oaednews

Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2020

Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Ο.Α.Ε.Δ. για την αυριανή απεργία

 

Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ 17ης ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Δ.          

                                                                                                                                    16/12/2020                                                                                                                                                                                                                   

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Σας καλούμε να συμμετάσχετε μαζικά στη αυριανή ΑΠΕΡΓΙΑ που για 1η φορά διοργανώνεται από τις Ομοσπονδίες Υπαλλήλων του Ο.Α.Ε.Δ. και καλύπτεται από την ΑΔΕΔΥ.

Όλες και όλοι μας δίνουμε τη μάχη για την ΑΠΑΞΙΩΣΗ του κοινωνικού χαρακτήρα του ΟΑΕΔ που με δυο νομοθετήματα της κυβέρνησης, της μείωσης των εισφορών και της υποβάθμισης του συστήματος μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ., οδηγεί στη συρρίκνωση του  και τη μεταφορά βασικών αρμοδιοτήτων του σε ιδιωτικούς παρόχους απασχόλησης και επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης ( έκθεση Πισσαρίδη).

Η συζήτηση που συνεχίζεται στη Βουλή αυτές τις μέρες για το Νομοσχέδιο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ανέδειξε ότι οι υπάλληλοι του Ο.Α.Ε.Δ. δεν είναι μόνοι στο αγώνα αυτό. Αποτελεί όνειδος για τον Πρόεδρο της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και το κυβερνητικό κόμμα ο αποκλεισμός της ΟΕΛ από την ακρόαση των φορέων. Καταγγέλλουμε την πράξη αυτή ως αντιδημοκρατική.

Οι Κοινωνικοί Εταίροι 4 από τους 5 (πλην Σ.Ε.Β.) και σύσσωμη η Αντιπολίτευση αξιωματική (ΣΥΡΙΖΑ) και ελάσσων (ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ, ΜέΡΑ25) συντεταγμένα κατέδειξαν:

·        Ότι το νομοσχέδιο υποβαθμίζει τις Σχολές Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. στο επίπεδο 3.

·         Ότι η αναβάθμιση τους είναι αδήριτη ανάγκη.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. θα εξακολουθήσει μέχρι τέλους τη μοναχική της πορεία στηριζόμενη στην πλειοψηφία της Βουλής ή θα ακούσει την συντριπτική θέση της ελληνικής κοινωνίας για τη Μαθητεία του ΟΑΕΔ;

Ενδεικτικά οι θέσεις των Κοινωνικών Εταίρων:

ΓΣΕΕ (Χρ. Γούλας ): Η  θεσμοθέτηση μεταγυμνασιακής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στο σύνολο της είναι λανθασμένη επιλογή. Πρώτο λάθος η υποβάθμιση με πρακτικά διαφαινόμενο κίνδυνο ακύρωσης των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.. Η παιδαγωγική και κοινωνική συνεισφορά των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. ως βασικού πυλώνα της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης στη χώρα είναι αδιαμφισβήτητη. Η πολύχρονη λειτουργία της μαθητείας του ΟΑΕΔ είναι οδηγός για την επέκταση της Μαθητείας του ΟΑΕΔ στα επίπεδα 4 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. Δεύτερο λάθος η σύσταση και λειτουργία σχολών κατάρτισης στην ψηφιακή εποχή. Είναι εξαιρετικά αντιφατικό σε μια κοινωνία πληθωρισμού προσόντων και δεξιοτήτων να ανοίγονται διέξοδοι προς την υποεκπαίδευση!

ΓΣΕΒΕ (Παρ. Λιντζέρης): Λάθος η πρόωρη κατάρτιση των ΕΣΚ . Υπονομεύει την κύρια διαδρομή που είναι το Επαγγελματικό Λύκειο. Κρίσιμο λάθος η υποβάθμιση των Σχολών Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. Δηλώνουμε την αντίθεση μας για τη μεταφορά τους στο επίπεδο 3.

ΣΕΤΕ (ΤΟΥΡ. ΕΠΙΧ. Ηλ. Κικίλιας πρώην Διοικητής ΟΑΕΔ): Το αίτημα αναβάθμισης των σχολών Μαθητείας του ΟΑΕΔ αποτελεί την κοινή βάση των απόψεων του συνόλου των Κοινωνικών Εταίρων. Το γεγονός ότι φοιτούν απόφοιτοι Λυκείου δείχνει το δρόμο αναβάθμισης των σχολών αυτών. Οι τεχνίτες και οι τεχνικοί στην ψηφιακή εποχή πρέπει να διαθέτουν γερές γνώσεις γενικής παιδείας  και υψηλού επιπέδου δεξιότητες πέραν των τεχνικών. Υπό την έννοια αυτή η μεταφορά τους στο επίπεδο 3 συνιστά υποβάθμιση των σχολών Μαθητείας του ΟΑΕΔ.

ΕΣΣΕ (ΕΜΠΟΡΟΙ Χρ. Πρίφτης): Η κατάταξη των Σχολών Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. στο επίπεδο 3 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων συνιστά υποβάθμιση, δεδομένου ότι είχε ήδη δημοσιοποιηθεί (2014) η κατάταξη τους στο επίπεδο 4. Οι ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας έχουν την μακροβιότερη ιστορία 70 ετών στο χώρο της μαθητείας και αποτελεί στοχευμένη επιλογή νέων, για σπουδές στο πιο αυθεντικό σύστημα μαθητείας που έχει λάβει εύσημα και από ευρωπαϊκούς θεσμούς. Άποψη μας η αναβάθμιση τους σε ανώτερα επίπεδα σπουδών με αύξηση του χρόνου σπουδών.

ΠΛΗΡΕΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΕΣ. ΤΙ ΛΕΕΙ ΓΙΑ ΌΛΑ ΑΥΤΆ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Δ.;

Η ΥΠΟΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΓΥΜΑΝΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΞΙΩΜΕΝΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΤΟΥ ΟΑΕΔ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ 3 ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΟΥ ΕΠΑΙΡΕΤΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ;

ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΩΠΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ ΝΑ ΤΙΜΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ 70 ΧΡΌΝΙΑ ΤΩΡΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΟΡΦΩΘΟΥΝ ΝΑ ΕΡΓΑΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ. ΑΥΡΙΟ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ.

Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Ο.Α.Ε.Δ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου