ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ Ο.Ε.Λ. ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Δ..
ΑΘΗΝΑ 13 ΚΑΙ 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014.
Το Συνέδριο της Ο.Ε.Λ. του Ο.Α.Ε.Δ. που έγινε στην Αθήνα στις 13 και 14 Νοεμβρίου
2014 κατόπιν διαβούλευσης κατέληξε στο παρακάτω
ψήφισμα θέσεων της Ο.Ε.Λ. , που αποτελεί και τους άξονες του
προγραμματισμού δράσης του κλάδου μας.
1.Θεσμικά .
Ø Η Μαθητεία αποτελεί μια εναλλακτική
διαδρομή που απευθύνεται σε οικογένειες χαμηλών οικονομικών εισοδημάτων .
Αποτελεί πυλώνα εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής μοναδικό στη χώρα μας
γιατί στήνει γέφυρες μεταξύ της εκπαίδευσης και της εργασίας μέσα από ένα
δοκιμασμένο και πετυχημένο σύστημα που έχει διάρκεια ζωής 60 χρόνια .
Ø Εκτιμούμε ότι ο νόμος 4186/2013
έπληξε ολοκληρωτικά το θεσμό της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. , επιχειρώντας να αντικαταστήσει
ένα πυλώνα εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής με ένα σύστημα που μετατρέπει
τη Μαθητεία σε μοχλό απορρύθμισης εργασιακών σχέσεων και μεταφοράς της σε
ιδιωτικά συμφέροντα.
Ø Διεκδικούμε τη δημιουργία μόνιμου
μηχανισμού διάγνωσης και αποτύπωσης
αναγκών απασχόλησης σε επαγγέλματα ειδικότητες και δεξιότητες . Ανάπτυξη
ουσιαστικού διαλόγου με τους κοινωνικούς εταίρους για τη συμβολή τους στη
δημιουργία θέσεων πρακτικής άσκησης , αλλά και σε θέματα που αφορούν την πιστοποίηση
επαγγελτικών προσόντων και περιγραμμάτων των ειδικοτήτων
Ø Είμαστε σταθερά προσηλωμένοι στη
πάγια θέση μας για ένταξη του θεσμού της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. στο τυπικό
σύστημα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με την πορεία και τη λειτουργία που
είχε προδιαγράψει ο νόμος 1566/1985 και σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πλαίσιο
λειτουργίας που περιγράφεται στην οδηγία της 15ης Οκτωβρίου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στο πλαίσιο
της απόφασης για την «Ευρωπαϊκή Συμμαχία για τη Μαθητεία».
Ø Διεκδικούμε σχολές Μαθητείας
ενταγμένες στην Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης στο πλαίσιο του 12χρονου υποχρεωτικού
σχολείου με 4 εξάμηνα πρακτικής άσκησης και δυνατότητα διεξόδου στις Ανώτατες
σχολές. Κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα σύμφωνα με το νέο εθνικό πλαίσιο
προσόντων επιπέδου 4.
Ø Διεκδικούμε την κατάργηση των σχολών
κατάρτισης μη τυπικής εκπαίδευσης Σ.Ε.Κ.
που διαμορφώνουν εκπαίδευση για αμόρφωτους τεχνίτες χωρίς γνώσεις ,
δεξιότητες με ανύπαρκτα επαγγελματικά δικαιώματα.
Ø Διεκδικούμε την κατάργηση των Π.Σ.Ε.Κ Γερμανικής έμπνευσης που με το πρόσχημα της
«ανταλλαγής τεχνογνωσίας» διαμορφώνουν νέες συνθήκες εκπαιδευτικού μοντέλου
απορρύθμισης της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ..
2. Διαθεσιμότητες
Για τις
διαθεσιμότητες των συναδέλφων του κλάδου ΔΕ πάγια θέση μας είναι να επανέλθουν
τον Ο.Α.Ε.Δ. και να αξιοποιηθούν ανάλογα με τη σχολική μονάδα στον εκπαιδευτικό ή διοικητικό κλάδο. Όσον
αφορά την τροπολογία που προωθείται με
πρωτοβουλία της Διοίκησης του Ο.Α.Ε.Δ. προς
το Υπουργείο Παιδείας για αυτό το σκοπό , θα σταθούμε αλληλέγγυοι και θα
συμβάλλουμε στην τελική έκβαση της για την αποκατάσταση των συναδέλφων.
3. Θέματα προσωπικού - Αξιολόγηση - Προσλήψεις
Ø Εκφράζουμε την πλήρη αντίθεση μας
στις μεθόδους και τις διαδικασίες αξιολόγησης που προωθεί του ΥΠΔΜΔ. Συντασσόμαστε
με τη θέση και τις κινητοποιήσεις της ΑΔΕΔΥ. Είμαστε υπέρ μιας αξιολόγησης που
βελτιώνει τους υπαλλήλους πέρα και έξω από το κλίμα που διαμορφώνει ένας χωρίς
όρια ανταγωνισμός συλλογής τυπικών προσόντων που μας απομακρύνει από τις βασικές
ανάγκες μας για αναβάθμιση μας στο χώρο της υπηρεσίας. Διεκδικούμε :
Ø Επιμόρφωση για όλους με μετρήσιμα και
αξιοποιήσιμα μεγέθη για την εφαρμογή τους στη σχολική μονάδα σεμινάρια για τους
εκπαιδευτικούς καθώς και σεμινάρια καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας για τους μόνιμους
εκπαιδευτικούς που δεν έχουν παρακολούθηση σεμινάρια καινοτόμων
Ø Αξιολόγηση εκπαιδευτικής μονάδας με
την προϋπόθεση ότι η Διοίκηση έχει εξασφαλίσει την λειτουργία βασικών αναγκών.
Αυτή την εποχή βιώνουμε την εγκατάλειψη δομών της σχολικής μονάδας . Βιώνουμε
ένα σύστημα προμηθειών που διαλύει την εκπαιδευτική διαδικασία και παρακωλύει
το έργο των σχολικών μονάδων.
Ø Προσλήψεις τακτικού εκπαιδευτικού
προσωπικού. Ο χρόνος είναι κρίσιμος. Καθημερινά φεύγουν συνάδελφοι σε συνταξιοδότηση
και το σύστημα στερείται σημαντικών παραγόντων που το στηρίζουν σε τεχνογνωσία.
Ø Διεκδικούμε την αναγνώριση της προϋπηρεσίας
των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών που αποτελεί δίκαιο αίτημα αλλά και παράλληλη αξιοποίηση
τους ως τακτικό προσωπικό στις σχολικές μονάδες που θα συμβάλλει στην
αποκατάσταση των ελλείψεων και της τεχνογνωσίας που χάνεται με τη σημαντική
εμπειρία που διαθέτει.
Ø ‘Άμεση κάλυψη των θέσεων
Υποδιευθυντών σύμφωνα με το άρθρο 47 του ν. 4264/15-5-2014.
Ø Δημιουργία θέσεων Προϊσταμένων εκπαίδευσης
στις Περιφερειακές Διευθύνσεις που να καλύπτονται από εκπαιδευτικούς ανάλογα με
το προσοντολόγιο. Η θεσμοθέτηση αυτή θα συμβάλλει στην επικοινωνία και τη
συνεργασία της Γενικής Διεύθυνσης με τις σχολικές μονάδες.
Ø Το διδακτικό ωράριο όλων των εκπαιδευτικών
και των στελεχών εκπαίδευσης να επιστρέψει στην προ μνημονίου περίοδο.
4. Γραφεία Διασύνδεσης
Ø Διεκδικούμε την ουσιαστική λειτουργία
των γραφείων διασύνδεσης που θα αποτελέσουν τον πυρήνα της δραστηριότητος του
θεσμού της Μαθητείας. Απαλλαγή από διδακτικό ωράριο του υπεύθυνου των ΓΔΕΕ και
μείωση του ωραρίου του αναπληρωτή υπευθύνου στις 12 ‘ώρες.
Ø Καμία εκχώρηση έργου των ΓΔΕΕ σε
ιδιώτες όπως έγινε με το πρόγραμμα PARES για την εύρεση θέσεων πρακτικής
άσκησης σε αποφοίτους από ιδιωτικές εταιρείες.
Ø Επιμόρφωση συναδέλφων που εμπλέκονται
στην παρακολούθηση της πρακτικής άσκησης και τη συμβουλευτική.
5. Οικονομικά
Ø Στο πλαίσιο των διεκδικήσεων ΑΔΕΔΥ αγωνιζόμαστε
για τη μισθολογική αποκατάσταση για τα
ασφαλιστικά μας δικαιώματα που αφορούν το σύστημα υγείας , τη συνταξιοδότηση ,
το εφάπαξ. Αναγνώριση της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών που διορίσθηκαν με
τους νόμους 2190/94 και 3552/2007.
Ø Διεκδικούμε την εφαρμογή της
νομοθεσίας για τους ελέγχους της πρακτικής άσκησης και την κάλυψη τους από τον
ΛΑΕΚ.
6. Σχολές Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
και Κατάρτισης ΑΜΕΑ
Διεκδικούμε τη στήριξη των σχολειών
επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης ΑΜΕΑ και του θεσμού. Την αναγνώριση
απολυτηρίου τίτλου σπουδών των αποφοίτων ως τυπικό προσόν διορισμού στο
Δημόσιο. Την ισότιμη αναγνώριση τους με τα αντίστοιχα του Υπουργείου Παιδείας.
Την επέκταση του δικτύου δομών κατάρτισης για ΑΜΕΑ από τον ΟΑΕΔ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου