ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
27.10.2015
Επιστολή στον Υπουργό Παιδείας η οποία κοινοποιήθηκε στον Πρωθυπουργό στους αρχηγούς των κομμάτων και στους κοινωνικούς φορείς απέστειλε η ΓΣΕΕ με την οποία ζητά την άμεση αποκατάσταση του ρόλου και της λειτουργίας των επαγγελματικών σχολών (ΕΠΑ.Σ.) και των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Η Συνομοσπονδία τονίζει την αναγκαιότητα διεξαγωγής κοινωνικού διαλόγου με στόχο την ανάπτυξη ενός οργανωμένου συστήματος επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, άμεσα συνδεδεμένου με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Σας επισυνάπτουμε τη σχετική επιστολή
Προς
Τον Υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων
κ. Ν. Φίλη
Κοινοποίηση:
▪ Πρωθυπουργό της Ελλάδας, κ. Α. Τσίπρα
▪ Πρόεδρο της ΚΟ της Νέας Δημοκρατίας, κ. Β. Μεϊμαράκη
▪ Πρόεδρο της ΚΟ της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ), κα. Φ. Γεννηματά
▪ τον Πρόεδρο της ΚΟ του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας, κ. Δ. Κουτσούμπα
▪ Πρόεδρο της ΚΟ του Ποταμιού, κ. Σ. Θεοδωράκη
▪ Πρόεδρο της ΚΟ των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, κ. Π. Καμμένο
▪ Πρόεδρο της ΚΟ της Ένωσης Κεντρώων, κ. Β. Λεβέντη
▪ Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, Πρόεδρο κ. Θ. Φέσσα
▪ Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος,
Πρόεδρο κ. Γ. Καββαθά
▪ Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, Πρόεδρο κ. Β. Κορκίδη
▪ Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Πρόεδρο κ. Α. Ανδρεάδη
▪ Ομοσπονδία Υπαλλήλων ΟΑΕΔ
Θέμα: Αποκατάσταση του ρόλου και της λειτουργίας
των Επαγγελματικών Σχολών στη Δευτεροβάθμια Τυπική Εκπαίδευση.
Κύριε Υπουργέ,
Λαμβάνοντας υπόψη την ανάληψη νομοθετικής πρωτοβουλίας που αφορά, ανάμεσα σε άλλα, και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η ΓΣΕΕ επανέρχεται και ζητά την αποκατάσταση του ρόλου και της λειτουργίας των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ.) και των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ., ως βασικό υποσύστημα στη δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση.
Το συγκεκριμένο αυτό αίτημα της Συνομοσπονδίας εντάσσεται στο μείζον ζήτημα της - χωρίς άλλη πλέον καθυστέρηση – διεξαγωγής επίσημου κοινωνικού διαλόγου για την ανάπτυξη ενός οργανωμένου συστήματος επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, ποσοτικά και ποιοτικά αναβαθμισμένου και σε συνάρτηση με την ανάπτυξη μηχανισμών διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας σε ειδικότητες και δεξιότητες.
Στην κατεύθυνση αυτή, θεωρούμε κρίσιμη τη δέσμευση της Κυβέρνησής σας ότι η όποια μεταρρύθμιση που σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με την εθνική πολιτική απασχόλησης, οφείλει να στηρίζεται στην αξιολόγηση των επιπτώσεων των μέτρων που έχουν ήδη ληφθείβασιζόμενοι και σε δεσμευτικούς ποιοτικούς δείκτες, οι οποίοι για τη ΓΣΕΕ συμπυκνώνονται στο τρίπτυχο: θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης - όροι εργασίας/επαγγελματικές ειδικότητες - αποδοχές εργαζομένων.