oaednews

Κυριακή 25 Μαρτίου 2012

ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ


Μέτρα προστασίας των ανέργων και κυρίως των μακροχρόνιων ανέργων

Η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε την προηγούμενη βδομάδα σε μια πρόταση νόμου για τους ανέργους, και κυρίως τους μακροχρόνια ανέργους, που πάει αντίθετα στο ρεύμα, διατυπώνοντας μια ολοκληρωμένη πρόταση για το θέμα των ανέργων, και ανοίγει το θέμα στην κοινωνία. Τα ποσοστά ανεργίας (20,9%), που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ για τον Νοέμβριο του 2011 έχουν σπάσει στη χώρα μας όλα τα ιστορικά ρεκόρ. Το 48,2% στους νέους μέχρι 24 χρονών είναι άνεργοι και συντηρούνται από τους γονείς τους. Οι μακροχρόνια άνεργοι αποτελούν το 46,2% των ανέργων το α’ τρίμηνο του 2011 έναντι 44,6% της αντίστοιχης περιόδου του 2010. Η πραγματική όμως ανεργία, είναι κατά πολύ υψηλότερη. Το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ σημειώνει ότι είχε ξεπεράσει στα τέλη του 2011 το 22% (1.200.000 ανέργους) και θα κινηθεί μέσα στο 2012 προς το 26% (1.500.000 ανέργους) με κύρια θύματα τους νέους και τις γυναίκες. Είναι επίσης γεγονός ότι η πραγματική ανεργία συνειδητά και πολιτικά υποεκτιμάται από τις κυβερνήσεις και τις υπηρεσίες τους, όχι μόνον της Ελλάδας, αλλά και της Ε.Ε. και των υπόλοιπων κρατών.

Σχέδιο Νόμου

Άρθρο 1. Ορισμός του ανέργου και του μακροχρόνια ανέργου
α) Άνεργος θεωρείται ο πολίτης εκείνος, ο οποίος ανεξάρτητα από τη θέλησή του να εργαστεί, την ικανότητά του προς εργασία και όχι από δική του υπαιτιότητα, δεν έχει μόνιμη, σταθερή και πλήρη απασχόληση.
β) Μακροχρόνια άνεργος θεωρείται ο πολίτης εκείνος που αναζητά εργασία πάνω από ένα έτος.
γ) Δικαίωμα χρήσης των ωφελημάτων που προκύπτουν από τον παρόντα νόμο έχουν οι άνεργοι, κατά τον ορισμό των παραγράφων α’ και β’ του άρθρου 1, οι οποίοι απευθύνονται στον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.), εγγράφονται στα αντίστοιχα μητρώα ανέργων, ανανεώνουν την κάρτα ανεργίας, επιθυμούν να εργαστούν και αναζητούν εργασία.
Άρθρο 2. Επιδότηση της ανεργίας
α) Δικαίωμα επιδόματος ανεργίας από τον Ο.Α.Ε.Δ. έχουν οι άνεργοι, οι οποίοι κατά τη διάρκεια της απασχόλησής τους ήταν ασφαλισμένοι στον κλάδο ανεργίας του Ο.Α.Ε.Δ. και η σύμβαση εργασίας τους είτε έληξε είτε καταγγέλθηκε από τον εργοδότη τους.
β) Ως βασικό επίδομα ανεργίας ορίζεται το 80% του κατώτερου εγγυημένου μισθού, όπως αυτός καθορίζεται κάθε φορά από τις ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
γ) Το ύψος του επιδόματος ανεργίας καθορίζεται για το πρώτο έτος στο 80% του τελευταίου μισθού πριν την απόλυση, όπως αυτός καθορίζεται από την οικεία και ισχύουσα συλλογική σύμβαση. Για το δεύτερο έτος καθορίζεται στο 70% του τελευταίου μισθού πριν την απόλυση, που δεν πρέπει όμως να υπολείπεται από το 80% του κατώτερου εγγυημένου μισθού. Για το τρίτο έτος καθορίζεται στο 60% του τελευταίου μισθού πριν την απόλυση, που δεν πρέπει όμως να υπολείπεται από το 80% του κατώτερου εγγυημένου μισθού. Από το τέταρτο έτος και έως την ανεύρεση εργασίας καταβάλλεται το βασικό επίδομα ανεργίας, όπως αυτό ορίζεται στην παράγραφο β’ του παρόντος άρθρου.
δ) Κάθε είδους περιορισμοί ως προς τον χρόνο απασχόλησης πριν την λήξη της σύμβασης εργασίας ή την καταγγελία της από τον εργοδότη καταργούνται.
Άρθρο 3. Ειδικές κατηγορίες ανέργων και μέτρα στήριξής τους
α) Οι νεοεισερχόμενοι στην αγορά εργασίας, ανεξαρτήτως ηλικίας, στους οποίους δεν εξασφαλίζεται εργασία ανάλογη των προσόντων τους εντός τριών μηνών από την εγγραφή τους στα μητρώα ανέργων του Ο.Α.Ε.Δ., δικαιούνται και τους χορηγείται βοήθημα ίσο με το βασικό επίδομα ανεργίας.
β) Η διάρκεια καταβολής του βοηθήματος αυτού σε όλους τους δικαιούχους εκτείνεται σε όλο το διάστημα της ανεργίας και έως την ανεύρεση εργασίας.
γ) Ως νεοεισερχόμενοι στην αγορά εργασίας θεωρούνται όσοι αναζητούν εργασία για πρώτη φορά.
δ) Στους μακροχρόνια ανέργους και δικαιούχους επιδόματος ανεργίας χορηγείται το επίδομα ανεργίας έως την ανεύρεση εργασίας (όπως και στους υπόλοιπους ανέργους).
ε) Σε όλους τους εποχικά απασχολούμενους χορηγείται το βασικό επίδομα ανεργίας κατά την διάρκεια της μη απασχόλησής τους.
στ) Οι παραμένοντες μακροχρόνια άνεργοι, ηλικίας άνω των 55 ετών, είτε λαμβάνουν το επίδομα ανεργίας όπως προβλέπεται στην παράγραφο β του άρθρου 2, είτε εντάσσονται σε ειδικά προγράμματα απασχόλησης σε κοινωνικές υπηρεσίες του δημοσίου ή της τοπικής αυτοδιοίκησης.
ζ) Οι άνεργοι που δεν είχαν πλήρη απασχόληση δικαιούνται επιδόματος ανεργίας όπως αυτό ορίζεται στην παράγραφο β του άρθρου 2.
η) Θεσμοθετείται η διασφάλιση της δυνατότητας εγγραφής, στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ και της χορήγησης του επιδόματος ανεργίας στους εργαζόμενους μετανάστες.
θ) Θεσμοθετείται η εγγραφή στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ και η συμμετοχή τους στα προγράμματά του, εκείνων των αυτοαπασχολούμενων, οι οποίοι διέκοψαν την επαγγελματική τους δραστηριότητα, από τη στιγμή της διακοπής της με δήλωση στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.
ι) Στους εγγεγραμμένους στα μητρώα ανέργων του Ο.Α.Ε.Δ. αυτοαπασχολούμενους, της παραγράφου θ) του παρόντος άρθρου, χορηγείται επίδομα ανεργίας.
ια) Καταργούνται τα ιδιωτικά γραφεία εύρεσης εργασίας.
Άρθρο 4. Ασφαλιστική κάλυψη των ανέργων
α) Οι εγγεγραμμένοι άνεργοι παραμένουν πλήρως ασφαλισμένοι, συνταξιοδοτικά, και ιατροφαρμακευτικά, στους ασφαλιστικούς φορείς όπου ήταν κατά την τελευταία ημέρα της απασχόλησής τους, καθ’ όλη την διάρκεια της ανεργίας, χωρίς καμία επιβάρυνσή τους.
β) Οι ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων, που απολύονται και είναι μεγαλύτεροι των 55 χρόνων, καλύπτονται υποχρεωτικά από τις επιχειρήσεις που τους απέλυσαν για περίοδο μέχρι πέντε χρόνια, εφόσον γι’ αυτό το διάστημα παραμένουν άνεργοι. Προϋπόθεση για την κάλυψη αυτή είναι η επιχείρηση να έχει πραγματοποιήσει κέρδη το προηγούμενο της απόλυσης οικονομικό έτος, ενώ απαλλαγή από την εν λόγω κάλυψη δεν χορηγείται σε περιπτώσεις δόλιας πτώχευσης, φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής. Κατόπιν του διαστήματος των πέντε (5) ετών και εφόσον παραμένουν ακόμη άνεργοι καλύπτονται από τις πρόνοιες της παραγράφου α) του παρόντος άρθρου.
Άρθρο 5. Φορολογικές και άλλες διευκολύνσεις των ανέργων
α) Το βασικό επίδομα ανεργίας δεν αποτελεί φορολογητέα ύλη και δεν φορολογείται.
β) Οι ατομικές δαπάνες των ανέργων που αφορούν την επαγγελματική τους κατάρτιση εκπίπτουν από την φορολογία τους.
γ) Κατά την διάρκεια της περιόδου ανεργίας αναστέλλεται η καταβολή των δόσεων στεγαστικών δανείων για πρώτη κύρια κατοικία, καθώς και άλλων δανείων που έχει συνάψει ο άνεργος. Απαγόρευση πλειστηριασμού και κατάσχεσης για την πρώτη κατοικία, που ανήκει κατά κυριότητα στον άνεργο, καθ’ όλη τη διάρκεια της ανεργίας
δ) Θεσμοθετείται η επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό του 50% του ενοικίου, που καταβάλλουν οι άνεργοι για την κύρια κατοικία τους καθ’ όλη τη διάρκεια της ανεργίας τους, που μπορεί να φτάνει στο ποσό των 250 ευρώ μηνιαίως, τιμαριθμοποιούμενο κατ’ έτος, με προσαύξηση 50 ευρώ για κάθε προστατευόμενο μέλος της οικογένειας των ανέργων.
ε) Θεσμοθετείται η απαλλαγή των ανέργων από τα δημοτικά τέλη.
Άρθρο 6. Πρόσβαση όλων των ανέργων αλλά και ειδικότερα των μακροχρόνια ανέργων στις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας και στα δημόσια αγαθά
α) Στους εγγεγραμμένους ανέργους χορηγείται κάρτα απεριορίστων διαδρομών στα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς. Η κάρτα ανανεώνεται ταυτόχρονα με την ανανέωση της κάρτας ανεργίας από τον Ο.Α.Ε.Δ.
β) Η κοστολόγηση των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας – ηλεκτρισμός, θέρμανση, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες – πραγματοποιείται με τα χαμηλότερα τιμολόγια των αντίστοιχων Οργανισμών.
Κατά την διάρκεια της ανεργίας δεν καταβάλλονται τα ποσά υπέρ τρίτων μέσω των λογαριασμών των παραπάνω Οργανισμών.
γ) Απαγορεύεται η διακοπή παροχής νερού, σταθερού τηλεφώνου και ηλεκτρικής ενέργειας στους ανέργους που αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς του νερού, του τηλεφώνου και του ηλεκτρικού ρεύματος
δ) Η κάρτα ανεργίας, όταν αυτή είναι εν ισχύ, αποτελεί και εκπτωτική κάρτα για την πρόσβαση των ανέργων σε χώρους δημοσίων θεαμάτων, –κινηματογράφοι, θέατρα– πολιτιστικών εκδηλώσεων γενικότερα, αθλητικών εκδηλώσεων.
Επίσης η κάρτα ανεργίας λειτουργεί εκπτωτικά και για τις μετακινήσεις των ανέργων με ακτοπλοϊκά, σιδηροδρομικά και υπεραστικά (ΚΤΕΛ) συγκοινωνιακά μέσα.
ε) Παρέχεται δωρεάν πρόσβαση για τα ανήλικα τέκνα των ανέργων στους δημόσιους και δημοτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς, στα δημόσια και δημοτικά κέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών, ωδεία, γυμναστήρια.
Άρθρο 7. Χρηματοδότηση του ΟΑΕΔ
α) Θεσμοθετείται η τριμερής χρηματοδότηση του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.) με την συμμετοχή και του κράτους, κατά ίσο τουλάχιστον ποσό με το ύψος των εργοδοτικών εισφορών, στον προϋπολογισμό του Οργανισμού.
β) Θεσμοθετείται η μεταφορά στον Ο.Α.Ε.Δ. των αντίστοιχων χρηματικών ποσών από τους ασφαλιστικούς φορείς των αυτοαπασχολουμένων, οι οποίοι εγγράφονται στον Ο.Α.Ε.Δ. και επιδοτούνται ως άνεργοι.
Άρθρο 8. Έναρξη ισχύος
Η ισχύς των διατάξεων του νόμου αυτού αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επί μέρους διατάξεις του.

4 σχόλια:

  1. ΚΑΛΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΛΛΑ ΕΧΩ ΜΙΑ ΒΑΣΙΚΗ ΔΙΑΦΩΝΙΑ. ΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΑΠΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΠΑΘΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΣ ΚΙΝΗΤΡΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ. ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΑ ΝΑ ΣΥΝΟΔΕΥΟΝΤΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΑΠΟ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΙΟ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΤΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΠΑΓΙΔΑ ΦΤΩΧΕΙΑΣ. ΤΕΛΟΣ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΑΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΕΘΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ. Ο ΑΙΩΝΙΟΣ ΣΥΡΙΖΑ ΛΑΙΚΙΖΕΙ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ. ΔΕΝ ΛΥΝΕΤΑΙ ΕΤΣΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΜΕ ΑΝΤΙΔΩΡΟ ΚΑΙ ΤΥΡΟΨΩΜΟ.

    ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΠΑΠΑΣΤΡΟΥΜΦ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εχω την εντύπωση ότι μιλάνε μόνο για ανεργία και όχι απασχόληση.Εκεί έχουν άλλες προτάσεις.
    Οσον αφορά τον λαικισμό, σε όποιον δεν αρέσει υπάρχουν και τα κόμματα του ρεαλισμού, που είδαμε που μας οδήγησαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΑΝΕΡΓΙΑ Κ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΠΑΝΕ ΜΑΖΙ ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΜΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ. ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΠΑΡΟΧΗΣ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΑΝΕΡΓΟΥΣ.

      ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΧΟΛΙΟ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΚΑΚΟΣ Ο ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Ο ΦΑΝΤΑΣΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ.

      ΕΤΣΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ Η ΚΡΙΣΗ; ΜΕ ΠΑΥΣΙΠΟΝΑ;

      ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΠΑΠΑΣΤΡΟΥΜΦ

      Διαγραφή
    2. Τώρα πια δεν μιλάμε για το περίφημο φυσικό ποσοστό ανεργίας που μάθαμε στην οικονομία.Εδώ μιλάμε για μια δομική κρίση του ίδιου συστήματος, οπότε θα πρέπει να λάβει μέτρα για ανακούφιση, εκτός αν θέλει να του σκάσει η βόμβα που δημιούργησε.
      Αν οι φαντασιακοί κόσμοι ήταν ακρως επικίνδυνοι όπως προσπαθεί να μας πείσει η προπαγάνδα δεν θα είχε εξελιχθεί η ανθρωπότητα.Μια ζωή όλοι οι επαναστάτες κάθε είδους πάλευαν για μια καλύτερη ζωή.
      Αυτή η κρίση σίγουρα δεν αντιμετωπίζεται με παυσίπονα αλλά με ριζική αναδιαμόρφωση της κοινωνικό-πολιτικο-οικονομικής ζωής.Κάτι βέβαια που δεν επιθυμεί ακόμη η πλειοψηφία του ελληνικού λαού.
      Προς το παρόν ίσχυει το θέλουμε να αλλάξουμε τα πάντα χωρίς να αλλάξει τίποτα.

      Διαγραφή