oaednews

Τρίτη 1 Μαρτίου 2016

Ανακοίνωση Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Λειτουργών ΟΑΕΔ

Ο. Ε. Λ.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ Ο.Α.Ε.Δ.

Τηλ.9989721,9989657

ΑΘΗΝΑ,  29/2/2016
ΑΡΙΘΜ.ΠΡΩΤ. 71


Συναδέλφισσες/οι,

Την  Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2016 συνεδρίασε το Δ.Σ της ΟΕΛ, με τα παρακάτω θέματα ημερήσιας διάταξης:

- Επανασύσταση λειτουργίας των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του ΟΑΕΔ.
- Θεσμοθέτηση του θεσμού των αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τις
   Εκπαιδευτικές Μονάδες του Οργανισμού.
- Μετατάξεις συναδέλφων.

Το Δ.Σ  της Ομοσπονδίας, αφού συζήτησε διεξοδικά την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην εκπαιδευτική κοινότητα του Οργανισμού με την εφαρμογή του Ν. 4186/2013 και την προσωρινή λειτουργία των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας, μετά από παράταση που δόθηκε το τρέχον σχολικό έτος, αποφάσισε:

1.       Να ζητήσει από τις ηγεσίες του Υπουργείου Εργασίας και του Οργανισμού, να κινήσουν άμεσα τη διαδικασία για τη νομοθετική ρύθμιση της επανασύστασης των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ., όπως  έχουν ήδη δεσμευτεί  οι Υπουργοί Παιδείας και Εργασίας.
Ο χρόνος που απαιτείται για τον προγραμματισμό και τον σχεδιασμό του νέου σχολικού έτους, βρίσκεται σε οριακά επίπεδα. Είμαστε ήδη στο Β΄ εξάμηνο  σπουδών και κάθε χρόνο την περίοδο αυτή ετοιμάζονται οι Υπουργικές Αποφάσεις, η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ), για την έγκριση πρόσληψης ωρομίσθιου εκπαιδευτικού προσωπικού  και γίνεται σε κάθε Περιφέρεια διαβούλευση  με τους Κοινωνικούς Εταίρους για την ανάδειξη των αναγκών της αγοράς εργασίας και την προκήρυξη ειδικοτήτων. Οι διαδικασίες αυτές είναι απολύτως απαραίτητες και δεν είναι δυνατόν να δρομολογηθούν εάν δεν έχει θεσμοθετηθεί η επανασύσταση λειτουργίας των ΕΠΑ.Σ. Κάθε καθυστέρηση της θεσμικής αυτής επίλυσης, δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στους γονείς,  στους μαθητές και στις επιχειρήσεις που επί δεκαετίες συνεργάζονται οι Εκπαιδευτικές μας Μονάδες.

Επιπλέον, στα πλαίσια του διαλόγου που διεξάγεται, για το Πλαίσιο Ποιότητας της Μαθητείας, έχουν κατατεθεί προτάσεις από την μεριά του Υπουργείου Παιδείας, οι οποίες δεν μας βρίσκουν σύμφωνους. Η μεταφορά του έργου της πρακτικής άσκησης στα ΚΠΑ, με την δημιουργία μηχανισμού τριμερούς συμμετοχής αποτελούμενη από έναν εργασιακό σύμβουλο των ΚΠΑ, έναν εκπαιδευτικό του ΟΑΕΔ,  και έναν εκπαιδευτικό του Υπουργείου Παιδείας, όπως θεσμοθετήθηκε κατ’ εντολή του  νόμου  4186/2013, προκειμένου να υλοποιηθεί στο Δ΄ έτος των ΕΠΑΛ, η τάξη Μαθητείας, μεταλλάσει το θεσμό της Μαθητείας σε πρακτική άσκηση, τον αποξενώνει από το εκπαιδευτικό περιβάλλον του σχολείου και τον ταυτίζει πλήρως με εργασία και μάλιστα εργασία αποφοίτων με χαμηλή αμοιβή.
Το Δ.Σ της ΟΕΛ τονίζει για μία ακόμη φορά ότι μια τέτοια ενέργεια  θα αποδομούσε τον ρόλο και τον χαρακτήρα  των ΕΠΑ.Σ   Μαθητείας  του ΟΑΕΔ, που είναι καθαρά  ανθρωποκεντρικός και ενταγμένος πλήρως στην εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία  στηρίζεται στο δίπολο σχολείο –εργοδότη, προσφέροντας ένα κοινωνικό δίχτυ προστασίας στους μαθητές και τις οικογένειές τους,  οι οποίες αισθάνονται ασφάλεια για την επιλογή των παιδιών της, να σπουδάσουν στις Σχολές Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ., αποκτώντας εμπειρία σε πραγματικές συνθήκες εργασίας, κάνοντας ταυτόχρονα τα πρώτα τους βήματα στον εργασιακό τους βίο.
Η τοποθέτηση των μαθητών σε θέσεις Πρακτικής άσκησης, είναι μια βαριά και επίπονη διαδικασία που στηρίζεται σε σχέσεις συνεργασίας αμοιβαιότητας  και εμπιστοσύνης , που μόνο η σχολική μονάδα μπορεί να διασφαλίσει.
Είναι αδύνατον αυτή η σχέση να υποκατασταθεί από εργασιακούς συμβούλους των ΚΠΑ, στους οποίους θα προστεθεί ένας τεράστιος γραφειοκρατικός όγκος δουλειάς και θα μετατρέψει τη Μαθητεία του Ο.Α.Ε.Δ. σε απρόσωπο, γραφειοκρατικό και αντιπαραγωγικό σύστημα.
Υπάρχει έντονος προβληματισμός στην εκπαιδευτική μας κοινότητα. Ο προγραμματισμός, η υλοποίηση και ο έλεγχος της Μαθητείας μακριά από τον φυσικό της χώρο που είναι οι Εκπαιδευτικές Μονάδες του Οργανισμού, θα οδηγήσει στην  υποβάθμιση του θεσμού, στην απαξίωση των σχολείων και  σταδιακά στην υλοποίηση πολιτικών που δεν θα έχουν ως στόχο την διατήρηση των Σχολών και την επέκταση του συστήματος Μαθητείας στην Τεχνικής Επαγγελματική Εκπαίδευση της χώρας, όπως δήθεν επιδιώκεται .
Είναι απαραίτητο να ενισχυθεί και αναβαθμιστεί ο επιτελικός ρόλος των Γραφείων Διασύνδεσης και να αξιοποιηθεί όλη η τεχνογνωσία των εκπαιδευτικών, που για αυτόν ακριβώς τον λόγο εκπαιδεύτηκαν.
Στα πλαίσια αυτά, χωρίς συντεχνιακές αντιλήψεις και χωρίς κρυφές σκέψεις, εμείς είμαστε διατεθειμένοι να ενημερώσουμε και να βοηθήσουμε τους συναδέλφους του Υπουργείο Παιδείας, με την τεράστια εμπειρία των 60 χρόνων που διαθέτουμε, να δημιουργήσουν αντίστοιχες δομές στις Μονάδες της Β΄/θμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και να τους μεταδώσουμε τις γνώσεις μας για την υλοποίηση του συστήματος Μαθητείας και την εξεύρεση θέσεων Πρακτικής Άσκησης.
Με άμεση συνεργασία με την Ομοσπονδία των Διοικητικών συναδέλφων, θα παλέψουμε από κοινού για την υποστήριξη του ρόλου των Σχολών Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.,  και του κοινωνικού έργου των ΚΠΑ.

2.            Πάγιο συνδικαλιστικό αίτημα και απόφαση όλων των Συνεδρίων μας, είναι η ανάγκη πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών με πλήρες ή μειωμένο ωράριο.
Είναι γνωστό, ότι ο πληθυσμός των εκπαιδευτικών του ΟΑΕΔ μειώνεται δραματικά και με το νέο κύμα εξόδου συνταξιοδότησης, που αναμένεται το αμέσως προσεχές διάστημα, το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό δεν θα επαρκεί ούτε κατ’ ελάχιστο για στοιχειώδη στήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας των Σχολών μας.  Η εφαρμογή του θεσμού του αναπληρωτή προσωρινά θα βελτιώσει την κατάσταση.
Είναι όμως ζωτικής σημασίας, η άμεση μονιμοποίηση νέου εκπαιδευτικού προσωπικού το οποίο με όρεξη και όραμα θα συνεχίσει να στηρίζει τις Σχολές και το σύστημα που επί δεκαετίες έχει προσφέρει τα μέγιστα στους νέους, στην Ελληνική οικογένεια, στη στελέχωση των επιχειρήσεων και στη δημιουργία νέων μονάδων αυτοαπασχόλησης. Το ωρομίσθιο εκπαιδευτικό προσωπικό, που επί δεκαετίες υπηρετεί το θεσμό της Μαθητείας, πρέπει να αξιοποιηθεί προς την κατεύθυνση αυτή.

3. Τέλος το Δ.Σ της ΟΕΛ, ζητά να προωθηθεί άμεσα ρύθμιση για μετατάξεις συναδέλφων που έχουν αποκτήσει επιπλέον προσόντα, αλλά και συναδέλφων του κλάδου Δ.Ε εμπειροτεχνιτών, που με παρότρυνση της Διοίκησης του Οργανισμού και με κόπο και θυσία δική τους, σπούδασαν σε ανώτερα σχολεία και απέκτησαν επί πλέον προσόντα.
           

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                             Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ




Κ.ΣΤΑΜΟΥΛΟΣ                                                             Α.ΜΠΟΛΟΦΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου