Με επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ο βουλευτής Ηρακλείου με το Ποτάμι, Σπύρος Δανέλλης, ζητάει να πληροφορηθεί ποιο μέλλον επιφυλάσσει η κυβέρνηση για τις Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας του ΟΑΕΔ, δεδομένου ότι οι συγκεκριμένες σχολές αντιμετωπίζουν αυξημένα προβλήματα.
Αφορμή για την επίκαιρη ερώτηση, όπως επισημαίνει ο βουλευτής, αποτέλεσε το πάγιο πρόβλημα μισθοδοσίας και ταχτοποίησης των εκπαιδευτών των συγκεκριμένων σχολών, καθώς και η διαφαινόμενη περικοπή ειδικοτήτων τόσο στην ΕΠΑΣ Ηρακλείου, όσο και αλλού.
«Σε κάθε περίπτωση οι Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας του ΟΑΕΔ καλούνται να επιτελέσουν σημαντικό ρόλο στην οικονομική ανασυγκρότηση της χώρας, καθώς απευθύνονται σε παιδιά των πλέον αδύναμων κοινωνικών τάξεων, τα οποία μετά την αποφοίτησή τους προωθούνται στον ιδιωτικό, κυρίως, τομέα ως ελεύθεροι επαγγελματίες», τονίζει ο κ. Δανέλλης.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Επίκαιρη ερώτηση προς τον κ. υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Θέμα: "Προβληματική η λειτουργία των Επαγγελματικών Σχολών Μαθητείας του ΟΑΕΔ - Αβέβαιο το μέλλον των ωρομίσθιων εκπαιδευτών τους".
Οι Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας (ΕΠΑΣ Μαθητείας) του ΟΑΕΔ καλούνται να επιτελέσουν σημαντικό ρόλο στην οικονομική ανασυγκρότηση της χώρας, καθώς απευθύνονται σε παιδιά των πλέον αδύναμων κοινωνικών τάξεων, τα οποία μετά την αποφοίτησή τους φέρουν όλα τα απαραίτητα εφόδια, προκειμένου να προωθηθούν στον ιδιωτικό, κυρίως, τομέα ως ελεύθεροι επαγγελματίες. Η ζήτηση των ειδικοτήτων που προσφέρονται από τις ΕΠΑΣ είναι τέτοια, που πολλοί κατά τόπους επαγγελματικοί φορείς αιτούνται τη λειτουργία νέων ειδικοτήτων, όπως φαίνεται από το πάγιο αίτημα του Συνδέσμου Ηλεκτρολόγων Αυτοκινήτου και Τεχνιτών Οργάνων Ηρακλείου και της Ενιαίας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων, Μηχανημάτων, Μοτοσυκλετών, για ίδρυση τμήματος τεχνιτών ηλεκτρολόγων-ηλεκτρονικών συστημάτων αυτοκινήτου στο Ηράκλειο.
Από την πλευρά της, η Πολιτεία και παρά τη μεγάλη ζήτηση των ανωτέρω προγραμμάτων των ΕΠΑΣ Μαθητείας επιδεικνύει μια άνευ προηγουμένου αναποτελεσματικότητα, ως προς τη λύση των ζητημάτων λειτουργίας, στελέχωσης, μισθοδοσίας και τακτοποίησης των εκπαιδευτών των παραπάνω Σχολών. Παρά την έκδοση σειράς σχετικών αποφάσεων εξακολουθεί να μη δίδεται λύση στο ζήτημα της ένταξης των ωρομισθίων εκπαιδευτών (που αποτελούν το 70% του συνολικού εκπαιδευτικού προσωπικού) στους καταλόγους των επιδοτούμενων ανέργων του ΟΑΕΔ κατά τους θερινούς μήνες, λόγω της αργοπορίας πρόσληψής τους κατά την προηγούμενη εκπαιδευτική περίοδο, όπως και στο ζήτημα του ύψους των ωριαίων απολαβών τους.
Δεδομένου ότι με αυτό τον τρόπο υποβαθμίζεται συστηματικά η δημόσια τεχνική εκπαίδευση και σημαντικός αριθμός δυνητικών επαγγελματιών που θα ενίσχυε τον παραγωγικό ιστό της χώρας αποτρέπεται από την ενασχόλησή του με τις τεχνικές ειδικότητες.
Δεδομένου ότι τα προβλήματα των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στις εν λόγω Σχολές πρέπει να τύχουν καλύτερης αντιμετώπισης από την πλευρά της Πολιτείας, ερωτάται ο κ. υπουργός:
1. Αν προτίθεται να προβεί στις ενέργειες εκείνες που θα δίνουν λύση στο πρόβλημα του ωρομισθίου των έκτακτων εκπαιδευτικών των Σχολών του ΟΑΕΔ, διορθώνοντας σχετικές αποφάσεις (47437/12-06-2015), και υποστηρίζοντας την ένταξή τους στους καταλόγους των επιδοτούμενων ανέργων.
2. Πώς σκοπεύει να υποστηρίξει τη λειτουργία του τμήματος τεχνιτών ηλεκτρολόγων-ηλεκτρονικών συστημάτων αυτοκινήτου στο Ηράκλειο και να ακυρώσει την περικοπή ειδικοτήτων, έτσι όπως προβλέπεται από την 50153/ 22.6.2015 απόφαση του ΟΑΕΔ».
Δείτε εδώ σας παρακαλώ αυτό το blog και στην ενότητα ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ την ικανότητα των μαθητών μας να εφαρμόζουν αυτά που διδάσκονται στις σχολές μας....μαθητές που δεν θα είχαν τη δυνατότητα να σπουδάσουν γιατί όπως είπατε προέρχονται από φτωχές οικογένειες.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://oaedhlectrologoi.blogspot.gr/