Κατά ένα τρίτο, έστω και χωρίς απολύσεις, θα μειωθεί το προσωπικό του δημοσίου έως το 2015, διαβεβαιώνει τρόικα και οικονομικό επιτελείο ο Αντώνης Μανιτάκης και προειδοποιεί πως ο ίδιος δεν πρόκειται να δεχθεί απολύσεις. Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, μάλιστα, ενημερώνει ότι με την πολιτική του απελευθερώνονται και 20.000 θέσεις, προκειμένου να ανανεωθεί η δημόσια διοίκηση με νέους, καταρτισμένους και ικανούς υπαλλήλους που προς το παρόν δεν απορροφούνται.
Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης υπολογίζει ότι η μείωση των μισθοδοτούμενων στο δημόσιο έως το 2015, με φυσιολογικές αποχωρήσεις βάσει του ισχύοντος κανόνα ένα προς πέντε για τον στενό δημόσιο τομέα, ανέρχεται σε 154.000 (με υπαλλήλους stage) και χωρίς να υπολογίζεται η μείωση που επέρχεται από τις ΔΕΚΟ. Το υπουργείο Οικονομικών, μάλιστα, επιβεβαιώνει πως οι προβλεπόμενες αποχωρήσεις θα είναι αυξημένες κατά 30.000, αριθμό που το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους ανεβάζει σε 40.000. Συνεπώς προκύπτει η δυνατότητα 8.000 προσλήψεων με βάση τον κανόνα 1 προς 5 και το καθαρό «όφελος» είναι 32.000 αποχωρήσεις.
Το υπουργείο προωθεί το μέτρο της συνταξιοδοτικής ωρίμανσης, δηλαδή της πρόωρης οικειοθελούς συνταξιοδότησης, με εξαγορά πλασματικών χρόνων υπηρεσίας 35-40.000 υπαλλήλων. Στόχος οι υπάλληλοι αυτοί να είναι κυρίως υποχρεωτικής και μέσης εκπαίδευσης, ώστε να μη στερηθεί η διοίκηση στελέχη ανώτερης εκπαίδευσης και με εξαίρεση υγείας και παιδείας. Εάν συνυπολογιστεί η πρόταση, σημειώνει η ηγεσία του υπουργείου, τότε η δέσμευση για μείωση του προσωπικού του δημοσίου κατά 150.000 μέχρι το 2015 όχι μόνο θα επιτευχθεί αλλά θα υπερκαλυφθεί, καθώς διασφαλίζεται ένα σημαντικό «μαξιλάρι» έως και 65.000-70.000 αποχωρήσεων επιπλέον του στόχου.
Εάν συνυπολογιστούν οι αποχωρήσεις που έχουν λάβει ήδη χώρα εντός του 2010 (περίπου 80-90.000), προκύπτει ότι μέχρι το 2015 θα απασχολούνται στο Δημόσιο λιγότεροι από 600.000 εργαζόμενοι, συνεπώς το μέγεθος του δημοσίου θα έχει μειωθεί κατά το 1/3 περίπου.
Όσον αφορά τις επιπρόσθετες μισθολογικές μειώσεις κατά 167 εκατ. ευρώ, όπως έχει ζητηθεί, κατόπιν συνεργασίας με το Υπουργείο Οικονομικών οι υπηρεσίες του ΥΔΜΗΔ εκτιμούν ότι με την πρόταση για συνταξιοδοτική ωρίμανση επιτυγχάνεται ο στόχος για δημοσιονομικό όφελος 167 εκατ. για τα έτη 2013-2014, με βάση αφενός την εξοικονόμηση που προκύπτει από τη διαφορά μεταξύ μισθολογικού κόστους και συνταξιοδοτικής δαπάνης 35.000 υπαλλήλων (12.000 για το 2013 και 23.000 για το 2014) καθώς και αφετέρου με βάση τα καθαρά έσοδα που προκύπτουν στην περίπτωση εξαγοράς τριών ετών πλασματικής υπηρεσίας (που ανέρχονται σε περίπου 110-120 εκατομμύρια).
Σε κάθε περίπτωση, όπως σημειώνεται σε κείμενο του υπουργείου (σύμφωνα με το π.δ. 169/2007 «Κώδικας Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων», άρθρο 1 παρ. 1 εδ. Δ) θεμελιώνει δικαίωμα σύνταξης ο υπάλληλος που έχει εικοσαετή τουλάχιστον πραγματική συντάξιμη υπηρεσία σε περίπτωση που απολυθεί γιατί καταργήθηκε η θέση του, εφόσον αμέσως πριν από την απομάκρυνση του έχει πλήρη πενταετή πραγματική συντάξιμη υπηρεσία. Συνεπώς, και στην υποθετική περίπτωση μαζικών απολύσεων, οι υπάλληλοι θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης είτε άμεσα είτε μετά από κάποιο διάστημα. Συνεπώς είναι μηδαμινό το όποιο δημοσιονομικό όφελος θα μπορούσε να προκύπτει.
Οι συγχωνεύσεις στους δημόσιους οργανισμούς
Καταργούνται ή συγχωνεύονται σε πρώτη φάση 21 φορείς ή ομάδες φορέων (213 νομικά πρόσωπα) και προκύπτουν 9 ομάδες φορέων (34 νομικά πρόσωπα). Το σύνολο των εργαζομένων που απασχολούνται στους οργανισμούς αυτούς είναι 5.256.
Αυτό το πρώτο κύμα συγχωνεύσεων θα αποτελέσει οδηγό για το ευρύτερο σχέδιο συγχωνεύσεων και καταργήσεων, με σαφείς στόχους και χρονοδιαγράμματα. Το ΥΔΜΗΔ, πάντοτε σε συνεργασία με τα αρμόδια εποπτεύοντα υπουργεία, συλλέγει τα επιχειρησιακά δεδομένα του κάθε φορέα (καταγραφή ανθρώπινου δυναμικού, λειτουργικές δαπάνες, δείκτες αποτελεσματικότητας) και προωθεί την αξιολόγηση του συνόλου των ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ του Δημοσίου που αφορά περισσότερους από 1.000 φορείς.
Με βάση ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια (η αλληλοκάλυψη των ασκούμενων αρμοδιοτήτων από άλλες υπηρεσίες με ομοειδή αντικείμενα δράσης ή η πρόδηλη αδυναμία των φορέων να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις μιας σύγχρονης διοίκησης λόγω περιορισμένων δυνατοτήτων), η αξιολόγηση αυτή θα αποτελέσει βασικό εργαλείο για τα σχέδια συγχωνεύσεων φορέων του δημοσίου, με αντίστοιχα οφέλη με όρους όχι μόνο κόστους αλλά κυρίως αποδοτικότητας.
Το ανθρώπινο δυναμικό που υπηρετεί στους υπό συγχώνευση ή κατάργηση φορείς θα μετακινηθεί σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου του δημόσιου τομέα ανάλογα με τις ανάγκες τους, καθώς και στους συνιστώμενους με το νόμο αυτό φορείς. Στόχος είναι η αποδοτικότερη αξιοποίηση του προσωπικού σε άλλους φορείς του ∆ημοσίου, οι οποίοι είναι υποστελεχωμένοι, η βελτίωση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών και η ταυτόχρονη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων του προσωπικού.
Τονίζεται ότι στο πλαίσιο της μεταφοράς του προσωπικού δεν συνιστώνται νέες θέσεις στους φορείς υποδοχής, ενώ δεν πραγματοποιείται μεταφορά του στον στενό δημόσιο τομέα, ώστε να μην μπορεί να χαρακτηρισθεί αυτή ως νέα πρόσληψη και ενταχθεί στον κανόνα 1:5.
Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης υπολογίζει ότι η μείωση των μισθοδοτούμενων στο δημόσιο έως το 2015, με φυσιολογικές αποχωρήσεις βάσει του ισχύοντος κανόνα ένα προς πέντε για τον στενό δημόσιο τομέα, ανέρχεται σε 154.000 (με υπαλλήλους stage) και χωρίς να υπολογίζεται η μείωση που επέρχεται από τις ΔΕΚΟ. Το υπουργείο Οικονομικών, μάλιστα, επιβεβαιώνει πως οι προβλεπόμενες αποχωρήσεις θα είναι αυξημένες κατά 30.000, αριθμό που το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους ανεβάζει σε 40.000. Συνεπώς προκύπτει η δυνατότητα 8.000 προσλήψεων με βάση τον κανόνα 1 προς 5 και το καθαρό «όφελος» είναι 32.000 αποχωρήσεις.
Το υπουργείο προωθεί το μέτρο της συνταξιοδοτικής ωρίμανσης, δηλαδή της πρόωρης οικειοθελούς συνταξιοδότησης, με εξαγορά πλασματικών χρόνων υπηρεσίας 35-40.000 υπαλλήλων. Στόχος οι υπάλληλοι αυτοί να είναι κυρίως υποχρεωτικής και μέσης εκπαίδευσης, ώστε να μη στερηθεί η διοίκηση στελέχη ανώτερης εκπαίδευσης και με εξαίρεση υγείας και παιδείας. Εάν συνυπολογιστεί η πρόταση, σημειώνει η ηγεσία του υπουργείου, τότε η δέσμευση για μείωση του προσωπικού του δημοσίου κατά 150.000 μέχρι το 2015 όχι μόνο θα επιτευχθεί αλλά θα υπερκαλυφθεί, καθώς διασφαλίζεται ένα σημαντικό «μαξιλάρι» έως και 65.000-70.000 αποχωρήσεων επιπλέον του στόχου.
Εάν συνυπολογιστούν οι αποχωρήσεις που έχουν λάβει ήδη χώρα εντός του 2010 (περίπου 80-90.000), προκύπτει ότι μέχρι το 2015 θα απασχολούνται στο Δημόσιο λιγότεροι από 600.000 εργαζόμενοι, συνεπώς το μέγεθος του δημοσίου θα έχει μειωθεί κατά το 1/3 περίπου.
Όσον αφορά τις επιπρόσθετες μισθολογικές μειώσεις κατά 167 εκατ. ευρώ, όπως έχει ζητηθεί, κατόπιν συνεργασίας με το Υπουργείο Οικονομικών οι υπηρεσίες του ΥΔΜΗΔ εκτιμούν ότι με την πρόταση για συνταξιοδοτική ωρίμανση επιτυγχάνεται ο στόχος για δημοσιονομικό όφελος 167 εκατ. για τα έτη 2013-2014, με βάση αφενός την εξοικονόμηση που προκύπτει από τη διαφορά μεταξύ μισθολογικού κόστους και συνταξιοδοτικής δαπάνης 35.000 υπαλλήλων (12.000 για το 2013 και 23.000 για το 2014) καθώς και αφετέρου με βάση τα καθαρά έσοδα που προκύπτουν στην περίπτωση εξαγοράς τριών ετών πλασματικής υπηρεσίας (που ανέρχονται σε περίπου 110-120 εκατομμύρια).
Σε κάθε περίπτωση, όπως σημειώνεται σε κείμενο του υπουργείου (σύμφωνα με το π.δ. 169/2007 «Κώδικας Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων», άρθρο 1 παρ. 1 εδ. Δ) θεμελιώνει δικαίωμα σύνταξης ο υπάλληλος που έχει εικοσαετή τουλάχιστον πραγματική συντάξιμη υπηρεσία σε περίπτωση που απολυθεί γιατί καταργήθηκε η θέση του, εφόσον αμέσως πριν από την απομάκρυνση του έχει πλήρη πενταετή πραγματική συντάξιμη υπηρεσία. Συνεπώς, και στην υποθετική περίπτωση μαζικών απολύσεων, οι υπάλληλοι θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης είτε άμεσα είτε μετά από κάποιο διάστημα. Συνεπώς είναι μηδαμινό το όποιο δημοσιονομικό όφελος θα μπορούσε να προκύπτει.
Οι συγχωνεύσεις στους δημόσιους οργανισμούς
Καταργούνται ή συγχωνεύονται σε πρώτη φάση 21 φορείς ή ομάδες φορέων (213 νομικά πρόσωπα) και προκύπτουν 9 ομάδες φορέων (34 νομικά πρόσωπα). Το σύνολο των εργαζομένων που απασχολούνται στους οργανισμούς αυτούς είναι 5.256.
Αυτό το πρώτο κύμα συγχωνεύσεων θα αποτελέσει οδηγό για το ευρύτερο σχέδιο συγχωνεύσεων και καταργήσεων, με σαφείς στόχους και χρονοδιαγράμματα. Το ΥΔΜΗΔ, πάντοτε σε συνεργασία με τα αρμόδια εποπτεύοντα υπουργεία, συλλέγει τα επιχειρησιακά δεδομένα του κάθε φορέα (καταγραφή ανθρώπινου δυναμικού, λειτουργικές δαπάνες, δείκτες αποτελεσματικότητας) και προωθεί την αξιολόγηση του συνόλου των ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ του Δημοσίου που αφορά περισσότερους από 1.000 φορείς.
Με βάση ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια (η αλληλοκάλυψη των ασκούμενων αρμοδιοτήτων από άλλες υπηρεσίες με ομοειδή αντικείμενα δράσης ή η πρόδηλη αδυναμία των φορέων να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις μιας σύγχρονης διοίκησης λόγω περιορισμένων δυνατοτήτων), η αξιολόγηση αυτή θα αποτελέσει βασικό εργαλείο για τα σχέδια συγχωνεύσεων φορέων του δημοσίου, με αντίστοιχα οφέλη με όρους όχι μόνο κόστους αλλά κυρίως αποδοτικότητας.
Το ανθρώπινο δυναμικό που υπηρετεί στους υπό συγχώνευση ή κατάργηση φορείς θα μετακινηθεί σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου του δημόσιου τομέα ανάλογα με τις ανάγκες τους, καθώς και στους συνιστώμενους με το νόμο αυτό φορείς. Στόχος είναι η αποδοτικότερη αξιοποίηση του προσωπικού σε άλλους φορείς του ∆ημοσίου, οι οποίοι είναι υποστελεχωμένοι, η βελτίωση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών και η ταυτόχρονη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων του προσωπικού.
Τονίζεται ότι στο πλαίσιο της μεταφοράς του προσωπικού δεν συνιστώνται νέες θέσεις στους φορείς υποδοχής, ενώ δεν πραγματοποιείται μεταφορά του στον στενό δημόσιο τομέα, ώστε να μην μπορεί να χαρακτηρισθεί αυτή ως νέα πρόσληψη και ενταχθεί στον κανόνα 1:5.
Ο κ.Κυριάκος Μητσοτάκης και η κ.Φωτεινή Πιπιλή επιμένουν να ζητούν απολύσεις στο δημόσιο.Να τους θυμηθούμε όταν γίνουν οι επόμενες εκλογές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν τους ψήφισες στις δύο προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις και έβαλες μυαλό τώρα, να ξέρεις είναι πολύ αργά.
ΔιαγραφήΕμείς τι φταίμε που δεν τους στηρίξαμε ποτέ?
Αλλοι τους ψήφιζαν τόσα χρόνια και εμείς τα λουζόμασταν.
Οχι , δεν τους ψηφισα.Αλλα θελω να δειξω σε αυτους που το εκαναν πως εκαναν ΛΑΘΟΣ.Δεν κανω καλα ? Εσυ κανεις τιποτε ή μονο παραπονιεσαι στα blogs οτι δεν τους ψηφισες και δεν φταις ?
ΔιαγραφήΕχω σταματήσει να παραπονιέμαι εδω και χρόνια.
ΔιαγραφήΗ συμμετοχή είναι η λύση.Με μόνο την γκρίνια δεν λύνεις τίποτα.
Ο καθένας συμμετέχει όσο μπορεί και ανάλογα με τις δυνάμεις του.
Πάντως είναι αρκετοί ακόμα που δεν βάζουν μυαλό και μας παίρνουν στο βούρκο μαζί τους.
Επίσης μια χαρά πράττεις, μαζί πορευόμαστε.
Καλο ειναι να βαλουν ολοι μυαλο και γρηγορα.Και ο κ.Μιλτιαδης Βαρβιτσιωτης , ζηταει απολυσεις στο δημοσιο.ΟΛΟΥΣ αυτους πρεπει να τους θυμομαστε.ΕΝΑΝ ΠΡΟΣ ΕΝΑΝ !
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο θυμηθούμε στις επόμενες εκλογές το ποιοι ζητούσαν απολύσεις για να ψηφίσουμε αναλόγως ισοδυναμεί με το ότι θυμόμασταν μέχρι σήμερα ποιοι μας διόρισαν και τους ανταποδίδαμε με την ψήφο μας την "εξυπηρέτηση".
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαιρός δεν είναι να σταματήσει αυτή η πελατειακή προσέγγιση της πολιτικής?
Το θέμα δεν είναι να ψηφίζουμε με βάση ότι μας συμφέρει αλλά σύμφωνα με αυτό που είναι το σωστό. Ενίοτε τα δύο μπορεί να συμπίπτουν. Άλλες φορές όμως όχι.
Αν λοιπόν αξίζει να καταψηφιστούν οι Βαρβιτσιώτης, Πιπιλή αυτό δεν θα πρέπει να γίνει επειδή υποστηρίζουν θέσεις που δεν μας συμφέρουν αλλά επειδή υποστηρίζουν θέσεις που δεν είναι σωστές.
Αυτο ακριβως λεω.οτι δεν ειναι σωστο να απολυθουν ανθρωποι με 25, 30, 35 χρονια υπηρεσιας.Η θεση αυτη , να πεταχτουν στον δρομο χιλιαδες ανθρωπων που ξαφνικα ανακαλυψαμε οτι "περισσευουν" , ειναι λαθος.Εσυ συναδλφε υποστηριζεις οτι η θεση αυτη ειναι σωστη ή συμφωνεις μαζι μου ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό κοινωνικής απόψεως οι απολύσεις είναι σαφώς δυσάρεστες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό υπηρεσιακής άποψης είναι αδύνατο να αποφανθούμε αν δεν έχει προηγηθεί μελέτη. Η υπό αυτή την έννοια οποιαδήποτε εκ των προτέρων άποψη (είτε υπέρ είτε κατά) είναι, κατ΄εμέ, λανθασμένη.
Αν λαβουμς υπ οψιν τα ποσοστα που πηραν τα κομματα στις τελευταιες εκλογες , αλλα και τα ποσοστα των τελευταιων δημοσκοπησεων ,εισαι απο τους λιγους που εχουν τετοιες αποψεις.
ΑπάντησηΔιαγραφή