Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2015

Επετειακός λόγος προς τους εργαζόμενους στον Οργανισμό που εκφωνήθηκε την Τρίτη 27 Οκτωβρίου

Κ. Διοικήτρια, κύριοι αντιπρόεδροι, κύριοι γενικοί διευθυντές, φίλες κι φίλοι, αγαπητοί συνάδελφοι.

Δεν είμαι, ασφαλώς, εδώ, ανάμεσά σας, για να σας διδάξω ιστορία με την αφορμή της επετείου της 28ης Οκτωβρίου. Δεν είμαι εδώ για να σας μεταφέρω το δίδαγμα της επετείου. Δεν είμαι εδώ για να σας πω αυτά που ήδη γνωρίζετε.

Δελτίο τυπου ΓΣΕΕ για ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ

                                               ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  
                                                 27.10.2015

Επιστολή στον Υπουργό Παιδείας η οποία κοινοποιήθηκε στον Πρωθυπουργό στους αρχηγούς των κομμάτων και στους κοινωνικούς φορείς απέστειλε η ΓΣΕΕ με την οποία ζητά την άμεση αποκατάσταση του ρόλου και της λειτουργίας των επαγγελματικών σχολών  (ΕΠΑ.Σ.) και των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Η Συνομοσπονδία τονίζει την αναγκαιότητα διεξαγωγής κοινωνικού διαλόγου με στόχο την ανάπτυξη ενός οργανωμένου συστήματος επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, άμεσα συνδεδεμένου με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.  

Σας επισυνάπτουμε τη σχετική επιστολή 


Προς
Τον Υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων
κ. Ν. Φίλη

Κοινοποίηση:
▪ Πρωθυπουργό της Ελλάδας, κ. Α. Τσίπρα
▪ Πρόεδρο της ΚΟ της Νέας Δημοκρατίας, κ. Β. Μεϊμαράκη
▪ Πρόεδρο της ΚΟ της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ), κα. Φ. Γεννηματά
▪ τον Πρόεδρο της ΚΟ του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας, κ. Δ. Κουτσούμπα
▪ Πρόεδρο της ΚΟ του Ποταμιού, κ. Σ. Θεοδωράκη
▪ Πρόεδρο της ΚΟ των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, κ. Π. Καμμένο
▪ Πρόεδρο της ΚΟ της Ένωσης Κεντρώων, κ. Β. Λεβέντη

▪ Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, Πρόεδρο κ. Θ. Φέσσα
▪ Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος, 
Πρόεδρο κ. Γ. Καββαθά
▪ Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, Πρόεδρο κ. Β. Κορκίδη
▪ Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Πρόεδρο κ. Α. Ανδρεάδη 

▪ Ομοσπονδία Υπαλλήλων ΟΑΕΔ


Θέμα: Αποκατάσταση του ρόλου και της λειτουργίας
των Επαγγελματικών Σχολών στη Δευτεροβάθμια Τυπική Εκπαίδευση.


Κύριε Υπουργέ,
Λαμβάνοντας υπόψη την ανάληψη νομοθετικής πρωτοβουλίας που αφορά, ανάμεσα σε άλλα, και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η ΓΣΕΕ επανέρχεται και ζητά την αποκατάσταση του ρόλου και της λειτουργίας των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ.) και των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ., ως βασικό υποσύστημα στη δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση.
Το συγκεκριμένο αυτό αίτημα της Συνομοσπονδίας εντάσσεται στο μείζον ζήτημα της  - χωρίς άλλη πλέον καθυστέρηση – διεξαγωγής επίσημου κοινωνικού διαλόγου για την ανάπτυξη ενός οργανωμένου συστήματος επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, ποσοτικά και ποιοτικά αναβαθμισμένου και σε συνάρτηση με την ανάπτυξη μηχανισμών διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας σε ειδικότητες και δεξιότητες
Στην κατεύθυνση αυτή, θεωρούμε κρίσιμη τη δέσμευση της Κυβέρνησής σας ότι η όποια μεταρρύθμιση που σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με την εθνική πολιτική απασχόλησης, οφείλει να στηρίζεται στην αξιολόγηση  των επιπτώσεων των μέτρων που έχουν ήδη ληφθείβασιζόμενοι και σε δεσμευτικούς ποιοτικούς δείκτες, οι οποίοι για τη ΓΣΕΕ συμπυκνώνονται στο τρίπτυχο: θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης - όροι εργασίας/επαγγελματικές ειδικότητες - αποδοχές εργαζομένων.

Λεςβος: “Τα πόδια των παιδιών κυριολεκτικά σαπίζουν. Σε ένα μήνα οι πρόσφυγες θα είναι νεκροί.


Η ζωή στη Λέσβο: « Παιδικά Ποδαράκια παθαίνουν γάγγραινα, στην κυριολεξία σαπίζουν – έχετε ένα μήνα περιθώριο, στη συνέχεια όλοι αυτοί οι άνθρωποι θα είναι νεκροί»


Άρθρο της Lliana Bird για το Huffington Post
 
«Υπάρχουν χιλιάδες παιδιά εδώ και τα πόδια τους, κυριολεκτικά σαπίζουν, δεν μπορούν να κρατηθούν στεγνά, έχουν υψηλούς πυρετούς και στέκονται μέσα στη βροχή για τις ημέρες. Έχετε ένα μήνα παιδιά, και στη συνέχεια όλοι αυτοί οι άνθρωποι θα είναι νεκροί»..

 
Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια της Δρ Λίντα στο τηλέφωνο, μιας εκ των γιατρών των εθελοντικών οργανώσεων μας (Help Refugees and CalAid) από τις οποίες είχε ζητηθεί να αποσταλεί στη Λέσβο σε μια προσπάθεια για παροχή βοηθείας έκτακτης ανάγκης, και με σκοπό να βοηθήσει τους βαρυφορτωμένους συναδέλφους της που βρίσκονταν ήδη εκεί .

Η μαθητεία του ΟΑΕΔ είναι αναντικατάστατη


Συντάκτης: 
Κώστας Σταμούλος*



Πρέπει να κατανοηθεί από τους εμπλεκόμενους στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη μαθητεία ότι η βιωματική εμπειρία του ΟΑΕΔ στην υλοποίηση του εκπαιδευτικού συστήματος μαθητείας είναι πολύτιμη και αναντικατάστατη 






Στο πλαίσιο του εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τη μαθητεία αναπτύσσονται οι απόψεις:
⓵ Υιοθετείται πολλές φορές η κυρίαρχη πολιτική της Ε.Ε. στην αντιμετώπιση της ανεργίας των νέων, με την εφαρμογή της καθολικής μαθητείας σε αποφοίτους της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Ο ν. 4186/2013 θεσμοθετεί την πολιτική αυτή, μεταλλάσσει τη μαθητεία σε πρακτική άσκηση αποφοίτων, οδηγώντας τους στην εργασία χωρίς αμοιβή και χωρίς ασφάλιση.