oaednews

Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013

Ο ένας πιο άνεργος απ' τον άλλο


Έχεις ακούσει που λενε "τη γλύτωσε για ένα εκατοστό"; Εγω είμαι αυτός. Η σφαίρα που έφαγα πέρασε τόσο ξυστά από τη σπονδυλική μου στήλη, από πίσω αριστερά έως το λαιμό πάνω δεξιά. Το μαγαζί, κοσμηματοπωλείο, το έκλεισα, τι ήθελες να κάνω; Επειδή αντιστάθηκα γλύτωσα το 1/3 του εμπορεύματος και, πρόσεξε, σου μίλησα ήδη για τρία πράγματα: αριστερά, δεξιά και αντίσταση. Σκέφτομαι ότι η χώρα μου ξέρει καλά και τις τρεις έννοιες.

Γύρω μου, οι φίλοι, ο ένας πιο άνεργος από τον άλλο, ωραίο γλωσσικό αστείο αλλά δεν μου φτάνει. Ελάχιστους απ' αυτους είδα να διαμαρτύρονται, κι ακόμα κι εγώ με τον φρέντο μου, κατέβηκα σε 5-6 διαδηλώσεις. Μαθαίνω για ζευγάρια που ο άνεργος άντρας αρχίζει να ρετάρει, όλη μέρα στον υπολογιστή να πατάει apelpisia στο password του facebook. Εγώ όμως δεν το ανέχομαι αυτό, με γλύτωσαν οι γιατροί του Κρατικού Νικαίας, αυτοί που περισσεύουν ντε, με αγκάλιασαν φίλοι και συγγενείς που πρόσφεραν αγάπη ανθρώπινη, όχι μόνο-για-Έλληνες, και μου 'δωσαν την ευκαιρία να παλέψω.Σου το 'πα; Δεν το ανέχομαι εγώ αυτό το ημερολόγιο του ανέργου να υπάρχει.

Δεν πήγα ποτέ στον ΟΑΕΔ, έτρεξα κι έμαθα ό,τι μπορούσα για τη μελισσοκομία σε ένα σεμινάριο έξι μηνών. Μη φανταστείς ότι τα είχα έτοιμα, πάλι οι άνθρωποι με βοήθησαν αλλά δεν φοβήθηκα να λερωθώ και λίγο, να ιδρώσω σαν καλοκαιρινός εραστής, να ταξιδέψω χαράματα με 18 μελίσσια σ' ένα Οpel Corsa, να βρίσω τον καιρό και τη σοδειά από τις μέλισσες. Χα, οι μέλισσες, φίλε, όταν η βασίλισσα δεν τους κάνει την αλλάζουν, διαμαρτύρονται που δεν πάει καλά το μελίσσι και τη  θανατώνουν, το 'πιασες; Και αν η επόμενη κάνει τα ίδια; Δρόμο κι αυτή...

Τα λεφτά που βγάζω δεν φτάνουν για τίποτα. Κοιτάζω τα πτυχία μου και νιώθω ακόμα περήφανος - λίγο μαλάκας αλλά περήφανος. Περιμένω παιδί σε λίγους μήνες, παρατηρώ και συμμετέχω στη ζωή, με λένε Άρη, δεν είμαι πολύ καλά και δεν ανέχομαι να υπάρχει αυτό το ημερολόγιο.
Αρης Γαβριελατος , 35 χρ.

1 σχόλιο: