Τα στοιχεία για τη ανεργία που αναφέρει το Δελτίο Του ΤΕΕ, με πηγές την Ελληνική Στατιστική υπηρεσία, είναι αποκαλυπτικά: 21% ανεργία η οποία έχει χτυπήσει πάνω από ένα εκατομμύριο κόσμο, μειώνοντας δραματικά τους «ενεργά» συμμετέχοντες πολίτες. Λαμβάνοντας υπόψη μόνο αυτό, μπορεί κανείς να κατανοήσει το απίστευτο αδιέξοδο των εργαζομένων στον ανάδοχο λειτουργίας και συντήρησης της Εγνατίας Οδού.
Οι εν-λόγω εργαζόμενοι, από την έναρξη του έργου χρηματοδοτούν (χωρίς την θέληση τους φυσικά) τον εργοδότη τους και κατ’ επέκταση το έργο με την μη καταβολή των δεδουλευμένων τους. Η κατάσταση αυτή όχι μόνο έχει παγιωθεί, αλλά και διευρύνεται σταδιακά, φτάνοντας σήμερα να είναι απλήρωτοι όλοι οι εργαζόμενοι 8 μήνες και να μην έχει καταβληθεί το 60 % του αναλογούντα ΦΠΑ για το σύνολο των αμοιβών του 2011 των εργαζομένων με αποδείξεις παροχής υπηρεσιών.
Η εργοδοσία τους ισχυριζόταν, τεκμηριωμένα ίσως μέχρι το τέλος του 2011, ότι δεν μπορούσε να είναι εντάξει στις υποχρεώσεις της απέναντι στους εργαζόμενους, λόγω της μη καταβολής, από πλευράς της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε» των πιστοποιημένων εργασιών. Όμως, αυτό το επιχείρημα ανετράπη τον Δεκέμβριο του 2011, κατά τον οποίο ο ανάδοχος έλαβε ένα υπέρογκο ποσό από την εταιρεία, το οποίο εξανεμίστηκε στους θεσμικούς πιστωτές του οι οποίοι διαχειρίζονται τις χρηματοροές του, με το ανάλογο επιτόκιο που του «επιβάλουν». Στον αντίποδα αυτής της κατάστασης οι εργαζόμενοι που και που παίρνουν έναν μισθό σαν επαίτες «που ζητιανεύουν τον άγνωστο διερχόμενο» εργοδότη τους για τα δεδουλευμένα τους.
Όποιες προσπάθειες είχαν γίνει για συλλογική δράση τους, είχαν πέσει στο κενό, από την μία λόγω της ιδιαίτερα υπεύθυνης στάσης τους, κατανοώντας την εργασία τους ως καίριο τμήμα για την αδιάλειπτη ασφαλή λειτουργία του αυτοκινητόδρομου. Από την άλλη, η τρομοκρατία της περιόδου, με την κατάργηση των συλλογικών συνδικαλιστικών οργάνων και κατακτήσεων, με τις εργοδοτικές «νόμιμες» πλέον αυθαιρεσίες και απειλές , με το φάντασμα της ανεργίας που καραδοκεί, είχε εγκλωβίσει όλους τους εργαζόμενους στην παθητική-αναγκαστική αποδοχή της κατάστασης που τους οδηγεί στην οικονομική και κοινωνική εξαθλίωση.
Πλέον έχουν:
- ουσιαστικές βιοποριστικές ανάγκες για τις οικογένειές τους και τους ιδίους.
- υπέρογκα δάνεια που συσσωρεύονται από ληξιπρόθεσμες οφειλές στεγαστικών και όχι μόνο δανείων, οι οποίες τους οδηγούν το προσεχές διάστημα σε κατασχέσεις των υποθηκών τους.
- Ουσιαστικά προβλήματα στην ασφάλεια της εργασίας τους, μιας που δεν μπορεί να μην επηρεάζονται από την κατάσταση.
- Τον φόβο για εφαρμογή των επιταγών του μνημονίου (για δραστική μείωση μισθών 20%).
Από την πλευρά μας, ως Σύλλογος Εργαζομένων της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε», έχουμε υποχρέωση να στηρίξουμε έμπρακτα τους εργαζόμενους στις εργολαβίες συντήρησης της Εγνατίας Οδού (πόσο μάλλον καθώς αυτοί απασχολούνται στο δικό μας έργο), με παρέμβαση στην διοίκηση της εταιρίας μας και στο ΥΠΥΜΕΔΙ, προκειμένου να εξασφαλιστούν άμεσα πόροι για την χρηματοδότηση του έργου, με αποκλειστική δέσμευση του αναδόχου για αποπληρωμή όλων των δεδουλευμένων τους. Αν ο Ανάδοχος δεν το δεχτεί τότε η διοίκηση της εταιρείας θα πρέπει να προβεί άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε οι εργαζόμενοι να πληρωθούν με καταστάσεις μισθοδοσίας είτε είναι με ΙΚΑ, είτε με αποδείξεις παροχής υπηρεσιών, όπως αναφέρει στο άρθρο 37 παράγραφος 9 του νόμου Ν3669/2008. Αν δεν είναι εφικτή η εξασφάλιση οικονομικών πόρων, θα μπορούσε εναλλακτικά να διερευνηθεί η δυνατότητα να αποπληρωθούν οι εργαζόμενοι με μέρος των εσόδων από τα διόδια.
Από την πλευρά μας, ως Σύλλογος Εργαζομένων της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε», συμπαραστεκόμαστε ολόψυχα στους εργαζόμενους στους αναδόχους των εργολαβιών συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και πέρα από τις προαναφερθείσες παρεμβάσεις μας τόσο στην διοίκηση της εταιρείας όσο και στο ΥΠΥΜΕΔΙ, διαβεβαιώνουμε ότι θα παράσχουμε έμπρακτα την υποστήριξή μας σε κάθε κάλεσμα τους.
ΚΑΝΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ- ΤΩΡΑ ΟΛΟΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΟΙ ΣΤΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
Θεσσαλονίκη, 21 Μαίου 2012
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΣΕΤΕΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Δημήτρης Σημαιοφορίδης Γρηγόρης Κολπονδίνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου