oaednews

Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2012

Αναγνωρίζονται διδακτορικά και masters των κολεγίων

Νέοι «παίκτες» μπαίνουν στην αγορά της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Κι αυτό διότι πλέον θα αναγνωρίζονται όχι μόνο οι προπτυχιακοί αλλά και οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών, δηλαδή τα masters και τα διδακτορικά που χορηγούν τα ελληνικά κολέγια.Αυτό προβλέπεται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για τις ρυθμίσεις στον χώρο της εκπαίδευσης, χωρίς ωστόσο να γίνεται σαφές εάν αναγνωρίζονται επαγγελματικά οι μεταπτυχιακοί τίτλοι από κολέγια που συνεργάζονται μόνο με ευρωπαϊκά ή και με άλλα ΑΕΙ του εξωτερικού π.χ. αμερικανικά.
Το θέμα προκαλεί τις οξύτατες αντιδράσεις των ελληνικών πανεπιστημίων, οι πρυτάνεις των οποίων σε σύνοδο που πραγματοποίησαν εκτάκτως χθες, δήλωσαν έτοιμοι να θέσουν τις παραιτήσεις τους στη διάθεση του υπουργείου Παιδείας, αρνούμενοι να συναινέσουν στην «περαιτέρω διάλυση του δημόσιου πανεπιστημίου» με την ένταξη του διοικητικού προσωπικού τους σε θέσεις διαθεσιμότητας, αλλά και με τις επικείμενες συγχωνεύσεις - καταργήσεις τμημάτων.
«Από παντού ανοίγουν παραθυράκια σε βάρος των δημόσιων πανεπιστημίων. Μετά τους μειωμένους προϋπολογισμούς, τις προαναγγελλόμενες απολύσεις προσωπικού και συγχωνεύσεις τμημάτων, η αναγνώριση των κολεγίων αποτελεί ένα ακόμη μέτρο στην κατεύθυνση απαξίωσης των δημόσιων πανεπιστημίων», δηλώνει στην «Η» ο προεδρεύων της συνόδου των πρυτάνεων, πρύτανης του Παν/μίου Πατρών, Γ. Παναγιωτάκης.
Οπως προκύπτει από την Πράξη Νομοθετική Περιεχομένου και τις ρυθμίσεις που αφορούν σε θέματα υπουργείου Παιδείας, πλέον θα μπορούν να αναγνωρίζονται επαγγελματικά και οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών κολεγίων. Για το θέμα, μάλιστα, γίνεται επίκληση νεότερης οδηγίας της Κομισιόν.
«Τα κολέγια είναι πάροχοι υπηρεσιών μη τυπικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης, που παρέχουν κατ' αποκλειστικότητα σπουδές βάσει συμφωνιών πιστοποίησης (validation) και δικαιόχρησης (franchising) με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής, αναγνωρισμένα από τις αρμόδιες αρχές στη χώρα που εδρεύουν, οι οποίες οδηγούν σε πρώτο πτυχίο (bachelor) τουλάχιστον τριετούς διάρκειας σπουδών και φοίτησης ή μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών», ξεκαθαρίζεται στο άρθρο 7 της σχετικής πράξης.
Επίσης, διευκρινίζεται ότι θα μπορούν να αναγνωρίζονται και προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών που παρέχονται από ελληνικά κολέγια, εφόσον αυτά τα προγράμματα έχουν πιστοποίηση από διεθνείς οργανισμούς. Επισημαίνεται ακόμη, πως με απόφαση του υπουργού Παιδείας θα ορίζονται ποιοι θα είναι οι διεθνείς οργανισμοί πιστοποίησης.

Επί ποδός πολέμου
Κατηγορηματικά αντίθετοι με την αναγνώριση των κολεγίων δηλώνουν οι πρυτάνεις, ζητώντας επίσης να εξαιρεθεί ο χώρος της Παιδείας από την εφαρμογή του μέτρου της διαθεσιμότητας. Χθες, οι πρυτάνεις πραγματοποίησαν εκτάκτως σύνοδο σε ιδιαίτερα φορτισμένο κλίμα καταλήγοντας σε ομόφωνο ψήφισμα, στο οποίο τονίζουν πως οι διατάξεις για το μέτρο της διαθεσιμότητας «αντίκεινται προδήλως στο Σύνταγμα, κατά παράβαση κάθε έννοιας δικαιοκρατικής αρχής, θεμελιωδών δικαιωμάτων, και ασφάλειας δικαίου», ενώ η παραμονή των συγκεκριμένων υπαλλήλων αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη συνέχιση της λειτουργίας των ΑΕΙ.
Παράλληλα, η σύνοδος εξέφρασε την έντονη ανησυχία της για τις επικείμενες συγχωνεύσεις - καταργήσεις τμημάτων και ιδρυμάτων, σημειώνοντας ότι η κατεπείγουσα, εντός 40 ημερών, διαδικασία λήψης απόφασης προοιωνίζεται προειλημμένες αποφάσεις για την ικανοποίηση του έντονα ελλειμματικού προϋπολογισμού 2013 για τα πανεπιστήμια, την ίδια ώρα που αγνοείται η θεσμική υποχρέωση σύγκλησης του Συμβουλίου Ανωτάτης Παιδείας.
«Με δεδομένα τα προβλήματα που δημιουργούνται από τις προαναγγελλόμενες απολύσεις προσωπικού, τις επικείμενες κατεπείγουσες διαδικασίες συγχωνεύσεων Ιδρυμάτων/Τμημάτων, και τους ελλειμματικούς προϋπολογισμούς, οι πρυτανικές αρχές δηλώνουν έτοιμες να θέσουν τις παραιτήσεις τους στη διάθεση του υπουργού Παιδείας και του πρωθυπουργού της χώρας, υπερασπιζόμενες το δημόσιο αγαθό της Παιδείας σε εποχή κρίσης και αρνούμενες να συναινέσουν στην περαιτέρω διάλυση του δημόσιου πανεπιστημίου», καταλήγουν οι πρυτάνεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου