Συναδέλφισσες/οι
Έχουν περάσει λίγοι μήνες από την
ανάληψη της εξουσίας από τη νέα Κυβέρνηση και λίγοι μήνες από το συνέδριο της
ομοσπονδίας μας.. Η παράταξη μας πιστή στις αρχές και τις αξίες της , που
εμπνέονται από τις ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας των γονέων , των
μαθητών και των εκπαιδευτικών αγωνίζεται
για όλα όσα έχει κατά καιρούς θέσει ως βασικούς στόχους για την αναβάθμιση του
θεσμού της Μαθητείας. Η
πολύπαθη τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση αντιμετωπίζεται διαχρονικά ως
«αποπαίδι» του εκπαιδευτικού συστήματος είτε λειτουργεί στο Υπ. Παιδείας είτε
σε άλλα Υπουργεία. Το σύστημα Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. στο πλαίσιο αυτό κατά
καιρούς χαρακτηρίσθηκε ως σύστημα χωρίς κοινωνικά
χαρακτηριστικά με αναφορές στην ανήλικη εργασία , υποταγή στις αγορές εργασίας
που εκμεταλλεύονται τους νέους για να τους προετοιμάσουν να ενταχθούν στην
εργασία προς όφελος του μεγάλου κεφαλαίου και της εργοδοσίας. Πρόκειται για πολιτικές αποδόμησης που δεν ήθελαν να δουν την πραγματικότητα είτε
για ιδεοληπτικούς λόγους , είτε για την κάλυψη συντεχνιακών διεκδικήσεων.
Σχετικά με τις ανακοινώσεις της
«ΑΤΑΞΙΑΣ» ζητήσαμε αυτοσυγκράτηση για να έχουμε διαρκή και επωφελή συνεργασία . Ωστόσο
συνεχίζονται οι ανακοινώσεις και μάλιστα με απαράδεκτους προσωπικούς και
πολιτικούς χαρακτηρισμούς. Δεν θα μπούμε σε αυτή την αντιπαράθεση. Ο κλάδος δίνει αγώνα επιβίωσης να κρατήσει
όρθιο το θεσμό της Μαθητείας. Στο πλαίσιο αυτό απευθύνουμε προς τους συναγωνιστές
της αταξίας ερωτήματα. Όταν κάποιος προτείνεται για να εκλεγεί μέλος του Δ.Σ.
της Ο.Ε.Λ. οφείλει να έχει τη στοιχειώδη συνδικαλιστική συμπεριφορά δηλαδή
να συμμετέχει στις απεργιακές
κινητοποιήσεις του κλάδου του και όχι να απέχει , να δίνει το δικό του αγώνα
και μην παραιτείται από μέλος του Συλλόγου όπου ανήκει; Τέλος αναμένουμε τις θέσεις της «ΑΤΑΞΙΑΣ» για το θεσμό της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. και
την ένταξη του στον ανώτερο κύκλο της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι αγώνες του συνδικαλιστικού μας
κινήματος , με αγώνες των ίδιων των μαθητών και των γονέων τους επέτυχαν το σύστημα μαθητείας να εξελιχθεί σε πυλώνα
της εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής του κράτους. Το σύστημα έμεινε όρθιο σε μια εποχή που καταργήθηκαν εργασιακές συμβάσεις
και κοινωνικά επιδόματα. Σε μια εποχή που η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του
ν.4186/2013 εισάγει μια άλλη μαθητεία που καταστρέφει το επί 60 χρόνια επιτυχημένο
σύστημα του Ο.Α.Ε.Δ. , που εκχωρεί μέσω
της αναδιοργάνωσης του Ο.Α.Ε.Δ. δράσεις
των Γραφείων Διασύνδεσης σε ιδιωτικές εταιρείες
, που διαμορφώνει απαράδεκτα για νέους εκπαιδευτικά πλαίσια μόρφωσης
μέσω των αποτυχημένων Σ.Ε.Κ..
Πρόκειται για πολιτικές που η κοινωνία έστρεψε
την πλάτη της και τις αφόρισε. Προγραμματίσθηκαν να λειτουργήσουν 250
ειδικότητες Σ.Ε.Κ. και λειτούργησαν 25.Εκ των οποίων οι 16 σε μια και μόνη
ειδικότητα. Απευθύνονταν σε αποφοίτους Γυμνασίου και οι εγγραφόμενοι είναι
απόφοιτοι Λυκείου. Οποία επιτυχία. Απόφοιτοι Λυκείου να φοιτούν σε σχολές
κατάρτισης επιπέδου κατώτερου του πτυχίου που έχουν χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα
, χωρίς δυνατότητα να κάνουν πρακτική άσκηση! Η σχολική διαρροή στις Σ.Ε.Κ.
έχει ποσοστά άνω του 50%. Τον επόμενο χρόνο θα υπάρξουν τμήματα με μικρό αριθμό
μαθητών και πολλά από αυτά που δεν θα δικαιολογούν την ύπαρξη τους . Οι
Σ.Ε.Κ. αποτελούν το όνειδος της εκπαίδευσης κατάλοιπο των μνημονίων. Σχολές
απόγνωσης που συνδέονται με την κατάρτιση
αμόρφωτων τεχνιτών. Σχολές που η γερμανική « ανταλλαγή τεχνογνωσίας
τις αναβαθμίζει» δια μέσου των Πειραματικών
Σ.Ε.Κ.. Έτσι με ασύμβατους χρόνους ενδοσχολικής εκπαίδευσης και πρακτικής
άσκησης , με ανισότιμη αμοιβή εργασίας
σε σχέση με τον χρόνο εργασίας οδηγούν
σε υποκατάσταση θέσεων
εργασίας και απορρύθμιση
εργασιακών σχέσεων . Σχολές που θεωρούν τον φοιτούντα μαθητή άτομο μειωμένης
αντίληψης, ικανοτήτων και
αυτοεκτίμησης. Πόσα άλλα επιχειρήματα απαιτούνται για να αντιληφθεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ότι
οι Σ.Ε.Κ. είναι αποτυχημένος θεσμός και πρέπει άμεσα να
καταργηθούν; Επισημαίνουμε ότι το Re- Engineering της πολυδιαφημιζόμενης αναδιάρθρωσης του Ο.Α.Ε.Δ. στηρίζεται στις Σ.Ε.Κ.
.Με αυτή την έννοια επενδύονται
σημαντικά ευρωπαϊκά κονδύλια σε αποτυχημένες επιλογές. Το πάρτυ των ταξιδιών , των «ειδημόνων» και των τεχνικών συμβούλων. Ως συνδικαλιστική παράταξη δίνουμε τον
αγώνα μας με ιδέες και θέσεις , που δεν έχουν ευκαιριακό χαρακτήρα. Ακούμε ,
κρίνουμε και κρινόμαστε. Αγωνιζόμαστε με βάση τις αρχές και τις αξίες μιας εκπαίδευσης , που απευθύνεται προς όλους τους
νέους. Μιας εκπαίδευσης που δίνει ευκαιρίες ιδιαίτερα σε εκείνες τις
εισοδηματικές τάξεις που πλήττονται από την ανεργία , από την απαξίωση του
πελατειακού κράτους , από την απαξίωση
του εκπαιδευτικού συστήματος που μόνιμα κοιτάζει μόνο την είσοδο προς τα
Πανεπιστήμια. Μιας εκπαίδευσης που προετοιμάζει τους νέους για μεταβούν από την
εκπαίδευση στην εργασία. Και έτσι αυτό το σύστημα της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.
έχει να αναδείξει:
·
Το μοναδικό σύστημα δυικής
επαγγελματικής εκπαίδευσης που -μαζί με τα κέντρο ευρωπαϊκά- αναδεικνύεται σε
φορέα αποτελεσματικής ένταξης των νέων στην κοινωνία της εργασίας.
·
Ποσοστά απορροφητικότητας αποφοίτων
στην ειδικότητα συντριπτικά ανώτερα από
οποιεσδήποτε άλλες σχολές επαγγελματικής
εκπαίδευσης της χώρας.
·
Αριθμό μαθητών ανά σχολική μονάδα των
σχολών Μαθητείας πολύ μεγαλύτερο από κάθε άλλη σχολική μονάδα
επαγγελματικής εκπαίδευσης οποιουδήποτε άλλου Υπουργείου.
·
Σχολικές μονάδες με επιδόματα σίτισης
και στέγασης για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες που καθιερώθηκαν πριν την
οικονομική κρίση και αποτελούν πυλώνα
του κοινωνικού κράτους.
·
Πρακτική άσκηση που στάθηκε ανάχωμα στην απορρύθμιση των
εργασιακών σχέσεων με τις συλλογικές εργασιακές συμβάσεις της μισθωτής εργασίας
, των δώρων , των αδειών εξετάσεων , της ασφάλισης στο Ι.Κ.Α. με συνταξιοδοτικά
δικαιώματα.
·
Των σχέσεων με τους κοινωνικούς
εταίρους , τα επαγγελματικά σωματεία , τους εργοδότες μας , που όλοι μαζί
εμπιστεύονται και χρηματοδοτούν το σύστημα.
·
Την μοναδική πολιτική ενεργητικής
απασχόλησης του Ο.Α.Ε.Δ. με την έννοια ότι αυτοτελώς οι υπηρεσίες του με τις
σχολικές μονάδες παίρνουν το μαθητή κυριολεκτικά από το χέρι και τον φέρνουν σε
επαφή με τον εργοδότη τοποθετώντας τον σε θέση απασχόλησης. Που παρακολουθούν
την πρακτική άσκηση δίνοντας καθημερινή
μάχη με αδυσώπητες πραγματικές
καταστάσεις στους χώρους εργασίας.
·
Τα Γραφεία Διασύνδεσης που μπορούν να
αναγορευτούν σε πυλώνες ολοκλήρωσης της μέριμνας για την παρακολούθηση της
πρακτικής άσκησης , του προσανατολισμού της αναζήτησης εργασίας και της
επιχειρηματικότητας των αποφοίτων μας.
Θέλουμε να τονίσουμε ότι δεν έχουμε προβλήματα να αξιοποιήσουμε ξένη
τεχνογνωσία που έχει να προσθέσει και να αναβαθμίσει το υπάρχον σύστημα. Για παράδειγμα ποια ήταν η
κατεύθυνση που παρουσιάσθηκε στην ημερίδα ευρωπαϊκού επιπέδου στο Ζάππειο τον
Φεβρουάριο του 2014 με 100 και πλέον ξένους προσκεκλημένους εκπροσώπους; Θυμάται άραγε κανείς τα συμπεράσματα; Πως ένα σύστημα
επαγγελματικής εκπαίδευσης και μάλιστα
δυικό μπορεί να γίνει πιο ελκυστικό; Από
τις βασικές προϋποθέσεις είναι να περιέχει οριζόντια και κάθετη κοινωνικότητα
και κύρος στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα ως αναπόσπαστο μέρος της
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Όλα αυτά υπηρετούντα οι από τις Σ.Ε.Κ..; ΕΛΕΟΣ
Διεκδικούμε την παράταση λειτουργίας
των ΕΠΑ.Σ. προκειμένου να μας δοθεί χρόνος να συμμετάσχουμε στη διαβούλευση για
την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Οι ΕΠΑ.Σ.
καθιερώθηκαν ως ένα ενδιάμεσο σύστημα δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης
με όλα τα προβλήματα που έχουμε εντοπίσει. Ωστόσο ακόμα και έτσι καταφέραμε να
κρατήσουμε ζωντανό το σύστημα Μαθητείας
με τα σημαντικά αποτελέσματα της πρακτικής άσκησης και της ένταξης των
νέων στην ενεργό ζωή .Το όραμα μας δεν είναι οι ΕΠΑ.Σ.. Η παράταση της λειτουργίας τους για το σχολικό έτος 2016-17 αποτελεί τη
μόνη ενδεδειγμένη διέξοδο που θα μας επιτρέψει να αγωνιστούμε για την
αναβάθμιση των σχολών μας με βάση τα ψηφίσματα του συνεδρίου της Ο.Ε.Λ..
Οι
ΕΠΑ.Σ. αντικατέστησαν τα ΤΕΕ Α΄ και Β΄
κύκλου. Η 4ετής φοίτηση των ΤΕΕ έγινε 2ετής στις ΕΠΑ.Σ.. Το δυικό σύστημα με
ανθρώπινα χαρακτηριστικά των ΤΕΕ με 16 ώρες την εβδομάδα με 3 μέρες σχολείο και
4 ήμερες πρακτική άσκηση , αντικαταστάθηκε με διετή φοίτηση με το εξοντωτικό 21
ώρες την εβδομάδα κάθε μέρα σχολείο και 4 ημέρες πρακτική. Το σύστημα των
ΕΠΑ.Σ. είναι τυφλό σύστημα χωρίς κάθετη κινητικότητα και αλλοίωσε την ενδοσχολική εκπαίδευση. Οι
μαθητές εξουθενώνονται με τη καθημερινή παρουσία στο σχολείο , την παράλληλη
πρακτική άσκηση και οδηγούνται
απροετοίμαστοι στην πρακτική άσκηση δίχως έτος προπαρασκευής.
Αγωνιζόμαστε για :
Ø Την υποχρεωτική 12χρονη
εκπαίδευση.
Ø Την πλήρη ένταξη του συστήματος Μαθητείας στον ανώτερο κύκλο της Δημόσιας
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως
εναλλακτικό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης που προετοιμάζει νέους για τη
μετάβαση από την εκπαίδευση στην εργασία.
Ø Διορισμούς τακτικού εκπαιδευτικού
προσωπικού με αξιοποίηση των ωρομισθίων εκπαιδευτικών που έχουν πολύχρονη
προϋπηρεσία.
Ø Την κατάργηση των Σ.Ε.Κ. και Π.Σ.Ε.Κ..
Ø Την αναβάθμιση της πρακτικής άσκησης
που αφορά την παρακολούθηση και την εποπτεία από τις σχολικές μονάδες. Τη λειτουργία των Γραφείων Διασύνδεσης.
Ø Την καθιέρωση και λειτουργία μόνιμου μηχανισμού έρευνας , αποτύπωσης και
παρακολούθησης των τάσεων στην αγορά εργασίας.
Ø Την αναβάθμιση της συνεργασίας μας με τους κοινωνικούς εταίρους και τις
επαγγελματικές οργανώσεις , για τη χρηματοδότηση , την πιστοποίηση και την παρακολούθηση
της πρακτικής άσκησης.
Αγωνιστική
Συσπείρωση Ο.Α.Ε.Δ.
ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ. ΕΞ ΑΛΛΟΥ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΤΟΥ ΟΑΕΔ ΗΤΑΝ Η ΒΑΣΗ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΧΤΗΚΕ ΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΔΕΕΣΤΕΡΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ . ΣΙΓΟΥΡΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. ΟΜΩΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΝΑΚΑΤΕΜΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΥΣ (ΚΑΘΙΣΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ) ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΑΜΑΥΛΙΖΕΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑΤΙ ΘΥΜΙΖΕΙ ΛΙΓΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (ΓΡΑΦ. ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΕ ΜΠΙΛΙΕΤΑΚΙ)
ΑπάντησηΔιαγραφή