Τρίτη, 13 Ιουνίου 2017

Ανακοίνωση από την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Λειτουργών ΟΑΕΔ


ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ Ο.Α.Ε.Δ.

Τηλ.9989661,9989686


                                                                                                    
                                                                                                 Αθήνα,13/6/2107
                                                                                                    Αριθ.Πρωτ.109
                                        ANAKOINΩΣΗ
                                                                                                        
            Συναδέλφισσες/οι


Έχει περάσει μόλις ένας χρόνος από την ψήφιση του νόμου 4386/2016 σύμφωνα με τον οποίο δόθηκε παράταση στην λειτουργία των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. μέχρι το 2022. Η διαδικασία αυτή ήταν μια διέξοδος στις κατ΄ έτος παρατάσεις λειτουργίας των ΕΠΑ.Σ.. Ωστόσο ο κλάδος μας εξακολουθεί να είναι σταθερά προσανατολισμένος στην πλήρη ένταξη του θεσμού της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ στην δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ένα σύστημα εναλλακτικό, αποδεκτό από τους κοινωνικούς εταίρους που επί σειρά ετών το χρηματοδοτούν και  υπηρετεί διαχρονικά υπαρκτές κοινωνικές ανάγκες. Ένα σύστημα εστιασμένο σε κοινωνικά στρώματα ,που ενδιαφέρονται για άμεση επαγγελματική ένταξη των παιδιών τους στην εργασία, που πλήττονται από την ανεργία, την ανέχεια και την φτωχοποίηση δίνοντας ωστόσο επαγγελματικές διεξόδους άμεσα μετά την αποφοίτηση των μαθητών. Ένα σύστημα πλήρως ενταγμένο στις πιο αποτελεσματικές πολιτικές ενεργούς απασχόλησης του Υπουργείου Εργασίας και του Ο.Α.Ε.Δ.. Η παράταση είναι μεταβατική λύση. Ο θεσμός Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. έχει ιστορία είναι δοκιμασμένος στον χρόνο και η ύπαρξη και λειτουργία του είναι εθνικό κεφάλαιο.

 Έχει περάσει ένα εξάμηνο από τη εφαρμογή του πλαισίου ποιότητας της Μαθητείας που εντάσσει και το έτος Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ.. Από την εξέλιξη αυτή προέκυψαν εξελίξεις που έπληξαν την Μαθητεία του Ο.Α.Ε.Δ.. Η εφαρμογή του πλαισίου ποιότητας καθυστέρησε αδικαιολόγητα την έκδοση Υπουργικής απόφασης για τις θέσεις πρακτικής άσκησης στο Δημόσιο και αντί να εκδοθεί το ΦΕΚ όπως συνήθως γίνονταν τον Σεπτέμβριο του 2016 εκδόθηκε τον Φεβρουάριο του 2017.Σε συνέχεια αυτής της απαράδεκτης κατάστασης εδώ και 6 μήνες περίπου δεν έχει εκδοθεί η Υπουργική απόφαση για την επιδότηση των πρακτικά ασκούμενων  μαθητών μας. Όλα αυτά έχουν ήδη διαμορφώσει ένα κλίμα υποτίμησης του ρόλου του Ο.Α.Ε.Δ. και της συμβολής του στην επαγγελματική εκπαίδευση. Καλλιεργούν κλίμα έλλειψης εμπιστοσύνης προς την κοινωνία που εμπιστεύεται τον θεσμό της Μαθητείας, με κυρίαρχο το γεγονός οι μαθητές μας να εργάζονται και μην αμείβονται έχοντας ως αποτέλεσμα να προκαλείται εκτεταμένη μαθητική διαρροή. Πρόκειται για πολιτικές που υπονομεύουν τον θεσμό της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. και σε καμία περίπτωση δεν εντάσσονται σε ένα υγιές κλίμα άμιλλας και ανταγωνισμού. Έχει επισημανθεί επίσης με κοινή ανακοίνωση των Ομοσπονδιών Διοικητικών Υπαλλήλων και της Ο.Ε.Λ. ότι το πλαίσιο ποιότητας με την θεσμοθέτηση Ομάδων Υποστήριξης Μαθητείας στα ΚΠΑ, θα προκαλέσει αρρυθμία στην λειτουργία τους με ένα έργο τεράστιο και θα πλήξει ανεπανόρθωτα τον θεσμό πολλαπλασιάζοντας την γραφειοκρατία και μειώνοντας δραματικά τον διαμορφωτικό εκπαιδευτικό χαρακτήρα της σχολικής μονάδας.
Στο πλαίσιο αυτό προκαλεί κατάπληξη η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να εμποδίζει την λειτουργία Πειραματικών ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. σε αντίθεση με το γράμμα και το πνεύμα του νόμου 4387/2016 άρθρο 118 παρ.1. Σύμφωνα με τη διάταξη αυτή είναι δυνατή η σύσταση Πειραματικών ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας στον Ο.Α.Ε.Δ. με έκδοση ΚΥΑ των Υπουργείων Εργασίας και Παιδείας. Ως Ο.Ε.Λ. αντιδράσαμε σε ένα συγκεκριμένο μοντέλο Πειραματικών ΕΠΑ.Σ. στο πλαίσιο μια συγκεκριμένης συνεργασίας. Δεν είμαστε αντίθετοι με τον θεσμό αυτό και έχουμε καταθέσει τις προτάσεις μας που εγκρίθηκαν από τη Γενική Συνέλευση της Ο.Ε.Λ. εδώ και 3 μήνες.
  Η αντίδραση αυτή υπακούει στην τακτική ότι οι σχολές Μαθητείας είναι υπό παράταση λειτουργίας και στα επόμενα πέντε έτη δεν πρέπει να γίνει οτιδήποτε. Πρόκειται για αυταρχική και ηγεμονίστικη αντίληψη που το μόνο που επιτυγχάνει είναι να υπονομεύει το εθνικό πλαίσιο ποιότητας της Μαθητείας, επιχειρώντας να ψαλιδίσει κάθε προσπάθεια αναβάθμισης των εκπαιδευτικών δομών του Ο.Α.Ε.Δ. που αποτελούν τον πυλώνα στήριξης της Μαθητείας στην χώρα μας.
 Ένα ακόμη σημαντικό θέμα αυτό του Οργανογράμματος των Υπηρεσιών Εκπαίδευσης για το οποίο η Ο.Ε.Λ. έχει καταθέσει τις προτάσεις της στην Διοίκηση βρίσκεται σε εκκρεμότητα. Διεκδικήσαμε ως Δ.Σ. να έχουμε έγκαιρη ενημέρωση σε επίπεδο Διοίκησης με τη συμμετοχή της Γραμματέως της Ο.Ε.Λ.. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες μας διακινείται επίσημα στην υπηρεσία σχέδιο οργανογράμματος με περιγραφές τμημάτων ,που απέχει από αυτό που μας παρουσιάσθηκε πριν λίγους μήνες και ως Ο.Ε.Λ. δεν έχουμε επίσημη πληροφόρηση.
 Ένα άλλο θέμα που προέκυψε αιφνιδιαστικά είναι οι τροποποιήσεις σε αναθέσεις μαθημάτων που αφορούν το ωρομίσθιο εκπαιδευτικό προσωπικό. Πρόκειται για αποφάσεις που ανατρέπουν βασικές αρχές ανάθεσης μαθημάτων όπως το τεκμήριο της επιστημονικής επάρκειας για διδασκαλία και την προσμέτρηση της διδακτικής και επαγγελματικής προϋπηρεσίας, με άμεσο αποτέλεσμα να προκαλούν και προβλήματα εργασιακής απασχόλησης σε εκπαιδευτικούς με 20ετή προϋπηρεσία. Είναι απαραίτητο η απόφαση να επανεξεταστεί και να μην προωθηθούν αλλαγές που παράγουν προβλήματα χωρίς λόγο.
Εκφράζουμε τα συγχαρητήρια μας στα στελέχη των σχολικών μονάδων και τους συναδέλφους που πήραν πρωτοβουλίες σε τοπικό επίπεδο να προβάλουν με κάθε τρόπο το έργο ης Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. και τα σχολεία τους. Υπήρξαν εξαιρετικές εκδηλώσεις που  ανταποκρίθηκαν σε οδηγίες της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης για την εβδομάδα δεξιοτήτων της Ε.Ε. και διαφημιστικών σποτ και βίντεο για τον ρόλο της Μαθητείας. Σε αυτή την προσπάθεια ,όπου όλοι οι συνάδελφοι ανέλαβαν ένα έργο επίπονο και πολύπλοκο ήταν χρήσιμο να συμβάλλει και η Διοίκηση με πανελλαδική ενημέρωση και να μην έχουμε αυτή την εποχή διαφήμιση μιας και μόνης Μαθητείας αυτής των ΕΠΑ.Λ..
Θεωρούμε θετική την ολοκλήρωση της μετάταξης των συναδέλφων που μεταπήδησαν σε ανώτερους κλάδους έχοντας τα τυπικά προσόντα και προσδοκούμε να προωθηθεί η πιστοποίηση της παιδαγωγικής επάρκειας όλων των συναδέλφων των κλάδων ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ.
 Τέλος ο θεσμός των αναπληρωτών αποτελεί ενέργεια που αποκαθιστά εργασιακές συνθήκες ανθρώπινες και ουσιαστικές σε μια εποχή που η υποστελέχωση των σχολικών μονάδων έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα.

Συναδέλφισσες/οι
Στο νέο τοπίο ,που καλλιεργείται καλούμαστε όλοι μας να συμβάλλουμε με την αγωνιστική μας συμπεριφορά στην διεκδίκηση αυτονόητων δεδομένων. Η συσπείρωση γύρω από τα συνδικαλιστικά μας όργανα, η ενότητα και τα επιχειρήματα μας θα αποτελέσουν την βάση για την αναβάθμιση της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ..








                                                                    ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
                                                                                             Η ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

I. ΠΑΠΑΤΣΕΧΙΛΙΔΗΣ                                                             Α. ΜΠΟΛΟΦΗ
                                                              



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου