oaednews

Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2020

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ο.Α.Ε.Δ. για τη μείωση των εισφορών

 

Συναδέλφισσες/οι,

Διανύουμε μια περίοδο έντονων και σημαντικών εξελίξεων για το μέλλον του Ο.Α.Ε.Δ. αλλά και για την προοπτική του θεσμού της Μαθητείας. Είναι γεγονός ότι το θέμα της μείωσης των εισφορών που συνδέεται με εισφορές υπέρ ΛΑΕΚ, ΟΕΚ, Ανεργία αφορά πρωτίστως τον Ο.Α.Ε.Δ. και  θα στερήσει πολύτιμους πόρους από την Κοινωνική Ασφάλιση και την Απασχόληση ιδιαίτερα για τα κοινωνικά στρώματα που πλήττονται από την ύφεση και την ανεργία. Ένα περίπου δις εκτιμάται ότι θα χαθεί από τον Ο.Α.Ε.Δ. μόνο το 2021 σε μια εποχή που η ανεργία από τον Μάρτιο έως τον Ιούνιο αυξήθηκε κατά 4% φθάνοντας τον Ιούνιο στο 18,3%! .Το θέμα της μείωσης του προϋπολογισμού του Ο.Α.Ε.Δ. είναι τεράστιο και είναι προφανές ότι θα δημιουργήσει ανυπέρβλητα προβλήματα στις εκπαιδευτικές δομές του Ο.Α.Ε.Δ., Μαθητεία, Ι.Ε.Κ., Κ.Ε.Κ., Σχολές ΑΜΕΑ.  

Η θέση της κυβέρνησης ότι με τη μείωση των εισφορών θα προκύψουν οφέλη στους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις είναι ένας μύθος. Η μείωση των εισφορών αποφέρει για 500.000 χαμηλόμισθους εργαζόμενους των 650 ευρώ μόλις 13 ευρώ/μήνα, ενώ για τους υψηλόμισθους των 2.000 ευρώ 60ευρώ/μήνα! Από την άλλη ο Ο.Α.Ε.Δ. δεν θα μπορέσει να χρηματοδοτήσει προγράμματα Απασχόλησης ανέργων, προγράμματα για τη μητρότητα κλπ.. Όσον αφορά τις επιχειρήσεις είναι σαφές ότι το 90% των επιχειρήσεων που απασχολούν 1-10 εργαζόμενους η μείωση είναι ελάχιστη σε αντίθεση με τις μεγάλες επιχειρήσεις.

 

Με τα μέτρα αυτά ο Ο.Α.Ε.Δ. διανύει ήδη τον οδικό χάρτη του πορίσματος “ΠΙΣΣΑΡΊΔΗ” που οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση του.

 

Πλαίσιο κειμένου: ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΘΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΟΥΝ ΤΟΝ Ο.Α.Ε.Δ., ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΟΝΙΟΡΤΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΙ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ.

Καλούμε για μια ακόμη φορά την ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Δ. να πάρει επιτέλους θέση για το ζήτημα αυτό που αφορά το κοινό μας σπίτι και να συνταχθεί με την Ομοσπονδία και του Συλλόγους των Υπαλλήλων του Ο.Α.Ε.Δ.. Να συνταχθεί με την  ΓΣΕΕ και την ΑΔΕΔΥ που πήραν θέση για το θέμα. Πρόκειται για αδιαφορία, για άγνοια ή για κάτι άλλο;

 

 

 

Σχετικά με την προοπτική του θεσμού της Μαθητείας, αυτό που θέλουμε να επισημάνουμε είναι ότι διανύουμε μια κρίσιμη περίοδο δεδομένου ότι σύμφωνα με δήλωση της Υπουργού Παιδείας (9/9/2020) το Νομοσχέδιο μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου θα πάρει έγκριση από το Υπουργικό Συμβούλιο.

Αυτή την περίοδο το Δ.Σ. της Ο.Ε.Λ. είναι σε διαδικασίες επαφών και διαβουλεύσεων με τους Κοινωνικούς Εταίρους και το Υπουργείο Παιδείας. Για το λόγο αυτό θεωρούμε ότι δεν χρήσιμο να ασκήσουμε κριτική για την πορεία των εξελίξεων. Θα έχουμε χρόνο στη συνέχεια.  Είναι απαραίτητο στη φάση αυτή ο κλάδος να δώσει τη μάχη ενωμένος, με βάση τα ψηφίσματα του συνεδρίου μας.

Θέλουμε ωστόσο να υπενθυμίσουμε ξανά προς όλες και όλους ότι με την υπάρχουσα νομοθεσία ο θεσμός της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. με τις ΕΠΑ.Σ., παρέχει πτυχία ειδικότητας ισότιμα των αντίστοιχων ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ. τα οποία κατατάσσονται στο επίπεδο 4 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Ποιότητας Επαγγελματικών Προσόντων και στο ακαδημαϊκό επίπεδο της Ανώτερης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με εξέλιξη στο επίπεδο 5. Επίσης είναι χρήσιμο να υπενθυμίσουμε ότι το επίπεδο 3 σύμφωνα με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων κατατάσσεται στην Μεταγυμνασιακή Κατάρτιση των Σ.Ε.Κ. του ν.4186/2013 χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα και ισοτιμίες και αντιστοιχίσεις τίτλων.

Είναι τεράστιας σημασίας σε αυτή τη δύσκολη χρονική συγκυρία να καταγράψουμε την αντοχή του συστήματος Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. αλλά και των Ι.Ε.Κ.,  μελετώντας την πολύ θετική εικόνα των αιτήσεων για εγγραφές στα σχολεία μας. Τα μηνύματα πρέπει να έχουν παραλήπτες τους πάντες. Η κοινωνία στηρίζει το σύστημα Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. και οι πολιτικές που πρέπει να αναληφθούν οφείλουν να το αναβαθμίσουν και να το ενισχύσουν.

Από τη συζήτηση που έγινε ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης δεν μας ανέλυσε με σαφήνεια τι προτίθεται να κάνει για τη Μαθητεία του Ο.Α.Ε.Δ., αλλά ούτε και διέψευσε τα αναγραφόμενα στον τύπο για το μέλλον της όπως π.χ. το δελτίο τύπου της ΟΛΜΕ

(https://www.olme.gr/wp-content/uploads/2020/07/deltiotypousynantismetinypourgo15072020.pdf ) που εκδόθηκε μετά τη συνάντηση που έγινε με την Υπουργό Παιδείας.

Προκαλεί εντύπωση ότι το Προεδρείο της Ο.Ε.Λ. στην ανακοίνωση του (18-9-2020) δεν αναφέρθηκε καθόλου στις συναντήσεις που έγιναν (15,16/9) με τη ΓΣΕΕ, ΓΣΕΒΕ και ΕΣΣΕ όπου συμμετείχαν ο Πρόεδρος κ. Θόδωρος Ιωαννίδης και το μέλος του Δ.Σ.  από την παράταξη μας κ. Άννα Μπολόφη. Μας ενδιαφέρει η στήριξη τους; Θέλουμε να την επικοινωνήσουμε; Ποιοι οι λόγοι «εξαφάνισης» των συναντήσεων;

Τέλος είναι απαραίτητο να κάνουμε ορισμένα σχόλια για τις αλλαγές προσώπων σε θέσεις ευθύνης. Η μεγάλη κατάκτηση του κλάδου μας ήταν η πλήρης εφαρμογή των κριτηρίων μοριοδότησης που ισχύουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (νόμοι 4327/2015, 4475/2017, 4547/2018) που οδήγησε το 2017 σε επιλογές στελεχών ευθύνης στα σχολεία με τον πλέον αξιοκρατικό τρόπο σε σχέση με το παρελθόν. Η Διοίκηση του Ο.Α.Ε.Δ. ακολούθησε πολιτικές που σε ορισμένες περιπτώσεις αγνοήθηκαν διαδικασίες τοποθέτησης στελεχών που σέβονται το νόμο και την ορθή λειτουργία. Αναφερόμαστε στις τοποθετήσεις στελεχών όταν κενώθηκαν θέσεις λόγω συνταξιοδοτήσεων, παραιτήσεων ή από τη σύσταση νέων θέσεων. Επιλέχθηκαν στελέχη που είτε δεν υπήρχαν στους πίνακες κατάταξης αξιολογουμένων εκπαιδευτικών του 2017, είτε δεν είχαν τα τυπικά προσόντα για το επίπεδο του κλάδου(π.χ. ΠΕ) που προβλέπει ο νόμος. Επίσης υπήρξαν τοποθετήσεις στελεχών στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης που δεν είχαν κριθεί από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια από την προηγούμενη αξιολόγηση, παρακάμπτοντας στελέχη με περισσότερα τυπικά προσόντα που είχαν κριθεί. Ακόμη έγιναν μετακινήσεις στελεχών εγνωσμένης αξίας και με σημαντική εμπειρία στο αντικείμενο τους, με αποτέλεσμα σε μια κρίσιμη περίοδο να έχουμε απώλεια ανθρώπινου κεφαλαίου που θα μας ήταν χρήσιμο. Ενώ λοιπόν από τη μια έχουμε τακτικές επιλογής στελεχών όπως η δημόσια πρόσκληση για την επιλογή Διευθυντή στο Ι.Ε.Κ. Ελευσίνας, από τη άλλη ακολουθείται πολιτική παρωχημένων ενεργειών.

Πιστεύουμε ότι ανάλογες επιλογές δεν θα επαναληφθούν και στις περιπτώσεις στελέχωσης Υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων είτε λόγω κένωσης θέσεων, είτε λόγω μείωσης του αριθμού τους. Επιλέγουμε Υποδιευθυντές αυτούς που έχουν τα τυπικά προσόντα και από τους πίνακες κατάταξης του 2017. Άλλως ο κλάδος θα είναι απόλυτα έκθετος και ανακόλουθος, όταν ζητά την ανανέωση της θητείας τους και ανέχεται να επικρατούν τέτοιες πολιτικές . Ειδικότερα για το θέμα της ανανέωσης της θητείας των Υποδιευθυντών υπήρξε αδικαιολόγητη καθυστέρηση νομοθέτησης. Ως παράταξη ενημερώσαμε το Προεδρείο της ΟΕΛ να αξιοποιήσει τη διάταξη του άρθρου 52 του νόμου 4692/2020 του Υπουργείου Παιδείας,  όπου γενικά παρατάθηκε η θητεία των στελεχών της εκπαίδευσης μέχρι την τοποθέτηση νέων. Ωστόσο υπάρχει νομοθετικό κενό για την αναδρομικότητα του χρόνου.

 Οι νόμοι για την επιλογή των στελεχών ψηφίζονται για να εφαρμόζονται και ο κλάδος μας  δεν πρέπει να επιτρέψει να παραβιάζονται διαδικασίες, που μας καθιστούν φορέα άσκησης εκπαιδευτικής πολιτικής με έλλειψη κύρους, αξιοπιστίας και αξιοκρατίας. 

 

                                                                                                                                                Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Ο.Α.Ε.Δ.

                                                                                                                                                                                                  Σεπτέμβριος 2020

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου