2η
Ανακοίνωση
Συνάδελφοι.
Πριν από μία, σχεδόν, εβδομάδα παρουσιάσαμε, μέσω της
διακήρυξής μας, τις βασικές αρχές πάνω στις οποίες στηρίζεται αυτή μας η
κίνηση, αλλά και συγκεκριμένες προτάσεις για τη λειτουργία του Δ.Σ. του
Οργανισμού, διαισθανόμενοι, όπως και όλοι μας βέβαια, ότι η εποχή που ζούμε
διαπραγματεύεται την πορεία και το μέλλον του ΟΑΕΔ.
- Στόχος μας ήταν - και δεν το κρύβουμε - να ξεκινήσει ένας
εποικοδομητικός διάλογος
με ιδέες και προτάσεις και, ασφαλώς, όχι μόνο με συνθήματα και κριτικές
για τις δυσλειτουργίες που όλοι μας έτσι και αλλιώς γνωρίζουμε.
- Στόχος μας είναι να πυροδοτήσουμε έναν αληθινό διάλογο σε μια
ανυπόκριτη διαδικασία για το μέλλον του Οργανισμού.
- Θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρξει ένας προβληματισμός, ο οποίος να
διαχυθεί σε όλους τους συναδέλφους, σε όλα τα ΚΠΑ, σε όλες τις Υπηρεσίες,
τις Σχολές και τους Σταθμούς.
Οι συνάδελφοι πρέπει να είναι συμμέτοχοι, πλέον, στην
τελική διαμόρφωση των προτάσεων, με την αρωγή των συνδικαλιστικών παρατάξεων,
εφόσον αυτές οι ίδιες παρατάξεις με τις προτάσεις τους μπαίνουν σε μια
γενικότερη διαβούλευση και ζύμωση μέσω ενός γενικότερου συνδικαλιστικού ή και
έστω προεκλογικού διαλόγου.
Η δική μας κίνηση έχει προτείνει κάποιες αλλαγές στον τρόπο
λειτουργίας του Δ.Σ. ως σημείο έναρξης του διαλόγου. Οι προτάσεις μας αφορούν:
1.Την αλλαγή των συσχετισμών στο Δ.Σ. υπέρ των εργαζομένων
Θεωρούμε επιβεβλημένη την αύξηση
της συμμετοχής των εργαζομένων στο ΔΣ με αντίστοιχη μείωση της εκπροσώπησης των
εργοδοτών από τη στιγμή μάλιστα που έχουν μειωθεί σημαντικά οι εργοδοτικές
εισφορές υπέρ ΟΑΕΔ.
2.Την εκπροσώπηση στο Δ.Σ. του Οργανισμού και ενός
εκπροσώπου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης μέσω της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας
με αντίστοιχη καταβολή εισφορών.
Οι περισσότερες δράσεις του Οργανισμού αφορούν τις τοπικές
κοινωνίες. Είναι καιρός η τοπική αυτοδιοίκηση να συμμετέχει στον σχεδιασμό μιας
πολιτικής απασχόλησης, στέγασης ή και εκπαίδευσης εφόσον ουσιαστικά εκεί θα
εφαρμοστεί, στην τοπική κοινωνία. Η τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί να προσφέρει τα
μέγιστα στην αποτελεσματικότητα των δράσεων του Οργανισμού. Η συμμετοχή,
λοιπόν, ενός εκπροσώπου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος στο ΔΣ του ΟΑΕΔ με
την καθιέρωση μιας μικρής εισφοράς από τον προϋπολογισμό των Δήμων υπέρ ΟΑΕΔ,
θα έδινε τη δυνατότητα σχεδιασμού και υλοποίησης τοπικών πολιτικών απασχόλησης
3. Διοικητική και Οικονομική Αυτοτέλεια του Οργανισμού
Δυστυχώς είμαστε
όλοι μας θεατές του ίδιου έργου τόσα και τόσα χρόνια. Με την αλλαγή της κάθε κυβέρνησης
ή και υπουργού αλλάζει και ο Διοικητής του Οργανισμού, με αποτέλεσμα την ξανά
και ξανά και ξανά-αναδιοργάνωση του ΟΑΕΔ - τώρα, συνάδελφοι, το λέμε reengineering) Ο
ΟΑΕΔ πρέπει να λειτουργήσει «αυτοδιοικητικά», αναλαμβάνοντας το βάρος των
αποφάσεών του, χωρίς την ποδηγέτηση της εκάστοτε πολιτικής εξουσίας. Η
διεκδίκηση δηλαδή από την κυβέρνηση μεγαλύτερης ή απόλυτης διοικητικής
και οικονομικής αυτοτέλειας είναι ζητούμενο. Όπως όλοι γνωρίζουμε σε μια εποχή
απόλυτης ανεργίας και παρ όλο που οι εισφορές εργαζομένων και εργοδοτών
παρακρατούνται δεν αποδίδονται στον Οργανισμό με συσσωρευμένο χρέος 10 δις ευρώ. Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι με τέτοια
ποσά ο Οργανισμός μπορούσε να ασκήσει σοβαρή
Κοινωνική Πολιτική σε όλα τα επίπεδα.
4.Τη λειτουργία του ΔΣ με τρόπο ανοιχτό και με επεξεργασία και συζήτηση των
προτάσεων πριν τη λήψη σημαντικών αποφάσεων.
Η Διαβούλευση σε σημαντικά θέματα
που αφορούν για παράδειγμα νέα προγράμματα ή δράσεις του Οργανισμού θα πρέπει
να γίνεται συντονισμένα και αναλυτικά με όλους όσοι εμπλέκονται, με
όλους όσους επηρεάζουν αυτές οι αποφάσεις και, κυρίως, με τους εργαζόμενους του
Οργανισμού που θα κληθούν να τις υλοποιήσουν.
5. Αποκέντρωση του Οργανισμού
Η προσπάθεια για ουσιαστική
αποκέντρωση του Οργανισμού είναι αναγκαία και ικανή συνθήκη για την αύξηση της
αποτελεσματικότητάς του. Είναι αδιανόητο να καταλήγουν στο ΔΣ του Οργανισμού
αποφάσεις για τη σύζευξη καρτών ανεργίας.
6. Άσκησης Στεγαστικής Πολιτικής από τον ΟΑΕΔ
Την ένταξη στην ατζέντα του
Οργανισμού της στεγαστικής πολιτικής ως κύριο ζήτημα άσκησης κοινωνικής
πολιτικής με αξιοποίηση των δομών και των
προσώπων του τ. ΟΕΚ, καθώς και με
διεύρυνση των πολιτικών που ασκούσε ο τ. ΟΕΕ
7.Τη συνεργασία με τα συνδικαλιστικά όργανα για την από
κοινού διαμόρφωση, κατάθεση και υπεράσπιση των θέσεων μας
Ο Εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Δ.Σ. θα πρέπει αυστηρά να
συνδιαλέγεται με τα όργανα εκπροσώπησης των συναδέλφων (Ομοσπονδίες) και να εξουσιοδοτείται
για συγκεκριμένες ενέργειες ή στάσεις στο όργανο που συμμετέχει, προκειμένου,
αφενός, να υπάρχει μια μεγαλύτερη υποστήριξη των προτάσεων και, αφετέρου, να
εκφράζεται καλύτερα η άποψη των εργαζομένων, αυτών δηλαδή που υλοποιούν, αυτών
που γνωρίζουν…
8.Την εκπροσώπηση των ανέργων στο ΔΣ
Θεωρούμε ότι ζούμε στην εποχή κατά την οποία είναι
απαραίτητη η συμμετοχή και ανέργων σε αποφάσεις που αν μη τι άλλο τους αφορούν,
σε αποφάσεις που πρέπει αν
μη τι άλλο να υπάρχει αποτελεσματικότητα.) Σε πρώτη φάση πρέπει να συμφωνήσουμε
ότι η έλλειψη οργανωμένου κινήματος ανέργων δημιουργεί αδυναμία
διεκδίκησης. Από την άλλη μεριά, ο ΟΑΕΔ , που έχει την τύχη ή την ατυχία να διαχειρίζεται όλον
αυτόν τον θησαυρό της χώρας μας, τους ανενεργούς συμπολίτες μας, έχει και την
υποχρέωση να τους ενεργοποιήσει.
Συνάδελφοι,
Εμείς είμαστε διατεθειμένοι να αγωνιστούμε με μεράκι γι
αυτά και άλλα πολλά που σίγουρα θα προκύψουν, να αγωνιστούμε με συνέπεια και
αποφασιστικότητα για έναν καλύτερο ΟΑΕΔ, για έναν καλύτερο δημόσιο τομέα, για
μια καλύτερη Ελλάδα.
Υποψήφιοι
με την Ανεξάρτητη Φωνή
ΒΕΤΤΑΣ ΧΑΡΙΣΗΣ (ΧΑΡΗΣ)
|
ΚΑΡΑΜΠΕΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
|
ΚΑΡΑΟΥΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
|
ΚΩΤΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
|
ΛΙΑΤΣΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
|
ΜΑΡΙΝΟΥ ΕΙΡΗΝΗ
|
ΜΠΑΖΙΑΝΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
|
ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ (τ.
ΟΕΚ)
ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
|
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ. ΒΛΕΠΩ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΠΟΥ ΑΞΙΖΟΥΝ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΜΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή