oaednews

Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου 2014

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΓΙΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ ΟΑΕΔ ΠΟΥ ΜΟΙΡΑΖΕΙ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΣΕ ΚΟΛΛΗΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ

  Καταγγελιών συνέχεια για κακοδιαχείρηση και άρωμα σκανδάλου με τα κονδύλια για την ανεργία.
 
 
 
ΤΕΡΕΝΣ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΓΙΑΝΝΗ ΒΡΟΥΤΣΗ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΑΝΔΡΕΑ ΛΟΒΕΡΔΟ
ΘΕΜΑ: ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΓΙΑ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΟΑΕΔ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ «ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ»
κ. κ. Υπουργοί,
Σας γνωστοποιώ, χωρίς ιδιαίτερες εισαγωγές, το εξής ρεπορτάζ που αναρτήθηκε στην δημοσιογραφική ιστοσελίδα news.makedonias.gr και υπογράφει ο δημοσιογράφος Ηλίας Παναγιωτίδης:
«ΣΚΑΝΔΑΛΟ: Φωτογραφική εγκύκλιος του ΟΑΕΔ αποκλείει «μικρά» Κέντρα Δια Βίου Μάθησης και δίνει τη δουλειά στους… μεγάλους
Του Δημοσιογράφου Ηλία Παναγιωτίδη
Σάλος έχει ξεσπάσει εδώ και λίγες ώρες στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης ανά την Ελλάδα. Ο ΟΑΕΔ με φωτογραφική εγκύκλιο, αποκλείει πάνω από 580 «μικρά» Κέντρα Δια Βίου Μάθησης από το πρόγραμμα για 16.600 ανέργους, ηλικίας 29 έως 64 ετών, δίνοντας τη δυνατότητα μόνο στα λεγόμενα «μεγάλα» Κέντρα Δια Βίου Μάθησης να υλοποιήσουν το πρόγραμμα.
Κάθε Κέντρο Δια Βίου Μάθησης που συνεργάζεται άμεσα με το κράτος, αναλαμβάνοντας να προωθήσει διάφορα κρατικά προγράμματα εκπαίδευσης ή προώθησης στην αγορά εργασίας, έχει κάποιο οικονομικό όφελος, εκτός με τις παράλληλες αυτόνομες δράσεις του κάθε Κέντρου.
Μεγάλο όμως έσοδο των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης είναι τα λεφτά που παίρνουν από την υλοποίηση κρατικών προγραμμάτων, όπως το πιο πρόσφατο που δημιουργήθηκε για την προώθηση στην αγορά εργασίας 16.600 ανέργων ηλικίας 29 έως 64 ετών.
Μόνο που χωρίς να δοθούν διευκρινίσεις, χωρίς καν το θέμα να περάσει από διαβούλευση, η διοίκηση του ΟΑΕΔ εξέδωσε εγκύκλιο, που υπογράφει ο διοικητής του Οργανισμού Θεόδωρος Αμπατζόγλου, μέσω της οποίας αποκλείονται τα συνοικιακά Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, καθώς η εγκύκλιος θέτει ορισμένους όρους προκειμένου κάποιο Κέντρο να δεχτεί και να προωθήσει τις αιτήσεις ενδιαφερομένων ανέργων.
Συγκεκριμένα, όπως θα σας παρουσιάσουμε παρακάτω, στην πολυσέλιδη εγκύκλιο του ΟΑΕΔ και τις σελίδες 28 και 29, θέτονται ως όροι για να αναλάβει κάποιο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης την προώθηση των αιτήσεων για ανέργους.
Έτσι, συμμετοχή στο πρόγραμμα έχουν τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, μόνο αν διαθέτουν αποδεδειγμένη εμπειρία, είτε από υλοποίηση προγραμμάτων εγγυημένης απασχόλησης, είτε από υλοποίηση έργων με το σύστημα επιταγής επαγγελματικής κατάρτισης (training voucher) στο πλαίσιο του ΕΠΑΝΑΔ με συνολικό οικονομικό αντικείμενο τουλάχιστον 1.200.000 ευρώ την τελευταία πενταετία.
Διαβάστε τι αναφέρει η εγκύκλιος:
«Δικαίωμα συμμετοχής στο Μητρώο
Δικαίωμα συμμετοχής στο Μητρώο Παρόχων και επομένως δικαίωμα υποβολής «Αίτησης Συμμετοχής» για εγγραφή στο Μητρώο Παρόχων που θα συγκροτήσει ο Ο.Α.Ε.Δ στο πλαίσιο της παρούσας, έχει:
Α) Κάθε αδειοδοτημένος ως Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Επιπέδου 1 ή Κέντρο Διά Βίου Μάθησης  Επιπέδου 2, πάροχος συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης και κάθε πάροχος ο οποίος  σύμφωνα με το Ν.4093/2012, παρ. Θ, περιπτ. Θ15, αριθμ. 5 και σύμφωνα με το Ν.4111/2013,  άρθρο 30, παρ. 36, νοείται ως Κέντρο Διά Βίου Μάθησης Επιπέδου 1 και Κέντρο Διά Βίου Μάθησης Επιπέδου 2
B) Κάθε πάροχος κατάρτισης πρέπει να διαθέτει αποδεδειγμένη εμπειρία είτε από υλοποίηση προγραμμάτων εγγυημένης απασχόλησης είτε από υλοποίηση έργων με το σύστημα επιταγής επαγγελματικής κατάρτισης (training voucher) στο πλαίσιο του ΕΠΑΝΑΔ κατά την  τελευταία περίοδο από 1-1-2009 έως και την ημερομηνία δημοσίευσης της παρούσας  πρόσκλησης με συνολικό οικονομικό αντικείμενο τουλάχιστον 1.200.000€.
Πάροχοι κατάρτισης που θα συστήσουν, για τη συμμετοχή τους στο Μητρώο Παρόχων  Κοινοπραξία, απαιτείται τα μέλη της Κοινοπραξίας σωρευτικά να έχουν αποδεδειγμένη εμπειρία είτε από υλοποίηση προγραμμάτων εγγυημένης απασχόλησης είτε από υλοποίηση έργων με το σύστημα επιταγής επαγγελματικής κατάρτισης (training voucher) στο πλαίσιο  του ΕΠΑΝΑΔ κατά την ως άνω περίοδο με συνολικό οικονομικό αντικείμενο τουλάχιστον 1.200.000€.
Η εμπειρία για τα προγράμματα εγγυημένης απασχόλησης αποδεικνύεται από σχετικές Βεβαιώσεις Δήλωσης Οριστικής Παραλαβής Υποέργου ή Βεβαιώσεις Ολοκλήρωσης  Φυσικού Αντικειμένου Υποέργου ή Αποφάσεις Αναπροσαρμογής εγκριθέντος φυσικού  αντικειμένου και εγκριθέντος κόστους, της Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογής (Ε.Υ.Ε)  Συγχρηματοδοτούμενων Ενεργειών από το Ε.Κ.Τ. του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας. Σε περίπτωση που για τεχνικούς λόγους δεν είναι δυνατή η εγκαιρη  προσκόμιση των ανωτέρω, γίνονται δεκτά ( προσωρινά) τιμολόγια παροχής υπηρεσιών του Αναδόχου προς την Αναθέτουσα αρχή (Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και  Πρόνοιας). Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να έχουν εκδοθεί έως την ημερομηνία δημοσίευσης  της παρούσας πρόσκλησης. Στην περίπτωση προσκόμισης τιμολογίων (προσωρινά), οι  απαραίτητες βεβαιώσεις θα πρέπει να προσκομίζονται κατά την αίτηση του παρόχου, στο  στάδιο της καταβολής της πρώτης δόσης του αντιτίμου των επιταγών εισόδου στην αγορά  εργασίας. Σε περίπτωση που δεν προσκομισθούν θα ακυρώνονται οι επιταγές Κατάρτισης».
Αλλά και να υπάρχουν κάποια Κέντρα Δια Βίου Μάθησης που τυγχάνει να έχουν υλοποιήσει προγράμματα με κύκλο εργασιών 1,2 εκ. ευρώ, θα πρέπει να έχουν αποδεδειγμένα τα τελευταία τρία χρόνια τουλάχιστον έξι άτομα προσωπικό, εκ των οποίων το 20%, ήτοι οι 2 να είναι απόφοιτοι ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Στην εγκύκλιο γίνεται λόγος και για κοινοπραξίες Κέντρων, αλλά στην ουσία αυτό δεν είναι εφικτό, καθώς ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και πάλι για να γίνουν κοινοπραξίες συνοικιακών Κέντρων Δια Βίου Μάθησης, χρειάζεται να συνενωθούν τρία με τέσσερα, προκειμένου να πιάσουν το… μαγικό νούμερο των 1.200.000 ευρώ ως τζίρο, μόνο από παρόμοια προγράμματα.
Άρα στο τελευταίο πρόγραμμα κατάρτισης ανέργων, από τα 600 περίπου Κέντρα Δια Βίου Μάθησης πανελλαδικά, μπορούν να συμμετέχουν μόνο 15-20. Τα υπόλοιπα απλά τίθεται εντός εγκυκλίου, κάτι που γίνεται πρώτη φορά από τον ΟΑΕΔ.
Εδώ όμως τίθενται πολλά ερωτήματα, τα οποία θα πρέπει να απαντήσει η διοίκηση της ΟΑΕΔ…
Γιατί αποκλείει από το συγκεκριμένο πρόγραμμα τα «μικρά» συνοικιακά Κέντρα Δια Βίου Μάθησης;
Πως μπορεί ένα Κέντρο Δια Βίου Μάθησης να συμμετέχει, όταν το αποκλείει η εγκύκλιος χωρίς εξήγηση;
Πως είναι δυνατόν, όταν η συντριπτική πλειοψηφία των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης, να έχουν λάβει αδειοδότηση από τον Σεπτέμβριο του 2013, να έχουν αποδεδειγμένα προϋπηρεσία από το 2009;
Εν τέλει, ποιανού συμφέρονται εξυπηρετεί;
 Καταγγελίες για κολλητούς βουλευτών
 Στο σάιτ μας, news.makedonias.gr, έφτασαν αρκετές καταγγελίες αγανακτισμένων ιδιοκτητών Κέντρων Δια Βίου Μάθησης, οι οποίοι αποκλείονται από το συγκεκριμένο πρόγραμμα, κάτι που έμαθαν και οι ίδιοι χωρίς προειδοποίηση, σήμερα το απόγευμα.
Μάλιστα, ένας καταγγέλλων κάνει λόγο για πολιτικά συμφέροντα, για την ύπαρξη μόνο μερικών Κέντρων Δια Βίου Μάθησης, τα οποία λειτουργούν ως ΚΕΚ εδώ και αρκετά χρόνια και μόνο αυτά διαθέτουν τις προϋποθέσεις που αναγράφονται στην εγκύκλιο του ΟΑΕΔ.
Σε δύο τουλάχιστον από τα 15-20 «μεγάλα» Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, υπάρχουν άνθρωποι που εμπλέκονται με τον έναν ή άλλο τρόπο, με υπουργούς, βουλευτές, ακόμα και με αρχηγό κομματικής παράταξης… Δεν υιοθετούμε τις καταγγελίες για “κολλητούς” βουλευτών και… σία, ωστόσο θεωρούμε σωστό να τις αναφέρουμε.
Να σημειωθεί ότι όποιο από τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης συμμετέχει στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, θα καρπωθεί εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ από τις υπηρεσίες που θα προσφέρει.
Δεν είναι κακό, ούτε παράνομο να πληρώνεται κάποιος ιδιώτης από το Δημόσιο, όταν προσφέρει κάποια υπηρεσία. Το αντίθετο μάλιστα. Επιβάλλεται να πληρώνεται ο οποιοσδήποτε για οποιαδήποτε εργασία προσφέρει…
Το άσχημο και αυτό που πρέπει να ερευνηθεί από τα αρμόδια όργανα, ακόμα και από τους εισαγγελείς, είναι με ποιο σκεπτικό «σκοτώνουν» τον μικρομεσαίο επιχειρηματία και μοιράζουν τη δουλειά στους λεγόμενους «μεγαλοεργολάβους», που στην προκειμένη περίπτωση είναι κάποια συγκεκριμένα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, με πολυετή κύκλο εργασιών.
Τουλάχιστον, ας υπάρχει διαφάνεια και ας δώσει εξηγήσεις η διοίκηση του ΟΑΕΔ, για ποιον λόγο διαχωρίζει με αυτόν τον τρόπο τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης.
Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος, κάποια συγκεκριμένη αιτία να αποκλειστούν πάνω από 580 Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, σε ένα σύνολο περίπου 600 πανελλαδικά;
Και αν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος αποκλεισμού, θα υπάρχουν ανάλογες προδιαγραφές στο μέλλον για παρόμοια προγράμματα;»
Και σας ερωτώ και εγώ με τη σειρά μου κ. κ. Υπουργοί:
1.    Γιατί αποκλείει από το συγκεκριμένο πρόγραμμα τα «μικρά» συνοικιακά Κέντρα Δια Βίου Μάθησης;
2.    Πως μπορεί ένα Κέντρο Δια Βίου Μάθησης να συμμετέχει, όταν το αποκλείει η εγκύκλιος χωρίς εξήγηση;
3.    Πως είναι δυνατόν, όταν η συντριπτική πλειοψηφία των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης, να έχουν λάβει αδειοδότηση από τον Σεπτέμβριο του 2013, να έχουν αποδεδειγμένα προϋπηρεσία από το 2009;
4.    Εν τέλει, ποιανού συμφέροντα εξυπηρετεί αυτή η ρύθμιση, που δικαίως μπορεί να χαρακτηρισθεί φωτογραφική;
5.    Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος, κάποια συγκεκριμένη αιτία να αποκλειστούν πάνω από 580 Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, σε ένα σύνολο περίπου 600 πανελλαδικά;
6.    Και αν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος αποκλεισμού, θα υπάρχουν ανάλογες προδιαγραφές στο μέλλον για παρόμοια προγράμματα;
7.    Σκοπεύετε να στείλετε τις καταγγελίες στην Εισαγγελία, προκειμένου να διερευνηθεί αν όντως εμπλέκονται βουλευτές και αρχηγός κόμματος; Φαντάζομαι, ότι κανένας δεν δικαιούται να κρατάει το στόμα του κλειστό και πρέπει να διευκολύνει και αυτή τη θαρραλέα δημοσιογραφική έρευνα - καταγγελία.
Ο ερωτών Βουλευτής

Τέρενς - Νικόλαος Κουίκ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου