Μαρία Καραμεσίνη*
Ο Ν. 4186/2013 επέφερε πολλές αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μεταξύ των οποίων η ριζική αναθεώρηση/μετάλλαξη του θεσμού της μαθητείας. Η τελευταίαθεσμοθετήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1952 και ταυτίστηκε εξαρχής με το δυϊκόσύστημα εναλλαγής θεωρητικής και πρακτικής εκμάθησης «τέχνης» σε ειδικές τεχνικές σχολές του Υπ. Εργασίας και στις επιχειρήσεις. Οι σχολές αυτές ήταν 2ετούς έως 5ετούς διάρκειας, ανάλογα με την ειδικότητα, ενώ η αμοιβή των μαθητευόμενων για την εργασία τους κατά την πρακτική άσκηση καθορίστηκεως κλιμακούμενο ποσοστό των αποδοχών των τεχνιτών της ειδικότητας.