Άλος ένας Θεσμικός Κοινωνικός εταίρος του ΟΑΕΔ στηρίζει με τοποθέτηση του στην διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση την “αναβάθμιση των σχολών Μαθητείας του ΟΑΕΔ και την κατοχύρωση της θέσης τους στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα’’
“ Σχετικά με τις σχολές Μαθητείας του ΟΑΕΔ, είναι απαραίτητο να τονίσουμε με έμφαση ότι το αίτημα αναβάθμισης των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας αποτελεί κοινή βάση των απόψεων του συνόλου των θεσμικών Κοινωνικών Εταίρων. Αποτελεί κοινό τόπο άλλωστε, ότι λόγω του δυικού συστήματος εκπαίδευσης, οι ΕΠΑΣ Μαθητείας έχουν πλέον ουσιαστικές και αποτελεσματικές διασυνδέσεις με την αγορά εργασίας σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες βαθμίδες επαγγελματικής εκπαίδευσης .
Στο χαρακτηριστικό αυτό οφείλεται άλλωστε και τα υψηλά ποσοστά απορρόφησης των αποφοίτων από την αγορά εργασίας. Το γεγονός επίσης,ότι ένα πολύ μεγάλο μέρος των σπουδαστών είναι ήδη απόφοιτοι Λυκείου – ένδειξη της αποτυχίας άλλων βαθμίδων επαγγελματικής εκπαίδευσης- κατατείνει ακριβώς στην αναγκαιότητα αναβάθμισης των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας και του δυικού συστήματος.
Σύμφωνα με πρόσφατες αξιολογήσεις διεθνών οργανισμών υψηλού κύρους,όπως είναι το CEDEFOP, η Μαθητεία του ΟΑΕΔ αποτελεί οδηγό για το σχεδιασμό και εφαρμογή προγραμμάτων στην Ελλάδα και το μοντέλο Μαθητείας που εφαρμόζουν εδώ και σχεδόν 70 χρόνια ,έχει αναδειχθεί στο πλέον αξιόπιστο σύστημα δυικής επαγγελματικής εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Παράλληλα είναι πλέον κοινός τόπος ότι ,λόγω και της ψηφιακής<<επανάστασης>>,οι τεχνίτες και οι τεχνικοί στην εποχή μας και ακόμη περισσότερο στα επόμενα χρόνια είναι απαραίτητο να διαθέτουν γερές γνώσεις γενικής παιδείας και υψηλού επιπέδου δεξιότητες, πέραν των καθαρά τεχνικών.
Ο στόχος των νομοθετικών παρεμβάσεων,συνεπώς,θα έπρεπε να είναι η ουσιαστική αναβάθμιση των ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ, ο σχεδιασμός καινοτόμων και σύγχρονων εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα με τον οποίο οι Σχολές αυτές από την φύση τους συνδέονται ουσιωδώς και διαχρονικά, η συνεχής επιμόρφωση και αναβάθμιση των γνώσεων και δεξιοτήτων του εκπαιδευτικού προσωπικού και η κατοχύρωση της θέσης τους στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου