oaednews

Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2020

Αναγκαία η θωράκιση του θεσμού ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του ΟΑΕΔ, Ερώτηση προς Υπουργούς Εργασίας και Παιδείας

 ΕΡΩΤΗΣΗ

 ΓΕΩΡΓΙΟΣ Β. ΜΟΥΛΚΙΩΤΗΣ  

 

Προς τους Υπουργούς: Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Ι. Βρούτση

                                     Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ν. Κεραμέως

Θέμα: «Αναγκαία η θωράκιση του θεσμού ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του ΟΑΕΔ»

 

Κύριοι Υπουργοί,

 

Οι Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας) αποτελούν βασικό πυλώνα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ελλάδα. Ο ΟΑΕΔ παρέχει επαγγελματική εκπαίδευση από το 1952 και εφαρμόζει τον θεσμό της Μαθητείας σε δεκάδες ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας που λειτουργούν σε ολόκληρη τη χώρα με εγκεκριμένες ειδικότητες που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της τρέχουσας αγοράς εργασίας.

Το σύστημα μαθητείας που ακολουθείται στις ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του ΟΑΕΔ εξασφαλίζει την σύνδεση της εκπαίδευσης με επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες που κρίνονται απαραίτητες στην αγορά εργασίας, ενώ η διετής διάρκεια της μαθητείας στην επιχείρηση επιτρέπει στους εργοδότες να επενδύσουν αφιερώνοντας πόρους στην εκπαίδευση των μαθητευόμενων και ανοίγει ταυτόχρονα προοπτικές κανονικής πρόσληψης.

Πιο συγκεκριμένα, οι χιλιάδες μαθητές που φοιτούν στις ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του ΟΑΕΔ το πρωί πραγματοποιούν την πρακτική τους άσκηση σε επιχειρήσεις, ενώ το απόγευμα παρακολουθούν θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα στις ίδιες ειδικότητες. Το σύστημα αυτό έχει αποδειχθεί αποτελεσματικό στην πράξη, καθώς οι μαθητές, σε σημαντικό ποσοστό, μετά το τέλος των σπουδών τους συνεχίζουν να απασχολούνται στις θέσεις πρακτικής άσκησης.

Επειδή στην σχεδόν εβδομηκονταετή πορεία τους, οι ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του ΟΑΕΔ έχουν αναδειχθεί στον εγκυρότερο δημόσιο φορέα εκπαίδευσης και κατάρτισης, έχοντας ως βάση τους το δυικό μοντέλο μάθησης - την εναλλαγή μαθητείας σε χώρους εργασίας και εκπαίδευσης σε περιβάλλον τυπικής μάθησης,

Επειδή για την διαμόρφωση ενός συνεκτικού πλαισίου αποτελεσματικής λειτουργίας των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του ΟΑΕΔ - από τον σχεδιασμό καινοτόμων αναλυτικών προγραμμάτων μαθητείας, μέχρι και την εφαρμογή πρότυπων διαδικασιών πιστοποίησης των αποφοίτων με έγκυρες ενδοσχολικές εξετάσεις – χρειάστηκαν δεκαετίες,

Επειδή στην παρούσα συγκυρία της πανδημίας του κορωνοϊού και των επακόλουθων αρνητικών της συνεπειών της στην αγορά εργασίας, η συνεισφορά των δυικών εκπαιδευτικών προσεγγίσεων και των προγραμμάτων μαθητείας στη χώρα μας– θεσμοί που αναδεικνύουν τον αδιάρρηκτο σύνδεσμο μεταξύ επαγγελματικής εμπειρίας και κοινωνικής μάθησης – είναι πολύτιμη για τη μείωση των κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων,

 

Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί:

  1. Με ποιες ενέργειες θα κατοχυρωθεί με τρόπο σαφή η θέση των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του ΟΑΕΔ στη δευτεροβάθμια τυπική εκπαίδευση και θα αναγνωριστεί η θεσμική τους αυτοτέλεια ως πρότυπου φορέα δυικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης;
  2. Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας για την περαιτέρω ενδυνάμωση των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ., με συγκεκριμένες ενέργειες που αφορούν, μεταξύ άλλων, στον χρόνο φοίτησης, την αναβάθμιση προγραμμάτων σπουδών και των εκπαιδευτικών εγχειριδίων, ώστε να εδραιωθούν ποιοτικά και αποτελεσματικά στο επίπεδο 4. του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων;

 

 

Ο Ερωτών Βουλευτής,

 

 

 

Γεώργιος Μουλκιώτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου