oaednews

Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2020

“ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΟΑΕΔ ΠΕΡΙΦ/ΚΗΣ Δ/ΝΣΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ”

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 

Εκτιμούμε ότι ο νέος προς διαβούλευση νόμος  πλήττει ολοκληρωτικά το θεσμό της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. , επιχειρώντας να αντικαταστήσει ένα πυλώνα εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής με ένα σύστημα που μετατρέπει τη Μαθητεία σε μοχλό απορρύθμισης εργασιακών σχέσεων και μεταφοράς της σε ιδιωτικά συμφέροντα.

Είμαστε αντίθετοι και το δηλώνουμε ότι τυχόν μεταφορά των εκπαιδευτικών δομών στις Περιφέρειες, όπως αναφέρουν δημοσιεύματα που δεν διαψεύδονται από Υπουργείο και Διοίκηση,  οδηγεί στη διάλυση των σχολών και στη μεταφορά τους σε ιδιωτικούς παρόχους κατάρτισης.

Ο θεσμός μαθητείας των ΣΧΟΛΩΝ ΟΑΕΔ είναι διακριτός από κάθε άλλο σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με Μαθητεία:

α. Η Πρακτική Άσκηση γίνεται παράλληλα με τη φοίτηση για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας  πράγμα που δεν συμβαίνει στα ΕΠΑ.Λ. και στα Ι.Ε.Κ..

β. Η Πρακτική Άσκηση έχει τον  μεγαλύτερο χρόνο σύνδεσης της εκπαίδευσης με τους χώρους εργασίας.

γ. Οι αμοιβές των μαθητευομένων διέπονται από τη αρχή : «Πλήρης αντιστοιχία ωρών εργασίας με αμοιβή». Αυτό δεν συμβαίνει ούτε στην Τάξη Μαθητείας ούτε στα Ι.Ε.Κ..

Η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση με το σύστημα Μαθητείας, το οποίο υλοποιεί ο Ο.Α.Ε.Δ. εδώ και 60 χρόνια, έχει αξιολογηθεί πολλαπλώς και διαρκώς από φορείς, αλλά κυρίως από την κοινωνία και έχει αναδειχθεί ως το πληρέστερο σύστημα παροχής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη χώρα και ο πιο σταθερός πυλώνας της.

Εκατοντάδες χιλιάδες νέοι αποφοίτησαν από τις Σχολές του Ο.Α.Ε.Δ. και τροφοδότησαν το Δημόσιο και Ιδιωτικό τομέα με εξειδικευμένους τεχνίτες, με αυτοαπασχολούμενους και επιχειρηματίες.

Χιλιάδες νέοι προσέρχονται κάθε έτος και οι υπάρχουσες δομές αδυνατούν να εξυπηρετήσουν το σύνολο των προσερχόμενων.

Η Εκπαίδευση-Μαθητεία του Ο.Α.Ε.Δ., αποτελεί την πλέον ενεργητική πολιτική επένδυσης  στην εκπαίδευση με άμεσο στόχο την απασχόληση των αποφοίτων.

Την αναγκαιότητα της Εκπαίδευσης-Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.  την αναγνωρίζουν οι κοινωνικοί εταίροι, οι οποίοι διοικούν τον Οργανισμό, γι’ αυτό προσφέρουν την ολόθερμη στήριξή τους, αλλά και χρηματοδοτούν την εκπαιδευτική δράση, από τον προϋπολογισμό του Ο.Α.Ε.Δ., τον οποίο οι ίδιοι καταρτίζουν.  Ήδη η ΓΣΕΕ απέστειλε επιστολή υπερασπιζόμενη την Εκπαίδευση-Μαθητεία του Ο.Α.Ε.Δ., προς τον Πρωθυπουργό της χώρας, τους αρμόδιους Υπουργούς, τους αρχηγούς των κομμάτων και τους φορείς.

Η εκπαιδευτική δράση του Ο.Α.Ε.Δ. απευθύνεται εκτός των άλλων, κυρίως σε νέους φτωχών οικογενειών, οι οποίοι καθολικά προσέρχονται (μειώνοντας τη σχολική διαρροή), διότι γνωρίζουν ότι τα σχολεία του Ο.Α.Ε.Δ. παρέχουν άριστη Τεχνική Εκπαίδευση στο σχολείο, αμειβόμενη και ασφαλιζόμενη βιωματική εκπαίδευση στην αγορά εργασίας.   Επιπλέον για τους μη διαθέτοντας οικογενειακό εισόδημα ή γι’ αυτούς που το εισόδημά τους είναι πενιχρό, παρέχεται επίδομα σίτισης και επίδομα στέγασης.

Κανένας άλλος εκπαιδευτικός φορέας δεν έχει και δεν θέλει να έχει τη βιωματική εμπειρία της Μαθητείας με το δυϊκό σύστημα, το οποίο διαθέτει η εκπαιδευτική κοινότητα  του Ο.Α.Ε.Δ. και οι Υπηρεσίες του.

Οι Σ.Ε.Κ. (που θα λέγονται ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας!) το 2013,2014,2015 απέτυχαν παταγωδώς, σε 200 τμήματα που προκηρύχθηκαν το 2014 λειτούργησαν μόλις 20 με ελάχιστους μαθητές και μάλιστα με  απόφοιτους Λυκείου !

Το ζητούμενο σήμερα  είναι η πολύπλευρη μόρφωση των νέων και όχι ο φραγμός στη μόρφωση, αλλά η κατάκτησή της σε ανώτερα επίπεδα και όχι ο αποπροσανατολισμός και η ένταξη νέων παιδιών σε κατάρτιση χωρίς προσόντα σε εργασία.

Ο ρόλος των ΣΣΠΑΕ έρχεται να επιβεβαιώσει την πολιτική βούληση της πρότασης, ότι δεν θα έχουμε μόνο διάλυση της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ., αλλά και μεταβίβαση των πόρων του ΛΑΕΚ από τον Ο.Α.Ε.Δ. σε άλλον φορέα(;) με σκοπό την είσοδο ιδιωτών.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, η Εκπαίδευση-Μαθητεία του Ο.Α.Ε.Δ. ειδικά σήμερα που η οικονομική κρίση μαστίζει τα λαϊκά στρώματα, που η ανεργία ισοπεδώνει και οδηγεί τους νέους σε απόγνωση, έχει ριζώσει στη συνείδηση της Ελληνικής οικογένειας, αποτελεί την ελπίδα και το διέξοδο στα αδιέξοδα που βιώνει.

Είμαστε σταθερά προσηλωμένοι στη πάγια θέση μας για παραμονή του θεσμού της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. στο τυπικό σύστημα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με την πορεία και τη λειτουργία που είχε προδιαγράψει ο νόμος 1566/1985 και σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πλαίσιο λειτουργίας που περιγράφεται στην οδηγία της 15ης Οκτωβρίου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στο πλαίσιο της απόφασης για την «Ευρωπαϊκή Συμμαχία για τη Μαθητεία».

Διεκδικούμε σχολές Μαθητείας 3τους φοίτησης ενταγμένες στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης  στο πλαίσιο του 12χρονου υποχρεωτικού σχολείου με 6 εξάμηνα πρακτικής άσκησης . Κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα σύμφωνα με το νέο εθνικό πλαίσιο προσόντων επιπέδου 4.

Διεκδικούμε την μη μετατροπή  των σχολών μαθητείας του ΟΑΕΔ σε μεταγυμνασιακές σχολές κατάρτισης μη τυπικής εκπαίδευσης  από τις οποίες θα αποφοιτούν τεχνίτες χωρίς γνώσεις και δεξιότητες με ανύπαρκτα επαγγελματικά δικαιώματα.

Για τη μείωση των εισφορών που θεωρούμε ότι αποτελεί το μέγα θέμα λειτουργίας του Ο.Α.Ε.Δ.. Εκδηλώνουμε την πλήρη αντίθεση μας σε αυτό, συμπαρατασσόμενοι χωρίς αστερίσκους με την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Ο.Α.Ε.Δ., την ΑΔΕΔΥ, τη ΓΣΕΕ, τη ΓΣΕΒΕ, που δηλώνουν ότι αυτή η πολιτική οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση του Ο.Α.Ε.Δ. και στο κλείσιμο του.

Δεν μπορεί η Ο.Ε.Λ. να στέλνει υπομνήματα κατόπιν εορτής για στήριξη από τους Κοινωνικούς φορείς την στιγμή που το νομοσχέδιο έχει κατατεθεί προς διαβούλευση και να ρίχνει το βάρος στα πρωτοβάθμια όργανα όταν η Ο.Ε.Λ. ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ τις απαραίτητες ενέργειες.

ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΜΕΣΑ ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ. 

 

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ

 

      Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                               Η  ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ     

                                   

ΚΩΣΤΑΣ  ΧΡΗΣΤΟΣ                                                 ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ  ΣΟΦΙΑ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου