oaednews

Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2013

Διδακτορικό στην ανεργία


ΕΙΜΑΙ άνεργη εδώ και τέσσερα χρόνια. Πολύ σύντομα θα είμαι άνεργη με δύο πτυχία και δύο μεταπτυχιακά. Εχω παράλληλα ξεκινήσει διδακτορικές σπουδές σε ένα ακαδημαϊκό αντικείμενο ελάχιστα αναπτυγμένο στην Ελλάδα.

Αρχικά με ενέπνεε πολύ, όμως πλέον αισθάνομαι ότι δεν έχω κίνητρο για να συνεχίσω. Θα είναι ακόμη ένας άχρηστος τίτλος, που δεν θα ενδιαφέρει κανέναν. Αλλωστε, το πεδίο των κοινωνικών επιστημών έχει συνολικά απαξιωθεί ως μη ανταγωνιστικό και ως μη έχον αντίκρισμα στην «αγορά». Η «αγορά» χρειάζεται εξειδικευμένους τεχνοκράτες, όχι ανθρώπους κριτικά σκεπτόμενους και ευρυμαθείς.
Πώς βλέπω τη ζωή μου σε λίγα χρόνια: οι γονείς μου δεν θα ζουν πια, θα εξακολουθώ να μένω στο πατρικό μου σπίτι, το οποίο όμως δεν θα μπορώ να συντηρώ, να πληρώνω, δηλαδή, τους λογαριασμούς και τα χαράτσια.
Τα συναισθήματά μου κυμαίνονται από τάση προς κατάθλιψη, μέχρι οργή. Οργή γι' αυτή την κατάσταση για την οποία δεν ευθύνομαι εγώ. Οργή επειδή παίρνω πάνω μου ένα πρόβλημα που δεν είναι ατομικό, αφού το βιώνουν και οι μισοί μου φίλοι και φίλες, το βιώνουμε όμως σαν ατομικό, σχεδόν με ενοχή.
Σκέφτομαι μερικές φορές να γίνω τρομοκράτισσα. Ακραίο, θα πουν κάποιοι. Ακραίο είναι να κοντεύω τα 35 και να εξαρτώμαι οικονομικά από τους γονείς μου. Ακραίο είναι που αποφεύγω να συναναστρέφομαι κόσμο και που προτιμώ την παρέα του σκύλου μου, επειδή ξέρω ότι αυτός τουλάχιστον δεν θα με ρωτήσει: «Τι γίνεται, βρήκες καμιά δουλειά;».
Λέω λοιπόν να συστήσω τρομοκρατική οργάνωση, να κάνω τα άχρηστα πτυχία μου στουπιά για μολότοφ και να υπογράφω προκηρύξεις ως «Α.Α.» - Ανώνυμη Ανεργη. Θα ξεκινούσα με κάποιες προειδοποιητικές εκρήξεις σε γραφεία βουλευτών της πόλης μου, αυτών των επικίνδυνα ηλιθίων που σε κάθε νέα περικοπή και απόλυση σηκώνουν απερίσκεπτα το χέρι τους και ψηφίζουν «ναι».
Θα γίνω «εξτρεμίστρια». Το «άλλο άκρο». Τότε, όλοι οι «δημοκρατικοί πολίτες» θα πιεστούν, θα συρθούν και θα εκβιαστούν να καταδικάσουν «τη βία απ' όπου κι αν προέρχεται». Αλλά κανένας δεν θα αναρωτηθεί από πού προέρχεται.
Χ.Τ., 34 χρόνων
enet.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου