Γράφει ο σ/φ Λευτέρης Μιχαήλ
Η υπηρεσία που έχουμε την χαρά και την τιμή να υπηρετούμε
ξαφνικά και μέσα στο κατακαλόκαιρο έγινε το επίκεντρο της δημοσιότητας όχι για
κάποια επιτυχία αλλά για την επικείμενη διάλυση της, προφανώς ως αποτυχημένης
λόγω της καλπάζουσας ανεργίας που έχει την υποχρέωση να δαμάσει.
Δε θα σταθώ στο αληθές ή μη των πληροφοριών-Στέκομαι σε
κάποιους «οιωνούς» που θα μπορούσαμε ν’αξιολογήσουμε και ν’αποτρέψουμε επαρκώς ώστε
τέτοια σενάρια να μην υπάρχουν καν στα μυαλά ορισμένων ή καλύτερα να δυσκολεύει
η υλοποίηση τους.
1.Προγράμματα
Voucher,
Παρακολουθούμε την προέλαση των ανωτέρω προγραμμάτων που
ουσιαστικά είναι μια μίξη απασχόλησης και κατάρτισης.
Ποιος
ο ρόλος των υπαλλήλων του Οργανισμού και ειδικά των εργασιακών όταν οι άνεργοι
κάνουν μόνοι τους την αίτηση, άνευ υποδείξεως και περιοριζόμαστε στην εκ των
υστέρων καταχώρηση της δράσης στο ΟΠΣ? Ουσιαστικά δεν απαξιώνεται το στελεχιακό
δυναμικό και η κατάρτιση μετατρέπεται σε μια αυτοματοποιημένη διαδικασία?
Εάν αυτό είναι προς όφελος των ανέργων να συνεχισθεί αλλά τα
πρώτα δείγματα γραφής άλλα λένε(βλέπε πρόσφατες αναρτήσεις στο oaednews.blogspot.com).
2.Προγράμματα
απασχόλησης.
Τα voucher
όσο
και αν ακούγεται παράδοξο δεν είναι η αρχή του κακού.
Χρόνια τώρα η εξατομικευμένη και η υπόδειξη ανέργων προς τις
επιχειρήσεις έχει μετατραπεί σε μια τυπική διαδικασία με τους περισσότερους των
εργοδοτών να έχουν εντοπίσει τους ανέργους που επιθυμούν και συνήθως να τους
στέλνουν γι’αυθημερόν εγγραφή στο μητρώο και υπόδειξη. Το αποτέλεσμα είναι ένα
παιχνίδι μηδενικού αθροίσματος (zero
sum game) με αυθημερόν εγγραφές και προσλήψεις και
αξιόλογα άτομα που στερούνται κοινωνικών σχέσεων και γνωριμιών ή λόγω ηλικίας να
μην έχουν καμιά πραγματική προοπτική απασχόλησης.
Γιατί
το σωματείο δεν προτείνει ένταξη στα επιδοτούμενα προγράμματα απασχόλησης με
κάρτα διάρκειας τριών μηνών τουλάχιστον? Οι υπάλληλοι των υπηρεσιών
είναι ικανοί να υποδείξουν άτομα επαρκή για όποια κενή θέση ζητηθεί.
Το μοντέλο της μονοήμερης εγγραφής και υπόδειξης κάνει τους
υπόλοιπους άνεργους αναρωτιούνται που είναι οι χιλιάδες θέσεις που ακούνε με
κάθε πρόγραμμα.
Αυτό σίγουρα θα το έχουν ακούσει δεκάδες φορές οι υπάλληλοι
πρώτης γραμμής.
Φαινομενικά μπορεί να διευκολυνόμαστε αλλά στην ουσία ο
ρόλος του ΟΑΕΔ στην υπόδειξη των ανέργων καθίσταται διακοσμητικός.
Όσοι εργοδότες αντιδρούν ας κάνουν τις προσλήψεις που
επιθυμούν άνευ επιχορηγήσεως.
3.Ειδικά
σώματα ελεγκτών και εργασιακών και πιστοποίηση αυτών.
Αμφότεροι
πρέπει να συσταθούν σε ξεχωριστά σώματα εντός των υπηρεσιών και με κύριο αν όχι
αποκλειστικό αντικείμενο απασχόλησης –Οι ΕΣ την γνωστοποίηση των προγραμμάτων
απασχόλησης στους εργοδότες και την «αλίευση» των όποιων κενών θέσεων που θα
εξυπηρετούνται άμεσα μέσα από συνεχείς επισκέψεις στις επιχειρήσεις.
Όλοι δε μπορούν και δεν
πρέπει να είναι ελεγκτές-Η σύσταση ενός ιδιαιτέρου σώματος είναι απαραίτητη
αφενός για τον έλεγχο των προγραμμάτων απασχόλησης (εικονική απασχόληση-de facto δανεισμός
εργαζομένων) και αφετέρου για την αδήλωτη εργασία επιδοτούμενων και μη
«ανέργων» που έξω σαρώνει δημιουργώντας ποικίλες παρενέργειες.
Γιατί όχι και σε
συνεργασία με το ΙΚΑ , το ΣΕΠΕ και την Οικονομική Αστυνομία.
Ακόμα και οι συγκεκριμένοι
«άνεργοι» θα πρέπει να έχουν κυρώσεις-
Για ένα διάστημα π.χ 2-3 ετών να αποκλειστούν από οποιαδήποτε παροχή
και πρόγραμμα του ΟΑΕΔ βάσει ειδικής καταχώρησης στο ΟΠΣ που θα γίνει με τον
ΑΦΜ τους .
Το σωματείο θα έπρεπε να προτείνει και τέτοια «επιθετικά» μέτρα
πολιτικής.
Ο ελλιπής έλεγχος έχει ως αποτέλεσμα την διαστρέβλωση του υγιούς
ανταγωνισμού των επιχειρήσεων και την επιβράβευση «ανέργων» που εργάζονται και
εισπράττουν παράλληλα το επίδομα ανεργίας ή διατηρούν ως «άνεργοι»
ιατροφαρμακευτική περίθαλψη με εισφορές και φόρους που πληρώνουν οι δηλωμένοι
εργαζόμενοι.
Γιατί να μην είναι δυναμικά
παρών ο Οργανισμός στο κάλεσμα του Υπουργείου για την καταπολέμηση της? Ο
Οργανισμός δεν μπορεί να επιτελέσει το έργο του, αυξήσει τις παροχές σε όσους
πραγματικά τις έχουν ανάγκη όσο συνεχίζεται το «πάρτι» της εισφοροδιαφυγής-
Το συγκεκριμένο πάρτι είναι και εξαιρετικά δαπανηρό- Το έτος 2011, ελέγχτηκαν 66.615 εργαζόμενοι
και βρέθηκαν ανασφάλιστοι οι 19968 σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΠΕ[1],
ποσοστό πλησίον του 30%.
Η κατάσταση αυτή τοποθετεί την χώρα στην δεύτερη θέση της Ευρώπης των
27 μετά την Βουλγαρία ενώ καφέ μπαρ , νυχτερινή διασκέδαση και διανομή φαγητού
πρωταγωνιστούν στην παρανομία με το κόστος αυτής να ανέρχεται στα 6-8 δις ευρώ
ετησίως[2].
Πλέον της οικονομικής αιμορραγίας , τ’ άτομα αυτά επιβαρύνουν την
υπηρεσία με μεγάλο φόρτο διοικητικής εργασίας ενώ ο προαναφερόμενος εντοπισμός
και αποκλεισμός τους θα ελευθέρωνε πληθώρα εργατοωρών με αποτέλεσμα καλύτερες
υπηρεσίες στους πραγματικά ανέργους.
Η επιλογή στελέχωσης θα
πρέπει να γίνει αξιοκρατικά και στη συνέχεια να εκπαιδευτούν πραγματικά-Ως
παράδειγμα προς αποφυγή πρέπει να χρησιμοποιηθεί η επιλογή των ατόμων για τις
συμβουλευτικές δράσεις του Οργανισμού η οποία στην αρχή ξεσήκωσε θύελλα
διαμαρτυριών και στην συνέχεια ξεχάστηκε-
Γιατί δεν προκηρύσσονται ξανά ώστε να εκδηλώσουν ενδιαφέρον όσοι και
όσες δεν είχαν την ευκαιρία?
Η ακριβοδίκαιη ελεγκτική
δράση και η εξωστρέφεια είναι συστατικά στοιχεία για το ενδυνάμωμα του
Οργανισμού στα μάτια της κοινωνίας και δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν όταν
όλοι κάνουν τα πάντα.
Άλλο πράγμα είναι η μετάβαση στην νέα εποχή με
πραγματικά εργαλεία δουλειάς όπως το σύστημα «Εργάνη», μια πραγματική τομή στο
στρεβλό χειρόγραφο σύστημα των απολύσεων – προσλήψεων όπου έχουμε ουσιαστικά
την τεχνολογία στην υπηρεσία των υπαλλήλων και του δημόσιου συμφέροντος και
άλλο προβληματικές παρεμβάσεις τύπου Voucher όπου το ανθρώπινο δυναμικό
μπαίνει στην άκρη αδίκως σε μια τουλάχιστον βασική συνιστώσα της κατάρτισης,
συνιστώσα ακρογωνιαίο λίθο κάθε επιτυχούς παρέμβασης-Την συνάφεια των υποδείξεων σε σχέση με τον επαγγελματικό στόχο των
ανέργων και σε συνεννόηση με αυτούς.
Αυτό δεν μπορεί να το εξασφαλίσει και το αρτιότερο πληροφοριακό
σύστημα.
Στο παρελθόν γινόταν
συνεχής επίκληση της αναγκαιότητας αυτής, η οποία τώρα πέρασε σε ένα καθεστώς
«αυτορύθμισης».
Ο υπερτονισμός των
δυνατοτήτων της τεχνολογίας την μετατρέπει από ένα ουδέτερο εργαλείο δουλειάς
σε μέσο άσκησης πολιτικής με κύρια χαρακτηριστικά την έννοια του «ατομικού
καθήκοντος» για τους ανέργους (οι ίδιοι ευθύνονται αν όχι για την κατάσταση
τους σίγουρα για την βελτίωση αυτής) και το ανθρώπινο δυναμικό που εργάζεται σε
συγγενείς δομές κοινωνικής πολιτικής ,καθίσταται περιττό.
Ναι λοιπόν στην τεχνολογία
με εφαρμογές τομές τύπου «Εργάνη» και όχι σε προβληματικές παρεμβάσεις τύπου Voucher που
ανάγουν την τεχνολογία σε μέσο άσκησης πολιτικής και μάλιστα αμφιβόλου
ποιότητας και μετατρέπει τους καταρτιζόμενους σε «Σύγχρονους νομάδες μαθητευόμενων, παιδαριώδεις και χωρίς
προσανατολισμό»(Δημητρούλια,2000).
Ομοίως και με βάση αυτή
την λογική πρέπει αντιμετωπισθεί και αξιολογείται κάθε παρόμοια παρέμβαση που
γίνεται όσο απλή ή σύνθετη είναι και αφορά την έκδοση βεβαιώσεων ανεργίας ή την
ανανέωση της κάρτας ανεργίας χωρίς να ρίχνεται αυτόματα στην πυρά ούτε βέβαια
να λατρεύεται.
Τα πάντα κρίνονται με βάση
μια και μοναδική αρχή που επιτάσσει το Σύνταγμα-Το δημόσιο συμφέρον και τίποτα
άλλο.
ΑΝΑΦΟΡΕΣ
1. Δ. Δημητρούλια: Διά βίου κατάρτιση ή ισόβια ανεπάρκεια; KAΘHMEPINH,
22/10/2000.
2.Σώμα
Επιθεώρησης Εργασίας(2012),Έκθεση
Πεπραγμένων 2011,Υπουργείο εργασίας και κοινωνικής ασφάλισης, Αθήνα
3/04/2012.
3.Τα Νέα on line(2011), Πρωταθλήτρια Ευρώπης στην αδήλωτη εργασία η
Ελλάδα, Ρεπορτάζ του Ηλία Γεωργάκη της 7ης Ιουλίου.
ΑΠΛΑ!!! ΛΥΣΕΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ΑΛΛΑ ΠΟΛΥ ΔΙΚΑΙΕΣ ΚΑΙ ΕΝΤΙΜΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο στο Συνάδελφο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛΕΥΤΕΡΗ ΜΙΧΑΗΛ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΩΡΑ ΣΩΘΗΚΕΣ ΣΕ ΛΙΓΟ Ο ΟΑΕΔ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΟΥ ΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΕΡΓΟ ΑΦΟΥ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ
ΔιαγραφήΑν μείνουμε απαθείς είναι σίγουρο ότι θα συμβεί.Ίσως και χειρότερα απ'αυτό που συνοπτικά περιγράφεις.
ΔιαγραφήΜια λύση κατά τη γνώμη μου -μιας και οι προσφερόμενες θέσεις απο τα προγράμματα ΝΘΕ που κυκλοφόρησαν τα τελευταία έτη είναι λίγες και προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα 8/10/2014 (και να γλυτώσουμε απο τα σιχτιρ-ίκια του κόσμου, αφου εμάς "βλέπουν" άμεσα)- θα ήταν να υπάρχει όρος που να προβλέπει ότι, προκειμένου να ενταχθεί ξανά επιχείρηση στα προγράμματα αυτά, θα πρέπει να εμφανίζει ως προϋάρχον το προσωπικό που είχε ,όταν έληξε το τελευταίο πρόγραμμα στο οποίο είχε ενταχθεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια συνάδελφε πολύ αξιόλογες οι προτάσεις σου. Υπάρχουν πολλές λύσεις αλλά δεν εφαρμόζονται. Έχεις απόλυτο δίκιο για τα προγράμματα voucher που δεν προσφέρουν κάποιο αποτέλεσμα στον άνεργο παρά μια παράταση στην ανεργία του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι προφανείς παρατηρήσεις του συνάδελφου δε στοιχειοθετούν με κανένα τρόπο τα αξιώματα που προτείνει "Όλοι δε μπορούν και δεν πρέπει να είναι ελεγκτές" και "Η ακριβοδίκαιη ελεγκτική δράση και η εξωστρέφεια είναι συστατικά στοιχεία για το ενδυνάμωμα του Οργανισμού στα μάτια της κοινωνίας και δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν όταν όλοι κάνουν τα πάντα." .
ΔιαγραφήΤέτοιες ελιτίστικες λογικές είναι μακριά από κάθε δημοκρατική συνείδηση. Δηλαδή λέμε τι; Να φτιάξουμε ένα σώμα "σοφών" για να κάνει ελέγχους (και να αμείβεται ανάλογα) που θα είναι θεματοφύλακας της γνώσης λειτουργίας των προγραμμάτων (λες και οι υπόλοιποι δεν μπορούν να μάθουν), άλλο σώμα "συμβούλων" που θα γυρίζει έξω στην αγορά για να έχει επαφή με τις επιχειρήσεις (χάθηκαν τα ηλεκτρονικά κανάλια π.χ. e-mail, social networks, τηλέφωνα και το πρόβλημα θα λυθεί με το να προσφέρει υπηρεσίες εκτός γραφείου ένα ακόμα εκλεκτό σώμα) ... Πού μας οδηγούν αυτά παρά στο να κομματιάσουμε τον οργανισμό και ό,τι περισσέψει να το απολύσουμε;
Ο οργανισμός αλλά και ο καθένας από τους συναδέλφους πρέπει να φροντίζει να προάγει τη διάχυση της γνώσης εντός του οργανισμού, οργανωμένα (κωδικοποίηση εγκυκλίων, επικαιροποιημένες οδηγίες κτλ) αλλά και μέσω αυτορρύθμισης (βρήκα κάτι ενδιαφέρον, έλυσα ένα πρόβλημα - το γνωρίζω στους συναδέλφους μου).
Τα έχουμε συζητήσει με τον καλό και πάντα ενημερωμένο συνάδελφο, έχει τις απόψεις του, έχω τις δικές μου.
Στέλιος Δριμυτάκης
Ευχαριστώ εσένα και τους προηγούμενους συναδέλφους που εκφράσθηκαν θετικά-Μια μόνο παράκληση-Γράφετε επώνυμα τις θέσεις ή αντιθέσεις σας,τις ιδέες για βελτίωση προγραμμάτων,λειτουργικότητας του ΟΑΕΔ ώστε να δημιουργηθεί ενα διαδικτυακό εργαστήρι ιδεών-Αν μείνουμε ακίνητοι σε μια εποχή πρωτοφανών αλλαγών το μόνο σίγουρο είναι ότι οι εξελίξεις θα μας ξεπεράσουν και τότε πλέον θα είναι αργά-Κανένας δεν μπορεί να είναι καλύτερος σύμβουλος για το μέλλον του Οργανισμού από ανθρώπους που δουλευουν στην πρώτη γραμμή καθημερινά-Δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα και κανέναν.
ΔιαγραφήΣχόλιο απο Στέλιο Δριμυτακη:Οι προφανείς παρατηρήσεις του συνάδελφου δε στοιχειοθετούν με κανένα τρόπο τα αξιώματα που προτείνει "Όλοι δε μπορούν και δεν πρέπει να είναι ελεγκτές" και "Η ακριβοδίκαιη ελεγκτική δράση και η εξωστρέφεια είναι συστατικά στοιχεία για το ενδυνάμωμα του Οργανισμού στα μάτια της κοινωνίας και δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν όταν όλοι κάνουν τα πάντα." .
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέτοιες ελιτίστικες λογικές είναι μακριά από κάθε δημοκρατική συνείδηση. Δηλαδή λέμε τι; Να φτιάξουμε ένα σώμα "σοφών" για να κάνει ελέγχους (και να αμείβεται ανάλογα) που θα είναι θεματοφύλακας της γνώσης λειτουργίας των προγραμμάτων (λες και οι υπόλοιποι δεν μπορούν να μάθουν), άλλο σώμα "συμβούλων" που θα γυρίζει έξω στην αγορά για να έχει επαφή με τις επιχειρήσεις (χάθηκαν τα ηλεκτρονικά κανάλια π.χ. e-mail, social networks, τηλέφωνα και το πρόβλημα θα λυθεί με το να προσφέρει υπηρεσίες εκτός γραφείου ένα ακόμα εκλεκτό σώμα) ... Πού μας οδηγούν αυτά παρά στο να κομματιάσουμε τον οργανισμό και ό,τι περισσέψει να το απολύσουμε;
Ο οργανισμός αλλά και ο καθένας από τους συναδέλφους πρέπει να φροντίζει να προάγει τη διάχυση της γνώσης εντός του οργανισμού, οργανωμένα (κωδικοποίηση εγκυκλίων, επικαιροποιημένες οδηγίες κτλ) αλλά και μέσω αυτορρύθμισης (βρήκα κάτι ενδιαφέρον, έλυσα ένα πρόβλημα - το γνωρίζω στους συναδέλφους μου).
Τα έχουμε συζητήσει με τον καλό και πάντα ενημερωμένο συνάδελφο, έχει τις απόψεις του, έχω τις δικές μου.
Στέλιος Δριμυτάκης
Αγαπητέ Στέλιο,
ΑπάντησηΔιαγραφή1.Απορρίπτεις τις προτάσεις με την αναπόδεικτη θεώρηση ότι είναι ελιτιστικές και θα οδηγήσουν στο κομμάτιασμα του Οργανισμού και σε απολύσεις, αυτό ακριβώς που θ’αποτρέψουν τελικά- Προσπερνάς το θέμα της αδήλωτης εργασίας που αναφέρω με συγκεκριμένα στοιχεία από επίσημες πηγές.
Τα ποσά που χάνονται είναι ιλιγγιώδη και ομολογούν την αποτυχία των ελέγχων στο συγκεκριμένο πεδίο με κύρια ευθύνη του ΙΚΑ και του ΣΕΠΕ.
Μια πραγματική εμπλοκή του ΟΑΕΔ στο συγκεκριμένο πεδίο (μέσω ειδικού σώματος που θα ελέγχει και τα προγράμματα απασχόλησης) όχι μόνο είναι απαραίτητη για λόγους που ανάγονται στην πραγματικότητα της αγοράς εργασίας αλλά θα τον αναβαθμίσει μέσα στο θεσμικό «τρίγωνο» του Υπουργείου Εργασίας (ΙΚΑ-ΣΕΠΕ-ΟΑΕΔ) και με στενά ενδο- υπηρεσιακά κριτήρια θα διασφαλίσει θέσεις εργασίας αν δεν δημιουργήσει ανάγκες για νέες-Η αποκοπή συναδέλφων που πραγματικά ενδιαφέρονται για κάτι τέτοιο είναι ότι καλύτερο σε μια εποχή που το μέγεθος και η διάρκεια των παροχών ασφάλισης μειώνονται συνεχώς.Αν τελικά συρρικνωθούν περεταίρω ή και καταργηθούν τι θ’απομείνει ως επιτελικός ρόλος του Οργανισμού σε συνδυασμό με την απαξίωση του θεσμού των ΕΣ?Αυτό είναι το ερώτημα που πρέπει ν΄απαντηθεί.
Η συνέχιση της μετατροπής του ΟΑΕΔ σε απλό πάροχο ανταποδοτικών ασφαλιστικών δικαιωμάτων και διοικητικού παρατηρητή-διεκπεραιωτή επιχορήγησης των προσλήψεων είναι η τέλεια εγγύηση για την απώλεια θέσεων εργασίας του προσωπικού του.Αυτά που γράφω δεν είναι παράγωγα «ελιτιστικών λογικών μακριά από κάθε δημοκρατική συνείδηση» ή προσπάθεια δημιουργίας «σοφών» και «θεματοφυλάκων» αλλά μια πιθανή διέξοδος στο σημερινό αδιέξοδο.
Διαφορετικά ας μείνουμε στάσιμοι και ν’αφήσουμε λοιπόν να συνεχισθεί αυτή η ανεξέλεγκτη κατάσταση της αδήλωτης εργασίας με τον Οργανισμό παθητικό θεατή, των χαμένων εργατοωρών και κόπων μας , των ρεζερβέ προγραμμάτων και ο κόσμος που έχει πραγματικά ανάγκη ας περιμένει το επόμενο πρόγραμμα που δε θα έχει θέσεις γι’αυτόν.
2.Οι παρατηρήσεις και οι ευρύτερες προτάσεις σχετικά με τα προγράμματα απασχόλησης και τα voucher δεν ξέρω αν είναι «προφανείς» σίγουρα είναι όμως απλές και αποτελεσματικές (σκέψου τις αλλαγές που θα επιφέρει για παράδειγμα η τρίμηνη κάρτα στα προγράμματα ή ο αποκλεισμός των αδήλωτων απασχολουμένων από την εγγραφή στον ΟΑΕΔ για 1 ή 2 έτη)- Ουδέποτε συνέδεσα τα σημεία 1 και 2 της βασικής μου τοποθέτησης με το σημείο 3 που είναι αυτόνομο και προκύπτει από την ένταση της αδήλωτης εργασίας.
3.Αναφορικά με τον ρόλο της τεχνολογίας και την θέση του στην Δημόσια Διοίκηση, αναφέρθηκα εκτενώς -Μόνο ένα τελευταίο-Η προσωπική επαφή δεν αντικαθίσταται με e-mail,social networks και λοιπά τεχνολογικά δημιουργήματα για τον απλούστατο λόγο ότι είναι αναντικατάστατη- Φυσικά οι ΕΣ πρέπει να είναι «εκτός γραφείου» γιατί για να «έρθουν» οι κενές θέσεις της ανοιχτής αγοράς εργασίας πρέπει να βγούνε έξω, να συζητήσουν με εργοδότες, να επισκεφτούν επιχειρήσεις εκτός των προγραμμάτων ώστε να εμπιστευτούν και αυτές τον Οργανισμό ότι μπορεί να τους εξυπηρετήσει στην εύρεση προσωπικού και χωρίς επιχορήγηση, πεδίο που έχει υποτιμηθεί καθώς όλα περιστρέφονται γύρω από τις επιδοτούμενες προσλήψεις.
4.Η διασπορά της γνώσης (ειδικής περί ασφάλισης, απασχόλησης αλλά και ευρύτερης περί εργατικών θεμάτων) δεν είναι το ζητούμενο αλλά η πραγματική εμπέδωση αυτής, στόχος που δυσκολεύει αφάνταστα όταν όλοι κάνουν τα πάντα χωρίς αρχή και τέλος-Άλλα πράγματα πρέπει να γνωρίζει ένα υπάλληλος της ασφάλισης, άλλα ένας υπάλληλος της απασχόλησης, άλλα τα Σώματα εργασιακών και ελεγκτών και όλοι μαζί βασικές υπηρεσιακές και ευρύτερες αρχές και εγκυκλίους που θα κωδικοποιηθούν γενικά και ειδικά παντί τρόπω σε αντίστοιχες και σύγχρονες ΚΕΟ ΟΑΕΔ.Καταλαβαίνω ότι έγραψες τον αντίλογο με τις καλύτερες των προθέσεων και εσύ προσπαθείς για το καλύτερο δυνατό καθημερινά αλλά πιστεύω ότι η συγκεκριμένη τοποθέτηση δεν έχει να προσφέρει κάτι καινούργιο στο καθιερωμένο μοντέλο λειτουργίας της υπηρεσίας παρά μόνο συντήρηση της υπάρχουσας κατάστασης που δεν ικανοποιεί εσένα, εμένα αλλά και την πλειοψηφία των συναδέλφων.