oaednews

Δευτέρα 12 Απριλίου 2010

Έκδοση Βιβλίου από τη Συνάδελφο Τητήρου Χριστίνα


Περιγραφή

Θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντικό βοήθημα για άτομα που αναζητούν εργασία και ταυτόχρονα πολύτιμο εργαλείο για εργασιακούς συμβούλους καθώς και εκπαιδευτές ενηλίκων.
Για όσους αναζητούν εργασία αποτελεί χρήσιμο οδηγό για τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν ξεκινώντας από το σχεδιασμό του ατομικού σχεδίου δράσης και καταλήγοντας στην προετοιμασία της συνέντευξης επιλογής προκειμένου να ενταχθούν στην αγορά εργασίας.
Σε εκείνους που εργάζονται ως σύμβουλοι απασχόλησης προσφέρει πλήθος πληροφοριών σχετικά με φορείς, ηλεκτρονικές διευθύνσεις, προγράμματα απασχόλησης κ.α. πηγές απαραίτητες για όσους θέλουν να παρέχουν έγκυρη πληροφόρηση.
Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εκπαιδευτικό υλικό για θεματικές ενότητες που σχετίζονται με το αντικείμενο της απασχόλησης. Είναι κατάλληλο για τη θεματική ενότητα «Τεχνικές Αναζήτησης Εργασίας» η οποία περιλαμβάνεται σε όλα τα επιδοτούμενα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης που απευθύνονται σε ανέργους και υλοποιούνται από τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης δεδομένου ότι περιέχει πλήθος δραστηριοτήτων/ ασκήσεων και παραδειγμάτων.


Περιεχόμενα

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
Η Συμβουλευτική Απασχόλησης

1.1 Έννοιες
1.2 Παράγοντες που καθιστούν σημαντική την ανάπτυξη εξειδικευμένων τεχνικών αναζήτησης εργασίας συμβουλευτικής
1.3 Η Ανεργία
1.4 Ομάδες που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες για την ένταξή τους στην αγορά εργασίας
1.5 Φορείς που παρέχουν συμβουλευτική εργασίας

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
Επαγγελματικός Στόχος
και Ατομικό Σχέδιο Δράσης

2.1 Επαγγελματικός Στόχος
2.2 Παράγοντες που επηρεάζουν μια θέση εργασίας
2.2.1 Εξαρτημένη / Ανεξάρτητη εργασία
2.2.2 Συμβάσεις εργασίας
2.2.3 Διάρκεια εργασίας
2.2.4 Ωράριο Εργασίας
2.2.5 Χειρωνακτική / Πνευματική εργασία
2.2.6 Απόσταση από τον Τόπο Κατοικίας
2.2.7 Tηλεεργασία
2.3 Ατομικό Σχέδιο Δράσης
2.3.1 Ανάλυση Θέσης Εργασίας
2.3.2 Εμπόδια - Δυσκολίες στην Εύρεση Εργασίας

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3
Πληροφόρηση

3.1 Πηγές Πληροφόρησης
3.2 Η Κρυφή Αγορά Εργασίας

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4
Το Βιογραφικό Σημείωμα

4.1 Προσωπικά Στοιχεία
4.2 Εκπαίδευση – Σπουδές
4.3 Επιμόρφωση – Σεμινάρια
4.4 Ξένες Γλώσσες
4.5 Άλλες Γνώσεις
4.6 Επαγγελματική Εμπειρία
4.7 Μελέτες – Δημοσιεύσεις
4.8 Ενδιαφέροντα
4.9 Συστάσεις
4.10 Ευρωπαϊκό Βιογραφικό Σημείωμα (Europass)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5
Η Συνοδευτική Επιστολή

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6
Η Συνέντευξη Επιλογής

6.1 Η προετοιμασία για τη συνέντευξη
6.2 Συνηθισμένα λάθη
6.3 Μετά τη συνέντευξη

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7
Προγράμματα Απασχόλησης

7.1 Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού
7.2 Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
7.3 Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8
ΘΕΣΕΙΣ ΕργασίαΣ στον Δημόσιο Τομέα

8.1 Η κάλυψη των θέσεων εργασίας στον δημόσιο τομέα
8.2 Εκπαιδευτικοί
8.3 Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Εθνική Σχολή Τοπικής Αυτοδιοίκησης
8.4 Τεστ Δεξιοτήτων


ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
ΕΝΝΟΙΕΣ – ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ


Η Χριστίνα Τητήρου σπούδασε Κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και έχει μεταπτυχιακές σπουδές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Εργάζεται στον Ο.Α.Ε.Δ. με αντικείμενο τη συμβουλευτική αναζήτησης εργασίας. Παράλληλα είναι εκπαιδεύτρια σε προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων σε θέματα σχετικά με τη συμβουλευτική και τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Ζει και εργάζεται στην Ηγουμενίτσα.

Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γρηγόρη
Ιπποκράτους 43 (10680) Αθήνα
Τηλ. 210-3637016 – 011
Fax. 210- 3626646
e-mail: grbooks@otenet.gr


Βιβλιοπωλείο
Σόλωνος 71 (10679) Αθήνα
Τηλ. 210-3629684
Fax. 210-3625476


Προβλέψεις για την αγορά εργασίας στην Ελλάδα μέχρι το 2020

Την εκτίμηση για «άνοιγμα» περισσότερων από 1।523।000 θέσεων εργασίας στην Ελλάδα μέχρι το 2020 περιλαμβάνει η τελευταία έκθεση του Ευρωπαϊκού Κέντρου για την Ανάπτυξη και την Επαγγελματική Κατάρτιση (सदेफोप)
Από αυτές τις θέσεις, οι 107.000 εκτιμάται από τους συντάκτες της έκθεσης ότι θα είναι εντελώς νέες και οι περίπου 1,4 εκατ. θα προκύψουν από αντικατάσταση απερχόμενων εργαζομένων. Αναλυτικότερα, οι θέσεις εργασίας στην Ελλάδα στον πρωτογενή τομέα αναμένεται να μειωθούν στην επόμενη δεκαετία κατά 98.000, ενώ χιλιάδες θέσεις εργασίας προβλέπεται επίσης να «κλείσουν» σε κατασκευές (-37.000 μέχρι το 2020) και μεταποίηση (-23.000), αντανακλώντας την κρίση στον κατασκευαστικό τομέα και την ελληνική μεταποιητική βιομηχανία. Ωστόσο, η λεγόμενη «ζήτηση αντικατάστασης» (για να πληρωθούν τα κενά από απερχόμενους εργαζομένους) θα εξισορροπήσει κάπως την κατάσταση. Καλύτερες ημέρες αναμένεται να δουν οι τομείς της διανομής-μεταφορών και των επιχειρηματικών και άλλων υπηρεσιών.

Πηγή: http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=123387&cid=8

Πέμπτη 1 Απριλίου 2010

Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΣΤΟ ΚΠΑ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ


Το ΚΠΑ Περιστερίου επισκέφτηκε ο Πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου συνοδευόμενος από τον Υπουργό Εργασίας κ. Λοβέρδο , τον Γενικό Γραμματέα Απασχόλησης κ. Σπυρόπουλο , τον Διοικητή του ΟΑΕΔ κ. Κικίλια, τον ειδικό Γραμματέα του ΣΕΠΕ κ Χάλαρη. Κατά την επίσκεψή του εξέφρασε τη δέσμευση της κυβέρνησης να βρίσκεται «κοντά στο νέο, κοντά στον άνεργο, κοντά στη γυναίκα που ζητάει δουλειά» με αφορμή τα τέσσερα νέα προγράμματα του Οργανισμό.


«Κάνουμε μεγάλο βήμα στο χώρο της ανεργίας επιδοτώντας την εργασία, επιδοτώντας τις ασφαλιστικές εισφορές αλλά και νέα προγράμματα για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα», είπε ο κ. Παπανδρέου.


«Στηρίζουμε την κοινωνική συνοχή και ένα νέο πρότυπο ανάπτυξης που χρειάζεται η χώρα», συμπλήρωσε και κατέληξε: «Είναι τα πρώτα δείγματα της νέας φάσης της πολιτικής μας, προχωράμε με βήματα που βοηθάνε το πολίτη σε μια δύσκολη περιοδο».
Από την πλευρά του, ο υπουργός Εργασίας Ανδρέας Λοβέρδος που επισκέφθηκε μαζί με τον Πρωθυπουργό τον ΟΑΕΔ τόνισε ότι «120।000 θέσεις ανοίγουν για τους Ελληνες πολίτες την επόμενη εβδομάδα». «Δεν εξαγγέλλουμε κάτι που θα γίνει, μιλάμε για κάτι που γίνεται», δήλωσε χαρακτηριστικά.

ΝΔ: Αμφίβολης αποτελεσματικότητας τα προγράμματα
Με καθυστέρηση έξι μηνών –οι οποίοι καταναλώθηκαν σε διαπιστώσεις, κινδυνολογίες και εξαγγελίες- έχουμε τα πρώτα μέτρα για την ανεργία, δήλωσε εκ μέρους της ΝΔ ο Ιωάννης Βρούτσης και έκανε λόγο για «φτωχό» πλαίσιο προγραμμάτων. «καθήλωσε, υποβάθμισε και ακύρωσε ένα εξαιρετικά εκτεταμένο και πολλαπλών στοχεύσεων πρόγραμμα αντιμετώπισης της ανεργίας που βρισκόταν σε εξέλιξη».
ΚΚΕ: Εμπαιγμός
«Αν δεν είναι ωμός εμπαιγμός η πρόταση της κυβέρνησης προς τις άνεργες γυναίκες να γίνουν επιχειρηματίες, την ίδια ώρα που τα μικρομάγαζα κλείνουν και οι αυτοαπασχολούμενοι εκτοπίζονται από τη μονοπωλιακή δράση, τότε τι είναι;», σχολίασε το γραφείο Τύπου του ΚΚΕ

ΛΑΟΣ: Δεν είναι πολιτική η πρακτική των επιδομάτων
«Οι Κινέζοι λένε ότι αν θες να βοηθήσεις κάποιον δεν του δίνεις ένα ψάρι αλλά τον μαθαίνεις να ψαρεύει», παρατήρησε ο εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ Κ. Αϊβαλιώτης.
ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ:
Το ενδιαφέρον του Πρωθυπουργού για τους ανέργους είναι υποκριτικό, γιατί τα κυβερνητικά αντεργατικά μέτρα μείωσης των μισθών, αύξησης του ΦΠΑ και παγώματος των προσλήψεων και των δημόσιων επενδύσεων, οδηγούν τους εργαζόμενους σε ακόμα μεγαλύτερη ανεργία και φτώχεια.
Αυτό που χρειάζονται σήμερα οι άνεργοι δεν είναι «κροκοδείλια» κυβερνητικά δάκρυα αλλά μια άλλη αναπτυξιακή πολιτική που θα δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας καθώς και μέτρα παρεμπόδισης των απολύσεων και ουσιαστικής οικονομικής και κοινωνικής στήριξής τους

Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ. ΞΥΛΟΥΡΗΣ -ΜΗΤΣΙΑΣ





Καλή Ανάσταση σε όσους σταυρώνονται καθημερινά από τους γραμματείς και τους φαρισαίους!

Σάββατο 27 Μαρτίου 2010

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ Α.Ε. 180.000 ΕΥΡΩ ΗΤΑΝ Η ΑΜΟΙΒΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ!

18/3/2010
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ (Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης):
Δεύτερον, σε ό,τι αφορά την Επαγγελματική Κατάρτιση: Ο τρόπος που αρθρώνετε την ερώτησή σας –και θα σας δοθεί η ευκαιρία να το διευκρινίσετε- δεν είναι σαφές αν αφορά την ανώνυμη εταιρεία, της οποίας τη μία και μοναδική μετοχή έχει ο ΟΑΕΔ, Επαγγελματική Κατάρτιση Α.Ε. ή αν αφορά τις διαδικασίες της επαγγελματικής κατάρτισης.
Αν αφορά, πάντως, το πρώτο, θα ήθελα να πω και να ενημερώσω το Σώμα ότι η ανώνυμη αυτή εταιρεία δεν ήταν και ό,τι το καλύτερο θα μπορούσε κανείς ως Υπουργός να αναλάβει να εποπτεύσει, σε ό,τι αφορά, αν μη τι άλλο, το ζήτημα της αμοιβής του Προέδρου και του Διευθύνοντος Συμβούλου της.
Εκατόν ογδόντα χιλιάδες ευρώ ετησίως, κύριοι συνάδελφοι. Δεν θέλαμε να το συνεχίσουμε αυτό
Σύμφωνα με διάταξη νόμου, την οποία έχουμε ενσωματώσει στο σχέδιο νόμου για τις εργασιακές σχέσεις, Πρόεδρος θα είναι ex officio ο Διοικητής του ΟΑΕΔ και αμισθί και Διευθύνων Σύμβουλος, θα είναι ένας Διευθύνων Σύμβουλος που θα τρέχει τις λειτουργίες της εταιρείας με μια πάρα πολύ λογική αμοιβή και όχι αυτά τα εξωφρενικά ποσά, τα οποία υπήρχαν και τα οποία δεν αντιστοιχούσαν στις υπηρεσίες που έχει ανάγκη να τις προσφερθούν η Επαγγελματική Κατάρτιση Α.Ε..
Η ύπαρξη αυτής της εταιρείας, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, είναι προϊόν επιλογής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρωπαϊκού Κοινοτικού Ταμείου. Υπήρξαν σκέψεις για να καταργήσουμε αυτήν την Ανώνυμη Εταιρεία, αλλά δεν δέχεται η Ευρωπαϊκή Ένωση την κατάργησή της και μάλιστα, ήταν ιδιαίτερα σκεπτική στο γεγονός ότι ο Διοικητής του ΟΑΕΔ θα είναι Πρόεδρος της. Το θεώρησαν ως μια μορφή κατάργησης της αυτοτέλειας της.
Επιμείναμε. Δεν υπήρξε αντίρρηση και έτσι καταλήγουμε.
Τέλος, κύριε συνάδελφε, μας βοηθά η ερώτηση σας σε ό,τι αφορά την ολοκλήρωσης της Κοινής
Υπουργική Απόφασης. Εάν θα ήθελα να είμαι απολύτως ειλικρινής – που θέλω να είμαι απόλυτα ειλικρινής απέναντι σας- δεν το είχα στις άμεσες προτεραιότητες μου.
Όμως, θέλω να σας πω κάτι -και σας το λέω μετά λόγου γνώσεως- δεν ξέρω γιατί επείγεστε τόσο πολύ για την ολοκλήρωση διαδικασιών που έχουν από πίσω τους πράσινο – μπλε συναλλαγές.
Εγώ είμαι πολύ προσεκτικός, κύριε συνάδελφε, και τιμώ την δουλειά ορισμένων Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης, γιατί ποτέ σε ένα χώρο δεν είναι όλοι προβληματικοί.
Υπάρχουν Κέντρα τα οποία κάνουν πολύ αξιόλογη δουλειά, δεν είναι πάντα των Δήμων αυτά. Ξέρετε, κυρία Αντιπρόεδρε. Υπάρχουν άνθρωποι που κάνουν πολύ καλά την δουλειά τους και είναι λάθος στον οποιοδήποτε να αμαυρώνει συνολικά μια δραστηριότητα και μια διαδικασία.
Αλλά ειδικά σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα του Γ’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης είμαι πάρα πολύ επιφυλακτικός. Δεν είναι πάντα ευχάριστη η θέση μου, όταν αναγκάζομαι να βάζω υπογραφές για να ξεμπλοκαριστούν κάποιες διαδικασίες και να μην με ρωτάνε οι Βουλευτές. Έτσι; Θέλω να είμαι όσο μπορώ πιο προσεκτικός και έχω επιλέξει, κύριε συνάδελφε, σε ό,τι με αφορά προσωπικά, ορισμένες αρμοδιότητες που είχε ο Υπουργός Εργασίας να τις μεταφέρω στον Γενικό Γραμματέα των Κοινοτικών Πόρων. Διότι είναι πολλές φορές, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, που ο έλεγχος που ασκεί ο εποπτεύων Υπουργός είναι απολύτως τυπικός, την υπογραφή του, όμως, την βάζει.

Τρίτη 23 Μαρτίου 2010

Ανάρτηση στατιστικών στοιχείων στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ


Ο ΟΑΕΔ ανακοίνωσε ότι την πρώτη εβδομάδα κάθε μήνα, θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Οργανισμού, www.oaed.gr, τα στατιστικά στοιχεία των εγγεγραμμένων στα μητρώα του Οργανισμού κατά τον προηγούμενο μήνα, για το σύνολο και τις δεκατρείς διοικητικές περιφέρειες της χώρας, με την εξής μορφή:- Επιδοτούμενοι άνεργοι που πληρώθηκαν από τον ΟΑΕΔ κατά το μήνα αναφοράς (κοινοί και εποχικοί).- Εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ με ενεργό δελτίο ανεργίας, για συνεχόμενο διάστημα μέχρι 12 μήνες (μη μακροχρόνιοι), κατανεμημένοι στις κατηγορίες αναζητούντες και μη αναζητούντες εργασία.- Εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ με ενεργό δελτίο ανεργίας, για συνεχόμενο διάστημα ίσο ή μεγαλύτερο των 12 μηνών (μακροχρόνιοι), κατανεμημένοι στις κατηγορίες αναζητούντες και μη αναζητούντες εργασία.Τους επόμενους μήνες τα στατιστικά στοιχεία θα εμπλουτιστούν και με άλλες πληροφορίες, όπως φύλο, ηλικία, εκπαιδευτικό επίπεδο, υπηκοότητα κλπ. για την καλύτερη δυνατή ενημέρωση των ενδιαφερομένων. Τα στατιστικά στοιχεία για τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, είναι ήδη αναρτημένα στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ.

Δευτέρα 22 Μαρτίου 2010

"Υπάρχει κίνδυνος οι Βρυξέλλες να μας ζητήσουν πίσω 300 εκτ. ευρώ"


Το ενδεχόμενο να αναγκαστούμε να επιστρέψουμε το φερόμενο ως αδιάθετο ποσό των 300 εκατ. ευρώ στην Ε.Ε, άφησε ανοιχτό, μιλώντας στη ΝΕΤ 105,8 ο διοικητής του ΟΑΕΔ, Ηλίας Κικίλιας.
Με βάση την κοινοτική νομοθεσία, όπως εξήγησε ο κ. Κικίλιας, το υπουργείο Εργασίας έχει διαθέσιμα τρία δισ. ευρώ μέχρι σήμερα για δράσεις του ΟΑΕΔ , ενώ στην Ε.Ε. έχουν καταγραφεί δαπάνες τριών εκατομμυρίων ευρώ και θα πρέπει -εφόσον δηλωθεί αδυναμία αξιοποίησης- να επιστραφεί το 10% των χρημάτων.
"Ενδέχεται να χάσουμε 300 εκατ. ευρώ, επειδή τα προηγούμενα τρία χρόνια δεν τα έχουμε χρησιμοποιήσει", τόνισε ο κ. Κικίλιας και πρόσθεσε ότι "θα πρέπει να γίνουν αναλυτικά σχέδια δράσης και αυτά που δεν έγιναν τα τρία τελευταία χρόνια, πρέπει να γίνει σε 20 ημέρες".
Ταυτόχρονα ο διοικητής του ΟΑΕΔ σημείωσε ότι "ο Οργανισμός είναι στη χειρότερη κατάσταση, καθώς έγιναν δαπάνες για προγράμματα, χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί οι απαραίτητοι πόροι" και αναφέρθηκε συγκεκριμένα στα προγράμματα stage, που μόνο για τον Δεκέμβριο κόστισαν 15 εκατ. ευρώ.
Σχετικά με την ανεργία και τις δυσοίωνες εκτιμήσεις του Ανδρέα Λοβέρδου για την έκρηξη της ανεργίας στο 1.000.000, ο Ηλ. Κικίλιας τόνισε ότι "δεν υπήρξε πρόνοια και σχεδιασμός για την αυξημένη ανεργία". "Τα επιδόματα ανεργίας πηγαίνουν κανονικά σε 260.000 ανέργους και ανέρχονται σε 150 εκατ. ευρώ το μήνα. Με μεγάλο αγώνα δίνονται αυτά τα χρήματα", κατέληξε ο κ. Κικίλιας.

Εφιάλτης η ανεργία...

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ Γ. ΠΕΤΑΛΩΤΗ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ “ΚΑΝΑΛΙ 1"
Κ. ΠΕΤΟΥΣΗ: Και σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας, τον κ. Λοβέρδο, απειλούμαστε με εκτίναξη του ποσοστού ανεργίας.

Γ. ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ: Η ανεργία όντως είναι ένας από τους εφιάλτες που πλήττει τις σύγχρονες ευρωπαϊκές οικονομίες, τις παγκόσμιες θα έλεγα, και πόσο μάλλον, όταν οι οικονομίες αυτές δεν πάνε καλά, όπως η ελληνική. Εμείς, ως προς την ανεργία έχουμε μία σημαντική παράμετρο, μία σημαντική αρχή. Δεν την αποκρύπτουμε. Έχουμε γνώση, ότι αυτή η τακτική του παρελθόντος να αποκρύπτουμε την ανεργία, κάτι που έκανε κατά κόρον η Ν.Δ. όταν κλείνανε εργοστάσια σ’ ολόκληρες περιοχές και εμφάνιζε πως μειώνεται η ανεργία, ήταν καταστροφική. Εμείς τα προβλήματα τα εντοπίζουμε, τα αποτυπώνουμε και προσπαθούμε να βρούμε λύσεις. Όντως, η ανεργία εκτινάσσεται. Αυτό δε χρειάζεται εξάλλου να το πει κάποιος με οικονομικά και δημοσιονομικά στοιχεία. Το βλέπουν όλες οι ελληνικές οικογένειες, οι οποίες αντιμετωπίζουν το φάσμα της ανεργίας. Συνεπώς, χρειάζεται μία ορθολογιστική διαχείριση του κράτους, των δημοσίων εσόδων, χρειάζεται ανάπτυξη που είναι πάρα πολύ σημαντικό και σ’ αυτή την κατεύθυνση κινείται η ελληνική κυβέρνηση σήμερα. Να φέρει ανάπτυξη στον τόπο, να εισρεύσει χρήμα στην αγορά κι αυτό έχει να κάνει με την απλούστευση των διαδικασιών του ΕΣΠΑ, έτσι όπως το υπουργείο Οικονομίας τη δρομολογεί. Με την αποκέντρωση του ΕΣΠΑ που είναι ένα μεγάλο αναπτυξιακό εργαλείο, με την πάταξη της γραφειοκρατίας, την ίδρυση επιχειρήσεων με ελάχιστες υπηρεσίες και χωρίς γραφειοκρατία και χωρίς διαφθορά, έτσι ώστε οι επιχειρηματίες να ενθαρρύνονται και όχι να αποθαρρύνονται. Με την επιδότηση σε 65.000 περιπτώσεις επιχειρηματιών, προκειμένου να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας και να μην υπάρχει το κώλυμα του κόστους εργασίας. Όλα αυτά είναι ενδεικτικά μόνο για το πως μπορεί να ζεσταθεί η ελληνική αγορά, πως μπορεί να υπάρξει και πρέπει να υπάρξει ανάπτυξη. Γιατί κι εμείς γνωρίζουμε, ότι χωρίς ανάπτυξη θα υπάρχει ύφεση και η ανάπτυξη είναι μία από τις μεγάλες μας στοχεύσεις.

Σάββατο 20 Μαρτίου 2010

ΕΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΟ Δ.Ν.Τ.?


Για προσυμφωνημένη κατάσταση προσφυγής της Ελλάδας στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο που, αν επιβεβαιωθεί, θα αλλάξει τον εργασιακό χάρτη της χώρας, μιλούν δημοσιεύματα του ελληνικού Τύπου.Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, μια επί της αρχής συμφωνία με το ΔΝΤ υπήρξε κατά την επίσκεψη του Γιώργου Παπανδρέου στην Ουάσιγκτον.Τότε ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, συναντήθηκε με τον οικονομικό σύμβουλο και υπεύθυνο μελετών του Ταμείου, Ολιβιέ Μπλανσάρ, και συμφώνησαν στους όρους και στο επιτόκιο του δανείου, που θα χορηγήσει το ΔΝΤ στην Ελλάδα.Καταρχάς, όπως αναφέρει το δημοσίευμα των Νέων, το δάνειο που θα λάβει η Ελλάδα θα είναι ισόποσο με 40 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά θα δοθεί σε τουλάχιστον δύο δόσεις. Το επιτόκιο θα είναι 4,4%, αρκετά υψηλό δηλαδή, αν και τόσο προέβλεπε και το σχέδιο Ρεν για την ευρωπαϊκή βοήθεια που μπλόκαρε η Γερμανία.Σε αντιστάθμισμα, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ζητά μια σειρά από μέτρα που επί της ουσίας θα φέρουν σαρωτικές αλλαγές στα εργασιακά δικαιώματα, το δημόσιο τομέα, τις συντάξεις και την υγεία. Όσον αφορά στο τρέχον έτος, το ΔΝΤ φέρεται να μην απαιτεί κανένα επιπρόσθετο δημοσιονομικό μέτρο, εκτός από αυτά προβλέπονται στο Πρόγραμμα Σταθερότητας.
Τα μέτρα: Το Δημόσιο: Απαιτείται η συρρίκνωση του δημόσιου τομέα ήδη από το 2010, με την κατάργηση των θέσεων όλων των συμβασιούχων του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα χωρίς καμία εξαίρεση, ενδεχομένως δε και με κατάργηση μόνιμων οργανικών θέσεων του Δημοσίου.
Οι συντάξεις: Αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης κατά 2 έτη άμεσα και κατά 5 έτη σε βάθος χρόνου, μείωση του ποσοστού αναπλήρωσης οριζόντια, αλλά και πλήρης κάλυψη του πληθυσμού που διάγει στα όρια της φτώχειας.
Η Υγεία: Πλήρης αναμόρφωση του συστήματος υγείας, με στόχο την ταχύρρυθμη εξοικονόμηση πολλών δισ. ευρώ. Αγορά εργασίας: Μείωση της αποζημίωσης σε περίπτωση απόλυσης, απελευθέρωση ορίου απολύσεων, κατάργηση κλαδικών συμβάσεων και αντικατάσταση με τοπικά σύμφωνα απασχόλησης, σύνδεση αμοιβών- παραγωγικότητας (σ.σ. μείωση μισθών στον ιδιωτικό τομέα), περιορισμός διάρκειας των επιδομάτων ανεργίας.

Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010

ΑΔΕΔΥ: Κάλεσμα για συμμετοχή σε νέο συλλαλητήριο


Κάλεσμα για συμμετοχή στο συλλαλητήριο
την Τρίτη 23 Μαρτίου στα Προπύλαια

Οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο συνεχίζουμε τον αγώνα
Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. μαζί με τους εργαζόμενους στον Ιδιωτικό Τομέα διοργανώνει νέο συλλαλητήριο την Τρίτη 23 Μαρτίου στις 6 το απόγευμα στα Προπύλαια.
Οι εργαζόμενοι με τη μαζική συμμετοχή τους στους αγώνες στέλνουν ισχυρό μήνυμα αντίστασης στα αντικοινωνικά, άδικα και αδιέξοδα μέτρα της Κυβέρνησης και απαιτούν την άμεση ανάκλησή τους.
Η Κυβέρνηση συνεχίζει την ίδια πολιτική με νέα πρόσθετα φορολογικά βάρη στους μισθωτούς και τους συνταξιούχους ενώ ετοιμάζεται για νέα επίθεση στα ασφαλιστικά δικαιώματα, με περικοπές στις συντάξεις, αυξήσεις στα όρια ηλικίας και αλλαγή του κοινωνικού χαρακτήρα της ασφάλισης.
Το κεντρικό μήνυμα του αγώνα «να μην πληρώσουμε εμείς την κρίση αλλά οι έχοντες και κατέχοντες» ακούστηκε και θα ακούγεται όλο και πιο έντονα στους δρόμους.
Ο αγώνας μας συνεχίζεται.
Καλούμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες στο Δημόσιο να πάρουν μέρος στο συλλαλητήριο που θα πραγματοποιηθεί
την Τρίτη 23 Μαρτίου 2010
στις 6 το απόγευμα στα Προπύλαια
Καλεί τις Ομοσπονδίες - Μέλη της να πάρουν όλα τα αναγκαία μέτρα για την επιτυχία του συλλαλητηρίου.
Τα μέτρα δεν θα περάσουν.

Η κατάσταση του ΟΑΕΔ σε αριθμούς

Η κατάσταση του ΟΑΕΔ σε αριθμούς‘Οπως ενημέρωσε ο διοικητής του ΟΑΕΔ, την 1η Σεπτεμβρίου 2009 ο – ενιαίος πλέον – λογαριασμός του ΟΑΕΔ στην Τράπεζα της Ελλάδας διέθετε 406 εκατ, από τα οποία τα 305 εκατ. ήταν αποθεματικά του ΛΑΕΚ. Το τετράμηνο Σεπτέμβριος - Δεκέμβριος 2009 τα έσοδα του οργανισμού ήταν περίπου 900 εκατ., ενώ οι δαπάνες του ανήλθαν σε περίπου 1,2 δισ. ευρώ. Η συνέπεια του γεγονότος αυτού ήταν να μειωθούν τα αποθεματικά κατά 300 εκατ. και να φτάσουν τα 115 εκατ. στις 31 /12 / 2009. Να σημειωθεί ότι μόνο τον Δεκέμβριο οι δαπάνες του οργανισμού ανήλθαν σε 520 εκατ. ευρώ.Το ΙΚΑ αποδίδει στον ΟΑΕΔ σχεδόν το 68% των προϋπολογιζόμενων ποσών (1,7 δις ή 145 εκατ. το μήνα). Για το λόγο αυτό το χρέος του ΙΚΑ προς τον ΟΑΕΔ (εισφορές που έχουν παρακρατηθεί αλλά δεν έχουν αποδοθεί) εκτιμάται ότι έχει υπερβεί τα 6 δισ. ευρώ το 2009, ένα τεράστιο ποσό που αντιστοιχεί στο 2,5% του ΑΕΠ της χώρας. Να σημειωθεί ότι στα τέλη του 2003 το χρέος αυτό ήταν σχεδόν 2 δις., δηλαδή τριπλασιάστηκε μέσα στα τελευταία 6 χρόνια.1+2 λόγοι για την κατάσταση του ΟΑΕΔΌπως σημείωνε χτες ο κ. Κικίλιας, ένας και δύο λόγοι φταίνε για την τραγική κατάσταση του Οργανισμού.Ο ουσιαστικός λόγος είναι ότι υλοποιήθηκαν προγράμματα χωρίς την εξασφάλιση των απαιτούμενων πόρων. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι τα προγράμματα stage που κόστισαν στον ΟΑΕΔ περί τα 250 εκατ. ευρώ, το επίδομα της μητρότητας που στοιχίζει ετησίως 150 εκατ. ευρώ, αλλά και η ρύθμιση του 2008 για την Ολυμπιακή, όπου επίσης δεν προβλέπονται οι αναγκαίοι πόροι για την ειδική επιδότηση ανεργίας που εκτιμάται ότι θα απαιτήσει 80-100 εκατ. ευρώ εντός του 2010.‘Ενας ακόμη λόγος είναι, σύμφωνα με τον διοικητή του ΟΑΕΔ, ότι δεν υπήρξε στο παρελθόν καμία πρόνοια και κανένας σχεδιασμός για το κύμα της αυξανόμενης ανεργίας στη σημερινή κρίση. Οι 250-60 χιλ. αυτή τη στιγμή επιδοτούμενοι άνεργοι κοστίζουν στον Οργανισμό περί τα 140-150 εκατ. ευρώ το μήνα. Ας σημειωθεί πως η αύξηση των επιδοτούμενων ανέργων αγγίζει το 20-30% σε μηνιαία βάση.Επιπλέον, υπήρξε μεγάλη αμέλεια και καθυστέρηση για την διεκδίκηση πόρων ύψους 220 εκατ. ευρώ για προγράμματα του Γ’ ΚΠΣ που έχουν υλοποιηθεί και έχουν αποπληρωθεί από τα διαθέσιμα του ΟΑΕΔ, αλλά δεν έχουν εισρεύσει οι αντίστοιχοι πόροι . Στην ίδια ενότητα εντάσσεται και προγράμματα προυπολογισμού περίπου 450 εκατ. τα οποία υλοποιούνται, καταβάλλονται οι σχετικές δαπάνες αλλά δεν είχαν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Μια από τις επιπτώσεις είναι ότι το ΕΣΠΑ του Υπ. Εργασίας παρουσιάζει μια απορρόφηση τα τρία τελευταία χρόνια που κυμαίνεται από 1-3 τοις χιλίοις, με άμεσο κίνδυνο να χαθούν περίπου 300 εκατ. από τους διαθέσιμους κοινοτικούς πόρους, λόγω των σχετικών κοινοτικών κανονισμών.Φωτεινή Πούληfoteini@reporter.gr

Κάλυψη μίας θέσης (ΔΕ) με μετάταξη για το ΚΠΑ2 Πειραιά

Ο Ο.Α.Ε.Δ. προτίθεται να καλύψει μία (1) κενή Οργανική θέση μόνιμου διοικητικού προσωπικού Κλάδου ΔΕ Δ/κου-Λογιστικού για στελέχωση υπηρεσίας του ΚΠΑ 2 Πειραιά με μετάταξη υπαλλήλων από Υπουργεία ή Ν.Π.Δ.Δ. ή άλλες Δημόσιες Υπηρεσίες, σύμφωνα με τις διατάξεις του αρθ. 71, 73 και 74 του Ν. 3528/2007, καθώς και υπαλλήλων Κρατικών Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου και ΔΕΚΟ μη εισηγμένων στο Χρηματιστήριο και στις οποίες το Δημόσιο κατέχει την πλειοψηφία του μετοχικού τους κεφαλαίου (σύμφωνα με τις διατάξεις του αρθ. 6 του ν. 3613/2007, ύστερα από γνώμη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου του φορέα υποδοχής (Ο.Α.Ε.Δ.)
- Δικαίωμα υποβολής αιτήσεων έχουν όσοι έχουν συμπληρώσει πενταετή υπηρεσία από το διορισμό τους ή από προηγούμενη μετάταξη με αυτές τις διατάξεις ή άλλες ειδικές διατάξεις με εξαίρεση τις διατάξεις που προβλέπουν τη μετάταξη σε παραμεθόριες περιοχές ή αμοιβαία μετάταξη υπαλλήλων (σχετ. Ν. 3801/4.9.2009)
- Για το λόγο αυτό ύστερα και από την αρ. Β 108334/23.2.2010 βεβαίωση της Δ/νσης των Οικονομικών μας υπηρεσιών, σχετικά με την ύπαρξη πίστωσης για τη σχετική δαπάνη μισθοδοσίας, καλεί τους υπαλλήλους που ενδιαφέρονται να υποβάλουν σχετική αίτηση στη Δ/νση Δ/κού, τμήμα προσωπικού της Γεν. Δ/νσης Υποστήριξης της Διοίκησης του Οργανισμού (Ταχ. Διεύθυνση Εθνικής Αντιστάσεως 8 – 17456 ΑΛΙΜΟΣ).
- Τα τυπικά προσόντα για την πλήρωση της ανωτέρω θέσης με μετάταξη θα πρέπει να είναι σύμφωνα με το Π.Δ. 50/2001 (ΦΕΚ 39/Α΄) όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με το Π.Δ. 347/2003 (ΦΕΚ 315 Α) το Π.Δ. 44/2005 (ΦΕΚ 63 Α) και το Π.Δ. 116/2006 (ΦΕΚ 115 Α΄).
- Επιπλέον για την προκηρυσσόμενη θέση με την αρ. 2251/493/11.2.2010 απόφαση του Β΄ Υπηρεσιακού Συμβουλίου του Οργανισμού και σύμφωνα με το αρθ. 71 παρ. 1 του ν. 3528/07 καθορίστηκαν πρόσθετα προσόντα προκειμένου να συνεκτιμηθούν για την κάλυψη της εν λόγω θέσης ως εξής:
Προϋπηρεσία τουλάχιστον 3 ετών σε Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης, σε θέματα ασφάλισης και επιδότησης ανεργίας.
- Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να υποβάλλουν σε αποκλειστική προθεσμία που αρχίζει 15.3.2010 9 (ημέρα Δευτέρα) και λήγει την 15.4.2010 ( ημέρα Πέμπτη) τα παρακάτω δικαιολογητικά:
1. Αίτηση υποψηφιότητας.
2.Αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα, με υπεύθυνη δήλωση στην οποία να βεβαιώνεται ότι τα στοιχεία που αναγράφονται στο βιογραφικό είναι αληθή.
3. Επικυρωμένα αντίγραφα τίτλων σπουδών.
4. Βεβαίωση – πιστοποιητικό Υπηρεσιακών Μεταβολών στο οποίο να φαίνεται ότι δεν τους έχει επιβληθεί πειθ. Ποινή και δεν εκκρεμεί πειθαρχική δίωξη εις βάρος τους.
Ειδικότερα στην περίπτωση μετάταξης βάσει του αρθ. 6 του ν.3613/07 α) υπαλλήλων κρατικών Ν.Π.Ι.Δ. θα πρέπει να προσκομιστεί βεβαίωση του νομικού προσώπου, σχετικά με το νομικό καθεστώς που το διέπει και β) υπαλλήλων ΔΕΚΟ, θα πρέπει να προσκομιστεί βεβαίωση από την οικεία υπηρεσία, από την οποία να προκύπτει ότι δεν είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο και ότι το Δημόσιο κατέχει την πλειοψηφία του μετοχικού της κεφαλαίου (σύμφωνα με την αρ. Π.Ι.Δ.Δ./Β/18.21/775/οικ. 34663/21.12.2007 εγκύκλιο του ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α.)
Τα πιστοποιητικά υπηρεσιακών μεταβολών των υποψηφίων μονίμων υπαλλήλων θα αναζητηθούν αυτεπάγγελτα από την υπηρεσία προέλευσης των υπαλλήλων σύμφωνα με την ΚΥΑ αρ. ΔΙΑΔΠ/Α/17854/10.7.2009 (ΦΕΚ 1171/τ.Β΄/11.7.2007.
- Η αίτηση υποψηφιότητας κοινοποιείται ταυτόχρονα και στην υπηρεσία Διοικητικού στην οποία υπάγονται οι ενδιαφερόμενοι, Προκειμένου για υπαλλήλους ΝΠΔΔ η αίτηση κοινοποιείται υποχρεωτικά και στο εποπτεύον το νομικό πρόσωπο Υπουργείο.
- Η παρούσα ανακοίνωση θα σταλεί σε όλα τα Υπουργεία προκειμένου να την κοινοποιήσουν σε όλες τις εποπτευόμενες από αυτά Υπηρεσίες και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου καθώς και ΔΕΚΟ που εποπτεύουν, καθώς και στο Υπουργείο Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης (Γεν. Γραμ. Δημ. Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης), προκειμένου να εισαχθεί στο δικτυακό του τόπο.
- Η επιλογή των υπαλλήλων θα γίνει σύμφωνα με τις διατάξεις των αρθ. 71 παρ. 3 και 73 και 74 Ν.3528/07, από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο του Οργανισμού, μετά από συνεκτίμηση των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων των υποψηφίων.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο Τμήμα Προσωπικού της Δ/νσης Διοικητικού του Οργανισμού (τηλ.: 210 9989605)

Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ
ΗΛΙΑΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ

Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010

Λάρισα:Έκπτωση στα εισητήρια των ΚΤΕΛ για τους ανέργους


Έκπτωση 20% επί των εισιτηρίων προτίθεται να παράσχει το Αστικό ΚΤΕΛ Λάρισας, και 10% το Υπεραστικό ΚΤΕΛ, στους ανέργους του νομού, όπως ανακοίνωσαν σε σύσκεψη που έγινε την Κυριακή στη Νομαρχία.
Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της Νομαρχίας Λάρισας να πείσει τα σούπερ μάρκετ του νομού, τα αρτοποιεία, το αστικό και το υπεραστικό ΚΤΕΛ να προσφέρουν μειωμένες τιμές στα είδη τους.
Από την πλευρά τους, σούπερ μάρκετ και αρτοποιεία, εκδήλωσαν την πρόθεση να στηρίξουν την πρωτοβουλία της Νομαρχίας και να ανακοινώσουν τις εκπτώσεις που θα παρέχουν ως το τέλος της εβδομάδας.
Η πρωτοβουλία αναμένεται να ευνοήσει 2000 και πλέον νοικοκυριά, τα οποία έχουν ένα τουλάχιστο μέλος με κάρτα ανεργίας του ΟΑΕΔ
«Η κατάσταση είναι δύσκολη, και το ξέρουμε όλοι», ανέφερε ο νομάρχης Λάρισας Λουκάς Κατσαρός, εκφράζοντας την ικανοποίηση του για την ανταπόκριση των επιχειρήσεων.
«Είναι ανάγκη», συνέχισε, «να αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες που μας αναλογούν και να στηρίξουμε ευπαθείς ομάδες, με πρώτους τους ανέργους. Εμείς ως Νομαρχία θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας».

ΣΥΓΚΡΟΤΗΘΗΚΕ ΣΕ ΣΩΜΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΟΑΕΔ ΚΡΗΤΗΣ ΩΣ ΕΞΗΣ:

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: ΜΠΕΖΟΣ ΚΩΣΤΑΣ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: ΑΜΠΑΡΤΖΑΚΗ ΕΥΑ
Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ :ΣΠΑΝΟΣ ΝΙΚΟΣ
ΤΑΜΙΑΣ: ΖΩΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

ΜΕΛΗ:

ΛΑΝΤΖΟΥΡΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ
ΜΠΕΤΙΝΑΚΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΦΡΑΓΚΙΑΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ


ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ!

Τρίτη 16 Μαρτίου 2010

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ του Διοικητή του ΟΑΕΔ Ηλία Κικίλια στο Γιώργο Γάτο


http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=13115&subid=2&pubid=26095173


Είναι γνωστό ότι παραλάβατε άδεια ταμεία. Πώς το εξηγείτε το γεγονός αυτό και πώς θα το διαχειριστείτε;
«Ο ουσιαστικός λόγος για τη δραματική οικονομική κατάσταση του ΟΑΕΔ πηγάζει από τις κεντρικές πολιτικές επιλογές των τελευταίων ετών, κυρίως την υλοποίηση προγραμμάτων χωρίς να υπάρχει η απαραίτητη εξασφάλιση πόρων αλλά και η κατασπατάληση των διαθεσίμων σε ψευτο-προγράμματα με αποκλειστικό στόχο τον πολιτικό εκβιασμό και την κομματική ομηρεία χιλιάδων νέων και των οικογενειών τους. Παρέλαβα έναν τεράστιο Οργανισμό ο οποίος πλήρωνε σαν να είχε άπειρα αποθεματικά. Μόνο το 2009 το έλλειμμα χρήσης του ΟΑΕΔ εκτιμάται ότι έφτασε τα 600 εκατ. ευρώ. Αυτό και μόνο εξάντλησε τα όποια αποθεματικά. Εφαρμόσαμε άμεσα κανόνες και σύστημα παρακολούθησης και προγραμματισμού ταμειακών ροών σε καθημερινή βάση και ενημερώνεται τακτικά, και για πρώτη φορά, το Δ.Σ. για την οικονομική θέση του ΟΑΕΔ. Παράλληλα, έχουμε επιδοθεί σε μια εντατική προσπάθεια εντοπισμού και μείωσης της σπατάλης. Ωστόσο, η οριστική αντιμετώπιση του χρηματοδοτικού προβλήματος απαιτεί δομικές παρεμβάσεις, μεταξύ των οποίων προέχει η άμεση καταβολή των εσόδων που του αναλογούν και η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας. Αλλά θα πρέπει, επίσης, να δούμε τον ουσιαστικό συντονισμό και τις μεγάλες δυνατότητες συνέργειας σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο όλων των οργανισμών που παρέχουν ομοειδείς ή συμπληρωματικές υπηρεσίες στα πεδία της απασχόλησης και της κοινωνικής προστασίας».
Οι άνεργοι ήδη αυξάνονται και, σύμφωνα με την πρόβλεψη του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ, θα φτάσουν τους 850.000 έως το τέλος του χρόνου. Μπορεί, και αν ναι, με τι «όπλα», να αντιμετωπίσει ο ΟΑΕΔ αυτή την κατάσταση;
Ως οικονομολόγος είμαι εξαιρετικά επιφυλακτικός με κάθε είδους ποσοτική πρόβλεψη. Όλες οι ενδείξεις, όμως, δείχνουν ότι θα είναι μια πολύ δύσκολη χρονιά. Επαναλαμβάνοντας το αυτονόητο: Τις θέσεις εργασίας τις δημιουργεί η οικονομία, δηλαδή οι επιχειρήσεις. Στο πλαίσιο αυτό, τον πρώτο λόγο έχουν οι πολιτικές ενίσχυσης της πραγματικής οικονομίας, οι οποίες μπορούν να αποδώσουν μόνο υπό την προϋπόθεση της ανάσχεσης και σταθεροποίησης του πρωτοφανούς δημοσιονομικού εκτροχιασμού και των απαραίτητων δομικών αλλαγών στη θεσμική ρύθμιση της οικονομίας. Με λίγα λόγια, δημοσιονομική σταθεροποίηση, οικονομικοί θεσμοί και αναπτυξιακές πρωτοβουλίες είναι πλευρές του ιδίου τριγώνου. Οι μονομερείς επιλογές αποτελούν απλά ιδεολογήματα για τα οποία η χώρα, όπως αποδεικνύεται σήμερα, πληρώνει τεράστιο κόστος. Με αυτά τα δεδομένα, η υποχρέωση του οργανισμού είναι να παρέχει κίνητρα για την ανάσχεση της μείωσης του όγκου απασχόλησης και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας, και για τη μεγαλύτερη δυνατή καθαρή αύξηση της απασχόλησης. Σε αυτά να προστεθεί και η αναγκαιότητα αύξησης της διαφάνειας στην σύζευξη προσφοράς και ζήτησης εργασίας, γιατί υπάρχουν από τη μια μεριά κενές θέσεις εργασίας και από την άλλη άνεργοι, και στο επίπεδο αυτό η απόδοση του Οργανισμού απέχει πολύ από το να είναι ικανοποιητική.
Τα προγράμματα
Ποια προγράμματα σχεδιάζετε να θέσετε, κατά προτεραιότητα, σε εφαρμογή και από πότε;
Σε πρώτη φάση ήδη έχουμε σχεδιάσει τέεσσερα μεγάλα προγράμματα: α) Επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών για 60.000 ανέργους με έναρξη της υλοποίησης αμέσως μετά την αναγκαία νομοθετική ρύθμιση. β) Διαρθρωτικής προσαρμογής για την ανάσχεση των απολύσεων. γ) Κοινωφελούς και κοινωνικής εργασίας. γ) Τοπικών ολοκληρωμένων παρεμβάσεων. Η έναρξη υλοποίησης εξαρτάται από τις συνεννοήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και μια σειρά διοικητικών ρυθμίσεων, αλλά καταβάλλεται κάθε προσπάθεια να αρχίσουν εντός του επόμενου τριμήνου. Προσπαθούμε να κάνουμε σε μερικές εβδομάδες ότι έπρεπε να έχει γίνει τα τελευταία τρία χρόνια. Η χρηματοδότηση των προγραμμάτων αυτών έχει σχεδιαστεί να γίνει με κοινοτικούς πόρους αλλά και μέσω της αξιοποίησης του χρέους του ΙΚΑ προς τον ΟΑΕΔ. Θα αξιοποιηθούν, επίσης, διαθέσιμοι πόροι που έχουν μείνει παντελώς αδρανείς τα τελευταία χρόνια, και κινδυνεύουμε να χάσουμε σχεδόν 300 εκατ. κοινοτικούς πόρους. Το μεγάλο μας πρόβλημα σήμερα είναι η πρωτοφανής αναξιοπιστία της χώρας έναντι των κοινοτικών αρχών. Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και του ΟΑΕΔ υποσχέθηκε τα πάντα και δεν τήρησε απολύτως καμία δέσμευση. Σε αυτή τη φάση βρισκόμαστε σε συνεννοήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το πρώτο βήμα είναι να τους πείσουμε με πράξεις ότι η χώρα μας μπορεί να είναι αξιόπιστη και να τηρεί τις δεσμεύσεις της. Εκτιμώ ότι από κοινοτικές πηγές ο ΟΑΕΔ θα μπορέσει να αξιοποιήσει περίπου 400-600 εκατ. ευρώ.
Πώς ακριβώς θα γίνει ο συμψηφισμός των απαιτήσεών σας (6 δισ. ευρώ) από το ΙΚΑ;
«Το χρέος του ΙΚΑ προς τον ΟΑΕΔ εκτιμάται ότι έχει υπερβεί σήμερα τα 6 δισ. ευρώ, από 2 δισ. ευρώ στα τέλη του 2003. Στο πλαίσιο αυτό σκεφτήκαμε να χρησιμοποιήσουμε το χρέος αυτό για να χρηματοδοτήσουμε την απασχόληση μέσω της επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών που στη χώρα μας φτάνουν το 45%-50% του κόστους εργασίας. Οι επιδοτούμενες εισφορές δεν θα καταβάλλονται από τον ΟΑΕΔ στο ΙΚΑ σε 'ρευστό', αλλά θα μειώνεται αντίστοιχα το χρέος του. Δηλαδή, αν επιδοτηθούν εισφορές ύψους π.χ. 1 δισ. ευρώ, το χρέος του ΙΚΑ προς τον ΟΑΕΔ θα μειωθεί κατά 1 δισ. ευρώ. Μέσω αυτής της χρηματοοικονομικής ρύθμισης δεν επιβαρύνονται τα δημόσια οικονομικά, η άμεση ταμειακή επιβάρυνση του ΙΚΑ είναι μηδαμινή (μόνο οι παροχές σε είδος και χρήμα για όσους από τους επιδοτούμενους αρρωστήσουν) και η αύξηση του αναλογιστικού του χρέους ως προς τις αντίστοιχες συντάξεις για τις εισφορές που δεν καταβλήθηκαν σε ρευστό συμψηφίζεται σε όρους παρούσας αξίας με τη μείωση του συνολικού του χρέους.
Αν οι επιχειρήσεις ανταποκριθούν -αυτό είναι το κρίσιμο στοιχείο- μπορούμε να το επαναλαμβάνουμε κάθε χρόνο, δηλ. 250.000 νέες θέσεις εργασίας σε 4 χρόνια, χωρίς να χρησιμοποιηθεί... ρευστό χρήμα.
Υπάρχει πρόβλεψη να εφαρμοστούν με νέους όρους στον ιδιωτικό τομέα προγράμματα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας -stage- και από πότε;
Ο τρόπος που η προηγούμενη κυβέρνηση χρησιμοποίησε τα προγράμματα αυτά συμπυκνώνουν όλη την παθογένεια του πολιτικού συστήματος. Οι πρώτες ψιχάλες, βέβαια, έπεσαν επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, αλλά τα τελευταία έξι χρόνια εξελίχθηκαν σε πραγματική καταιγίδα. Στους δικούς μας σχεδιασμούς περιλαμβάνονται ολιστικού τύπου παρεμβάσεις που θα συνδυάζουν την επαγγελματική κατάρτιση, την εργασιακή εμπειρία και την επιδότηση της απασχόλησης, με προτεραιότητα στους κλάδους της πράσινης οικονομίας.
Χρειάζεται ριζική αναθεώρηση στην ασφάλιση εργασίας
Η αύξηση του επιδόματος ανεργίας περιλαμβάνεται στην πολιτική του ΟΑΕΔ φέτος ή θα εξαντληθεί η συνεισφορά των παθητικών μέτρων στην έκδοση του εκπτωτικού κουπονιού για τους άνεργους;
«Καταρχήν δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη το τελικό σχήμα της εκπτωτικής κάρτας, που αποτελεί μια πρωτοβουλία του υπουργού Εργασίας. Ως προς το επίδομα ανεργίας, είναι μη ικανοποιητικό, όχι μόνο ως προς το ύψος αλλά και ως προς τη διάρκεια καταβολής. Έχουμε δεσμευτεί να φτάσει το 70% του βασικού μισθού σε βάθος τετραετίας. Το σύστημα ασφάλισης από την ανεργία, ωστόσο, είναι ουσιαστικά το ίδιο εδώ και? μισό αιώνα και χρειάζεται ριζική αναθεώρηση.

Ξεκινά το ‘’Συμμετέχω’’ για τους ανέργους – Δεν ‘’συμμετέχουν’’ τα super markets

Ξεκινά σήμερα το πρόγραμμα ‘’Συμμετέχω’’ που θα δώσει τη δυνατότητα στους ανέργους να αγοράζουν διάφορα προϊόντα πάνω από 20% φθηνότερα. Ωστόσο, οι μεγάλες αλυσίδες super markets αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα, όπως και οι συγκοινωνιακές εταιρίες. Αυτήν και άλλες δύο δράσεις για τους καταναλωτές, παρουσίασε σήμερα, Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, η ΕΣΕΕ σε κοινή συνέντευξη Τύπου με ΓΣΕΒΕΕ, υπουργείο Εργασίας και ΟΑΕΔ.
‘’Συμμετέχω’’
Το πρόγραμμα ‘’Συμμετέχω’’ ξεκίνησε ως ιδέα του υπουργού Εργασίας, κ. Α. Λοβέρδου και πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του ΟΑΕΔ και τη συμμετοχή των ΕΣΕΕ και ΓΣΕΒΕΕ. Συγκεκριμένα, πρόκειται για πρόγραμμα αύξησης της αγοραστικής σύναμης των ανέργων με ιδιαίτερα απλή διαδικασία. Τα καταστήματα που συμμετέχουν – κυρίως ένδυσης, υπόδησης, καταστήματα τροφίμων της γειτονιάς - προσφέρουν ειδικές τιμές, ήτοι έκπτωση τουλάχιστον 20%, στους καταναλωτές με απλή επίδειξη της κάρτας ανέργων, χωρίς επιβαρύνσεις logistics.
Στο πρόγραμμα δεν συμμετέχουν τα super markets και οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στις συγκοινωνίες. Ο λόγος είναι πως ο αριθμός των ανέργων με κάρτα είναι μεγάλος, οπότε και η εμπορική κίνηση θα ήταν τεράστια. Ωστόσο, ορισμένα super markets συμμετέχουν με προσφορές σε ειδικές κατηγορίες, όπως ‘’συνδυασμό’’ ανέργων και πολυτέκνων. Επειδή το ‘’Συμμετέχω’’ πραγματοποιείται στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, το υπουργείο δεν μπορεί να πιέσει τις κρατικές εταιρίες – π.χ. ΟΑΣΑ – να συμμετέχουν, όπως ξεκαθάρισε ο κ. Λοβέρδος.
Παρουσιάζοντας το πρόγραμμα, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, κ. Β. Κορκίδης ανέφερε πως στόχος της Συνομοσπονδίας είναι η επέκταση του προγράμματος και σε άλλες κοινωνικές και εργασιακές ομάδες. Σημειωτέον πως αν και το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί αρχικά για το 2010, ενδέχεται να αποκτήσει μονιμότερο χαρακτήρα, αναλόγως και της ανταπόκρισης των καταστημάτων.
‘’Ταμειακές παντού, αποδείξεις απ΄όλους’’
Ο κ. Κορκίδης παρουσίασε και την καμπάνια της ΕΣΕΕ, ‘’Ταμειακές παντού, αποδείξεις απ’όλους’’, προκειμένου, όπως τόνισε, να δείξει η Συνομοσπονδία ενεργητικό και όχι παθητικό ρόλο στην κρίση. Τόνισε ότι ''το εμπόριο δεν πρέπει να γίνει δάσος φοροδιαφυγής'', και πως ο καταναλωτής πρέπει να ζητά αποδείξεις και να θυμάται πως στο εμπόριο απασχολούνται 800.000 άτομα.
Απορρόφηση του ΦΠΑ
Μια ακόμα δράση της ΕΣΕΕ που ξεκινά σήμερα, είναι και η απορρόφηση της αύξησης του ΦΠΑ, όπως έχει καλέσει τους εμπόρους να κάνουν. Ο κ. Κορκίδης, τόνισε πως ''ο καταναλωτής δεν μπορεί ν’αντέξει άλλη ανατίμηση''. Ο ίδιος παραδέχθηκε πως οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις εκ των πραγμάτων θα το έκαναν, αλλά στόχος ήταν να συμπαρασυρθούν και οι πολυεθνικές αλυσίδες, όπου όπως είπε η ανταπόκριση είναι θετική.
Φωτεινή Πούλη
ΠΗΓΗ:http://www.reporter.gr



Δευτέρα 15 Μαρτίου 2010

ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΔΕΔΥ ΓΙΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ



Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. με την εκτίμηση ότι οι αρνητικές εξελίξεις σε βάρος των εργαζομένων και των συνταξιούχων, των ανέργων, έχουν συνέχεια αφού τα σενάρια περί απολύσεων αλλά και ανατροπής των ασφαλιστικών – συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων (όσων έχουν απομείνει) πυκνώνουν και τροφοδοτούνται από την Κυβέρνηση, αποφάσισε πέρα από το αυριανό συλλαλητήριο (16/3/2010):
•1. Την πραγματοποίηση στις αρχές της επόμενης εβδομάδας (Τρίτη 23/3/2010) νέου απογευματινού συλλαλητηρίου.
•2. Τη συνέχεια με νέα απεργιακή κινητοποίηση που ο χρόνος πραγματοποίησης προσδιορίζεται το αμέσως επόμενο διάστημα.
Το συνδικαλιστικό κίνημα με ενότητα, δυναμική, αποφασιστικότητα, κλιμακώνει τις αγωνιστικές και απεργιακές κινητοποιήσεις για δικαιώματα, για προστασία κατακτήσεων και αποκατάσταση όσων έχουν αφαιρεθεί στο εισοδηματικό, εργασιακό, ασφαλιστικό κεφάλαιο ζωής των εργαζομένων.

ΚΑΛΕΣΜΑ ΑΔΕΔΥ ΓΙΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ, ΤΡΙΤΗ 16 ΜΑΡΤΙΟΥ ΩΡΑ 6 ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ


Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. χαιρετίζει τη μαζική συμμετοχή των εργαζομένων στη γενική απεργία της 11ης Μαρτίου 2010 καθώς και τη συμμετοχή στις μεγαλειώδεις απεργιακές συγκεντρώσεις.
Οι εργαζόμενοι με τη μαζική συμμετοχή τους στους αγώνες στέλνουν ισχυρό μήνυμα αντίστασης στα αντικοινωνικά, άδικα και αδιέξοδα μέτρα της Κυβέρνησης και απαιτούν την άμεση απόσυρσή τους.
Το κεντρικό μήνυμα του αγώνα «να μην πληρώσουμε εμείς την κρίση αλλά οι έχοντες και κατέχοντες» ακούστηκε και θα ακούγεται όλο και πιο έντονα στους δρόμους.
Ο αγώνας μας συνεχίζεται και θα συνεχιστεί με όλες τις μορφές δράσης.
Καλούμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες στο Δημόσιο να πάρουν μέρος στο συλλαλητήριο που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 16 Μαρτίου 2010 ημέρα συνεδρίασης του ECOFIN στις 6 το απόγευμα στα Προπύλαια.
Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στηρίζει τις κινητοποιήσεις των Ομοσπονδιών που πραγματοποιούνται και θα πραγματοποιηθούν.
Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. θα συνεδριάσει τη Δευτέρα 15 Μαρτίου 2010 για να προσδιορίσει τα επόμενα αγωνιστικά βήματα.
Τα μέτρα δεν θα περάσουν.

Κυριακή 14 Μαρτίου 2010

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΟΑΕΔ ΚΡΗΤΗΣ

Παραθέτω τα αποτελέσματα με αλφαβητική σειρά, καθώς δεν γνωρίζω τη σειρά εκλογής.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ ΟΙ:


ΑΜΠΑΡΤΖΑΚΗ ΕΥΑ
ΖΩΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΛΑΝΤΖΟΥΡΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ
ΜΠΕΖΟΣ ΚΩΣΤΑΣ
ΜΠΕΤΙΝΑΚΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΣΠΑΝΟΣ ΝΙΚΟΣ
ΦΡΑΓΚΙΑΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

Η συγκρότηση του Δ.Σ. θα γίνει την Τετάρτη, 17 Μαρτίου 2010.



ΩΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ ΣΤΗΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ ΟΙ:

ΑΜΠΑΡΤΖΑΚΗ ΕΥΑ
ΔΑΓΚΩΝΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΜΠΕΖΟΣ ΚΩΣΤΑΣ
ΜΠΕΤΙΝΑΚΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΣΠΑΝΟΣ ΝΙΚΟΣ

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΦΡΑΓΚΙΑΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΚΑΙ ΛΑΝΤΖΟΥΡΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ!

Στο 10,2% η ανεργία το Δεκέμβριο, σύμφωνα με την ΕΣΥΕ

Στο 10,2% διαμορφώθηκε το Δεκέμβριο το ποσοστό ανεργίας έναντι 8,9% το Δεκέμβριο 2008 και 10,6% το Νοέμβριο 2009, όπως ανακοίνωσε η ΕΣΥΕ
Το σύνολο των απασχολουμένων κατά το Δεκέμβριο 2009 εκτιμάται ότι ανήλθε σε 4.457.657 άτομα. Οι άνεργοι ανήλθαν σε 505.110 άτομα, ενώ ο οικονομικά μη ενεργός πληθυσμός ανήλθε σε 4.323.071 άτομα.
Οι απασχολούμενοι μειώθηκαν κατά 5.730 άτομα σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2008 (μείωση 0,1%) και κατά 6.573 άτομα σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2009 (μείωση 0,1%).
Οι άνεργοι αυξήθηκαν κατά 70.961 άτομα σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2008 (αύξηση 16,3%) και μειώθηκαν κατά 26.843 άτομα σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2009 (μείωση 5,0%).
Πηγή: www.naftemporiki.gr