«Δύο δήμαρχοι με τις πρωτοβουλίες τους και βεβαίως με την πολιτική τους βούληση, βάλανε τα “γυαλιά” σε όλους. Γιατί αντίστοιχες πρωτοβουλίες να μην έχουν ληφθεί από την ΚΕΔΕ, προς όφελος των υπηρεσιών μας, των εργαζομένων μας και κατ΄επέκταση των δημοτών μας;». Σε αυτό το μήκος κύματος και εν είδει… παραπόνου προς το ανώτατο συλλογικό όργανο της πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης, διατυπώνονται σχόλια από πλευράς δημάρχων σε αυτοδιοικητικά πηγαδάκια. Αφορμή αποτελούν τα παραδείγματα των δημάρχων Νεαπόλεως-Συκεών (Σίμος Δανιηλίδης) και Χαλανδρίου (Σίμος Ρούσσος) που πέτυχαν συμφωνίες με πιστοποιημένα εργαστήρια για την διενέργεια μοριακών τεστ σχεδόν μισοτιμής συγκριτικά με το πλαφόν που έχει θεσπιστεί από την κυβέρνηση, επιβεβαιώνοντας ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση, ως ο εγγύτερος στις τοπικές κοινωνίες θεσμός, έχει… έφεση στις καλές πρακτικές, λύνοντας καθημερινά προβλήματα των πολιτών ακόμα και σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπως σε συνθήκες πανδημίας.
Ωστόσο, τα εύσημα δημάρχων προς τους δύο συναδέλφους τους συνοδεύονται από ένα συγκεκριμένο ερώτημα: Γιατί αντίστοιχες πρωτοβουλίες δεν λαμβάνονται κεντρικά από την ΚΕΔΕ; Ή αλλιώς, όπως διατυπώνεται το ερώτημα από ορισμένους δημάρχους με πιο κριτική διάθεση, «γιατί η ΚΕΔΕ μας έχει αφήσει μόνους;».
Κατά την άποψη ορισμένων αυτοδιοικητικών στελεχών η Κεντρική Ένωση των Δημάρχων θα μπορούσε να επιδιώξει ένα «μεγαλύτερο ντηλ» με πιστοποιημένα διαγνωστικά κέντρα για την διενέργεια PCR τεστ σε δημοτικούς υπαλλήλους ή ευάλωτες κοινωνικά ομάδες (για παράδειγμα μία από τις συμβάσεις του Δήμου Χαλανδρίου αφορά τη διενέργεια τεστ σε πληθυσμούς Ρομά που διαμένουν σε καταυλισμούς στην πόλη). Αφενός, εκτιμούν ότι με αυτό τον τρόπο μπορούν να επιτευχθούν τιμές ανά τεστ ακόμα και κάτω από το κόστος που έχουν συμφωνήσει οι Δήμοι Νεαπόλεως-Συκεών και Χαλανδρίου (και κυμαίνεται μεταξύ 25-29 ευρώ, όταν το κυβερνητικό πλαφόν έχει οριστεί στα 47 ευρώ), αφετέρου τονίζουν ότι έτσι θα επιτευχθεί καλύτερη ιχνηλάτηση προς αποτροπή της διασποράς του κορωνοϊού και η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα έχει συμβάλει στην διαχείριση της πανδημίας με τον βέλτιστο τρόπο, όπως έχει ζητήσει και ο πρωθυπουργός από τους δημάρχους.
Σύμφωνα με αιρετούς της Δημοτικής Αυτοδιοίκησης υπάρχει και πρόσφατο παράδειγμα που δείχνει τις δυνατότητες της ΚΕΔΕ. Κι αυτό το παράδειγμα αποτελεί, προσθέτουν, η διανομή μασκών στους μαθητές κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς το 2020, οπότε και -παρά το φιάσκο με τις διαστάσεις και τις σχετικές ευθύνες της κυβέρνησης- η ΚΕΔΕ κατάφερε να ολοκληρώσει σε σύντομο χρόνο τον σχετικό διαγωνισμό.
Τότε, όμως, η ΚΕΔΕ ενεπλάκη στο πρότζεκτ έπειτα από κυβερνητική εντολή, θα μπορούσε να επισημάνει κάποιος. «Η ΚΕΔΕ λειτουργεί μόνη της ή κατ’ εντολήν της κυβέρνησης;», αντιτείνουν με νόημα αυτοδιοικητικοί κύκλοι, προσθέτοντας ότι «η ΚΕΔΕ οφείλει να υιοθετεί καλές πρακτικές της ίδιας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και να τις “μοιράζει” στους Δήμους. Θα μπορούσε να γίνει ένας κεντρικός διαγωνισμός ή επιμέρους διαγωνισμοί σε περιφερειακό επίπεδο. Το διαδικαστικό λύνεται εύκολα. Το θέμα είναι η πολιτική βούληση», καταλήγουν οι ίδιοι κύκλοι.
https://www.aftodioikisi.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου