Ενδεικτικά ο αγωγός φυσικού αερίου υψηλής πίεσης Μεγαλόπολης - Αγ. Θεοδώρων κατά τη φάση της κατασκευής του εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει έως και 1.500 νέες θέσεις εργασίας στους Νομούς Κορινθίας, Αργολίδας, Αρκαδίας απ' όπου και θα διέλθει. Ο αγωγός φυσικού αερίου υψηλής πίεσης προς Αλιβέρι κατά τη φάση λειτουργίας του θα δημιουργήσει 300 μόνιμες θέσεις εργασίας, και πάνω από 700 στη φάση κατασκευής του, ενώ ο σταθμός συμπίεσης φυσικού αερίου στη Νέα Μεσημβρία (Θεσσαλονίκη) επίσης κατά τη φάση της κατασκευής του θα δημιουργήσει 250 θέσεις και 110 μόνιμες όταν θα τεθεί σε λειτουργία.
Από την επέκταση του Μετρό στην Αττική θα δημιουργηθούν 75 μόνιμες νέες θέσεις εργασίας, ενώ κατά την κατασκευή των νέων γραμμών θα απασχοληθούν 3.300 εργαζόμενοι.
Επίσης, η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της Ιονίας Οδού θα προσφέρει 5.716 θέσεις εργασίας στη φάση υλοποίησης του και 409 μόνιμες κατά τη λειτουργία του, ενώ η αναβάθμιση του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης θα κάνει δυνατή την προσέγγιση στο αεροδρόμιο υπερατλαντικών πτήσεων, με αποτέλεσμα την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε κόμβο αεροπορικών μεταφορών, ενώ στη φάση κατασκευής του έργου εκτιμάται ότι θα απασχοληθούν 1.650 εργαζόμενοι.
Υπεύθυνο το πάγωμα. Η σημασία της επανεκκίνησης των μεγάλων έργων αλλά και η αύξηση της απορρόφησης των κονδυλιών του ΕΣΠΑ που σήμερα είναι περίπου στο 29% θεωρείται απαραίτητη για να μπορέσει η χώρα να βγει από την ύφεση. Σύμφωνα με τον Δημήτρη Μαρούλη, διευθυντή Οικονομικών Μελετών της Αlpha Bank, από την ύφεση του 5,5% φέτος, ποσοστό 1,4% οφείλεται στο πάγωμα όλου του κατασκευαστικού τομέα, στοιχείο που καταδεικνύει πόσο άμεσα πρέπει να διοχετευτούν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ στην αγορά και να αρχίσουν και πάλι τα μεγάλα έργα που έχουν κολλήσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου