Σε νέα ιστορικά χαμηλά επίπεδα υποχώρησε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, το πρώτο τρίμηνο του 2012, σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας παγκόσμιας έρευνας της Nielsen. Όπως δείχνουν τα στοιχεία, οι καταναλωτές εμφανίζονται «βυθισμένοι» στην απαισιοδοξία, καθώς ένας στους τρεις δηλώνει ότι δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα, μετά την κάλυψη των βασικών του αναγκών.
Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στη χώρα μας έπεσε πιο χαμηλά από ποτέ, το πρώτο τρίμηνο του 2012, με δεύτερη συνεχόμενη πτώση τον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης, πέφτοντας σε νέα ιστορικά χαμηλά επίπεδα,φθάνοντας τις 37 μονάδες.
«Η ραγδαία άνοδος της ανεργίας, σε συνδυασμό με το παρατεταμένο πρόγραμμα λιτότητας, δημιουργούν απαισιοδοξία στους καταναλωτές και περιορισμό των εξόδων τους», όπως τονίζεται στην έρευνα.
«Η ραγδαία άνοδος της ανεργίας, σε συνδυασμό με το παρατεταμένο πρόγραμμα λιτότητας, δημιουργούν απαισιοδοξία στους καταναλωτές και περιορισμό των εξόδων τους», όπως τονίζεται στην έρευνα.
Οι εργασιακές προοπτικές είναι η μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων, σε ποσοστό 48% που είναι το υψηλότερο ποσοστό όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά και στον κόσμο. Εξίσου υψηλό είναι και το άγχος των Ελλήνων για τηνοικονομία (41%) και τα προσωπικά χρέη (31%).
Στη χώρα μας, όπως επισημαίνεται στην έρευνα, το μεγαλύτερο ποσοστό όσων συνεχίζουν να διαθέτουν κάποια χρήματα, τα χρησιμοποιεί για αποπληρωμή δανείων και πιστωτικών καρτών, με αποτέλεσμα ένα μικρό μόνο ποσοστό των διαθέσιμων χρημάτων να καταλήγει στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους.
Σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων (93%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες, εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης, με τη μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων να έχει μειώσει τα χρήματα, που δαπανά για διασκέδαση εκτός σπιτιού (75%). Επιπλέον, ολοένα και περισσότεροι στρέφονται σε πιο φθηνά καταναλωτικά προϊόντα, με 7 στους 10 Έλληνεςνα δηλώνουν πως θα επιλέξουν φθηνότερα καταναλωτικά αγαθά, για να αντεπεξέλθουν στις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι το ποσοστό των Ελλήνων, που λαμβάνει τα συγκεκριμένα μέτρα, είναι σαφώς υψηλότερο από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό, αντικατοπτρίζοντας, για άλλη μία φορά, τα χαμηλά επίπεδα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης στη χώρα μας.
Σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων (93%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες, εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης, με τη μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων να έχει μειώσει τα χρήματα, που δαπανά για διασκέδαση εκτός σπιτιού (75%). Επιπλέον, ολοένα και περισσότεροι στρέφονται σε πιο φθηνά καταναλωτικά προϊόντα, με 7 στους 10 Έλληνεςνα δηλώνουν πως θα επιλέξουν φθηνότερα καταναλωτικά αγαθά, για να αντεπεξέλθουν στις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι το ποσοστό των Ελλήνων, που λαμβάνει τα συγκεκριμένα μέτρα, είναι σαφώς υψηλότερο από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό, αντικατοπτρίζοντας, για άλλη μία φορά, τα χαμηλά επίπεδα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης στη χώρα μας.
Πιο αισιόδοξη χώρα η Ινδία
Αναφορικά με τα αποτελέσματα της έρευνας σε παγκόσμιο επίπεδο, ο παγκόσμιος δείκτης ανέβηκε, το πρώτο τρίμηνο του 2012, κατά πέντε μονάδες, συνεχίζοντας την ανοδική του τάση και φτάνοντας τις 94 μονάδες. Όμως, παρά τη διεθνή ανάκαμψη, η Ευρώπη παραμένει η πιο απαισιόδοξη ήπειρος, με την καταναλωτική εμπιστοσύνη να ανεβαίνει μόλις μία μονάδα και να φτάνει τις 72.
«Η παγκόσμια καταναλωτική εμπιστοσύνη βελτιώθηκε, το πρώτο τρίμηνο του 2012, κυρίως λόγω της αισιοδοξίας, που επικρατεί στις Η.Π.Α. και στις χώρες της Ασίας. Διεθνώς, οι οικονομικές συνθήκες φαίνεται να είναι καλύτερες, σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν της έντονης χρηματοπιστωτικής κρίσης, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως στην Ευρώπη η ύφεση παραμένει και το οικονομικό κλίμα είναι ακόμα αρκετά ασταθές και ευμετάβλητο. Γι΄ αυτό το λόγο, θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί για το μέλλον, καθώς η Καταναλωτική Εμπιστοσύνη είναι πιθανό να επηρεαστεί αρνητικά σε ολόκληρο τον κόσμο», όπως αναφέρεται στην έρευνα.
Οι 10 πιο αισιόδοξες χώρες προέρχονται από την Ασία, τη Μέση Ανατολή και τη Λατινική Αμερική, ενώ οκτώ από τις δέκα πιο απαισιόδοξες προέρχονται από την Ευρώπη. Η Ινδία παραμένει, για πάνω από δύο χρόνια, η πιο αισιόδοξη χώρα του πλανήτη, με την καταναλωτική της εμπιστοσύνη να βρίσκεται, το πρώτο τρίμηνο του 2012, στις 123 μονάδες, ενώ την ακολουθούν η Σαουδική Αραβία (119 μονάδες) και η Ινδονησία (118).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου