oaednews

Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2012

Έρευνα της Adecco Ελλάδας: Οι τάσεις της αγοράς για προσλήψεις προσωπικού και ο ρόλος των εταιριών παροχής υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού

Ο όμιλος Adecco, παγκόσμιος ηγέτης στην παροχή υπηρεσιών Ανθρώπινου Δυναμικού, ανακοίνωσε τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήχθη στην Ελλάδα, η οποία αποτυπώνει τις τάσεις της αγοράς όσον αφορά στα σχέδια των εταιριών διαφόρων κλάδων για μελλοντικές προσλήψεις προσωπικού.
Η έρευνα διεξήχθη online σε δείγμα 180 υψηλόβαθμων στελεχών εταιριών που κατέχουν θέσεις ιθυνόντων (decision makers) σε θέματα Ανθρώπινου Δυναμικού. Όσον αφορά στους κλάδους που εκπροσωπήθηκαν, η πλειονότητα των στελεχών που απάντησαν στα ερωτήματα της έρευνας προέρχονται από τους κλάδους της Βιομηχανίας, των Φαρμακευτικών Προϊόντων, των Υπηρεσιών, των Καταναλωτικών Προϊόντων Ταχείας Κυκλοφορίας (FMCG) και του Λιανικού Εμπορίου, καθώς και από το Χρηματοπιστωτικό Κλάδο.

Από τα ευρήματα της έρευνας προέκυψε ότι το 83% των εταιριών που συμμετείχαν σε αυτήν προχώρησαν σε κάποια πρόσληψη μέσα στο προηγούμενο έτος. Συγκεκριμένα, 46% απάντησε ότι έκανε τουλάχιστον μία πρόσληψη μέσα στον προηγούμενο μήνα, 24% μέσα στο προηγούμενο εξάμηνο και 13% μέσα στον προηγούμενο χρόνο. Σημαντικό, ωστόσο, είναι το ποσοστό (17%) των συμμετεχόντων που δήλωσαν ότι η εταιρία τους δεν έχει προβεί σε κάποια πρόσληψη εδώ και περισσότερο από έναν χρόνο. Όσον αφορά στα μελλοντικά σχέδια προσλήψεων των εταιριών, τα αποτελέσματα της έρευνας είναι μάλλον απαισιόδοξα, με το 65% των συμμετεχόντων να δηλώνουν ότι προς το παρόν στην εταιρία τους δεν υπάρχει ανάγκη κάλυψης κάποιας θέσης από νέο προσωπικό. Από το εναπομείναν 35% που δήλωσε ότι η εταιρία του έχει ανάγκη πρόσληψης νέων εργαζομένων, το 24% απάντησαν ότι η κάλυψη της θέσης/ των θέσεων θα πραγματοποιηθεί τον επόμενο μήνα, ενώ οι απαντήσεις ότι οι κενές θέσεις θα καλυφθούν μέσα στον τρέχοντα μήνα ή μέσα στο επόμενο εξάμηνο έλαβαν το ίδιο ποσοστό, της τάξεως του 23%. Μικρότερο είναι το ποσοστό των συμμετεχόντων (22%) που δήλωσαν ότι η κάλυψη των κενών θέσεων θα πραγματοποιηθεί μέσα στο επόμενο τρίμηνο, ενώ με σαφώς μικρότερο ποσοστό (περίπου 7%) ακολουθεί η απάντηση ότι η θέση/ οι θέσεις θα καλυφθούν μέσα στο έτος ή και αργότερα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα της έρευνας σχετικά με τα τμήματα των εταιριών, στα οποία εμφανίζονται οι ανάγκες για κάλυψη θέσεων εργασίας: «Νικητής» με ποσοστό 34% αναδεικνύεται το Τμήμα Πωλήσεων, με τις θέσεις διοικητικής υποστήριξης και marketing να ακολουθούν με ποσοστά 15% και 12,5% αντίστοιχα. Με μικρή διαφορά έπονται οι θέσεις στα Τμήματα Παραγωγής και Οικονομικών, με ποσοστά 12% και 10% αντίστοιχα.

Όσον αφορά στον τρόπο, τον οποίο επιλέγουν οι επιχειρήσεις για να στελεχώσουν τις προς κάλυψη θέσεις, οι εταιρίες παροχής υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού φαίνονται να κερδίζουν έδαφος, καθώς το 20% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι προτιμούν να απευθύνονται σε αυτές όταν υπάρχει ανάγκη να προβούν σε κάποια πρόσληψη. Σημαντικό ρόλο στην κάλυψη θέσεων εργασίας φαίνεται να διαδραματίζει και η δικτύωση, καθώς το 17% απάντησαν ότι συνήθως επιλέγουν να καλύπτουν τις κενές θέσεις μέσα από το δίκτυο γνωριμιών των στελεχών της εταιρίας. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις, οι εταιρίες είτε αναθέτουν τη σχετική διαδικασία στο εσωτερικό Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού (57%) είτε χρησιμοποιούν κάποιο συνδυασμό των παραπάνω μεθόδων (5,5%).

Ο σημαντικός ρόλος των εταιριών παροχής υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού καταδεικνύεται και από το γεγονός ότι η συντριπτική πλειονότητα των συμμετεχόντων στην έρευνα (93%) δήλωσαν πως έχουν τουλάχιστον μια φορά χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες εταιρίας του κλάδου. Οι λόγοι για τους οποίους οι εκάστοτε υπεύθυνοι για τις προσλήψεις συνεργάζονται με εταιρίες παροχής υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού ποικίλλουν: Το 49% απάντησε ότι προχώρησε σε αυτή τη συνεργασία πρωτίστως γιατί αναζητούσε έναν υποψήφιο με εξειδικευμένα προσόντα, ο οποίος θα ήταν δύσκολο να εντοπιστεί και να προσεγγιστεί με τις παραδοσιακές μεθόδους αναζήτησης προσωπικού, ενώ το 14% απάντησε πως ο κυριότερος λόγος ήταν το γεγονός ότι ήθελε να εξοικονομήσει χρόνο. Μικρό ποσοστό των συμμετεχόντων (μόλις 3,5%) δήλωσαν ότι απευθύνθηκαν σε εταιρία παροχής υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού λόγω έλλειψης τμήματος ή προσωπικού που θα μπορούσε να αναλάβει τη σχετική διαδικασία, ενώ σημαντικό ήταν το ποσοστό των ερωτηθέντων (33,5%) που απάντησαν ότι επέλεξαν τη συγκεκριμένη λύση για περισσότερους από έναν των παραπάνω λόγων. Αξίζει να αναφερθεί ότι το 73% των στελεχών δήλωσαν ότι η τελευταία φορά που συνεργάστηκαν με κάποια εταιρία παροχής υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού ήταν μέσα στο προηγούμενο έτος.

Ανεξάρτητα από το πότε τοποθετείται στο χρόνο η τελευταία φορά που οι ερωτώμενοι συνεργάστηκαν με μια εταιρία παροχής υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού, σχεδόν όλοι (97,5%) εξέφρασαν την ικανοποίησή τους από την ποιότητα των υπηρεσιών που τους παρασχέθηκαν, δηλώνοντας από αρκετά έως πολύ ευχαριστημένοι. Παρόμοια ήταν η εικόνα και όταν οι συμμετέχοντας κλήθηκαν να αξιολογήσουν το βαθμό ικανοποίησής τους από την ποιότητα της λίστας υποψηφίων που έλαβαν, με 96% να δηλώνουν από αρκετά έως πολύ ευχαριστημένοι. Ανάλογα ήταν και τα ποσοστά που εμφανίστηκαν στις ερωτήσεις για το βαθμό ικανοποίησης των εταιριών-πελατών από την αμεσότητα, με την οποία η εταιρία παροχής υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού ανταποκρίθηκε στις ανάγκες τους (99% δήλωσαν από αρκετά έως πολύ ευχαριστημένοι), καθώς και για το βαθμό ικανοποίησής τους από την απόδοση του υποψηφίου που τελικά επιλέχθηκε (99% δήλωσαν από αρκετά έως πολύ ευχαριστημένοι). Ως προς τα πλεονεκτήματα που εντοπίζουν οι ερωτώμενοι στη συνεργασία με μια εταιρία παροχής υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού, το σημαντικότερο από αυτά φαίνεται να είναι ο δομημένος τρόπος έρευνας και επιλογής των υποψηφίων (31%), με την «πλούσια» λίστα υποψηφίων να ακολουθεί (24%). Σημαντικό ήταν και το ποσοστό των συμμετεχόντων που προέκριναν την υψηλή ποιότητα των υποψηφίων και την ταχύτητα, με την οποία βρέθηκε το σωστό άτομο για τη θέση, ως τα σπουδαιότερα πλεονεκτήματα της συνεργασίας τους με μια εξειδικευμένη εταιρία (από 21%). Σε κάθε περίπτωση, η πλειονότητα (92%) των συμμετεχόντων αποκόμισαν μια μάλλον θετική εμπειρία από τη συνεργασία τους με εταιρία παροχής υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού, καθώς ανέφεραν ότι θα επέλεγαν και πάλι αυτόν τον τρόπο για να καλύψουν μελλοντικό άνοιγμα θέσης εργασίας στην εταιρία τους
http://www.epixeiro.gr/Αρχική/84/6149-Έρευνα-της-Adecco-Ελλάδας-Οι-τάσεις-της-αγοράς-για-προσλήψεις-προσωπικού-και-ο-ρόλος-των-εταιριών-παροχής-υπηρεσιών-ανθρώπινου-δυναμικού

1 σχόλιο:

  1. ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΤΟ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ. ΑΛΛΑ ΕΜΕΙΣ ΣΤΟΝ ΟΑΕΔ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΑΛΛΑ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΑ Η ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ. ΑΠΛΗ ΔΙΑΚΠΑΙΡΕΩΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ.
    ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΘΑ ΤΟ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟ ΒΙΩΝΟΥΜΕ. ΑΛΛΑ ΤΟΤΕ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ! ΤΟΝ ΟΑΕΔ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΟΝ ΜΕΤΑΤΡΕΨΟΥΝ ΣΕ ΕΝΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΠΟΥ ΘΑ ΜΟΙΡΑΖΕΙ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΠΟΥ ΕΝΩ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΛΟΓΩ ΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΙΟΤΗΤΑΣ ΔΕΝ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΣΤΡΕΨΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ. ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΜΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή