλαδή να αρκεστούμε στην όποια εθελοντική συνεισφορά της εκάστοτε Διοίκησης αλλά να επιδιώξουμε νομοθετική κατοχύρωση. Άλλωστε όλα τα υγιή, ευγενή ταμεία έτσι πέτυχαν την ευρωστία τους. Με τους κοινωνικούς πόρους. Όχι από τις εισφορές των μελών τους.
ΔιαγραφήΤο γιατί αυτό δεν έγινε θα πρέπει να το εξηγήσουν οι μέχρι σήμερα συνδικαλιστικές ηγεσίες...
Αν κάποιος είναι απρόθυμος να σηκώσει από τις καταθέσεις του χρήματα για να συνδράμει έναν συνάδελφο που έχει άμεση υπαρκτή ανάγκη άλλο τόσο και περισσότερο απρόθυμος θα είναι να πληρώσει σήμερα μια ολοένα και αυξανόμενη εισφορά υπέρ του Ταμείου για να καλυφθεί μια κάποια μελλοντική πιθανή ανάγκη συναδέλφου - και αν μέχρι τότε τα χρήματα δεν έχουν (ξανα)κουρευτεί ή ήδη ξοδευτεί αλλού.
Ούτε λοιπόν το επιχείρημα της αποταμίευσης, ούτε εκείνο της αλληλεγγύης φαντάζουν σήμερα πειστικά. Και η συνεχιζόμενη φυγή από το Ταμείο φαίνεται να το επιβεβαιώνει. Τουλάχιστον, όσο είναι καιρός, να διασφαλιστεί ότι το Ταμείο θα είναι σε θέση και στο μέλλον να επιστρέφει εντόκως τις εισφορές που έχει καταβάλλει ο καθένας. Οι παλιοί πήραν από το Ταμείο παροχές πολύ μεγαλύτερες σε σχέση με τις εισφορές τους. Τουλάχιστον ας διασφαλιστεί πως οι νεότεροι υπάλληλοι δεν θα χάσουν και όσα έχουν ήδη δώσει...
Αλήθεια, με τις απώλειες από το κούρεμα υπάρχει κάποια εξέλιξη;
Το αρχικό κείμενο ήταν ενιαίο αλλά έσπασε στα τρία γιατί τα comments δεν μπορούν να υπερβούν έναν ορισμένο αριθμό χαρακτήρων. Ευχαριστώ το διαχειριστή για την ενοποίηση και την αναβάθμιση σε κύριο θέμα.
ΑπάντησηΔιαγραφή