oaednews

Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2012

Εγκαταλείπουν το όνειρο της μόνιμης διαμονής στην Ελλάδα


Η υψηλή ανεργία, οι συνεχείς περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, η υπερφορολόγηση, οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα, τα καύσιμα, οι αυξήσεις στη στέγαση και ιδιαίτερα στους λογαριασμούς των ΔΕΚΟ,
αλλά και οι δανειακές υποχρεώσεις, έχουν περιορίσει ασφυκτικά τον προϋπολογισμό της μέσης ελληνικής οικογένειας και έχουν αναγκάσει περίπου 1.000.000 νοικοκυριά να συρρικνώσουν τις καταναλωτικές δαπάνες τους κάτω από τα όρια της αξιοπρέπειάς τους. H μείωση της κατανάλωσης, σημαίνει μείωση του τζίρου, μείωση της φορολογητέας ύλης, μείωση των δημόσιων εσόδων, μείωση των εργοδοτών κατά 60.000 και των εργαζομένων στο εμπόριο, κατά τουλάχιστον 100.000 μέσα στο 2012.
Η ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΕ ΥΨΗ-ΡΕΚΟΡ
Στο επίπεδο-ρεκόρ του 20,9% εκτοξεύθηκε το ποσοστό ανεργίας τον περασμένο Νοέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή, καθώς η βαθιά ύφεση και τα μέτρα λιτότητας οδηγούν σε δραματική συρρίκνωση της απασχόλησης.
Mελέτη της ICAP, τονίζει ότι για πρώτη φορά οι απασχολούμενοι είναι λιγότεροι από τους μη οικονομικά ενεργούς, όπως προκύπτει από μελέτη της ICAP για την απασχόληση και την ανεργία. Η ίδια μελέτη επισημαίνει ότι το μεγαλύτερο πλήγμα από την κρίση δέχτηκαν οι κλάδοι των κατασκευών και της μεταποίησης. Τα μεγαλύτερα ποσοστά είναι στις ηλικίες 30-44 ετών (40,67%) και στους νέους 15-29 ετών (37,15%)
Για εκτίναξη της ανεργίας στο 22% το 2012 έκανε λόγο ο επιστημονικός διευθυντής του Ινστιτούτου Εργασίας ΓΣΕΕ/ΑΔΕΔΥ, κ. Σάββας Ρομπόλης. Με βάση τα επίσημα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας και του ΟΑΕΔ, το 2012 ο αριθμός των ανέργων θα ξεπεράσει το 1.200.000, είπε και τόνισε ότι «με τις υφιστάμενες πολιτικές απασχόλησης δεν έχουμε απόδοση σε αυτό που επιδιώκουμε, δηλαδή την μείωση της ανεργίας».
Ειδικότερα, ο κ. Ρομπόλης ανέφερε ότι η επίσημη ανεργία από στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας και του ΟΑΕΔ έφτασε το 2010 στο 15%, που αντιστοιχεί περίπου σε 730.000 άνεργους και εκτιμάται ότι θα αυξηθεί το 2012 στο 22%, δηλαδή θα ξεπεράσει το 1.200.000 άνεργους. «Θα περάσει το 2020 για να φτάσουμε στα επίπεδα ανεργίας του 2008» πρόσθεσε. «Με τις υφιστάμενες πολιτικές απασχόλησης δεν έχουμε απόδοση σε αυτό που επιδιώκουμε, δηλαδή την μείωση της ανεργίας» ανέφερε ο κ. Ρομπόλης.

1 σχόλιο:

  1. Στον πατέρα μου Έτσι, απλά,
    σαν που ξεκίναγες να πας στην εκκλησιά,
    με τη γαλήνη και το γέλιο στη ματιά,
    Μου ‘πες «αντίο»…

    Στα δυο σου χέρια,
    ο ουρανός, η γη, ο κόσμος μου, τ’ αστέρια,
    ζεστοί χειμώνες, δροσερά μου καλοκαίρια,
    μικρό φορτίο.

    Πήρες το δρόμο,
    χωρίς ανθρώπινο βαρύ σταυρό στον ώμο,
    χωρίς αναβολή καμμιά και δίχως πόνο,
    στη θύμησή σου.

    Στρέψε τα μάτια,
    μην αντικρίσεις της ζωής μου τα κομμάτια.
    Πίσω συντρίμμια, μα μπροστά σου τα παλάτια
    του Παραδείσου…

    Μόνη μου χάρη,
    δώσ’ μου τη μνήμη σου, χρυσό προσευχητάρι,
    και παρ’ το δάκρυ μου δικό σου θυμητάρι,
    στ’ άγιο σου χέρι.

    Να ‘σαι ο Θεός μου,
    κι όσο θα ζω, εσύ να κατοικείς εντός μου,
    σε κάθε μου αύριο, φωτισμένος οδηγός μου,
    Σαν αγιοκέρι…

    Κώστας Θεσσαλονίκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή