Σε διαθεσιμότητα θα τεθούν στη διάρκεια του καλοκαιριού περίπου 2.000 εκπαιδευτικοί 46 ειδικοτήτων που καταργούνται στα τεχνικά λύκεια, ενώ 500 ακόμη θα μεταταχθούν, σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας που ανακοινώνεται επίσημα αύριο και στους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ). Ουσιαστικά η κινητικότητα των εκπαιδευτικών συνδέεται άμεσα με τις αλλαγές στο Τεχνολογικό Λύκειο που αναμένονται μέσα στο καλοκαίρι. Με το νομοσχέδιο αυτό αλλάζει συνολικά η μορφή της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στη χώρα. Όπως αναφέρουν πηγές από το κτίριο του Αμαρουσίου, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας «ανεξάρτητα από τις δεσμεύσεις του Μεσοπρόθεσμου για την αναδιοργάνωση του δημόσιου τομέα, προτάσσει ως αναγκαία για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών του και την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού του».
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι αρχικά το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης στο πλαίσιο των υποχρεώσεών του είχε ορίσει τη συμμετοχή του υπουργείου Παιδείας στις 12.500 «διαθεσιμότητες» και σε 7.500 εκπαιδευτικούς.
Ωστόσο, με το δεδομένο ότι πρόκειται για εκπαιδευτικούς, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας υποστήριξε ότι ο ποσοτικός προσδιορισμός των υπό διαθεσιμότητα εκπαιδευτικών δεν μπορεί να προηγείται της αξιολόγησής τους. Έτσι ύστερα από αξιολόγηση 190.000 ατόμων προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί που είναι δυνατό να τεθούν σε διαθεσιμότητα δεν υπερβαίνουν τις 2.000 σε συγκεκριμένους κλάδους και ειδικότητες.
Τελικά προέκυψαν δύο εναλλακτικά σενάρια διαχείρισης προσωπικού με δεδομένες και τις επικείμενες νομοθετικές αλλαγές σε Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο:
- Σενάριο 1ο: Από τους πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς κατά την 30ή Ιουνίου 2013:
α) στις 4.933 κενές οργανικές θέσεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις ειδικότητες Γυμναστών, Πληροφορικής, Γαλλικής Φιλολογίας, Θεατρικών Σπουδών, Μουσικής και Καλλιτεχνικών, υποχρεωτική μετάταξη ισάριθμων υπεραρίθμων εκπαιδευτικών των ιδίων ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που πλεονάζουν.
β) στις 2.500 κενές οργανικές θέσεις διοικητικών υπαλλήλων κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης της κεντρικής και των περιφερειακών υπηρεσιών του υπουργείου Παιδείας καθώς και των Δημοσίων ΙΕΚ υποχρεωτική μετάταξη υπεραρίθμων εκπαιδευτικών με ισόποση μείωση αποσπάσεων και
γ) διαθεσιμότητα των περίπου 2.000 εκπαιδευτικών που συνεχίζουν να πλεονάζουν.
- Σενάριο 2ο: Από τους πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς κατά την 30ή Ιουνίου 2013
α) στις 4.933 κενές οργανικές θέσεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις ειδικότητες Γυμναστών, Πληροφορικής, Γαλλικής Φιλολογίας, Θεατρικών Σπουδών, Μουσικής και Καλλιτεχνικών , υποχρεωτική μετάταξη ισάριθμων υπεραρίθμων εκπαιδευτικών των ιδίων ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που πλεονάζουν
β) διαθεσιμότητα εκπαιδευτικών που προκύπτουν από τυχόν κατάργηση κλάδων και ειδικοτήτων εφόσον προκριθούν αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα του νέου Τεχνικού Λυκείου και
γ) υποχρεωτική μετάταξη στις 2.500 κενές οργανικές θέσεις Διοικητικών Υπαλλήλων κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης της κεντρικής και των περιφερειακών υπηρεσιών του υπουργείου Παιδείας καθώς και των Δημοσίων ΙΕΚ όσων εκπαιδευτικών συνεχίζουν να πλεονάζουν, με ισόποση μείωση αποσπάσεων, εφόσον είναι κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης και ειδικοτήτων αναγκαίων ή συναφών για τη βελτίωση του διοικητικού έργου.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, επελέγη το δεύτερο σενάριο καθώς επίκεινται σημαντικές αλλαγές στην τεχνική εκπαίδευση της χώρας και πολλές ειδικότητες τους θα καταργηθούν.
Οι ειδικότητες της... ανεργίας
«Μετά από συγκριτική μελέτη ευρωπαϊκών συστημάτων τεχνικής εκπαίδευσης, μελέτη αναγκών της εγχώριας αγοράς εργασίας και ανάπτυξη περιγραμμάτων επαγγελμάτων εξήχθη το συμπέρασμα ότι τα επαγγέλματα υγείας όπως Βοηθοί Φαρμακείων, Βοηθοί Φυσιοθεραπευτών, Βοηθοί Ακτινολογικών Εργαστηρίων, Βοηθοί Οδοντοτεχνιτών, Βοηθοί Νοσηλευτών, Βοηθοί Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων και Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμων του Τομέα Υγείας Πρόνοιας καθώς και επαγγέλματα όπως Γραφικών Τεχνών, Σχεδίασης και Παραγωγής Ενδύματος, Αισθητικής Τέχνης, Κομμωτικής Τέχνης & Αργυροχρυσοχοΐας δεν υπάρχει σκοπιμότητα να παρέχονται από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» αναφέρουν πηγές από το υπουργείο Παιδείας.
Έτσι καταργούνται 46 ειδικότητες από τις 110 που υπήρχαν συνολικά ως σήμερα και συνεπώς καταργούνται ουσιαστικά 2.500 οργανικές θέσεις της τεχνικής εκπαίδευσης εκ των οποίων οι 2.000 θα τεθούν σε διαθεσιμότητα και οι υπόλοιποι θα μεταταχθούν. Οι εκπαιδευτικοί κατηγορίας υποχρεωτικής εκπαίδευσης που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα θα αντικατασταθούν σταδιακά με νέους εκπαιδευτικούς αυξημένων προσόντων, όπως αναφέρουν από το υπουργείο Παιδείας
Τι θα γίνει με αυτούς που φεύγουν
Οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα, δηλώνουν οι ίδιες πηγές του υπουργείου Παιδείας, εάν δεν τοποθετηθούν σε άλλες θέσεις και απολυθούν, να απασχολούνται κατά προτεραιότητα, όλων των υπολοίπων, ως ωρομίσθιοι σε μαθήματα των ειδικοτήτων τους.
Από τις διαδικασίες που αναφέρονται παραπάνω έχουν εξαιρεθεί όπως αναφέρουν από το υπουργείο Παιδείας:
- Εκπαιδευτικοί που έχουν οργανική θέση σε Σχολεία Ειδικής Αγωγής.
- Εκπαιδευτικοί που έχουν και δεύτερη ειδικότητα γιατί αυτή τους αποδίδει οργανική θέση.
- Εκπαιδευτικοί των σχετικών ειδικοτήτων που είναι πολύτεκνοι, τρίτεκνοι και άτομα με αναπηρίες (ΑμεΑ), οι οποίοι και θα υποχρεωθούν σε μετάταξη σε διοικητικές θέσεις στις εγγύτερες διοικητικές υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας της περιοχής που σήμερα υπηρετούν.
Δείτε τις οργανικές θέσεις που καταργούνται
Ωστόσο, με το δεδομένο ότι πρόκειται για εκπαιδευτικούς, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας υποστήριξε ότι ο ποσοτικός προσδιορισμός των υπό διαθεσιμότητα εκπαιδευτικών δεν μπορεί να προηγείται της αξιολόγησής τους. Έτσι ύστερα από αξιολόγηση 190.000 ατόμων προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί που είναι δυνατό να τεθούν σε διαθεσιμότητα δεν υπερβαίνουν τις 2.000 σε συγκεκριμένους κλάδους και ειδικότητες.
Τελικά προέκυψαν δύο εναλλακτικά σενάρια διαχείρισης προσωπικού με δεδομένες και τις επικείμενες νομοθετικές αλλαγές σε Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο:
- Σενάριο 1ο: Από τους πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς κατά την 30ή Ιουνίου 2013:
α) στις 4.933 κενές οργανικές θέσεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις ειδικότητες Γυμναστών, Πληροφορικής, Γαλλικής Φιλολογίας, Θεατρικών Σπουδών, Μουσικής και Καλλιτεχνικών, υποχρεωτική μετάταξη ισάριθμων υπεραρίθμων εκπαιδευτικών των ιδίων ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που πλεονάζουν.
β) στις 2.500 κενές οργανικές θέσεις διοικητικών υπαλλήλων κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης της κεντρικής και των περιφερειακών υπηρεσιών του υπουργείου Παιδείας καθώς και των Δημοσίων ΙΕΚ υποχρεωτική μετάταξη υπεραρίθμων εκπαιδευτικών με ισόποση μείωση αποσπάσεων και
γ) διαθεσιμότητα των περίπου 2.000 εκπαιδευτικών που συνεχίζουν να πλεονάζουν.
- Σενάριο 2ο: Από τους πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς κατά την 30ή Ιουνίου 2013
α) στις 4.933 κενές οργανικές θέσεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις ειδικότητες Γυμναστών, Πληροφορικής, Γαλλικής Φιλολογίας, Θεατρικών Σπουδών, Μουσικής και Καλλιτεχνικών , υποχρεωτική μετάταξη ισάριθμων υπεραρίθμων εκπαιδευτικών των ιδίων ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που πλεονάζουν
β) διαθεσιμότητα εκπαιδευτικών που προκύπτουν από τυχόν κατάργηση κλάδων και ειδικοτήτων εφόσον προκριθούν αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα του νέου Τεχνικού Λυκείου και
γ) υποχρεωτική μετάταξη στις 2.500 κενές οργανικές θέσεις Διοικητικών Υπαλλήλων κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης της κεντρικής και των περιφερειακών υπηρεσιών του υπουργείου Παιδείας καθώς και των Δημοσίων ΙΕΚ όσων εκπαιδευτικών συνεχίζουν να πλεονάζουν, με ισόποση μείωση αποσπάσεων, εφόσον είναι κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης και ειδικοτήτων αναγκαίων ή συναφών για τη βελτίωση του διοικητικού έργου.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, επελέγη το δεύτερο σενάριο καθώς επίκεινται σημαντικές αλλαγές στην τεχνική εκπαίδευση της χώρας και πολλές ειδικότητες τους θα καταργηθούν.
Οι ειδικότητες της... ανεργίας
«Μετά από συγκριτική μελέτη ευρωπαϊκών συστημάτων τεχνικής εκπαίδευσης, μελέτη αναγκών της εγχώριας αγοράς εργασίας και ανάπτυξη περιγραμμάτων επαγγελμάτων εξήχθη το συμπέρασμα ότι τα επαγγέλματα υγείας όπως Βοηθοί Φαρμακείων, Βοηθοί Φυσιοθεραπευτών, Βοηθοί Ακτινολογικών Εργαστηρίων, Βοηθοί Οδοντοτεχνιτών, Βοηθοί Νοσηλευτών, Βοηθοί Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων και Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμων του Τομέα Υγείας Πρόνοιας καθώς και επαγγέλματα όπως Γραφικών Τεχνών, Σχεδίασης και Παραγωγής Ενδύματος, Αισθητικής Τέχνης, Κομμωτικής Τέχνης & Αργυροχρυσοχοΐας δεν υπάρχει σκοπιμότητα να παρέχονται από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» αναφέρουν πηγές από το υπουργείο Παιδείας.
Έτσι καταργούνται 46 ειδικότητες από τις 110 που υπήρχαν συνολικά ως σήμερα και συνεπώς καταργούνται ουσιαστικά 2.500 οργανικές θέσεις της τεχνικής εκπαίδευσης εκ των οποίων οι 2.000 θα τεθούν σε διαθεσιμότητα και οι υπόλοιποι θα μεταταχθούν. Οι εκπαιδευτικοί κατηγορίας υποχρεωτικής εκπαίδευσης που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα θα αντικατασταθούν σταδιακά με νέους εκπαιδευτικούς αυξημένων προσόντων, όπως αναφέρουν από το υπουργείο Παιδείας
Τι θα γίνει με αυτούς που φεύγουν
Οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα, δηλώνουν οι ίδιες πηγές του υπουργείου Παιδείας, εάν δεν τοποθετηθούν σε άλλες θέσεις και απολυθούν, να απασχολούνται κατά προτεραιότητα, όλων των υπολοίπων, ως ωρομίσθιοι σε μαθήματα των ειδικοτήτων τους.
Από τις διαδικασίες που αναφέρονται παραπάνω έχουν εξαιρεθεί όπως αναφέρουν από το υπουργείο Παιδείας:
- Εκπαιδευτικοί που έχουν οργανική θέση σε Σχολεία Ειδικής Αγωγής.
- Εκπαιδευτικοί που έχουν και δεύτερη ειδικότητα γιατί αυτή τους αποδίδει οργανική θέση.
- Εκπαιδευτικοί των σχετικών ειδικοτήτων που είναι πολύτεκνοι, τρίτεκνοι και άτομα με αναπηρίες (ΑμεΑ), οι οποίοι και θα υποχρεωθούν σε μετάταξη σε διοικητικές θέσεις στις εγγύτερες διοικητικές υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας της περιοχής που σήμερα υπηρετούν.
Δείτε τις οργανικές θέσεις που καταργούνται
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου