ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση συνοδεύτηκε από μια ενορχηστρωμένη επιχείρηση κυβέρνησης και μιντικού συστήματος υπονόμευσης των δημόσιων πανεπιστημίων με αιχμή τις επιδόσεις των μαθητών.
Μετά τις ανακοινώσεις, το πανομοιότυπο επιχείρημα που αναπαρήχθη από τα περισσότερα μίντια και την υπ. Παιδείας είναι πως σε κάποιες σχολές η βάση εισαγωγής διαμορφώνεται κάτω από τη βαθμολογική βάση του 10 και άρα δεν είναι δυνατόν ένας μαθητής με γενικό βαθμό 7,5 να εισαχθεί, για παράδειγμα στο Μαθηματικό. Ο στόχος είναι ξακάθρος και σε αυτόν κατέληγαν όλες οι αναφορές: Να στρωθεί το χαλί για την επαναφορά του ορίου του 10 για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το παράδοξο και υποκριτικό είναι πως ένας μαθητής με βαθμό κάτω από 10 κρίνεται από τους «ειδήμονες» ακατάλληλος για το Δημόσιο Πανεπιστήμιο, αλλά ασφαλώς μπορεί να αποκτήσει για παράδειγμα πτυχίο Ιατρικής ή Νομικής σε ιδιωτικό Πανεπιστήμιο αρκεί να πληρώσει αδρά. Αυτή είναι η επιδίωξη εξάλλου τις επαναφοράς του ορίου του 10 και της μείωσης των εισακτέων: Να οδηγηθούν τα παιδιά στην ιδιωτική εκπαίδευση.