oaednews

Τετάρτη 3 Ιανουαρίου 2018

Το Επιχειρείν, Η Ανεργία Και Η Ιστορία Του «Μόνιμου Γάτου»…

Η κυρία Διονυσία Τριπολίτου, κοινωνιολόγος και συγγραφέας, έκανε μια υπέροχη παρουσίαση, με θέμα την επιχειρηματικότητα και τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει ένας νέος, ο οποίος πρόκειται να ανοίξει τη δική του επιχείρηση, δίνοντάς μας το χαρακτηριστικό παράδειγμα του «μόνιμου γάτου»…

Ο γάτος όπως έλεγε ο ίδιος, ήταν ένας «μόνιμος γάτος»…

Ένας γάτος, που κυνηγούσε ποντίκια σε ένα πολύ όμορφο και ζεστό σπίτι και τα αφεντικά του ήταν πλήρως ικανοποιημένα από τη δουλειά του. Κάποια μέρα όμως, τα ποντίκια εξαφανίστηκαν και τα αφεντικά του γάτου του ανακοίνωσαν,
«Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από τη δουλειά σου, αλλά δεν σε χρειαζόμαστε πλέον, γιατί δε έχουμε ποντίκια…»
Ο αγαπητός μας γάτος ένιωσε προδομένος και ήταν πολύ στενοχωρημένος, που τον έδιωξαν οι άνθρωποι, που πίστευε ότι  θα τον φρόντιζαν πάντα και θα τον είχαν στο σπίτι τους.
Ήταν ένας «μόνιμος γάτος»…
Όταν ηρέμησε σκέφτηκε, ότι εύκολα θα βρει δουλειά σε άλλο σπίτι, που θα έχει ανάγκη από έναν καλό κυνηγό ποντικιών! Ενώ τριγυρνούσε, βρήκε ένα γεράκο να στέκεται στην αυλή του σπιτιού του, το οποίο ήταν παλιό και είχε πολλά ποντίκια.
Τι καλά…σκέφτηκε ο γατούλης μας. Ρωτάει λοιπόν με περίσσιο θάρρος το γεράκο,
«Θέλετε έναν μόνιμο γάτο, έναν γάτο που πιάνει ποντίκια; Βλέπω ότι έχετε μεγάλη ανάγκη. Έχω και συστατική επιστολή».
«Μόνιμο γάτο;» αναρωτιέται ο γερούλης. «Έχεις δίκιο ότι έχω πολλά ποντίκια, και χρειάζομαι έναν γάτο. Αλλά, δεν μπορώ να έχω μόνιμο γάτο! Δεν έχω φαγητό ούτε για μένα. Όχι, δυστυχώς, δεν μπορώ να πάρω μόνιμο γάτο».
Έφυγε λοιπόν ο γατούλης μας κατσουφιασμένος, στενοχωρημένος, ανήσυχος,  δίχως να ξέρει τι πρέπει να κάνει…
Την ώρα που έψαχνε μέσα στα σκουπίδια να βρει κάτι να φάει, ξαφνικά στέκεται από πάνω του ένας κεραμιδόγατος…
«Τι έχουμε εδώ;» λέει ο κεραμιδόγατος με ύφος.
«Είμαι ένας μόνιμος γάτος» απαντάει ο γατούλης μας.
¨ΧΑΧΑ…Ένας μόνιμος γάτος;» γελάει ο κεραμιδόγατος.
«Ναι, ήμουν σε σπίτι για χρόνια και έπιανα ποντίκια. Έχω και συστατική επιστολή. Τα αφεντικά μου ήταν πολύ ικανοποιημένα…» λέει ο γατούλης μας.
«Εγώ είμαι ελεύθερος» απαντάει ο κεραμιδόγατος.
«Δηλαδή, δεν δουλεύεις; Τι κάνεις όλη μέρα;».
«Δουλεύω και μάλιστα σε μια μεγάλη βιομηχανική εταιρεία, αλλά όλη την ημέρα είμαι ελεύθερος, έξω και παλεύω για την τροφή μου».
«Ελεύθερος;» αναρωτιέται ο γατούλης μας.
«Ναι, ελεύθερος! Πρέπει να αντιμετωπίσεις τις δυσκολίες, να είσαι έξω, να γνωρίσεις πράγματα και να παλέψεις με καταστάσεις. Έτσι θα επιτύχεις» απαντάει ο κεραμιδόγατος.
 
Λίγες μέρες αργότερα λοιπόν, ο γατούλης μας επισκέφτεται ξανά το γεράκο και λέει δυναμικά,
«Γεια σας, ονομάζομαι κύριος Τίμπλ και ήρθα για να σας βοηθήσω να απαλλαγείτε από τα ποντίκια! Ξέρω ότι θα σας φανώ χρήσιμος και όταν δεν με θέλετε πια, μπορώ εύκολα να επιστρέψω στο δρόμο, καθώς έχω μάθει να αντιμετωπίζω οποιαδήποτε δυσκολία εμφανιστεί.»
Τον πήρε λοιπόν ο γεράκος στη αγκαλιά του και τον έβαλε στο σπίτι του…
Η υπέροχη αυτή διαδραστική παρουσίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε από την κυρία Διονυσία Τριπολίτου, με ιδιαίτερο και χιουμοριστικό τρόπο, μας έκανε όλους να προβληματιστούμε. Στη συνέχεια ακολούθησε μια εποικοδομητική συζήτηση, πάνω σε όσες σκέψεις κάναμε, όταν ακούσαμε την παραπάνω ιστορία…
Το νόημα της ιστορίας και το μήνυμα που δίνει, πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό για όλους, ειδικά στις δύσκολες μέρες που διανύουμε!
Ηλιάννα Βούλγαρη

voiceLarisa.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου