Τετάρτη, 24 Μαΐου 2017

και μέσω ΕΦΚΑ η εξυπηρέτηση των δικαιούχων ΟΑΕΔ στις προβληματικές περιοχές

Μέσω ΕΦΚΑ, με ανταποκριτές, με ανακατανομή και διανομή η επίλυση  του εποχικού φόρτου εργασίας.
H κ. Ράνια Αντωνοπούλου σε έγγραφο της, τονίζει ότι «ενδεικτικό του φόρτου είναι ότι, όπως αναφέρεται και στην ερώτηση, μόνο στο ΚΠΑ Ρόδου κατατέθηκαν στο τέλος του έτους 13.000 αιτήσεις, στο ΚΠΑ Αρχαγγέλου 6.000, ενώ στην Κω περισσότερες από 8.000. Ωστόσο, παρά τον αυξημένο φόρτο, ο οποίος έρχεται να προστεθεί στις τακτικές συναλλαγές με ανέργους, ασφαλισμένους και επιχειρήσεις, οι υπηρεσίες και οι υπάλληλοι του ΟΑΕΔ κατορθώνουν να ανταποκριθούν στον φόρτο, γεγονός που επιβραβεύεται και από τους πολίτες».

Χαρακτηριστικό είναι σχετικό δελτίο τύπου του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ρόδου, με το οποίο συγχαίρουν, για δεύτερη συνεχή χρονιά, το ΚΠΑ Αρχαγγέλου Ρόδου για την άρτια λειτουργία του, επισημαίνοντας ότι: «όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος οι εργαζόμενοι του υποκαταστήματος Αρχαγγέλου έδειξαν ιδιαίτερο ζήλο και εξυπηρέτησαν όλους τους εργαζόμενους της περιοχής (Νότιας Ρόδου και όχι μόνο) αποδεικνύοντας τη σωστή οργάνωση της υπηρεσίας».


Το γεγονός βεβαίως ότι ο δείκτης εξυπηρέτησης των πολιτών παραμένει υψηλός, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ανάγκες ενίσχυσης του υπαλληλικού προσωπικού κατά την περίοδο αιχμής. Για το σκοπό αυτό, σύμφωνα με την κ. Αντωνοπούλου «ο ΟΑΕΔ προσκαλεί ετησίως υπαλλήλους από τα ΚΠΑ2 όλης της Επικράτειας να αποσπασθούν σε αυτές σε εθελοντική βάση. Σε περίπτωση περιορισμένης ή μη ανταπόκρισης, μέρος των αιτήσεων διανέμεται και σε άλλες Υπηρεσίες πανελλαδικά, για την εξασφάλιση της ταχύτερης δυνατής εξυπηρέτησης των πολιτών».

Παράλληλα, όπως τονίζεται στο απαντητικό έγγραφο που κατατέθηκε στη Βουλή,  πρόκειται να τεθεί σε ισχύ το άρθρ.51 §7 του Ν.4430/31-10-16 (ΦΕΚ205Α/31-10-2016)" άρθρο 51   Ν.4430/2016 παρ.7 Όπου δεν λειτουργεί υπηρεσία του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.) και δεν υφίσταται προγραμματική σύμβαση περί ανάθεσης υπηρεσιών ανταποκριτή από τον Ο. Α. Ε.Δ. σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ), οι σχετικές υπηρεσίες μπορούν να ανατεθούν σε Γραφεία Κοινωνικής Ασφάλισης που υπάγονται σε Υποκαταστήματα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Για την ανάθεση των υπηρεσιών του προηγούμενου εδαφίου, συνάπτεται προγραμματική σύμβαση μεταξύ του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και του Ο.Α.Ε.Δ.." για την εξυπηρέτηση δικαιούχων ΟΑΕΔ μέσω των Υπηρεσιών του ΕΦΚΑ μετά την ολοκλήρωση καταγραφής των προβληματικών περιοχών πανελλαδικά. Στο εν λόγω πλαίσιο «θα συμπεριληφθεί και η περίπτωση του Καστελλόριζου, ενώ όσον αφορά στα νησιά της Δωδεκανήσου, καλύπτονται με Γραφεία Ανταποκριτή ΟΑΕΔ -πλην της περίπτωσης της νήσου Χάλκης- όπου ο Δήμος δεν επιθυμούσε τη συνέχιση της λειτουργίας του αλλά και της Νισύρου που αντιμετωπίζει προβλήματα ως προς την λειτουργία.» Σε κάθε περίπτωση στην απάντηση της κ. Αντωνοπούλου τονίζεται ότι, «επανεξετάζεται συνολικά η γεωγραφική κατανομή των Υπηρεσιών του Ο.Α.Ε.Δ. στο σύνολο της χώρας, ενώ παράλληλα εξετάζεται συνολικά το θέμα ανάγκης ορισμού ανταποκριτών ανά την Επικράτεια αξιολογώντας τα νέα δεδομένα που αφορούν στην ηλεκτρονική εξυπηρέτηση δικαιούχων ΟΑΕΔ όσο και σ' αυτήν μέσω ΚΕΠ». Καταλήγοντας η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας υπενθυμίζει σχετική απόφαση όπου πρόκειται να τακτοποιηθούν 360 κενές οργανικές θέσεις  τακτικού προσωπικού στον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), το οποίο θα απασχοληθεί σε ρόλους Εργασιακών Συμβούλων Ανέργων και Εργασιακών Συμβούλων Εργοδοτών στα ΚΠΑ του Οργανισμού, μεταξύ των οποίων και το ΚΠΑ2 Δωδεκανήσου. Η εν λόγω διαδικασία πρόσληψής τους βρίσκεται σε εξέλιξη». Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 του νόμου 3302/2004 (ΦΕΚ Α267/28-12-04), «όσοι απασχολούνται σε ξενοδοχειακές, τουριστικές ή επισιτιστικές επιχειρήσεις, που λειτουργούν εποχιακά, μπορούν να επιδοτούνται λόγω ανεργίας με αίτηση τους που υποβάλλεται μέσα σε ανατρεπτική προθεσμία 60 ημερών από τη λύση ή λήξη της σύμβασης εργασίας. Σε κάθε περίπτωση η επιδότηση αρχίζει να καταβάλλεται από την επόμενη ημέρα του εξαήμερου χρόνου αναμονής που προβλέπεται με το άρθρο 18 του Ν.Δ. 2961/1954 (ΦΕΚ 197 Α'). Επισημαίνεται ότι η προθεσμία αυτή συνήθως εξαντλείται από τους δικαιούχους. Έτσι εξηγείται γιατί στα υποκαταστήματα του ΟΑΕΔ, μετά τη λήξη της θερινής τουριστικής περιόδου, και περί τα τέλη του έτους, σημειώνεται μαζική προσέλευση των πρώην απασχολούμενων στις εποχικές επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα τη διόγκωση του φόρτου εργασίας των υπηρεσιών».


3 σχόλια:

  1. ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΖΑΚΥΝΘΟΣ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΜΕ 7000 ΕΠΟΧΙΑΚΟΥΣ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΟΜΕΝΗ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ,ΟΤΑΝ ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΕΙ Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΙΣ ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΗΣ.ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΚΑΝΤΕ ΤΑ ΟΛΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΤΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΣΤΕΛΝΕΤΕ ΟΛΑ ΜΕ ΣΚΑΝΕΡ ΜΕΣΩ ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΚΕΠ ΜΙΜΗΘΕΙΤΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΟΒΑΡΗ ΧΩΡΑ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΙΓΑ ΤΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΙΝΕΤΕ?????? ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΜΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΤΟΝ ΟΑΕΔ ....ΠΕΤΑΜΕΝΑ ΛΕΦΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΤΕ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΣΟ ΜΥΑΛΟ ...ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΒΩΡΟ ΤΟΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΣΑΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΚΑΤΙ ΚΑΛΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΑΕΔ ΝΑ ΣΑΣ ΔΩΣΕΙ ΛΥΣΕΙΣ ΔΩΡΕΑΝ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΧΑΛΙ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΑΠΟΦΥΓΕΙ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟΝ ..ΟΑΕΔ ΠΟΥ ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΑΡΕΣΤΗ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΗΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Η ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΙΝΑΙ Η ΛΥΣΗ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΕΡΜΑ Ο ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΒΑΒΟΥΡΑ

      Διαγραφή