oaednews

Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2011

Μεταξύ Σκύλλας-ανασφάλειας και Χάρυβδης-ανεργίας


Πώς η γενικευμένη εργασιακή ανασφάλεια αποσαθρώνει την κοινωνική αλλά και προσωπική ζωή των ανθρώπων
Γράφει ο ΣΠΥΡΟΣ ΜΑΝΟΥΣΕΛΗΣ
Πώς αντιδρούν τα περισσότερα άτομα αν, από τη μια μέρα στην άλλη, βρεθούν χωρίς εργασία;

Οταν μάλιστα, για λόγους εντελώς άσχετους με τις εργασιακές τους ικανότητες, η απόλυσή τους συνεπάγεται την είσοδό τους σε ένα ιδιότυπο, μακροχρόνιο και εμφανώς αδιέξοδο καθεστώς ανεργίας; Αραγε, πώς τα άτομα αυτά -αλλά και η κοινωνία στην οποία ανήκουν- επιχειρούν να «διαχειριστούν» και να «εκλογικεύσουν» την κατάσταση αποστέρησης του κοινωνικού τους ρόλου, την οποία βιώνουν εξαιτίας της απώλειας ή της αδυναμίας εύρεσης εργασίας;
Αν, σύμφωνα με τη Βίβλο, η εργασία επιβάλλεται ως τιμωρία για την «αμαρτωλή» ανθρώπινη κατάσταση, στη μετανεωτερική κόλαση των αρχών του εικοστού πρώτου αιώνα η απώλεια εργασίας βιώνεται ως η πλήρης απανθρωποποίηση των ανέργων.
Η καλπάζουσα σήμερα ανεργία, τόσο στον τόπο μας όσο και στις άλλες πιο «αναπτυγμένες» δυτικές κοινωνίες, είναι το προϊόν της κοντόφθαλμης και ολότελα ανορθολογικής επιλογής, κατά τη δεκαετία του 1980, να εναποθέσουμε τις ελπίδες μας για το μέλλον των κοινωνιών μας στην πολλά υποσχόμενη τότε «αυτορρύθμιση των αγορών». Τριάντα χρόνια μετά, αυτή η ελπίδα μαγικής αυτορρύθμισης έχει διαψευσθεί· και, όπως διαπιστώνουμε καθημερινά, οδηγεί αποκλειστικά στην οικονομικά άναρχη και πολιτικά ανεξέλεγκτη ανάπτυξη των «αγορών».
Η νέα βαρβαρότητα
Προϋπόθεση για την καθολική επικράτηση αυτού του μοντέλου «άναρχης» κοινωνικοοικονομικής ανάπτυξης ήταν η κατάρρευση των προγενέστερων εργασιακών σχέσεων, που είχε συνέπεια την απειλητική αύξηση της ανεργίας ή της ημι-εργασίας.
Η νέα κατάσταση μαζικής ανεργίας ή έστω γενικευμένης «ημι-αργίας», εκτός από τη στέρηση μιας σταθερής πηγής εισοδημάτων, έχει και άλλες δραματικές επιπτώσεις στην κοινωνική και ατομική ζωή των ανέργων ή των ημιαπασχολούμενων. Και αυτές οι επιπτώσεις αποδεικνύονται συχνά πολύ πιο επώδυνες και καταστροφικές από την έλλειψη χρημάτων.
Το γεγονός αυτό, μολονότι σκοπίμως παραβλέπεται και συστηματικά υποβαθμίζεται, επιβεβαιώνεται εν τούτοις από πλήθος ειδικών ερευνών. «Οι πρώτες σοβαρές μελέτες για τις κοινωνικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της ανεργίας πραγματοποιήθηκαν κατά τον Μεσοπόλεμο, είχαν ωστόσο επικεντρωθεί αποκλειστικά στην απειλή της φτώχειας, και ειδικότερα στις πιο ακραίες περιπτώσεις φτώχειας. Ελάχιστη σημασία είχε δοθεί τότε στο ρόλο της εργασίας στη διαμόρφωση της προσωπικής ταυτότητας», υποστηρίζει ο Duncan Gallie, καθηγητής Κοινωνιολογίας στην Οξφόρδη και διεθνώς αναγνωρισμένη αυθεντία στη μελέτη των αρνητικών επιπτώσεων της ανεργίας στις δυτικές κοινωνίες.
Πράγματι, η πρώτη επιστημονική έρευνα των ψυχολογικών επιπτώσεων της ανεργίας πραγματοποιήθηκε το 1938 από τους Philip Eisenberg και Paul F. Lazarsfeld, οι οποίοι, αναλύοντας τις αντιδράσεις των ανέργων, διέκριναν τρία τυπικά στάδια:
* Το πρώτο στάδιο χαρακτηρίζεται από την απόρριψη και τη συστηματική άρνηση της νέας κατάστασης: το άτομο αρνείται να αποδεχτεί ότι έχασε την εργασία του και ελπίζει πως με κάποιο τρόπο θα επαναπροσληφθεί ή θα βρει άλλη καλύτερη εργασία.
* Ακολουθεί το στάδιο της απαισιοδοξίας και της ανησυχίας: ύστερα από αρκετές αποτυχημένες προσπάθειες εύρεσης εργασίας αρχίζει να συνειδητοποιεί τη δεινή κατάστασή του.
* Τότε, συνήθως έπειτα από εννιά μήνες ανεργίας, εισέρχεται στο στάδιο της απελπισίας και της κατάθλιψης: δεν βλέπει καμία διέξοδο ή προοπτική λύσης στο πρόβλημά του.
Πολλές μετέπειτα έρευνες κοινωνικών και εργασιακών ψυχολόγων έδειξαν σαφώς ότι κάθε άνθρωπος τείνει να δημιουργεί την αυτοεικόνα του σύμφωνα με τους κοινωνικούς ρόλους που έχει εσωτερικεύσει παθητικά ή αποδεχτεί συνειδητά. Και στη βάση αυτών των ρόλων διαμορφώνει τη σιγουριά που απαιτείται για τη «σωστή» κοινωνική ένταξή του. Συνεπώς, τόσο η αδυναμία εύρεσης εργασίας όσο και η απώλειά της επιδρούν καταστροφικά και στις δύο αυτές συμπληρωματικές πτυχές της ζωής μας: αφενός στον «πραγματικό» κοινωνικό μας ρόλο και αφετέρου στην «υποκειμενική» αυτοεικόνα και αυτοεκτίμησή μας.
Το γεγονός ότι το πιο δραματικό σύμπτωμα της ανεργίας δεν είναι τόσο η έλλειψη χρημάτων όσο η απώλεια της αυτοεκτίμησης και του αυτοσεβασμού επιβεβαιώνεται από τις σχετικές έρευνες της εργασιακής ψυχολογίας. Αυτή η διαβρωτική αίσθηση μιας «άχρηστης» και «επισφαλούς» ζωής στο περιθώριο της κοινωνίας οδηγεί τους ανέργους και τους εργασιακούς «εφέδρους» σε φαινομενικά απονενοημένες πράξεις, όπως το να περιφέρονται καθημερινά στο χώρο όπου εργάζονταν μέχρι πρόσφατα ή να συνεχίζουν να υπογράφουν στο βιβλίο παρουσιών της κλειστής εταιρείας. Η παγίωση και εσωτερίκευση αυτής της κατάστασης οδηγεί, κατά κανόνα, σε ενοχικά και αυτοευνουχιστικά αισθήματα που, όχι μόνο καταστρέφουν κάθε προσπάθεια εξόδου από την «προσωπική» κρίση, αλλά και εμποδίζουν την αναζήτηση εργασίας, ιδίως στους χαλεπούς καιρούς της οικονομικής ύφεσης.
Η αδράνεια και η ακινησία αποτελούν τα τυπικά γνωρίσματα μιας εσφαλμένης και ενοχικής «εσωτερίκευσης» του προβλήματος της ανεργίας ως προσωπικού προβλήματος των ανέργων, που σχετίζεται, υποτίθεται, με κάποιες υποκειμενικές ελλείψεις ή αδυναμίες και όχι, όπως συμβαίνει στην πραγματικότητα, με τα αντικειμενικά οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα που επιβάλλουν τη βαρβαρότητα της ανεργίας.
Το πόσο παραλυτικό ή αυτοκαταστροφικό μπορεί να είναι το αίσθημα κοινωνικού αποκλεισμού που αισθάνεται ο άνεργος εξαρτάται από υποκειμενικούς αλλά κυρίως από κοινωνικούς παράγοντες: π.χ. από την αλληλεγγύη και την αποτελεσματική υποστήριξη του κράτους πρόνοιας μέσα στο οποίο ζει.
Παραδόξως, η «αλλοτριωτική» εργασία δημιουργούσε ανέκαθεν ενεργούς κοινωνικούς δράστες, δηλαδή πολίτες. Αντίθετα, η επιβεβλημένη σήμερα μαζική ανεργία αλλοτριώνει από την ανθρώπινη κατάσταση ολοένα και μεγαλύτερα τμήματα του πληθυσμού, καταδικάζοντάς τα σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση κοινωνικής βαρβαρότητας.
Ο μολυσματικός φόβος
Ακούγεται απίστευτο, σύμφωνα όμως με τα διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία ο σύγχρονος άνθρωπος (και όχι αυτός των σπηλαίων!) εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να θεωρεί πρωταρχικά του προβλήματα την εξασφάλιση στέγης, τροφής και μιας μόνιμης εργασίας. Ολα τα άλλα προβλήματα -ξενοφοβία, προσωπική ασφάλεια, οικολογική και πολεοδομική υποβάθμιση- από ό,τι φαίνεται τον ανησυχούν σε πολύ μικρότερο βαθμό!
Εν τούτοις, η TV μάς βομβαρδίζει καθημερινά με σκοπίμως διογκωμένες ειδήσεις σχετικά με όλα τα καταστροφικά ή απειλητικά γεγονότα που συμβαίνουν γύρω μας. Πρόκειται για επιμελώς κατασκευασμένες ειδήσεις που, παρά τη θέληση ή την κριτική μας διάθεση, καταφέρνουν τελικά να μας προκαλούν μεγάλο άγχος και ανασφάλεια. Και η δύναμη της προπαγάνδας μέσω των κατάλληλων τηλεοπτικών εικόνων, που με τόση επιτηδειότητα προεπιλέγονται, σχεδόν μας υποχρεώνει να αποδεχτούμε ότι η ατομική και κοινωνική ασφάλεια αποτελούν σήμερα τα κυριότερα, αν όχι τα μοναδικά μας, προβλήματα.
Πού, όμως, στηρίζεται η δύναμη αυτού του φοβικού μηχανισμού; Από καιρό είναι γνωστή και πολλαπλώς επιβεβαιωμένη η εξαιρετικά τοξική δράση των φοβικών αισθημάτων: διαδίδονται με εκπληκτική ταχύτητα, εγκαθίστανται μόνιμα μέσα στον ανθρώπινο νου και μολύνουν σχεδόν όλες τις εκδηλώσεις της συμπεριφοράς μας. Η διάδοσή τους, μάλιστα, στηρίζεται και εκμεταλλεύεται την αρχή της μαζικής επιβεβαίωσης: αφού όλοι οι άλλοι φοβούνται για κάτι, θα πρέπει να φοβάμαι κι εγώ. Κατ' αυτό τον τρόπο δημιουργείται ένα είδος κοινωνικού ντόμινο, που, όχι απλώς επιταχύνει, αλλά και πολλαπλασιάζει το αίσθημα του φόβου.
Παραδόξως, το να μοιραζόμαστε με τους άλλους τους ίδιους φόβους και τις ίδιες αγωνίες ενεργοποιεί έναν μηχανισμό ψυχολογικής άμυνας: μας επιτρέπει να μη θεωρούμε τον εαυτό μας παρανοϊκό ή φοβικό ή τουλάχιστον να τον θεωρούμε εξίσου παρανοϊκό ή φοβικό με την πλειονότητα των συνανθρώπων μας!
Ωστόσο, η συστηματική καλλιέργεια (π.χ. από τα ΜΜΕ ή από κάποιες κυβερνήσεις) μιας ακαθόριστης απειλής και ενός γενικευμένου αισθήματος φόβου τείνει ενίοτε να δημιουργεί -μέσα από ανεξέλεγκτους κοινωνικούς μηχανισμούς αυτοενίσχυσης- κάποιες πολύ συγκεκριμένες αλλά απρόβλεπτες φοβικές αντιδράσεις, η διαχείριση των οποίων, σε περιόδους κρίσης, είναι μια εξαιρετικά δύσκολη και επικίνδυνη υπόθεση

4 σχόλια:

  1. ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ ΣΧΟΛΙΑΣΤΗ ΠΟΥ ΕΒΓΑΛΕΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ?
    <>
    Η ΒΙΒΛΟΣ ΛΕΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ:

    <>

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ποια είναι η απάντηση στην κατάθλιψη , στην ανασφάλεια , και στο φόβο του ανέργου ?
    Η διατήρηση της ΕΛΠΙΔΑΣ .
    Πως μπορεί να το επιτύχει αυτό ?
    ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΒΙΒΛΟ ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ !

    Εκεί θα ανακαλύψει ξανά τα αυτονόητα , θα φέρει σε ισορροπία το νου , τη ψυχή και το σώμα του .
    Ον τρισυπόστατο ο άνθρωπος , όπως ο Δημιουργός του. Σίγουρα με ύλη ΟΧΙ όμως μόνον ύλη.
    Σταματήστε να διαστρεβλώνετε αδέλφια μου την ΑΛΗΘΕΙΑ.

    ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΟΥΛΟΣ ΣΤΟ ΘΕΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΟΥΛΟΣ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.
    ΔΕΝ ΕΠΙΔΙΩΚΩ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΜΟΥ ΑΛΛΑ ΔΕ ΦΟΒΑΜΑΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΩ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΔΙΚΑΙΟ ΑΓΩΝΑ.

    Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΑΛΒΑΝΙΚΑ ΒΟΥΝΑ ΟΔΗΓΟΥΣΕ ΤΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥΣ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ ΠΑΝΩ Σ΄ΑΥΤΟ.

    Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ ΝΑ ΦΩΝΑΖΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΤΗΣ ΤΟΤΕ ΕΞΟΥΣΙΑΣ .

    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ.ΔΕ ΦΟΒΗΘΗΚΑΝ ΟΥΤΕ ΣΤΙΓΜΗ Ν΄ΑΠΑΡΝΗΘΟΥΝ ΤΗΝ ΥΛΗ ΤΟΥΣ.

    ΜΗΝ ΑΦΗΝΕΤΕ ΑΔΕΛΦΙΑ ΜΟΥ ΝΑ ΣΑΣ ΜΕΙΩΝΟΥΝ , ΝΑ ΣΑΣ ΛΕΝΕ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟΥΣ , ΚΑΚΟΜΟΙΡΗΔΕΣ ΤΙΜΙΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ , ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΑΦΗΝΕΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΨΥΧΑΝΑΛΥΟΥΝ , ΜΟΝΟ Ο ΘΕΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΗ ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.

    ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΦΟΒΙΣΜΕΝΑ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ ΧΩΡΙΣ ΛΕΦΤΑ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΜΑΣ ΠΟΥ ΑΡΝΗΘΗΚΑΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΕΙ ΤΟ ΔΑΙΜΟΝΙΚΟ ΣΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΤΑ ΛΙΓΑ Ή ΠΟΛΛΑ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΟΥΜΕ ΤΙΜΙΑ.

    ΠΑΡΑΝΟΪΚΟΙ ΚΑΙ ΦΟΒΙΚΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΙΩΝΙΑ ΣΤΗ ΓΗ ΑΥΤΗ.

    ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΤΕ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΨΥΧΗ ΣΑΣ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΓΙΑΤΙ Η ΩΡΑ ΝΑ ΛΑΜΨΕΙ ΞΑΝΑ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ .


    - «Ουαί οι λέγοντες το πονηρόν καλόν και το καλόν πονηρόν, οι τιθέντες το σκότος φως και το φως σκότος, οι τιθέντες το πικρόν γλυκύ και το γλυκύ πικρόν» (Ησαΐα ε’ 20). Δηλαδή, αλοίμονον σε αυτούς, πού ονομάζουν το πονηρόν ως καλόν και το καλόν το ονομάζουν πονηρόν, αλοίμονον σε αυτούς, πού θέτουν το σκοτάδι ως φως και το φως ως σκοτάδι, αλοίμονον σε αυτούς, πού προσφέρουν το πικρόν στην θέση του γλυκού και το γλυκό στην θέση του πικρού.

    Όλοι τους θα δώσουν λόγον, για όσα ψέματα λένε (Ματθ. ιβ’ 36) και για όσες αμέτρητες κλεψιές κάνουν…
    Δεν είναι μόνον τα δεδομένα της γενικής σημερινής κρίσεως, πού φαίνεται ότι θα μακροχρονίση, αν δεν αντιμετωπισθή στην ρίζα της και στα αίτιά της και δεν μας φωτίση ο Θεός να καταλάβουμε την αλήθεια του φαινομένου, για να μην υπάρξουν λανθασμένες αντιδράσεις. Γιατί οποίες άστοχες ενέργειες γίνουν, έξω από το θέλημα του Θεού, θα μας οδηγήσουν στα αντίθετα αποτελέσματα, στα χειρότερα…
    Ο προφητικός λόγος της Π. Διαθήκης, δείχνει πόσο διαχρονικός και πόσο είναι επίκαιρος πάντοτε ο λόγος της Αγίας Γραφής και βλέπουμε να περιγραφή με δραματικήν ακρίβεια την σημερινή κρίση, πού ζούμε δυστυχώς και έχουμε ως εξουσιαστική αρχή Γραμματείς και Φαρισαίους πάσης μορφής, οι όποιοι δεν έχουν φόβο Θεού και δεν ντρέπονται τους ανθρώπους και δεν τους λυπούνται, πού υποφέρουν, διότι, αντί για μυαλό και καρδιά, έχουν μόνον τσέπες και αυτές δεν γεμίζουν ποτέ αρκετά…
    - «Ουαί οι λέγοντες το πονηρών καλόν και το καλόν πονηρόν…».
    Ας προσέξουμε, λοιπόν, μη πέσουμε κι εμείς στην ίδια δαιμονική παγίδα και αντί για μυαλό και καρδιά, καταντήσουμε μονάχα τσέπες.
    Ας ζητήσουμε, προεχόντως την άνωθεν βοήθεια, γιατί πολύ έχουμε ξεστρατήσει και χωρίς αυτήν την βοήθεια, θα φθάσουμε στο σταυροδρόμι, οπού μίλησε «η όνος του προφήτη Βαλαάμ» και του είπε ότι λάθος δρόμο ακολουθεί ακόμα και τα γαϊδούρια θα καταλάβουν κι εμείς ακόμα θα ακολουθούμε λάθος δρόμους. Ας διαβάζουμε κάθε μέρα την Αγία Γραφή, της οποίας ο λόγος είναι λόγος Θεού, διαχρονικός και πάντοτε επίκαιρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. «Ουαί οι λέγοντες το πονηρόν καλόν και το καλόν πονηρόν, οι τιθέντες το σκότος φως και το φως σκότος, οι τιθέντες το πικρόν γλυκύ και το γλυκύ πικρόν» (Ησαΐα ε’ 20). Δηλαδή, αλοίμονο σε αυτούς, πού ονομάζουν το πονηρόν ως καλόν και το καλόν το ονομάζουν πονηρόν, αλοίμονον σε αυτούς, πού θέτουν το σκοτάδι ως φως και το φως ως σκοτάδι, αλοίμονον σε αυτούς, πού προσφέρουν το πικρόν στην θέση του γλυκού και το γλυκό στην θέση του πικρού.
    Γι’ αυτό και ο Χριστός πολεμούσε τόσο πολύ και έλεγε τα φοβερά «ουαί» στους Φαρισαίους και τους Γραμματείς, πού αφθονούν και στις ήμερες μας, σε όλους τους τομείς. Έτσι φαίνεται ότι ο λόγος και της Π Διαθήκης είναι διαχρονικός και πάντοτε επίκαιρος και προπαντός της Καινής Διαθήκης.
    Θέλω όμως να σταθώ λίγο και στην συνέχεια του προφητικού λόγου, πού μιλά για το φως και το σκοτάδι, πού το μεταβάλλουν κατά τα συμφέροντα τους και οι κοσμικοί και οι θρησκευτικοί μας άρχοντες.
    Μιλούν συνήθως για εκσυγχρονισμό, αλλά τί να εκσυγχρονίσουν; Τον τρόπο, πού αναπνέουμε και βλέπουμε και ακούμε; Αυτά δεν μπορούν να αλλάξουν. Οι άνθρωποι από καταβολής κόσμου ανασαίνουν με τα ρουθούνια τους. Τί να αλλάξουν λοιπόν; Μήπως θέλουν να αλλάξουμε την ψυχή μας ή να περπατούμε στα τέσσερα;
    Όλοι τους θα δώσουν λόγο, για όσα ψέματα λένε (Ματθ. ιβ’ 36) και για όσες αμέτρητες κλεψιές κάνουν…
    Δεν είναι όμως μόνον αυτά τα δεδομένα της γενικής σημερινής κρίσεως, πού φαίνεται ότι θα μακροχρονίσει, αν δεν αντιμετωπισθεί στην ρίζα της και στα αίτιά της και δεν μας φωτίσει ο Θεός να καταλάβουμε την αλήθεια του φαινομένου, για να μην υπάρξουν λανθασμένες αντιδράσεις. Γιατί οποίες άστοχες ενέργειες γίνουν, έξω από το θέλημα του Θεού, θα μας οδηγήσουν στα αντίθετα αποτελέσματα, στα χειρότερα…
    Εμείς ξεκινήσαμε από έναν προφητικό λόγο της Π. Διαθήκης, για να δείξουμε πόσον διαχρονικός και πόσον είναι επίκαιρος πάντοτε ο λόγος της Αγίας Γραφής και είδαμε να περιγραφή με δραματική ακρίβεια την σημερινή κρίση, πού ζούμε δυστυχώς και έχουμε ως εξουσιαστική αρχή Γραμματείς και Φαρισαίους πάσης μορφής, οι όποιοι δεν έχουν φόβο Θεού και δεν ντρέπονται τους ανθρώπους και δεν τους λυπούνται, πού υποφέρουν, διότι, αντί για μυαλό και καρδιά, έχουν μόνον τσέπες και αυτές δεν γεμίζουν ποτέ αρκετά…
    - «Ουαί οι λέγοντες το πονηρών καλόν και το καλόν πονηρόν…».
    Ας προσέξουμε, λοιπόν, μη πέσουμε κι εμείς στην ίδια δαιμονική παγίδα και αντί για μυαλό και καρδιά, καταντήσουμε μονάχα τσέπες.
    Ας ζητήσουμε, την άνωθεν βοήθεια, γιατί πολύ έχουμε ξεστρατίσει και χωρίς αυτήν την βοήθεια, θα φθάσουμε στο σταυροδρόμι, οπού μίλησε «η όνος του προφήτη Βαλαάμ» και του είπε ότι λάθος δρόμο ακολουθεί ( ακόμα και τα γαϊδούρια θα έχουν καταλάβει ότι ακολουθούμε λάθος δρόμους ) . Ας διαβάζουμε την Αγία Γραφή, της οποίας ο λόγος είναι λόγος Θεού, διαχρονικός και πάντοτε επίκαιρος.
    ΣΥΝΕΧΕΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΣΥΝΕΧΕΙΑ

    Ποια είναι η απάντηση στην κατάθλιψη , στην ανασφάλεια , στο φόβο του σημερινού άνεργου? Η διατήρηση της ΕΛΠΙΔΑΣ !
    Πώς μπορεί να το επιτύχει αυτό ?
    Διαβάζοντας Παλαιά και Καινή Διαθήκη.
    Έτσι θα μπορέσει να φέρει σε ισορροπία το νου , τη ψυχή και την ύλη του.
    Ον τρισυπόστατο ο άνθρωπος , όπως ο δημιουργός του ο Χριστός Τριαδικός Θεός.
    Έχει ύλη . αλλά ΟΧΙ μόνον ύλη.
    Δεν επιδιώκω τον υλικό θάνατο αλλά δεν τον φοβάμαι .
    Εκατοντάδες οι μαρτυρίες αγωνιστών στρατιωτών στα αλβανικά σύνορα το ΄40 να βλέπουν την Παναγιά ως στρατηγό να Οδηγεί τις μάχες !
    Δεν υπάρχουν μεγαλύτεροι Αγωνιστές από τους Αγίους του ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΜΑΣ ΘΕΟΥ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ. Απαρνήθηκαν ατρόμητα την ύλη τους μπροστά στην εξουσία της εκάστοτε εποχής,
    Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ανελέητα πυρπολούσε με τον πύρινο λόγο του τη διαφθορά και τη σήψη της τότε αυτοκρατορίας.
    Μην αφήνετε αδέλφια μου να σας ψυχολογούν , να σας λένε καταθλιπτικούς και φοβικούς κακομοίρηδες άνεργους.
    Είστε οι ΑΓΙΟΙ των ημερών μας που δεν κατάφερε το σύστημα του πονηρού να σας αφομοιώσει , που αντισταθήκατε και εργαστήκατε με τα τελευταία τίμια μέσα που διέθετε η χώρα σας, να ταΐσετε τις οικογένειές σας.
    ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΕΡΓΟΙ , ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΕΡΓΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ .

    Καταθλιπτικοί , φοβικοί , ανασφαλείς και άνεργοι παραμένουν μόνο όσοι θέλουν να ενεργούν μόνο με την ύλη τους .

    Διαβάστε Βίβλο Καινή και Παλαιά Διαθήκη , φωτιστείτε από τον Πύρινο Λόγο της Αγάπης . Η ΑΓΑΠΗ ΚΙΝΕΙ ΒΟΥΝΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή