oaednews

Πέμπτη 8 Αυγούστου 2013

Ανακοίνωση απο αγωνιστική συσπήρωση εκπαιδευτικών ΟΑΕΔ


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ο.Α.Ε.Δ.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
                                8Αυγούστου 2013
Συναδέλφισσες/οι                                  
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα εφημερίδων , δηλώσεις του Υπουργού και Υφυπουργού Παιδείας και υπηρεσιακών παραγόντων της Εκπαίδευσης του Ο.Α.Ε.Δ. το τοπίο για την Τεχνική Εκπαίδευση περιλαμβάνει ,για τους μαθητές αποφοίτους Γυμνασίου δυο τύπους επιλογών εκπαίδευσης:
1.

Το Επαγγελματικό ή Τεχνικό Λύκειο το οποίο διακρίνεται σε δυο κύκλους σπουδών το δευτεροβάθμιο 3ετούς φοίτησης και το μεταδευτεροβάθμιο  έτος . Το σύστημα αυτό θα ανήκει στο τυπικό σύστημα εκπαίδευσης και θα είναι ενιαίο και αδιαίρετο σε κάθε σχολική μονάδα φοίτησης των μαθητών. Οι μαθητές στα 3 έτη θα παίρνουν πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 3(βοηθός τεχνίτη)  και απολυτήριο Λυκείου. Στο μεταδευτεροβάθμιο έτος θα παίρνουν πτυχίο επιπέδου 4 Α(αρχιτεχνίτη) και φυσικά δυνατότητα εισαγωγής στα Α.Ε.Ι.. Το μεταδευτεροβάθμιο έτος θα είναι προαιρετικό και θα έχουν τη δυνατότητα 7ωρης θεωρητικής διδασκαλίας στο σχολείο και πρακτικής άσκησης σε επιχειρήσεις για 4 ημέρες την εβδομάδα. Το πρόγραμμα της πρακτικής άσκησης θα γίνεται με την συνεργασία του Ο.Α.Ε.Δ. , ο οποίος θα αναλάβει την τοποθέτηση των μαθητών σε επιχειρήσεις με τη συνεργασία Επιμελητηρίων. Τέλος σύμφωνα με δημοσίευμα σημερινό της εφημερίδας  “ΤΑ ΝΕΑ” στους αποφοίτους των Μεταλυκειακών Ι.Ε.Κ. Θα χορηγείται πτυχίο επαγγελματικών δικαιωμάτων επιπέδου 4Β (Εργοδηγού) με δικαιώματα ανώτερα όλων των άλλων βαθμίδων.
2.

Τις Τεχνικές Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης Τ.Σ.Ε.Κ.!!!. Πρόκειται για σύστημα εκτός τυπικού συστήματος που σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας θα απευθύνεται σε μαθητές «αδύναμους» να φοιτήσουν στο Γενικό ή Τεχνικό Λύκειο. Σημείωση : «Το Γενικό Λύκειο σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του Υπ. Παιδείας θα γίνει πολύ πιο δύσκολο δεδομένου ότι σε όλες τις τάξεις θα υπάρχουν Πανελλαδικές εξετάσεις». Στις ΤΣΕΚ θα διδάσκονται μόνο τεχνικά και εργαστηριακά μαθήματα όχι γενικά και θα αφορούν ειδικότητες διαφορετικές των Τεχνικών Λυκείων. Η φοίτηση στις ΤΣΕΚ θα είναι 3ετής και θα προβλέπεται πρακτική άσκηση με την συνεργασία του Ο.Α.Ε.Δ..

ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
1.Όπως αντιλαμβάνεστε το σχέδιο νόμου δεν κάνει καμία πρόβλεψη για τις σχολές μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.. Οι σχολές Μαθητείας δεν θα υπάρχουν ως εκπαιδευτική δομή  του Τεχνικού Λυκείου και των Τ.Σ.ΕΚ.. Η μόνη πρόβλεψη είναι η συνεργασία που θα έχουν οι εκπαιδευτικές δομές του Υπουργείου Παιδείας με τις υπηρεσίες του Ο.Α.Ε.Δ. για την εύρεση θέσεων πρακτικής.
2.Οι μαθητές που θα απευθύνονται στον Ο.Α.Ε.Δ. για πρακτική άσκηση θα ανήκουν σε δομή του Υπουργείου Παιδείας και αφορούν είτε το μεταδευτεροβάθμιο έτος , είτε την γ΄ τάξη  της Τ.Σ.Ε.Κ.. Έτσι για τις σχολές Μαθητείας δεν θα υπάρχει εκπαιδευτικό και διδακτικό έργο.

3. Ο θεσμός της Μαθητείας καταστρέφεται γιατί δεν πρόκειται για παράλληλη εκπαίδευση στο σχολείο και πρακτική άσκηση σε εργοδότες. Πρόκειται για μια επιλογή όπου το Υπουργείο Παιδείας εξοστρακίζει ουσιαστικά από την εκπαιδευτική διαδικασία της 3ετούς φοίτησης την Μαθητεία και την μεταφέρει στο μεταδευτεροβάθμιο έτος. Με τον τρόπο αυτό την αποδυναμώνει γιατί οι μαθητές θα οδηγηθούν «απαίδευτοι» στις επιχειρήσεις ως φθηνό εργατικό προσωπικό και εν τέλει χωρίς να έχουν δυνατότητες ουσιαστικής επαφής με τον χώρο εργασίας και την μύηση στο επάγγελμα , όπως έκαναν οι σχολές Μαθητείας. Η Μαθητεία θέλει χρόνο τουλάχιστο διετούς διάρκειας και προπαρασκευή από σχολείο που έχει την κουλτούρα και την τεχνογνωσία να προετοιμάσει τον μαθητή. Τίποτα από όλα αυτά δεν θα συμβαίνει. Άλλωστε για ποιο λόγο κάποιος να εγγραφεί στο μεταδευτεροβάθμιο έτος μετά την αποφοίτηση του από το Λύκειο για να πάρει πτυχίο επιπέδου 4Α , όταν του παρέχεται η δυνατότητα να πάρει ανώτερο πτυχίο 4Β , κάνοντας εγγραφή σε μεταλυκειακό Ι.Ε.Κ.; Πρόκειται για ΑΠΌΛΥΤΗ ΚΟΡΟΙΔΙΑ ! Με τον τρόπο αυτό χαρίζεται το μεταδευτεροβάθμιο έτος στα ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. και βέβαια διαλύονται οι όποιες φρούδες ελπίδες των ιθυνόντων του Ο.Α.Ε.Δ. που  αφελώς πίστεψαν ότι θα μας σώσουν.!
4. Ο ρόλος του Ο.Α.Ε.Δ. θα είναι διαμεσολαβητικός χωρίς ουσιαστική αξία , δεδομένου ότι το σύστημα Μαθητείας στηρίζεται στην προσωπική επαφή και επικοινωνία με τους μαθητές , την συνεχή συνεργασία με τους εργοδότες κάτω από την επίβλεψη της σχολικής μονάδας που φοιτά ο μαθητής.
5. Οι σχολικές μονάδες του Ο.Α.Ε.Δ. χωρίς εκπαιδευτικό και διδακτικό έργο είναι καταδικασμένες στον αφανισμό. Αυτός είναι και ένας εύσχημος τρόπος να θέσουν σε διαθεσιμότητα το σύνολο του τακτικού εκπαιδευτικού προσωπικού , με την γνωστή τακτική της κινητικότητας που θα οδηγεί στην απόλυση! Έτσι και οι Γερμανοί θα είναι ευτυχείς που καταστρέφεται ένα σύστημα Μαθητείας επιτυχημένο made in Greece για το αντικαταστήσουν με ένα δικό τους made in Germany με τις «πειραματικές σχολές ανυπάρκτου εκπαιδευτικού προσανατολισμού» δικής τους επινόησης! Πλήρης υποταγή στα κελεύσματα των μνημονίων και των δανειστών.
6. Καταστρέφεται το μεταδευτεροβάθμιο έτος ειδίκευσης που μόνο ως τέτοιο περιγράφονταν στο αρχικό σχέδιο του Τεχνολογικού Λυκείου και προφανώς οι εξειδικεύσεις μεταφέρονται ως αντικείμενο σε ιδιωτικά Ι.Ε.Κ.!
7. Ποιο αλήθεια αρρωστημένο μυαλό προτείνει σε 15χρόνους να εγκαταλείψουν το τυπικό σύστημα  εκπαίδευσης  και να  ενταχθούν σε σχολές τεχνικής κατάρτισης χωρίς γενική παιδεία , που θα τους οδηγούν σε βεβαιώσεις δεξιοτήτων; Ουδέποτε στην ιστορία της Τεχνικής Εκπαίδευσης  υπήρχαν τέτοια σχολεία. Ακόμη και οι κατώτερες τεχνικές σχολές της 10ετίας του ΄50 , ΄60  παρείχαν γενική παιδεία με τεχνική κατάρτιση. Πρόκειται για γαλέρες ανειδίκευτων απασχολουμένων. Ο λειτουργικός αναλφαβητισμός σε όλο του το μεγαλείο.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
1.

Δομή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 3ετούς φοίτησης με διδασκαλία γενικών , τεχνολογικών και εργαστηριακών μαθημάτων. Μαθητεία στο 2ο και 3οέτος και απονομή πτυχίου επιπέδου 3.
2.

Μεταδευτεροβάθμιο έτος ειδίκευσης και απονομή πτυχίου επιπέδου 4 Α
3.

Διατήρηση των εργασιακών δικαιωμάτων των μαθητών που κάνουν την πρακτική τους άσκηση ,καθώς και των δικαιωμάτων σίτισης και στέγασης
4.

Πλήρης πρόταση με μορφή πρότασης νόμου έχουμε ήδη καταθέσει στο Δ.Σ. της Ο.Ε.Λ. και στα Πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα ήδη από τον Φεβρουάριο του 2013.

ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Δ.
Μαζί με την Ομοσπονδία Διοικητικών Υπαλλήλων θα διεκδικήσουμε να μην προχωρήσουν οι διαθεσιμότητες υπαλλήλων του Ο.Α.Ε.Δ.. Ο κλάδος μας έχει μόλις 670 εκπαιδευτικούς για 12.000 μαθητές σε 51 σχολικές μονάδες. Υπάρχει έργο για όλους και δεν περρισεύει κανείς. Καμιά διαθεσιμότητα , καμιά απόλυση.
Η συγκυβέρνηση ακολουθώντας πιστά τις επιταγές της τρόικας και των δανειστών εξολοθρεύει το κοινωνικό κράτος την υγεία και την παιδεία. Πρέπει να τους σταματήσουμε πριν μας τελειώσουν.


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  Ο.Α.Ε.Δ.
7 Αυγούστου 2013

3

3 σχόλια:

  1. ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΒΛΕΠΩ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥΣ ΚΑΛΙΟ ΑΡΓΑ ΠΑΡΑ ΠΟΤΕ . ....Η ΣΥΝΤΕΧΝΙΑ ΕΚΑΜΦΤΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΕΡΧΕΤΑΙ Ο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΚΟΥΦΑΛΕΣ ΘΑ ΣΑΣ ΣΚΙΣΕΙ ΟΛΕΣ

      Διαγραφή
  2. Εκτός απο τις αναμενόμενες(απο πλευράς τυράνων)απεργίες, θα πρέπει να γίνουν ενέργειες που θα δώσουν το μύνημα στα ανθρωπάρια ελαχίστου πολικού διαμετρήματος, οτι κυνδυνεύουν όχι απο τις πρόωρες εκλογές που τρέμουν, αλλά απο την οργή των καταδυναστεομένων.Πρέπει να αλλάξουν οι τρόποι διαμαρτυρίας και εκτός εργασιακού ωραρίου.Αν οι συνάδελφοι προτιμήσουν τον καναπέ,τότε τουλάχιστον θα το πάρουμε όλοι απόφαση οτι γίνει θα γίνει και με την δική μας ευθύνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή