oaednews

Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014

Σε διαθεσιμότητα υπάλληλοι του δημοσίου που έχουν προσληφθεί με τους προστατευτικούς νόμους 1648/1986 και 2643/1998

Προς: κ. Κ. Μητσοτάκη
Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης
& Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
ΘΕΜΑ: Σε διαθεσιμότητα υπάλληλοι του δημοσίου που έχουν προσληφθεί με τους προστατευτικούς νόμους 1648/1986 και 2643/1998 λόγω παραλείψεων στις διατάξεις του ν. 4172/2013, άρθρο 90...

Κύριε Υπουργέ,


Από τις  διατάξεις του άρθρου 90 του ν. 4172/2013, με τις οποίες τέθηκαν σε διαθεσιμότητα υπάλληλοι του δημοσίου λόγω κατάργησης των οργανικών τους θέσεων, εξαιρέθηκαν υπάλληλοι που είχαν οι ίδιοι αναπηρία ή υπάλληλοι που είχαν στη φροντίδα τους αποδεδειγμένα άτομα με αναπηρία και βαρύνονταν φορολογικά βάσει των διατάξεων του ισχύοντος ΚΦΕ.

Η συγκεκριμένη διάταξη περ. Δ. της παρ. 2 του άρθρου 90 αναφέρει τα εξής:

Κατ’ εξαίρεση της παραγράφου 2 δεν τίθεται σε διαθεσιμότητα:

αα) υπάλληλος που είναι ανάπηρος σε ποσοστό τουλάχιστον 67% ή πολύτεκνος κατά την έννοια των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου πρώτου του ν. 1910/1944 (Α΄ 229), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 6 του ν.
3454/2006 (Α΄ 75), εφόσον τα τέκνα, που ορίζονται στις προαναφερόμενες διατάξεις του ν. 1910/1944, συνοικούν με αυτόν και ανήκουν στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει,

ββ) υπάλληλος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος ή τέκνο που ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε. και έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ, και συνοικεί με αυτόν, έχει αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%,

γγ) υπάλληλος ο οποίος, δυνάμει νόμου ή δικαστικής αποφάσεως, ασκεί κατ’ αποκλειστικότητα τη γονική μέριμνα τέκνου, που συνοικεί με αυτόν και ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει, και έχει ετήσια εισοδήματα χαμη−λότερα των 12.000 ευρώ,
δδ) υπάλληλος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος τίθεται σε διαθεσιμότητα δυνάμει του παρόντος νόμου, εε) υπάλληλος ο οποίος έχει ορισθεί δικαστικός συμπαραστάτης δυνάμει δικαστικής αποφάσεως και συνοικεί με τον συμπαραστατούμενο ο οποίος έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ.

Οι ανωτέρω διατάξεις του ν. 4172/2013,  με τις οποίες προστατεύονται υπάλληλοι με αναπηρία θέτουν ως προϋπόθεση να έχουν ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%. Είναι προφανές λοιπόν ότι δεν προστατεύονται άτομα με αναπηρία που προσλήφθηκαν μέσω των νόμων 1648/86 και 2643/98 στο σύνολό τους, αφού αυτοί οι νόμοι προστατεύουν και άτομα με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας μικρότερο του 67%.

Επισημαίνουμε ότι από το μέτρο της διαθεσιμότητας με τους πρώτους εφαρμοστικούς νόμους των μνημονίων ν. 4024/2011 και ν. 4093/2012 εξαιρέθηκαν με διακριτό τρόπο όλοι οι υπάλληλοι που είχαν προσληφθεί με τους προστατευτικούς νόμους 1648/1986 και 2643/98.

Δυστυχώς όμως με το νέο κύμα διαθεσιμότητας και εξαιτίας της διάταξης του άρθρου 90 του ν. 4172/2013 υπάλληλοι του δημοσίου που είχαν προσληφθεί μέσω του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου που προστατεύει την απασχόληση των ατόμων με αναπηρία και έχουν μικρότερο ποσοστό από 67% έχουν βγει στη διαθεσιμότητα και αναμένεται μετά το πέρας του 8μήνου να οδηγηθούν στην απόλυσή τους.

Ως παράδειγμα αναφέρουμε την περίπτωση προσληφθέντος μέσω του ν.
1648/86, ο οποίος πάσχει από νεανικό σακχαρώδη διαβήτη είναι γονέας ενός παιδιού στην εφηβική ηλικία και έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα με τη διαπιστωτική πράξη της Υπουργού Τουρισμού. Ο εν λόγω υπάλληλος κ.
Κρούσσης Αναστάσιος του Νικολάου μετατάχθηκε στο Υπουργείο Τουρισμού ως υπάλληλος ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στην Κεντρική Υπηρεσία του  Υπουργείου,  μετά την πώληση της Ολυμπιακής, και αυτή τη στιγμή βρίσκεται για άλλη μια φορά ένα στάδιο πριν την απόλυση. Σχετικό έγγραφο του ιδίου αποστέλλουμε συνημμένα για την ενημέρωσή σας, όπως και τη διαπιστωτική πράξη με την οποία τίθενται σε διαθεσιμότητα 26 υπάλληλοι του υπουργείου τουρισμού, καθώς και ιατρικό έγγραφο στο οποίο αναφέρονται τα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζει ο εν λόγω υπάλληλος  λόγω της χρόνιας και μη αναστρέψιμης  πάθησης του ινσουλινοεξαρτώμενου διαβήτη.

Υπάλληλοι σαν τον προαναφερθέντα βρίσκονται σε απόγνωση, αφού κινδυνεύουν να ενταχθούν στον μακρύ κατάλογο της μακροχρόνια ανεργίας, ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν καθεστώς διακριτικής μεταχείρισης σε σχέση με συναδέλφους τους που έχουν προσληφθεί με τους ίδιους προστατευτικούς νόμους και προστατεύονται από τις διατάξεις του άρθρου 90 του ν. 4172/2013.
Κύριε Υπουργέ,

Ζητούμε την άμεση δρομολόγηση εκείνων των ενεργειών, πριν παρέλθει το 8άμηνο ούτως ώστε:

α)  να κατατεθεί κατεπείγουσα τροπολογία για την τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 90 ώστε να εξαιρεθούν από το μέτρο της διαθεσιμότητας όσοι έχουν  προσληφθεί μέσω των προστατευτικών νόμων
1648/98 και 2643/98 χωρίς να τίθεται ως προϋπόθεση συγκεκριμένο ποσοστό αναπηρίας,

β) ή να εκδοθεί άμεσα γενική προκήρυξη, πριν το πέρας του 8αμήνου (για περιπτώσεις όπως ο υπάλληλος με αναπηρία που τέθηκε σε διαθεσιμότητα από το Υπουργείο Τουρισμού) και πριν το μήνα Μάρτιο του 2014, ώστε να απορροφηθούν μεταξύ των άλλων και υπάλληλοι που έχουν προσληφθεί με τους προαναφερθέντες νόμους με ποσοστό αναπηρίας μικρότερο του 67% και έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα βάσει σχετικών διαπιστωτικών πράξεων. Να υπάρξει δηλαδή ανάλογη αντιμετώπιση με αυτή των σχολικών φυλάκων, οι οποίοι είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα και απορροφήθηκαν πρόσφατα σε άλλες θέσεις.

Είναι αδιανόητο στην παρούσα φάση άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις να απολυθούν, ειδικά όταν αυτοί έχουν προσληφθεί μέσω των ν.
1648/86 και 2643/98 και προστατεύονται από τις διατάξεις τους. Το βέβαιο είναι ότι υπάρχουν άτομα με αναπηρία ή χρόνια πάθηση που ανεξαρτήτως ποσοστού αναπηρίας τους έχουν ανάγκη την προστασία της πολιτείας, δεδομένων των πρόσθετων αναγκών που προκύπτουν από την αναπηρία ή πάθησή τους.

Ειδικά σε οικονομικές περιόδους έντονης και βαθιάς κρίσης είναι ιστορικά καταγεγραμμένο ότι τα άτομα με αναπηρία είναι τα πρώτα που απολύονται και τα τελευταία που προσλαμβάνονται στην ελεύθερη αγορά εργασίας που κυριαρχεί η έντονη ανταγωνιστικότητα.

Ως εκ τούτου, η πολιτεία σε απόλυτη εναρμόνιση με τη Διεθνή Σύμβαση των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία που έχει κυρωθεί με το ν.
4074/2012 καλείται για την λήψη ισχυρών μέτρων οικονομικής και κοινωνικής προστασίας τους.

Αναμένουμε τις ενέργειές σας προς θετική κατεύθυνση.

Τέλος, με το παρόν έγγραφο, ζητούμε την άμεση παρέμβαση της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας του  Υπουργείου Εργασίας, στην οποία κοινοποιείται το παρόν έγγραφο, λόγω του ότι στην αρμοδιότητα της είναι η εφαρμογή των ν. 1648/1986 όπως τροποποιήθηκε με το ν. 2643/98 και ισχύει σήμερα.

Με εκτίμηση

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
                                    Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Ι. ΒΑΡΔΑΚΑΣΤΑΝΗΣ
                                           ΧΡ. ΝΑΣΤΑΣ

Πίνακας Αποδεκτών:

-Γραφείο Πρωθυπουργού κ. Αντ. Σαμαρά

-Γραφείο Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης κ. Ευ. Βενιζέλου

-Πρόεδρο και Μέλη Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής

-Πρόεδρο και Μέλη Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης

-Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Ι. Βρούτση

-Υφυπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Β. Κεγκέρογλου

-Υπουργό Τουρισμού κ. Ολ. Κεφαλογιάννη

-κ. Αν. Στρατινάκη, Γεν. Γραμματέα Εργασίας

-Διεύθυνση Κοινωνικής Προστασίας Υπουργείου Εργασίας

-Φορείς Μέλη Ε.Σ.ΑμεΑ


trikalaola.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου