ΑΝAΚΟΙΝΩΣΗ
Συνάδελφοι/σσες.
Το 2013,
με ευθύνη της τότε κυβέρνησης και του Υπουργού Εργασίας, στην
διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Ένωση για τις πολιτικές απασχόλησης στην
Ελλάδα, πόροι δισεκατομμυρίων ευρώ που ενώ θα έπρεπε να κατευθυνθούν προς την
μόνη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης στην Ελλάδα, ( ΟΑΕΔ) διοχετεύθηκαν
σε ιδιωτικούς φορείς που παρείχαν επαγγελματική κατάρτιση.
Πόροι για την
υλοποίηση πολιτικών απασχόλησης και μάλιστα σε περίοδο κρίσης,
παραδόθηκαν σε χέρια ιδιωτικών επιχειρήσεων, οι οποίες μέσω των επιταγών
κατάρτισης (Voucher) θα έπρεπε να καταρτίσουν χιλιάδες ανέργους και, μέσω
πρακτικής άσκησης να τους προωθήσουν στην αγορά εργασίας.
Βέβαια θέσεις εργασίας τελικά δεν
προέκυψαν!!!
Όσο και αν τα
συνδικαλιστικά μας όργανα στον ΟΑΕΔ πίεζαν το Υπουργείο Εργασίας να δοθούν
στοιχεία για την αποτελεσματικότητα αυτών των προγραμμάτων, αυτά τα στοιχεία
ποτέ δεν δόθηκαν.
Τότε εμείς
μιλούσαμε για προώθηση στην απασχόληση μόνο του 5% των ωφελούμενων από τις
επιταγές. Ποτέ δεν αμφισβητήθηκαν αυτά μας τα στοιχεία από κανένα.
Ενώ όμως οι
πόροι δυστυχώς κατανεμήθηκαν εκεί, ο ΟΑΕΔ δεν έβγαζε προγράμματα απασχόλησης.
H Ομοσπονδία
Υπαλλήλων ΟΑΕΔ και εμείς η Ένωση Υπαλλήλων ΟΑΕΔ Κεντρικής Ελλάδος, τονίζαμε την
ανάγκη παροχής στους ανέργους εργασίας και όχι κατάρτισης. Δεν παραβλέπουμε
τις ανάγκες για κατάρτιση ενός σημαντικού ποσοστού αναζητούντων εργασία. Αλλά
όχι τα προγράμματα κατάρτισης να υπερτερούν των προγραμμάτων απασχόλησης σε
ποσοστό χρηματοδότησης πάνω από το 70 %, ειδικά σε περίοδο εφαρμογής μνημονίων
και εκτίναξης της ανεργίας.
Ατυχώς, η εφαρμογή των προγραμμάτων επιταγής κατάρτισης με την μορφή voucher συνεχίστηκε με την υλοποίηση του προγράμματος « Κατάρτιση και πιστοποίηση Ανέργων 29-64 ετών σε κλάδους αιχμής » το 2016.
Ατυχώς, η εφαρμογή των προγραμμάτων επιταγής κατάρτισης με την μορφή voucher συνεχίστηκε με την υλοποίηση του προγράμματος « Κατάρτιση και πιστοποίηση Ανέργων 29-64 ετών σε κλάδους αιχμής » το 2016.
Τελικά,
περίτρανα αποδείχθηκε ότι οι μόνοι που αντιτάχθηκαν σ’αυτό το σχεδιασμό, εμείς
οι εργαζόμενοι στον ΟΑΕΔ μέσα από τις συνδικαλιστικές μας οργανώσεις,
αλλά και οι ίδιοι οι ωφελούμενοι των προγραμμάτων voucher, που βίωναν την
κοροιδία με τις ψευτοκαταρτίσεις αλλά και τις ψευτοπρακτικές σε εργοδότες,
είχαμε απόλυτο δίκιο.
Και η απόδειξη
ήρθε μέσα από την τωρινή προκήρυξη του Προγράμματος επιχορήγησης επιχειρήσεων
για την απασχόληση 15.000 ανέργων ηλικίας 30-49 ετών και την ενσωμάτωση στους
ωφελούμενους του προγράμματος, των ατόμων που ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα Voucher:
Κατάρτιση και Πιστοποίηση Ανέργων 29-64 ετών σε κλάδους αιχμής»
(Πρόσκληση 2/2016).
Αυτό αποτελεί
την καλύτερη επιβεβαίωση του αγώνα όλων αυτών των ετών.
Τα ιδιωτικά
κέντρα κατάρτισης δεν κατάφεραν να υλοποιήσουν τους στόχους των προγραμμάτων
μέσω Voucher. Την δημιουργία θέσεων εργασίας και την προώθηση στην απασχόληση.
Δαπανήθηκαν τόσα χρήματα και επανήλθαμε πάλι στην αρχή.
Επιδοτούμενες
θέσεις εργασίας από τον ΟΑΕΔ για τους ωφελούμενους των προγραμμάτων κατάρτισης
μέσω Voucher και ο ΟΑΕΔ υπεύθυνος για την προώθηση στην απασχόληση.
Ήταν λάθος η εφαρμογή προγραμμάτων Voucher, ο μόνος ωφελούμενος ήταν τα ίδια τα Κέντρα Κατάρτισης (όλοι θυμόμαστε τον οργασμό της δημιουργίας ΚΕΚ εκείνης της εποχής. Και η «κουτσή Μαρία» έφτιαχνε ΚΕΚ»)
Σταθερά
απαιτούμε την κατάργηση των προγραμμάτων κατάρτισης με Voucher. Είχαμε ζητήσει
πριν την έναρξη του τελευταίου προγράμματος ’’ποτέ ξανά voucher’’ στην κατάρτιση.
Ζητούμε, την θωράκιση του Οργανισμού μέσω
της ανάδειξής του σε βασικό πυλώνα της διαμόρφωσης των πολιτικών απασχόλησης
στην χώρα μας με επίκεντρο τον άνεργο και τις ανάγκες του για εξασφάλιση
εργασίας.
Οι πολιτικές αυτές όμως του Οργανισμού, για να είναι αποτελεσματικές, δεν θα πρέπει να ‘’αναβάλλονται’’ από την ανάγκη έγκαιρης ανταπόκρισης στις κάθε είδους, σημαντικές και επιβεβλημένες κατά τα άλλα, παροχές (επιδόματα, βοηθήματα, τακτοποίηση εκκρεμοτήτων πρώην ΟΕΚ, ρυθμίσεις δανείων κλπ.)
Δεν θα πρέπει ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού να έχει στο κέντρο της δυναμικής του, τις κάθε είδους παροχές του.
Είναι δεδομένο, ότι οι συναλλαγές με το κοινό που, είτε δικαιούται, είτε ‘άκουσε’ ή ‘διεκδικεί’, κάποια οικονομική παροχή, δημιουργούν αφόρητη πίεση και ενίοτε πυροδοτούν επεισόδια και χειροδικίες με ότι αυτό συνεπάγεται για το κύρος του ΟΑΕΔ και την εικόνα του. Ποιος θα πάρει στα σοβαρά μια Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης που θέλει να διαμορφώνει πολιτικές απασχόλησης, στην οποία επικρατεί χάος και αδιαχώρητο π.χ. λόγω καταβολής σε δικαιούχους εποχικών επιδομάτων;
Οι πολιτικές αυτές όμως του Οργανισμού, για να είναι αποτελεσματικές, δεν θα πρέπει να ‘’αναβάλλονται’’ από την ανάγκη έγκαιρης ανταπόκρισης στις κάθε είδους, σημαντικές και επιβεβλημένες κατά τα άλλα, παροχές (επιδόματα, βοηθήματα, τακτοποίηση εκκρεμοτήτων πρώην ΟΕΚ, ρυθμίσεις δανείων κλπ.)
Δεν θα πρέπει ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού να έχει στο κέντρο της δυναμικής του, τις κάθε είδους παροχές του.
Είναι δεδομένο, ότι οι συναλλαγές με το κοινό που, είτε δικαιούται, είτε ‘άκουσε’ ή ‘διεκδικεί’, κάποια οικονομική παροχή, δημιουργούν αφόρητη πίεση και ενίοτε πυροδοτούν επεισόδια και χειροδικίες με ότι αυτό συνεπάγεται για το κύρος του ΟΑΕΔ και την εικόνα του. Ποιος θα πάρει στα σοβαρά μια Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης που θέλει να διαμορφώνει πολιτικές απασχόλησης, στην οποία επικρατεί χάος και αδιαχώρητο π.χ. λόγω καταβολής σε δικαιούχους εποχικών επιδομάτων;
Ζητούμε
σύγχρονα προγράμματα απασχόλησης με ευελιξία στην χρηματοδότηση και στις
διαδικασίες ένταξης
Ζητούμε
προγράμματα που θα λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες των ανέργων και των επιχειρήσεων
για να είναι αποτελεσματικά.
Ζητούμε αξιόπιστα
προγράμματα που θα τηρούν τους όρους εφαρμογής τους. (Ας διερωτηθούν, οι
διοικούντες γιατί μετά τόσων χρόνων λειτουργίας από τον Οργανισμό, προγραμμάτων
απασχόλησης, αυτά δεν καλύπτουν τις κενές θέσεις)
Είχαμε
προτείνει σε παλαιότερο χρόνο σαν Ένωση εκπαιδευτική συνάντηση όλων των
Υπαλλήλων της Απασχόλησης και της Ασφάλισης της Περιφέρειάς μας με τα
αντίστοιχα στελέχη της Διοίκησης, όπου συνάδελφοι που «γνωρίζουν δουλεύοντας
στο πεδίο με επιχειρήσεις και ανέργους» θα μπορούσαν να προτείνουν, να
αναδείξουν, να αναλύσουν και να ακούσουν.
Αξιοποίηση του
στελεχιακού δυναμικού του Οργανισμού.
Αξιοποίηση των
ΚΠΑ ως την καρδιά του Οργανισμού (στην πράξη και όχι μόνο στα λόγια στις
εγκυκλίους και στα οράματα), έτσι ώστε να γίνουν μικρές τοπικές μονάδες παροχής
λύσεων για τους αναζητούντες εργασία συμπολίτες μας. Με την σύσταση μόνο των
Γραφείων Υποδοχής δεν σημαίνει ότι άλλαξε και η δομή της λειτουργίας των ΚΠΑ
και έγιναν αποτελεσματικά.
Μείωση της
γραφειοκρατίας της Διοίκησης, ανάδειξη του συντονιστικού της ρόλου και
συνεργασία μεταξύ των Διευθύνσεων. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η Διοίκηση
εξαρτάται από τα ΚΠΑ και όχι τα ΚΠΑ από την Διοίκηση.
Κατάργηση των
διάφορων ανεφάρμοστων οδηγιών - εγχειριδίων που κατά καιρούς έχουν
εκδοθεί. (από εγχειρίδια πάμε καλά!!!). Οι συνάδελφοι είναι γνώστες των
αντικειμένων, δεν χρειάζονται γραπτές εντολές και εγχειρίδια που στην πράξη δεν
εφαρμόζονται, χρειάζονται την στήριξη και την ενθάρρυνση του Οργανισμού σε μια
από κοινού συνεργασία Διοίκησης και ΚΠΑ.
Τελικά και Κύρια Ζητούμε : Την ουσιαστική λειτουργία του Οργανισμού με
επίκεντρο την προσέγγιση του ανέργου και της επιχείρησης. Να μιλήσει επιτέλους
ο Οργανισμός στον άνεργο, να γίνει αποτελεσματικός.
Πάλι ξεχάσαμε
τον άνεργο!!!
Εμείς ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ να δούμε τον ΟΑΕΔ να
αλλάζει, να θωρακίζεται, και να γίνεται αποτελεσματικός.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γενική Γραμματέας
Μπαζιάνας Γεώργιος Μακρή Κλεονίκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου