oaednews

Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012

Συνέντευξη σε μαθητική εφημερίδα της Λάρισας έδωσε ο Υπουργος παιδείας

«H ανεργία των νέων είναι ότι χειρότερο μπορεί να συμβεί σε μία κοινωνία. Ένας τρόπος να το αντιμετωπίσουμε είναι καταπολεμώντας τα αίτια της ανεργίας, όχι στην έξοδο αλλά στην είσοδο του εκπαιδευτικού μας συστήματος». Αυτό επισήμανε μεταξύ άλλων ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος σε συνέντευξη εφ΄όλης της ύλης, την οποία έδωσε σε ομάδα μαθητών από τα εκπαιδευτήρια «Ν.Μπακογιάννης» της Λάρισας, για την μαθητική εφημερίδα τους «Έφηβος Λόγος» η οποία αναδημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Ελευθερία" της Λάρισας.
Ο υπουργός διευκρίνισε την άποψη του για την ανεργία λέγοντας : «Η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση χρειάζεται ένα συνολικό επανασχεδιασμό. Γιατί σε πολλές περιπτώσεις, έτσι όπως άναρχα έχουν αναπτυχθεί τα γνωστικά αντικείμενα, εισάγουμε στα Πανεπιστήμια ανέργους, εισάγουμε μελλοντικούς ανέργους. Γι' αυτό λοιπόν εμείς βάλαμε εξ αρχής έναν στόχο: τον εξορθολογισμό του Ακαδημαϊκού Χάρτη της χώρας. Τι σημαίνει αυτό; Εάν δείτε τα τελευταία 20 χρόνια, θα διαπιστώσετε ότι αναπτύχθηκε η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με έναν τρόπο ο οποίος δεν λογοδοτούσε, ούτε σε Ακαδημαϊκά, γνωσιακά κριτήρια, ούτε σε ορθολογικά αναπτυξιακά κριτήρια. "Φύτρωναν" Τμήματα ΑΕΙ, ΤΕΙ με έναν τρόπο άναρχο, χωρίς κανέναν κεντρικό Εθνικό Σχεδιασμό. Τι εννοώ με αυτό; Ξαφνικά παρουσιάστηκαν Τμήματα τα οποία ‘'θεράπευαν'' γνωστικά αντικείμενα τα οποία, είτε δεν έπρεπε να απασχολούν ένα Τμήμα συνολικά, καθώς έπρεπε να αποτελούν μια κατεύθυνση σε ένα άλλο τμήμα, είτε αυτά τα γνωστικά αντικείμενα δεν συνδέονταν με τους τομείς της παραγωγικής αναπτυξιακής διαδικασίας της χώρας. Γι αυτό εμείς τι λέμε; Μόλις τελειώσει η εφαρμογή του Νόμου, και όσον αφορά στο διοικητικό τους σκέλος με την εκλογή των συμβουλίων στα Πανεπιστήμια, θα πρέπει να προχωρήσουμε στο σχέδιο "Αθηνά" , δηλαδή, να καταστρώσουμε ένα περίγραμμα με τα κριτήρια, πάνω στα οποία θα πάρουμε αποφάσεις. Και αυτά είναι και κριτήρια που έχουν να κάνουν με την Επιστήμη και τη Γνώση. Δηλαδή βεβαίως, θέλουμε την Ελλάδα να είναι ισχυρή στις Ανθρωπιστικές σπουδές, στις Ιατρικές σπουδές, Νομική κ.λπ., αλλά πέραν τούτου όμως θα πρέπει να δούμε ποιοι είναι οι βασικοί άξονες πάνω στους οποίους θα στηριχτεί η αναπτυξιακή προοπτική της χώρας και θα αναμορφωθεί ο παραγωγικός της ιστός. Και να δούμε ποια είναι αυτά τα γνωστικά πεδία, που «κουμπώνουν» με αυτούς του άξονες, και σε Περιφερειακό επίπεδο και σε Κεντρικό επίπεδο και έτσι μετά να προχωρήσουμε στον εξορθολογισμό του Χάρτη των Ιδρυμάτων για να έχουμε ανταγωνιστικά Ιδρύματα και ενδεχομένως να δημιουργήσουμε και "Κόμβους Αριστείας" , για να μπορέσουμε πια να είμαστε ανταγωνιστικοί σε Ευρωπαϊκό επίπεδο και να μην εισάγουμε πια "μελλοντικούς ανέργους" ».
Οι μαθητές όμως ρώτησαν τον υπουργό και για τα κολέγια, ερώτηση που έδωσε την ευκαιρία στον Κ. Αρβανιτόπουλο να τονίσει χαρακτηριστικά: «Αυτή τη στιγμή» είπε ο υπουργός « εμείς έχουμε ως πρωταρχικό μέλημα την ενδυνάμωση του Δημοσίου Πανεπιστημίου. Αυτό και για λόγους ιστορικούς και για λόγους κοινωνικούς. Ιδεολογικά δεν είμαι αντίθετος με τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια, αλλά για μένα αυτή τη στιγμή προέχει ο εξορθολογισμός του Ακαδημαϊκού Χάρτη της χώρας, η ενδυνάμωση του Δημόσιου Πανεπιστήμιου. Τώρα, υπάρχουν τα λεγόμενα Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης τα οποία λειτουργούν και εκεί υπάρχει η Ευρωπαϊκή επιταγή για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Και έχει μια λογική και αυτό, για να μπορούν και εκείνοι που βγαίνουν από τα Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης, να μπαίνουν στην αγορά εργασίας, να μπορούν να βρουν δουλειά. Αλλά για να γίνουν αυτά τα Κέντρα Πανεπιστήμια, χρειάζεται αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος. Αυτό σήμερα δεν ισχύει».
Με αφορμή ερώτηση των μαθητών ο υπουργός απέκλεισε αλλαγές προς το παρόν στον τρόπο εισαγωγής, τονίζοντας: «Ας αποκρυσταλλωθούν οι αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ας αποκρυσταλλωθούν οι αλλαγές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και με το Νομοσχέδιο που φέρνουμε τώρα για το Λύκειο, και μετά από 5 - 6 χρόνια να δούμε το εξεταστικό σύστημα, να δούμε αν χρειάζεται να το αλλάξουμε… Προς το παρόν, δεν το αλλάζουμε». Πρόσθεσε ότι θεωρεί απαραίτητη μία αναβάθμιση του Εκπαιδευτικού μας συστήματος, και πως αυτός είναι ο στόχος της αξιολόγησης .
«Να δούμε τι κενά έχουμε σε δομές, σε διαδικασίες, πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τους εκπαιδευτικούς μας, τους δασκάλους μας, τους καθηγητές μας να μετεκπαιδευτούν, να γίνουν καλύτεροι, για να μπορέσουμε συνολικά να ανεβάσουμε το επίπεδο» τόνισε ο υπουργός και συμπλήρωσε: «Σιγά σιγά, με την ανύψωση του επιπέδου, θα καταστεί αχρείαστη η ανάγκη των φροντιστηρίων και της παραπαιδείας. Εάν βελτιώσουμε το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης, θα λυθεί σιγά- σιγά το πρόβλημα. Γι' αυτό λέω ότι την αξιολόγηση, εγώ τη βλέπω υπό ένα θετικό πρίσμα. Δεν έχει καμία τιμωρητική έννοια, δε γίνεται για να απολύσουμε κανέναν». Και ο υπουργός κατέληξε : «Η αξιολόγηση γίνεται για να βοηθήσει, όχι για να βλάψει… Θα γίνουν τα πράγματα έτσι, ώστε να είναι διασφαλισμένο το αδιάβλητο και η αντικειμενικότητα».
Ο Κ. Αρβανιτόπουλος, όμως με αφορμή τις ερωτήσεις των μαθητών, αναφέρθηκε και στην οικονομική κρίση που επηρεάζει σαφώς και το υπουργείο Παιδείας , τονίζοντας ότι «παρά τις δυσκολίες είναι καθήκον της πολιτείας να θωρακίσει το Εκπαιδευτικό σύστημα, να προστατέψει την ποιότητα του Δημόσιου Αγαθού που λέγεται Γνώση, προς όφελος των νέων και του μέλλοντος του Έθνους».
Παράλληλα ο Κ. Αρβανιτόπουλος ανταποκρίθηκε στο αίτημα των παιδιών και έστειλε ένα μήνυμα προς εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους λέγοντας : «Στο εκπαιδευτικό σύστημα και στην εκπαιδευτική διαδικασία, τον πιο μεγάλο ρόλο παίζουν οι Εκπαιδευτικοί και όντας εκπαιδευτικός, και προερχόμενος από οικογένεια εκπαιδευτικών γνωρίζω τις δύσκολες συνθήκες μέσα στις οποίες οι Έλληνες εκπαιδευτικοί προσπαθούν να επιτελέσουν το έργο τους, το λειτούργημά τους γιατί είναι λειτούργημα. Και το κάνουν πολλές φορές με αυταπάρνηση και μέσα σε πάρα πολύ αντίξοες συνθήκες, με πενιχρά μέσα και νομίζω ότι η Πολιτεία οφείλει να αναγνωρίσει ότι στη συντριπτική τους πλειοψηφία, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί προσφέρουν μία μεγάλη υπηρεσία. Θέλω να στείλω ένα μήνυμα στους Έλληνες εκπαιδευτικούς. Ότι έχει πολύ μεγάλη αξία και πρέπει όλοι μαζί να ξεπεράσουμε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, γιατί αυτό που διακυβεύεται, στο δικό μας τομέα, είναι κάτι πάρα πολύ κρίσιμο. Είναι το μέλλον του Έθνους. Και πάντοτε, ιστορικά, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί σήκωσαν το βάρος, το ιστορικό βάρος και καλούνται να το κάνουν και σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες. Είμαι βέβαιος ότι θα το πράξουν και όταν με το καλό βγούμε από αυτό τον κύκλο της ύφεσης και της κρίσης, θα πρέπει η Πολιτεία να κάνει αυτό που πρέπει για να επανορθώσει. Στους εκπαιδευόμενους έχω να πω ότι η γνώση και η καλλιέργεια είναι τα πιο σημαντικά στοιχεία για την ανάπτυξη του ανθρώπου, την ανάπτυξη του χαρακτήρα τους και για την ζωή τους είναι το μεγαλύτερο εφόδιο. Για να βγουν στο στίβο της ζωής, σε αυτό το Μαραθώνιο, και να φτάσουν με επιτυχία στο τέρμα. Γιατί το ταξίδι είναι μακρύ, οι Κύκλωπες και οι Λαιστρυγόνες είναι πολλοί και πρέπει οι νέοι Οδυσσείς να φτάσουν με επιτυχία στην Ιθάκη και ο μόνος τρόπος και το μόνο εφόδιο, που χρειάζεται για να το κάνετε, είναι η Γνώση, συνδυασμένη με το ήθος».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου