Η ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΚΡΙΣΗ ΥΠΥΡΕΣΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΔΥΟ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ !!
Αντισυνταγματικό έκριναν οι Σύμβουλοι της Επικρατείας το μέτρο της
προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας για τους υπαλλήλους του αμιγούς
δημόσιου τομέα που απασχολούνται καθαρά με σχέση Δημοσίου δικαίου.
Πρόκειται για την πρώτη εφεδρεία στο Δημόσιο Τομέα που προβλέφθηκε το
2011 με το Μνημόνιο Ι (Ν. 4024/2011) και την υπουργική απόφαση
ΔΙΔΑΔ/Φ.26.14/56/ ΟΙΚ.1872/8.11.2011.
Οι Σύμβουλοι του Δικαστηρίου έκριναν ότι η εφεδρεία αντίκειται στο
άρθρο 103 του Συντάγματος και στην συνταγματική αρχή της ισότητας, ενώ
μια δικαστής επιπρόσθετα έκρινε ότι αντίκειται και στην συνταγματική
αρχή της αξιοκρατίας.
«Δεν είναι συνταγματικά ανεκτή η πρόβλεψη
στο νόμο της υποχρεωτικής και χωρίς προηγούμενη κρίση του υπαλλήλου από
υπηρεσιακό συμβούλιο, αποχωρήσεως του με μόνο κριτήριο τη συμπλήρωση
ορισμένου χρόνου πραγματικής υπηρεσίας, έστω και αν αυτός είναι μεγάλος,
όπως είναι η 35ετής υπηρεσία» κρίνουν οι Σύμβουλοι.
Σε άλλο
σημείο της δικαστικής απόφασης επισημαίνουν ότι «δεν είναι συνταγματικά
επιτρεπτό, προκειμένου να εξυπηρετηθεί ο θεμιτός σκοπός της
αναδιοργανώσεως των δημοσίων υπηρεσιών και της ορθολογικής διαχειρίσεως
της αντίστοιχης δημόσιας δαπάνης, να καθορίζονται όροι υποχρεωτικής
απομακρύνσεως υπαλλήλων από την υπηρεσία με βάση κριτήρια μη συνδεόμενα
με τις λειτουργικές και οργανωτικές ανάγκες της διοικήσεως, αλλά και με
τα προσόντα, τις ικανότητες και την εν γένει υπηρεσιακή τους απόδοση και
η κατάργηση των οργανικών θέσεων, τις οποίες κατείχαν οι αποκρινόμενοι,
να επέρχεται ως αυτόθροη συνέπεια της απομακρύνσεως».
Όπως
επισημαίνεται στην απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, η απομάκρυνση
δημοσίου υπαλλήλου από την υπηρεσία χωρίς προηγούμενη κρίση υπηρεσιακού
συμβουλίου, είναι επιτρεπτή μόνο σε δύο περιπτώσεις. Η πρώτη είναι η
παύση μετά από δικαστική απόφαση και η δεύτερη είναι η αποχώρηση λόγω
συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας.
Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο
έχουν προσφύγει η ΑΔΕΔΥ και άλλες συνδικαλιστικές οργανώσεις
υποστηρίζοντας ότι ο Ν. 4024/2011 (ενιαίο μισθολόγιο, εργασιακή
εφεδρεία, κ.λπ.) όπως και η επίμαχη υπουργική απόφαση, είναι αντίθετη σε
ένα πλέγμα διατάξεων του Συντάγματος, της Ευρωπαϊκής Σύμβασης
Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων
της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας (ευρωπαϊκών
οδηγιών).
ΑΥΤΗ ΗΤΑΝ Η ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ .ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΚΠΛΗΞΗ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΑΛΛΗ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΤΟ ΗΘΕΛΑΝ..............
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΣΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΙΔΙΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ......ΤΟ ΑΚΟΥΣ τ. Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ;