Κοινή Ανακοίνωση
Ομοσπονδίας
Εκπαιδευτικών Λειτουργών ΟΑΕΔ
&
Ομοσπονδίας Υπαλλήλων
ΟΑΕΔ
O θεσμός της Μαθητείας αλλάζει!!!!!!
… Ο βαρύγδουπος τίτλος
του δελτίου τύπου του Ο.Α.Ε.Δ. και λέμε του Ο.Α.Ε.Δ. γιατί αναρτήθηκε μόνο στην
ιστοσελίδα του Ο.Α.Ε.Δ. και όχι των
Υπουργείων Παιδείας και Εργασίας, έρχεται να μας υπενθυμίσει το «μεγάλο έργο» που ανέλαβε για το θεσμό της
Μαθητείας.
Αναρωτιόμαστε ειλικρινά
γιατί θριαμβολογεί η Διοίκηση του ΟΑΕΔ στο Δελτίο τύπου της 5/9/2017;
·
Επειδή
πέτυχε να προκαλέσει αγανάκτηση και οργή στους εργαζόμενους της, υποστηρίζοντας
την μέγιστη συμβολή του Υπουργείου Παιδείας στην εφαρμογή και υλοποίηση της Μαθητείας
στη χώρα;
·
Επειδή πέτυχε να μηδενίσει το έργο χιλιάδων
υπαλλήλων εκπαιδευτικών και διοικητικών, που επί 65 χρόνια αγωνίζονται να
συνδέσουν την εκπαίδευση με την εργασία, καλύπτοντας τα κενά και τις ατέλειες
ενός εκπαιδευτικού συστήματος, που σταθερά προσανατολισμένο σε ένα Λύκειο
προθάλαμο των ΑΕΙ είχε υποτιμημένη και υποβαθμισμένη την τεχνική επαγγελματική
εκπαίδευση;
·
Επειδή πέτυχε να μηδενίσει την ύπαρξη χιλιάδων
αποφοίτων των σχολείων του Ο.Α.Ε.Δ. που χρόνια τώρα εργάζονται σε επαγγέλματα, που στηρίζουν την πραγματική
ανάπτυξη της χώρας και όχι αυτή που επικαλείται στο δελτίο τύπου η Διοίκηση;
Μια ανάπτυξη που ο Ο.Α.Ε.Δ. μέσα από τα
προγράμματα Μαθητείας ιδιαίτερα την περίοδο της οικονομικής κρίσης μαζί με τους
κοινωνικούς εταίρους ενισχύει, παρέχοντας στους μαθητές ευκαιρίες ενεργούς
απασχόλησης κατά την φοίτηση τους με την πρακτική άσκηση των 4 εξάμηνων και τα
επιδόματα κοινωνικής προστασίας σίτισης και στέγασης.
Έχει γίνει αντιληπτό ότι οι ομάδες
μαθητών που επιλέγουν το σύστημα Μαθητείας προέρχονται από χαμηλά εισοδήματα
που η κρίση έχει πλήξει ανεπανόρθωτα και
ότι στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι απόφοιτοι ΓΕΛ- ΕΠΑ.Λ. εκτός
εκπαίδευσης και εργασίας και μαθητές που αν δεν προσέρχονταν στις σχολές
Μαθητείας θα ενίσχυαν την σχολική διαρροή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης;
Ο Ο.Α.Ε.Δ. από το 1952 ανέλαβε το
έργο να κάνει τα αυτονόητα που ισχύουν στις ευρωπαϊκές χώρες. Να στήσει γέφυρες
της επαγγελματικής εκπαίδευσης με τον κόσμο της εργασίας. Να διαμορφώσει και να
αναπτύξει σχέσεις εμπιστοσύνης και υγιούς άμιλλας με τις τους κοινωνικούς
εταίρους που επί χρόνια συμμετέχουν στο
Δ.Σ. Ο.Α.Ε.Δ. και στηρίζουν οικονομικά και κοινωνικά τον θεσμό της Μαθητείας
και να στήσει γέφυρες με τον κόσμο της εργασίας. Έπρεπε να έρθουν μνημόνια για
επεκταθεί ο θεσμός της Μαθητείας και σε όλους τους μαθητές Τεχνικής Επαγγελματικής
Εκπαίδευσης και να αντιληφθεί το Υπουργείο Παιδείας ότι Τ.Ε.Ε. χωρίς σύνδεση
της με την εργασία δεν υπάρχει. Αντί να
στηριχθούν και να αξιοποιήσουν την εμπειρία του Ο.Α.Ε.Δ. υποτιμούν συστηματικά
και μεθοδικά το έργο όλων των συναδέλφων
απέναντι σε μια πολιτική ενεργούς απασχόλησης του Ο.Α.Ε.Δ… Δυστυχώς η Διοίκηση του Ο.Α.Ε.Δ δεν τιμά την ιστορία
και το έργο των υπαλλήλων της. Δεν αναγνωρίζει την ιστορία του θεσμού.
Με διαπρύσιους λόγους αναφέρεται στο ότι ο θεσμός αλλάζει με
πρωτεργάτη το Υπουργείο Παιδείας. Όμως τι αλλάζει;
Το Πλαίσιο Μαθητείας που δημοσιεύτηκε
πρόσφατα ας εξετάσουμε τι αλλάζει:
1. Καταργεί τον σχολειοκεντρικό και ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα των σχολείων
μεταφέροντας την μέριμνα και την υποστήριξη
του θεσμού της Μαθητείας από το σχολείο σε ενδιάμεσα όργανα που θα λειτουργούν
στα Κ.Π.Α. με την επωνυμία Ο.Υ.Μ.(Ομάδες Υποστήριξης Μαθητείας).
2. Πολλαπλασιάζει την γραφειοκρατία στο σύστημα Μαθητείας αφού προσθέτει και
τρίτο σημείο εξυπηρέτησης των μαθητών και των επιχειρήσεων προκαλώντας τεράστια
προβλήματα στην διεκπεραίωση υποθέσεων των μαθητών και των επιχειρήσεων, όταν
όλα αυτά επιλύονται από το σχολείο άμεσα
και με εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά μέσα.
3. Προκαλεί τεράστια προβλήματα στην λειτουργία των Κ.Π.Α. σε μια εποχή που
οι συνάδελφοι αγωνίζονται να προωθήσουν τα προγράμματα απασχόλησης του Υπουργείων
Εργασίας και όχι μόνο, όπως ήδη έχουμε τονίσει σε κοινή μας ανακοίνωση μας στις
8/3/2017 και με συνθήκες ακραίας υποστελέχωσης των υπηρεσιών. Ας γίνει γνωστό
ότι το έργο της Μαθητείας αγγίζει την εξυπηρέτηση καθημερινά δυνητικά 50.000
μαθητών ΕΠΑ.Σ.-ΕΠΑ.Λ.-Ι.Ε.Κ..
Όλα
αυτά προφανώς δεν συνιστούν προοδευτικές πολιτικές που προωθούν τον θεσμό της
Μαθητείας και κυρίως το έργο ενός Οργανισμού, που κατά καιρούς έχει μπει στο
στόχαστρο κυβερνήσεων να συρρικνώσουν τον Δημόσιο χαρακτήρα του και την κοινωνική
του αποστολή. Όλοι οι μαθητές της
Τεχνικής Εκπαίδευσης των ΕΠΑΛ και των ΙΕΚ έχουν δικαίωμα πρόσβασης σε μορφές
μαθητείας, αρκεί τα σχολεία που φοιτούν να αναλάβουν τις ευθύνες τους στην
εύρεση των θέσεων πρακτικής άσκησης, στην παρακολούθηση και διεκπεραίωση των
οικονομικών υποθέσεων. Η αρμοδιότητα αυτή είναι αναφαίρετο δικαίωμα των
σχολικών μονάδων και δεν μεταφέρεται σε δομές που μόνο σύγχυση και προβλήματα
θα προκαλέσουν στο σώμα ενός πολύπαθου Οργανισμού.
Θα
περιμέναμε ένα άλλο δελτίο τύπου που θα αντιμετώπιζε στην ουσία τα προβλήματα-
ερωτήματα που τέθηκαν από την ανακοίνωση της 4-9-2017 της Ομοσπονδίας
Εκπαιδευτικών.
·
Για
ποιο λόγο η διαφημιστική ενημέρωση για το θεσμό της Μαθητείας που κατά τα άλλα
το δελτίο τύπου της Διοίκησης αποκαλεί εθνική πολιτική αφορούσε μόνο το
Υπουργείο Παιδείας, εξαφανίζοντας το θεσμό της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.;
·
Για
ποιο λόγο καθυστέρησε το σχολικό έτος 2016-2017 η δημοσίευση του ΦΕΚ για τις
θέσεις στο δημόσιο με αποτέλεσμα να μην τοποθετούνται μαθητές από τον Οκτώβριο
του 2016 και να μεταφέρονται τον Φεβρουάριο του 2017 προκαλώντας τεράστια
προβλήματα στην αξιοπιστία του θεσμού της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.;
·
Για
ποιο λόγο η επιστολή των Υπουργών Εργασίας και Παιδείας για τις θέσεις πρακτικής
άσκησης στο δημόσιο, άλλα αναφέρει στο κείμενο και άλλα στα έντυπα δήλωσης
θέσεων με στόχο να προκαλέσει σύγχυση στους φορείς.
·
Για
ποιο λόγο καθυστέρησε η δημοσίευση της απόφασης για την επιδότηση των μαθητών
με αποτέλεσμα να έχουμε εργαζόμενους σε επιχειρήσεις και φορείς που να τους
οφείλονται δεδουλευμένα 6 μηνών! Τέτοια χρονική καθυστέρηση δεν συνέβη ποτέ.
·
Για
ποιο λόγο εστάλει εγκύκλιος από την Διεύθυνση Εκπαίδευσης που παραβίαζε τον
κανονισμό λειτουργίας των ΕΠΑ.Σ. προσδιορίζοντας ενδιάμεση ημερομηνία για την
συγκρότηση τμημάτων την 8-9-2017 ενώ ο κανονισμός ρητά αναφέρει ότι οι εγγραφές
συνεχίζονται μέχρι την έναρξη των μαθημάτων που είναι η 21-9 κάθε σχολικού
έτους; Μια τέτοια ρύθμιση από μόνη θα άφηνε έξω τουλάχιστο το 40% των
εγκεκριμένων τμημάτων!
·
Για
ποιο λόγο τοποθετήθηκαν συνάδελφοι σε Ο.Υ.Μ. και μάλιστα υπεύθυνοι Γραφείων
Διασύνδεσης των ΕΠΑ.Σ., χωρίς να ερωτηθούν τη στιγμή που το έργο τους στα
σχολεία είναι κεφαλαιώδους σημασίας για την πρακτική άσκηση και με ενδεχόμενη
μετακίνηση τους στην κυριολεξία θα διαλυθεί το πρόγραμμα πρακτικής στις ΕΠΑ.Σ.;
Ενημερώνουμε ότι το συνέδριο της Ο.Ε.Λ. έχει λάβει απόφαση για την μη συμμετοχή
εκπαιδευτικών του Ο.Α.Ε.Δ. στις Ο.Υ.Μ. στα Κ.Π.Α.. Η Ο.Ε.Λ. αναλαμβάνει την
ευθύνη κάλυψης των συναδέλφων που δεν θα συμμετάσχουν στις Ο.Υ.Μ. των Κ.Π.Α.
υλοποιώντας αποφάσεις του 12ου συνεδρίου του κλάδου.
·
Έχει
καταστεί γνωστό ότι οι συντονιστές εργασιακοί σύμβουλοι του Κ.Π.Α. σύμφωνα με
τις επιθυμίες του Υπ. Παιδείας θα αναλάβουν να βρίσκουν τις θέσεις πρακτικής
άσκησης για τα ΕΠΑ.Λ.-Ι.Ε.ΕΚ. και να παρακολουθούν το έργο της πρακτικής των
μαθητών;
·
Για
ποιο λόγο το Υπουργείο Παιδείας παρατείνει συνεχώς το χρονικό όριο υποβολής αιτήσεων εκπαιδευτικών για μερική;
μετακίνηση στις Ο.Υ.Μ. των Κ.Π.Α. Τόσο ευρύτατης αποδοχής ήταν ο θεσμός από την
εκπαιδευτική του κοινότητα;
Μετά από όλους αυτούς τους βαθμούς
δυσκολίας δικαίως πρέπει να πανηγυρίζουμε για την υποτελή αντίληψη του δελτίου
τύπου της Διοίκησης ότι:
«Η επέκταση του θεσμού της Μαθητείας σε ευρύ πεδίο εφαρμογής είναι βασική στρατηγική του ΥΠΕΠΘ και αποτελεί μια μεταρρύθμιση που αναβαθμίζει σημαντικά τον τρόπο εφαρμογής της μάθησης με βάση την εργασία»!
«Η επέκταση του θεσμού της Μαθητείας σε ευρύ πεδίο εφαρμογής είναι βασική στρατηγική του ΥΠΕΠΘ και αποτελεί μια μεταρρύθμιση που αναβαθμίζει σημαντικά τον τρόπο εφαρμογής της μάθησης με βάση την εργασία»!
Θεωρείται το λιγότερο πρόκληση να βγαίνει ένα δελτίο τύπου με τέτοιο περιεχόμενο σε μια περίοδο που τα σχολεία
μας και οι εκπαιδευτικοί δίνουν την μάχη τους για να προωθήσουν τον θεσμό της
Μαθητείας και να κρατήσουν όρθιο το σύστημα.
-Πως
κεφαλαιοποιήθηκαν οι εξαιρετικές εκδηλώσεις εξωστρέφειας και ημερίδων που όλα
τα σχολεία πραγματοποίησαν με την συμμετοχή κοινωνικών φορέων, επιμελητηρίων,
με στόχο την προβολή του έργου των
σχολών μας και την ανάδειξη νέων ειδικοτήτων σύμφωνων με τις ανάγκες της αγοράς
εργασίας;
-Γιατί δεν
διατέθηκαν κονδύλια για διαφήμιση του έργου των σχολών μας , όταν από την άνοιξη και μετά το Υπουργείο Παιδείας
βομβάρδιζε τα κρατικά κανάλια με διαφημίσεις που αποπροσανατόλιζαν τους μαθητές
;
Συναδέλφισσες, οι
Η απήχηση των σχολών μας και η καταξίωση τους στην κοινωνία
είναι σταθερή και αυτό καταδεικνύεται από την συνέχιση των εγγραφών παρ όλα τα
εμπόδια που αναφέρθηκαν παραπάνω. Οι πολιτικές κρίνονται από την κοινωνία και
οι Διοικήσεις που τις εφαρμόζουν ας γνωρίζουν ότι οι εργαζόμενοι, δεν είναι «αμελητέες
ποσότητες» για να τους υποτιμούν και να τους εμπαίζουν κατά το δοκούν στο χρόνο
της θητείας τους.
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
1. ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ κ. Ε. ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ
2. ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ κ. ΟΥΡ.
ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ
3. ΔΙΟΙΚΗΤΡΙΑ Ο.Α.Ε.Δ. κ. Μ. ΚΑΡΑΜΕΣΙΝΗ
4. ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΥΣ Δ.Σ. Ο.Α.Ε.Δ..
Για τα Δ.Σ.
Ο.Ε.Λ. ΟΑΕΔ Ο.Υ. ΟΑΕΔ
Ο Πρόεδρος
Ο Πρόεδρος
Παπατσεχιλίδης Γιάννης Μακράκης Γεώργιος
Η Γ. Γραμματέας Ο Γ. Γραμματέας
Μπολόφη
Άννα Σπύρου
Σπύρος
Αθήνα
7/9/2017
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου