oaednews

Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2021

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ο.Α.Ε.Δ. ΜΕΤΑ ΤΟ 14ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΙ;

 

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ο.Α.Ε.Δ.

ΜΕΤΑ ΤΟ 14ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΙ;                        

                                                                                                                            21 Δεκεμβρίου 2021

                                                              ΕΝΑ ΧΡΌΝΟ ΜΕΤΑ  ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ 4763/2020

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Το συνέδριο της ΟΕΛ ανέδειξε με την ψήφο του κλάδου μας νέους συσχετισμούς στο Δ.Σ. της Ο.Ε.Λ., με 6 μέλη από την ΔΑΚΕ και 3 από την Αγωνιστική Συσπείρωση.

Σε όλη τη διάρκεια των διαδικασιών προς το Συνέδριο τόσο στις Γενικές Συνελεύσεις των Πρωτοβάθμιων σωματείων όσο και στο συνέδριο η παράταξη της ΔΑΚΕ και το Προεδρείο της Ο.Ε.Λ. ζητούσε την ψήφο των συναδέλφων με ένα βασικό επιχείρημα ότι οι νέες ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. σύμφωνα με το νόμο 4763/2020 και την απόφαση του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ, ανήκουν στη Δευτεροβάθμια Μεταγυμνασιακή Επαγγελματική Εκπαίδευση επιπέδου 3. Το επιχείρημα αυτό το βάφτισαν ατυχώς και δίλημμα (ανακοίνωση ΔΑΚΕ 9/12/2021 στο Συνέδριο της ΟΕΛ) και το έβαλαν σε σύγκριση με την πρόταση της παράταξης μας για μεταφορά της Μαθητείας του ΟΑΕΔ στο επίπεδο 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. Και λέμε ατυχώς σε δίλημμα γιατί στα διλήμματα δεν συγκρίνονται βεβαιότητες που πηγάζουν από νόμο με  συνδικαλιστικές προτάσεις προς διεκδίκηση οι οποίες μάλιστα διαστρέβλωθηκαν σκόπιμα.

Τι έγινε λοιπόν αφού κατά τη ΔΑΚΕ όλα κρίθηκαν περί του αν παραμένουμε ή όχι στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση;

Στις 5-8-2021 το Δ.Σ. του ΟΑΕΔ απέστειλε στα Υπουργεία για έκδοση ΚΥΑ τον Κανονισμό Λειτουργίας των ΕΠΑ.Σ. όπου στο άρθρο 1 είχε τίτλο “ Η Δευτεροβάθμια Μεταγυμνασιακή Επαγγελματική Εκπαίδευση, επιπέδου 3, στον ΟΑΕΔ”. Ο ίδιος όρος χρησιμοποιήθηκε και στην παρ. 1 του ανωτέρω άρθρου, καθώς και στο παράρτημα για τη χορήγηση της Βεβαίωσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Β.Ε.Ε.) με τίτλο : “ Βεβαίωση Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Επιπέδου 3”.

Ως παράταξη είχαμε ξεκάθαρη θέση για την υποβάθμιση της Μαθητείας του ΟΑΕΔ και δηλώναμε ότι η κατάργηση του ν.3475/2006 και η ψήφιση του ν. 4763/2020 μας βγάζει εκτός του κύκλου της ανώτερης μη υποχρεωτικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υποβαθμίζει τα πτυχία και δημιουργεί προβλήματα προβλήματα βιωσιμότητας του θεσμού της Μαθητείας.

Δυστυχώς τα ψέματα τελείωσαν! Με την ΚΥΑ – ΦΕΚ 5832/ΤΒ’/14-12-2021 ο νέος Κανονισμός Λειτουργίας εξαφάνισε κάθε αναφορά της απόφασης του Δ.Σ. περί Δευτεροβάθμιας . Γιατί; Απλά γιατί έτσι το λέει ο νόμος!

ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΑΠΑΛΕΙΨΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΦΕΚ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΤΟΝ ΟΡΟ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΠΟΥ ΕΙΣΗΓΗΘΗΚΕ Ο ΟΑΕΔ ΑΦΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΑΚΕ Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟ ΚΑΤΟΧΥΡΩΝΕ;;;

Προκαλεί επίσης απορία γιατί ο κανονισμός δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ 3 μέρες μετά την ολοκλήρωση των εργασιών του Συνεδρίου της ΟΕΛ. Όπως προκαλεί κατάπληξη το θράσος των συντακτών της ανακοίνωσης της ΔΑΚΕ, που διανεμήθηκε στους συνέδρους στις 9/12/2021, όπου ρητά διατυπώθηκε η θέση ότι η περιφανής νίκη της στηρίχθηκε στο αν θα παραμένουμε στη δευτεροβάθμια μεταγυμνασιακή εκπαίδευση.

             

‘Όλοι γνώριζαν ότι η απόφαση του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ για τον Κανονισμό, είχε επιστρέψει στον ΟΑΕΔ για διορθώσεις. Συνεπώς για τους συντάκτες της ανακοίνωσης και του Προεδρείου δυο τινά συμβαίνουν:

1. Ή έλεγαν συνειδητά ψέματα στον κλάδο για να προπαγανδίσουν κυβερνητική επικοινωνία!

2. Ή δεν μελέτησαν σωστά το νόμο 4763 και δεν αντιλαμβάνονταν την πραγματικότητα από τότε που δημοσιεύθηκε  στις 21-12-2020 ακριβώς εδώ και ένα χρόνο!

Σε κάθε περίπτωση διαχειρίστηκαν την κατάσταση με αντισυνδικαλιστική τακτική και συμπεριφορά με στόχο να προωθήσουν απόψεις, που όχι μόνο ήταν έωλες, αλλά και επικίνδυνες για το θεσμό της Μαθητείας, δεδομένου ότι στηρίχθηκαν αποκλειστικά σε κάτι που δεν υφίσταται.

Σε όλα αυτά έχουν να προστεθούν οι δυσκολίες που φέρνει ο Κανονισμός Λειτουργίας με τα θέματα της Πρακτικής Άσκησης. Χωρίς να είμαστε αντίθετοι με την υποχρεωτικότητα του χρόνου πρακτικής άσκησης για την χορήγηση Πτυχίου Ειδικότητας, θέλουμε να επισημάνουμε τα εξής:

1. Από ποια σχολεία ζητάμε υποχρεωτικότητα; Με ποιο προσωπικό θα υποστηρίξουμε υποχρεωτική πρακτική άσκηση 203 ημερών για χορήγηση Βεβαίωσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, που θα δίνει δικαίωμα για εξετάσεις πιστοποίησης για απόκτηση Πτυχίου Ειδικότητας;Για ποιο λόγο αυτός ο μεγάλος χρόνος υποχρεωτικής πρακτικής άσκησης δεν οδηγεί σε άδεις άσκησης επαγγέλματος και πρέπει οι μαθητές μας να οδηγούνται σε εξετάσεις πιστοποίησης στον ΕΟΠΠΕΠ;;;

3.Γιατί μέχρι αυτή τη στιγμή καθυστερεί η απόφαση γα τις θέσεις πρακτικής άσκησης στο Δημόσιο, που δίνει λύσεις σε δύσκολες περιόδους της αγοράς εργασίας όπως η πανδημία και σε δύσκολες περιπτώσεις ένταξης  μαθητευομένων στο χώρο εργασίας;

4. Γιατί με εισήγηση του ΟΑΕΔ καταργήθηκε στην ΚΥΑ κριτηρίων εισαγωγής μαθητών η μοριοδότηση μαθητών, που επιλέγουν ειδικότητες οικογενειακής επιχείρησης και που στη συνέχεια αποκλείει τα σχολεία να συνάπτουν συμβάσεις πρακτικής άσκησης μαθητών που έχουν 1ο βαθμό συγγένειας με εργοδότες; Κρίμα γιατί 70 χρόνια τώρα ο ΟΑΕΔ πάντα στήριζε ως Οργανισμός κοινωνικού χαρακτήρα τις οικογενειακές επιχειρήσεις που μεταφέρουν τεχνογνωσία  από γενιά σε γενιά. Αντιλαμβάνονται οι υπεύθυνοι ότι η τακτική αυτή υπονομεύει  τη λειτουργία αρκετών ειδικοτήτων και τον κοινωνικό χαρακτήρα του Ο.Α.Ε.Δ.;

5. Για ποιο λόγο υπάρχει διάκριση στην επιδότηση της Πρακτικής Άσκησης  μεταξύ των συστημάτων Μαθητείας ΕΠΑ.Σ. Ο.Α.Ε.Δ.  16,5 ευρώ/ημέρα και τάξης Μαθητείας ΕΠΑ.Λ. 27,14 ευρώ/ημέρα. Έτσι προωθείται η ελκυστικότητα της Μαθητείας του ΟΑΕΔ στις επιχειρήσεις;

6. Τι εξυπηρέτησε η καθυστέρηση έκδοσης ΚΥΑ για το τύπο των Πτυχίων που έπρεπε να δώσουμε τον Ιούνιο; Δυστυχώς εντάχθηκαν σε ένα Σχέδιο Κανονισμού Λειτουργίας του ΟΑΕΔ γεμάτο από ελλείψεις, κενά και αντιφάσεις που επιστράφηκε με πολλές παρατηρήσεις. Δεν αντιλαμβανόμαστε ότι η καθυστέρηση απονομής πτυχίων ακυρώνει και τα ελάχιστα ψήγματα εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας που διαθέτει το σύστημα Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.;

Και το μεγάλο ερώτημα ποια η σκοπιμότητα να τοποθετούνται στις ΕΠΑ.Σ., Ι.Ε.Κ., Κ.Ε.Κ. ΟΑΕΔ υπάλληλοι από το δημόσιο με κριτήρια που ορίζει και ο Υπουργός Εσωτερικών; Μήπως μετά τη μείωση των εισφορών εργοδοτών και εργαζομένων που πλήττει την οικονομική αυτοτέλεια και αυτοδυναμία  του ΟΑΕΔ, συμπληρώνονται οι ψηφίδες του πορίσματος Πισσαρίδη για αναμόρφωση και επαναπροσδιορισμό του κοινωνικού και δημόσιου χαρακτήρα του Ο.Α.Ε.Δ.;

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ Ο ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΣ ΧΡΟΝΟΣ!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου