oaednews

Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2018

AΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΟΑΕΔ ΣΤO ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΠΕΤΕΕΜ

Συναδέλφισσες/οι,

Μετά τις πρόσφατες αναρτήσεις της ΠΕΤΕΕΜ στην ιστοσελίδα της  EDUC Ο.Α.Ε.Δ. στις  5-2-2018 που αναφέρονται σε ψήφισμα: « Για διωκόμενο συνάδελφο του κλάδου μας της ΕΠΑ.Σ.-ΟΑΕΔ Ηρακλείου Κρήτης» είναι επιβεβλημένο να κάνουμε τα εξής σχόλια.
                Η ΠΕΤΕΕΜ στο ¨Ψήφισμα¨ της αυτό επιχειρεί να δημιουργήσει εντυπώσεις χρησιμοποιώντας εκφράσεις και χαρακτηρισμούς που ελέγχονται ως προς την αξιοπιστία τους και κυρίως ως προς το συκοφαντικό τους περιεχόμενο. Επιχειρεί να προσβάλει το κύρος και την αξιοπιστία του Ο.Α.Ε.Δ.  με ανύπαρκτα στοιχεία. Βασικός  στόχος να απαξιώσει την λειτουργία της εκπαιδευτικής πολιτικής του Οργανισμού στην επαγγελματική εκπαίδευση με ιστορία 65 χρόνων.
Πρόκειται για τακτικές απαξίωσης  δημόσιων οργανισμών νεοφιλελεύθερης κοπής με απώτερο στόχο να υπονομευθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του Ο.Α.Ε.Δ. και οι νέες - νέοι να στραφούν σε ιδιωτικούς παρόχους  επαγγελματικής εκπαίδευσης που θα προωθούν μια πρακτική άσκηση με τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά αυτά ακριβώς που υποτίθεται ότι καταγγέλλουν την φθηνή και απλήρωτη μαθητεία . Που θα στραφούν οι νέες και οι νέοι που εμπιστεύονται το σύστημα Μαθητείας από το 1952 όταν το κράτος το καταργήσει;
Παράλληλα με αυτό καμία αναφορά της ΠΕΤΕΕΜ στους 2000 χιλιάδες αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν δεκάδες χρόνια στις εκπαιδευτικές δομές του ΟΑΕΔ.  Τι έχει να πει για το μέγα θέμα της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας τους από το Υπουργείο Παιδείας; Τι έχει να πει για την πολύχρονη προϋπηρεσία τους στις  σχολές Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. όπου σημαντικός αριθμός υπηρετούν ως ωρομίσθιοι για  15 και 20 χρόνια;  Δεν πρέπει να αξιοποιηθεί η εμπειρία τους σε μια διαδικασία μονιμοποιήσεων σε 51  σχολικές μονάδες με 12.000 μαθητές και μέσο όρο 8 τακτικών ανά σχολείο;
 Χωρίς στοιχεία, χωρίς αιδώ και με εκφράσεις πεζοδρομιακού επιπέδου προσκαλούν ως «συνδικαλιστοπατέρες» κάθε «αδικημένο» να γίνει «δούρειος ίππος» εξυπηρέτησης του βασικού σκοπού της υπονόμευσης του συστήματος Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.. Στην στρατηγική αυτά όλα είναι θεμιτά το ψεύδος, η λάσπη σπίλωσης ανθρώπων και θεσμών,  η υποκρισία, ο ευτελισμός, η ανυπαρξία επιχειρημάτων.
Ας πάρουμε τα θέματα με την σειρά:
  1. Ισχυρίζεται η ΠΕΤΕΕΜ ότι υπάρχει μηχανισμός  «ευνοιοκρατίας»  και «άθλιου κυβερνητικού συνδικαλισμού». Προς τούτο επικαλείται ρουσφέτια και αδικίες παραπέμποντας σε εξώδικη διαμαρτυρία της που έκανε το 2015 με αφορμή τον αποκλεισμό 4 ειδικοτήτων του κλάδου ΤΕ1 από την διδασκαλία μαθημάτων σύμφωνα με την προκήρυξη πρόσληψης ωρομισθίων εκπαιδευτικών του 2015.  Πράγματι υπήρχε θέμα στις αναθέσεις  όπως υπήρχε και στο Υπ. Παιδείας (ΦΕΚ 1984/ΤΒ΄/2008) δεδομένου ότι στον Ο.Α.Ε.Δ από το 2003 ακολουθούνται οι αναθέσεις μαθημάτων κατά αναλογία των όμοιων μαθημάτων ειδικοτήτων όπως στο Υπουργείο Παιδείας. Η αδικία αυτή αποκαταστάθηκε το 2016 με νέες αναθέσεις που ψηφίσθηκαν από το Δ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ. (Απόφαση 1522/29/7-6-2016) όπου παρέχεται στον κλάδο ΤΕ1 διδασκαλία αρκετών εργαστηριακών μαθημάτων σε α΄  ανάθεση ακολουθώντας τις αναθέσεις (ΦΕΚ 2148/τβ΄/2015 Υπ. Παιδείας) και σε περισσότερο ακόμη βαθμό σε ορισμένες ειδικότητες σε σχέση με το Υπ. Παιδείας. Για ποιο λόγο λοιπόν το 2018 η ΠΕΤΕΕΜ αναφέρει κάτι  που κατήγγειλε το 2015 και το 2016 επιλύθηκε; Προφανώς για να δημιουργήσει εντυπώσεις.
 Ψεύδεται στην τεκμηρίωση της η ΠΕΤΕΕΜ και μάλιστα ηθελημένα με μόνο στόχο αυτό που αναφέρθηκε παραπάνω δηλαδή την απαξίωση και την δυσφήμιση της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.. Από εδώ προκύπτει ο «άθλιος κυβερνητικός συνδικαλισμός»  στον ΟΑΕΔ ή μήπως προκύπτει  ο «εμπορευματικός συνδικαλισμός του ψεύδους και της λασπολογίας»; Όσο για την «βρώμικη δουλειά» που επιχειρεί να επιρρίψει οπουδήποτε, ας την αναζητήσει στα γραφόμενα του ψηφίσματος της η ΠΕΤΕΕΜ με τα όσα βρώμικα από παραπλανητικά στοιχεία  παραθέτει.
  1. Ας έρθουμε τώρα στις διώξεις «επιφανούς στελέχους» που αποχώρησε από το σωματείο που καλύπτει την υπηρεσία που εργάζεται (ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας Ηρακλείου Κρήτης  του Ο.Α.Ε.Δ.) «Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΚΡΗΤΗΣ ΟΑΕΔ» και εντάχθηκε στην ΠΕΤΕΕΜ για αναζήτηση «προστασίας». Αναμφίβολα πολύ ηθική ενέργεια και αγωνιστική ενέργεια ατόμου… να εγκαταλείπει το Σωματείο του χώρου εργασίας του και να εντάσσεσαι σε άλλο φορέα που δεν έχει καμία σχέση με το «σπίτι που του παρέχει τροφή». Αποστομωτική  απάντηση έχει ήδη δώσει η «Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Αναπληρωτών και Ωρομισθίων» και Ο «Σύλλογος Εκπαιδευτικών Κρήτης Ο.Α.Ε.Δ.» με ανακοινώσεις τους πριν λίγες μέρες.
Ωστόσο οφείλουν να γνωρίζουν οι συντάκτες του ¨ψηφίσματος¨ της ΠΕΤΕΕΜ ότι για λόγους διαφάνειας οι καταγγελίες του εκπαιδευτικού που προστατεύουν ερευνώνται με ΕΔΕ, από την υπηρεσία που καταγγέλλουν για αδιαφάνεια και ρουσφέτι . Όσο για την δίωξη του ας μας ενημερώσουν σε τι συνίσταται η «συνδικαλιστική δίωξη» που επικαλούνται; Στα όσα έχει ήδη αναφέρει «Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Κρήτης Ο.Α.Ε.Δ.» και η «Ομοσπονδία Αναπληρωτών – Ωρομισθίων Εκπαιδευτικών Ο.Α.Ε.Δ.»  έχουμε να προσθέσουμε και το εξής.
Το προστατευόμενο μέλος της ΠΕΤΕΕΜ κατέθεσε καταγγελία στον Α΄ Υπηρεσιακό Συμβούλιο του ΟΑΕΔ για να εμποδίσει την απόφαση έγκρισης τοποθέτησης Υποδιευθυντών στις ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας Ο.Α.Ε.Δ., που επιλέχθηκαν με καθολική ψηφοφορία από τους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολικών μονάδων! Ο λόγος; Κατήγγειλε τον Πρόεδρο του Συλλόγου τακτικών  Εκπαιδευτικών Ο.Α.Ε.Δ. Κρήτης και υποψήφιο μαζί με τον προστατευόμενο από την ΠΕΤΤΕΜ εκπαιδευτικό για την θέση Υποδιευθυντή στην ΕΠΑ.Σ. Ηρακλείου, γιατί λίγες μέρες πριν εκπροσώπησε το σωματείο του στην τακτική Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Αναπληρ.- Ωρομισθίων Κρήτης!  Οποία κατάντια… έθεσε θέμα άσκησης συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και ελευθεριών των εκλεγμένων εκπροσώπων σωματείων συμμετοχής σε συλλογικές διαδικασίες,  που το εργατικό κίνημα κατέκτησε με αγώνες και αίμα. Ο προστατευόμενος από την ΠΕΤΕΕΜ εκπαιδευτικός βρήκε συμπαραστάτη τον συνεργαζόμενο με αυτόν ένα και μοναδικό μέλος στο Υ.Σ. της δικής του συνομοταξίας.  Η καταγγελία κατέπεσε στο κενό γιατί ο κοινός νους επικράτησε της αθλιότητας. Το Υ.Σ. με απόφαση 4 έναντι 1 ενέκρινε την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων της  ΕΠΑ.Σ. Ηρακλείου Κρήτης , όπως καταγράφηκε με την βούληση των μελών του.  Όλα αυτά τα γνώριζε η ΠΕΤΕΕΜ; Αν ναι ποιόν υποστηρίζει αυτόν που ναρκοθετεί τα ιερά και τα όσια του συνδικαλιστικού κινήματος;
3.       Η ΠΕΤΕΕΜ κατά την συνήθη της τακτική ισχυρίζεται ότι στον ΟΑΕΔ ποτέ δεν τηρήθηκαν διαδικασίες διαφάνειας και αξιοκρατίας και θεσπισμένων κριτηρίων κατάταξης σε λίστες πρόσληψης των αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών. Από πού προκύπτει αυτό; Η διδακτική  και επαγγελματική εμπειρία μοριοδοτείται όπως επίσης και οι τίτλοι επιπλέον τίτλων όπως μεταπτυχιακών, διδακτορικών κ.α. ακολουθώντας τις διατάξεις του νόμου που περιγράφονται στο ΦΕΚ 1979/ΤΒ΄/2016. Έχει να καταλογίσει σημεία αδιαφάνειας και αναξιοκρατίας η ΠΕΤΕΕΜ; Ας τα κατονομάσει άλλως πρόκειται για μια ενέργεια δημιουργίας εντυπώσεων με λάσπη στον ανεμιστήρα.
 Αναφέρεται επίσης το «ψήφισμα»… «Σε  ηθικούς αυτουργούς καλοπληρωμένους  αυτοαποκαλούμενους ¨συνδικαλιστές¨ - προϊσταμένους και διευθυντές οι οποίοι διορίζονται σε επιτροπές επιλογών ωρομισθίων – αναπληρωτών όπως ο Πρόεδρος και η Γραμματέας της ΟΕΛ-ΟΑΕΔ για το σχ. έτος 2017-2018». Η έκφραση ηθικοί αυτουργοί σε τι αναφέρεται; Πρόκειται για αθλιότητα, χυδαιολογία και  επιστρέφεται στους υπογράφοντες το ¨Ψήφισμα¨ της ΠΕΤΕΕΜ. Τι εννοούν με τον όρο καλοπληρωμένους; Τον μισθό μας ως δημόσιων υπαλλήλων; Αν ναι προσβάλουν στο πρόσωπο μας το σύνολο των δημόσιων λειτουργών που σε μια εποχή κρίσης με ακραία υποστελέχωση των υπηρεσιών, με μισθούς καθηλωμένους και πετσοκομμένους από τα μνημόνια προσπαθούμε να κάνουμε την δουλεία μας υπηρετώντας με σεβασμό τους πολίτες. Αν όχι επιφυλασσόμαστε να ασκήσουμε με δικαστικό τρόπο τα νόμιμα δικαιώματα μας για την συκοφαντική, άθλια και χυδαία επίθεση πρόκλησης εντυπώσεων η οποία χαρακτηρίζει το ήθος και την ποιότητα των υπογραφόντων το ¨ψήφισμα¨.
Κύριε Πρόεδρε και Γραμματέα της ΠΕΤΕΕΜ δεν αυτοαποκαλούμαστε συνδικαλιστές. Είμαστε συνδικαλιστές γιατί έχουμε εκλεγεί με καθολικές ψηφοφορίες από τους συναδέλφους μας και είμαστε εκτεθειμένοι στην καθημερινή κρίση τους. Προφανώς υποτιμάτε  αυτό και την κρίση των συναδέλφων μας. 
Από πού προκύπτει ότι υπάλληλοι με θέση ευθύνης δεν μπορούν να επιλέγονται (όχι να διορίζονται) σε επιτροπές για την διεκπεραίωση λειτουργικών αναγκών της υπηρεσίας που εργάζονται επειδή είναι συνδικαλιστές; Οι συνδικαλιστές είναι πρώτα υπάλληλοι στην υπηρεσία του κράτους και των αναγκών των πολιτών και εξ αυτής της ιδιότητας τους καλούνται να υποστηρίζουν τα δικαιώματα των συναδέλφων τους. Απλά μαθήματα δημοκρατίας  για την ΠΕΤΕΕΜ  η οποία  θεωρεί ότι ο συνδικαλισμός είναι το ¨εκτροφείο¨ ανακοινώσεων που στόχο έχουν με ανερμάτιστες επιθέσεις, να προκαλούν εντυπώσεις, να σπιλώνουν ανθρώπους και να χυδαιολογούν χωρίς στοιχεία, και συνδικαλιστική ηθική. Ο κ. Πρόεδρος και ο γραμματέας της ΠΕΤΕΕΜ έχουν να πουν κάτι για την συμμετοχή του Προέδρου και της Γραμματέως της ΟΕΛ στην επιτροπή εξέτασης ενστάσεων αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών  Κ-Δ Μακεδονίας και το έργο που διεκπεραιώσαμε ως υπάλληλοι; Δεν καταθέτουν τίποτα δεν αναφέρονται σε τίποτα σε σχέση με το έργο που διεκπεραιώσαμε. Απλώς μια ακόμη αντιαισθητική και ανερμάτιστη επιλογή πρόκλησης εντυπώσεων! Λάσπη στην λάσπη κάτι θα μείνει… Παλιά μισαλλόδοξη συνταγή . Εκτίθενται ως κοινοί συκοφάντες.
4.       Η ΠΕΤΕΕΜ αναφέρει ακόμη για λασπολογίες προς την ΟΛΜΕ.  Τι εννοεί και από που προκύπτει αυτό; Πρόκειται για μια ακόμη άθλια αναφορά απολύτως ψευδή και ανύπαρκτη. Με την ΟΛΜΕ η Ο.Ε.Λ. ΟΑΕΔ συνεργάζεται στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στην ΑΔΕΔΥ. Σεβόμαστε τις απόψεις της ΟΛΜΕ ωστόσο έχουμε διαφωνήσει με την πάγια θέση της για την υπαγωγή των εκπαιδευτικών δομών του ΟΑΕΔ στο Υπουργείο Παιδείας θεωρώντας την θέση αυτή ανεδαφική. Η ΟΛΜΕ έχει άλλη θέση για το δυικό σύστημα Μαθητείας που εφαρμόζει ο ΟΑΕΔ από το 1952. Δεν αποδέχεται την οργανική σύζευξη της πρακτικής άσκησης με την παράλληλη φοίτηση των μαθητών/τριών για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας. Έχει επιλέξει να υποστηρίξει την «Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ.»  με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτά της Μαθητείας του ΟΑΕΔ, ως προς την ομάδα στόχο των μαθητών που επιλέγουν την Μαθητεία του ΟΑΕΔ, ως προς τις διαδικασίες ανατροφοδότησης της πρακτικής άσκησης και της διδασκαλίας βασικών γνώσεων ειδικότητας, ως προς τον χρόνο της πρακτικής άσκησης (4 εξάμηνα με 9 μήνες), ως προς τις σχέσεις της με τους κοινωνικούς εταίρους.
 Συνεπώς πρόκειται για  δυο εντελώς διαφορετικά διακριτά συστήματα επαγγελματικής εκπαίδευσης. Το δυικό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης του ΟΑΕΔ έχει ζωή 65 χρόνων με ισχυρή καταξίωση στον κόσμο της εργασίας. Έχει βαθιές ρίζες στην ελληνική κοινωνία με πυλώνα στήριξης σε πολιτικό και οικονομικό πεδίο τους Κοινωνικούς Εταίρους. Στηρίζεται στις εισφορές εργαζομένων και εργοδοτών, όπου σταθερά με την συμμετοχή των δυο Αντιπροέδρων στο Δ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ. που εκπροσωπούν τους Κοινωνικούς Εταίρους (ΓΣΕΕ-ΣΕΒ)  εκφράζεται η πολιτική και οικονομική τους συμπαράταξη. Η «Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ.» έχει ζωή 1 έτους.
Το κράτος και η κυβέρνηση οφείλει να αξιολογήσει και κυρίως να αξιοποιήσει μια δοκιμασμένη πολιτική με κοινωνικά χαρακτηριστικά που απευθύνεται σε αδύναμες οικονομικά κοινωνικές ομάδες πολιτών και οδηγεί σταθερά για δεκαετίες τους αποφοίτους σε θέσεις εργασίας. Μια μοναδική συνιστώσα της επαγγελματικής εκπαίδευσης που συνδέει την εκπαίδευση με την εργασία όπως ο ΟΑΕΔ εφαρμόζει 65 χρόνια. Το σύστημα είναι βαθιά ανθρωποκεντρικό και σχολειοκεντρικό προστατεύει τους πρακτικά ασκούμενους μαθητές και παρέχει αμειβόμενη εργασία μισθωτής εργασίας απόλυτα συνδεδεμένη με τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Υπάρχει διαρκής συνεργασία ανατροφοδότησης των σχολικών δομών του Ο.Α.Ε.Δ. με τα Κ.Π.Α. του Ο.Α.Ε.Δ.,  για την επαγγελματική πορεία των αποφοίτων και την συμβουλευτική.


                Συναδέλφισσες/οι,

                Η ΠΕΤΕΕΜ έχει κάνει μια σαφή επιλογή επιθυμεί την διάλυση του θεσμού της Μαθητείας του ΟΑΕΔ. Στην διαδρομή της  αυτή  χρησιμοποιεί ανθρώπους , προσβάλει θεσμούς και υπολήψεις επιχειρώντας να «καταξιωθεί» ως φορέας «προστασίας αναξιοπαθούντων και αμετροεπών ανθρώπων». Έχουμε όλοι χρέος να τιμήσουμε τον Οργανισμό που εργαζόμαστε, το κοινό μας σπίτι και να διαμορφώσουμε κλίμα ομοψυχίας και ενότητας σε τέτοιου είδους επιβουλές που στόχο έχουν να μας διασπάσουν και να δημιουργήσουν  εμπόδια στην συλλογική μας παρουσία και έκφραση

  Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος   Η Γ. Γραμματέας 


Παπατσεχιλίδης Γιάννης      Μπολόφη Άννα 

5 σχόλια:

  1. Αναμφίβολα τεράστιο το έργο που γίνεται στις σχολές μαθητείας και δυστυχώς δεν έχει αναδειχθεί στις σωστές διαστάσεις του.Μελανή κηλίδα το θέμα των συμβασιούχων καθηγητών και η μη μέχρι σήμερα αποκατάσταση μιας τεράστιας αδικίας εις βάρος αυτών των ανθρώπων.Αναγκαίο είναι να δει άμμεσα το υπουργείο και η διοίκηση του Οργανισμού την στελέχωση των σχολών και αυτό να είναι η προτεραιότητα των διεκδικήσεων όλων των φορέων και των κοινωνικών ετέρων του ΟΑΕΔ,γιατί λιβάδι που δεν ανθίζει......δακρύζει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. « λιβάδι που δεν ανθίζει......δακρύζει» Δακρύζουμε 20 και πλέον χρόνια και θα δακρύζουμε για πάντα γιατί έτσι ήθελαν και θέλουν όλοι. Σας ευχαριστώ ένας ωρομίσθιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΧΕΙ ΓΕΜΙΣΕΙ Ο ΤΟΠΟΣ ΠΤΥΧΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΣΟΒΑΡΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΘΑ ΔΟΥΜΕ???? ΣΟΒΑΡΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΑ ΔΟΥΜΕ????? ΚΑΜΙΑ ΦΟΡΑ Η ΘΑ ΠΕΘΑΝΟΥΜΕ ΜΕ ΜΙΑ ΠΤΥΧΙΑΡΑ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΚΑΙ ΖΩΗ ΖΗΤΙΑΝΟΥ???????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι σχολές συμφωνα με τον νομο κλεινουν σε λιγα χρονια..πως θα μονιμοποιηθουν καθηγητες? Μήπως πρεπει να αναρωτιόμαστε πως θα αποροφηθουν οι ηδη υπάρχοντες και να μη κοιταμε να "βολέψουμε" αλλους? Θα τους βολέψουμε εξάλλου η θα τους πάρουμε στο λαιμο μας και αυτους?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κάνετε εσφαλμένη ερμηνεια.Δεν κλείνουν οι σχολές.Δεν πρέπει να διαδίδουμε ανυπόστατες πληροφορίες,εκτός κι αν είναι ζήτημα τακτικής οπότε....Ακόμα και το προφανές και αυτονόητο διαστρεβλώνετε με λεξιλόγιο περασμένων δεκαετιών.Οι συμβασιούχοι καθηγητές είναι εκεί και περιμένουν ΔΙΚΑΙΩΣΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή