ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ Ο.Α.Ε.Δ.
Τηλ.9989661,9989686
Αθήνα, 6/4/2017
Αριθ.Πρωτ.106
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Ο.Ε.Λ. ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΑΜΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2017-2018
Συναδέλφισσες/οι
Είναι γνωστό ότι με ανακοίνωση μας σας στις 23-1-2017 σας ενημερώσαμε για τις αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης τη Ο.Ε.Λ. που έγινε στις 18-1-2017. Μεταξύ των θεμάτων ,που μας απασχόλησαν ήταν και η λειτουργία Πειραματικών ΕΠΑ.Σ., όπως αυτές προβλέπονται από την παρ. 1 του άρθρου 114 του νόμου 4387/2016. Η Ο.Ε.Λ. αντέδρασε για την λειτουργία Π.ΕΠΑ.Σ. σε συνεργασία με την Εταιρεία Τροχαίου Υλικού του Ο.Σ.Ε. και το ΕλληνογερμανικόΕπιμελητήριο για τους λόγους ,που αναφέρονται στην ανωτέρω ανακοίνωση.
Ωστόσο η ΟΕΛ είναι υπέρ της λειτουργίας Πειραματικών Επαγγελματικών σχολών με σκοπό τη βελτίωση του Πλαισίου Ποιότητας της Μαθητείας και για αυτό τον λόγο καταθέσαμε πλαίσιο πρότασης μας για Πειραματικές ΕΠΑ.Σ. που εγκρίθηκε από την Γενική Συνέλευση. Το πλαίσιο αυτό συζητήθηκε σε όλα τα Δ.Σ των συλλόγων ,όπου συμμετείχε το Προεδρείο της ΟΕΛ και διαμορφώθηκε η παρακάτω πρόταση.
Το πλαίσιο της πρότασης μας για την λειτουργία Πειραματικών ΕΠΑ.Σ. στηρίζεται σε μια κοινωνική πραγματικότητα, που αναδείχθηκε από την στιγμή ίδρυσης των ΕΠΑ.Σ ,το 2006.
Οι μαθητές κατά την διετή φοίτηση τους, είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθούν πρόγραμμα εκπαιδευτικής διαδικασίας με 21 ώρες την εβδομάδα και παράλληλα να ασκούνται πρακτικά 4ή 5 ημέρες την εβδομάδα σύμφωνα με το δυικό σύστημα Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.. Η κατάσταση αυτή σημαίνει ότι οι μαθητές των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. σε καθημερινή βάση είναι για (4 ώρες σχολικό πρόγραμμα+6 ώρες απασχόληση πρακτικής άσκησης+2 ώρες μετακινήσεις) 12 ώρες σε διαρκή ένταση εργασίας. Το γεγονός αυτό δεν περιποιεί τιμή σε κανένα για την αντοχή και κυρίως για το σεβασμό της αξιοπρέπειας των ασκούμενων μαθητών μας.
Ακόμη σε συνδυασμό με το παραπάνω γεγονός οι μαθητές των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. είναι υποχρεωμένοι άμεσα με την εγγραφή τους σε ειδικότητες επιλογής τους να τοποθετούνται σε θέσεις πρακτικής άσκησης. Έτσι δεν διαθέτουν βασικές γνώσεις στην ειδικότητα, με αποτέλεσμα οι μαθητές να βιώνουν επίπονες διαδικασίες προσαρμογής στις επιχειρήσεις και τους φορείς που ασκούνται και οι εργοδότες να αντιμετωπίζουν προβλήματα ένταξης των μαθητών στους χώρους εργασίας.
Πάγια θέση του κλάδου είναι οι ανθρώπινες συνθήκες εφαρμογής του συστήματος Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. ,που ακόμη και σε αυτή την κατάσταση όχι μόνο αντέχει αλλά συναντά μεγάλη κοινωνική αποδοχή από την κοινωνία και έχει συντριπτικά καλύτερα αποτελέσματα σε σύγκριση με κάθε άλλο σύστημα στην απορροφητικότητα των αποφοίτων μας σε θέσεις εργασίας στην ειδικότητα.