oaednews

Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2011

Αντίδοτο για την ανεργία τα κονδύλια του ΕΣΠΑ


Στον οδικό χάρτη για τους στόχους και τα μεγάλα αναπτυξιακά projects που είναι έτοιμα και αρχίζουν πια να υλοποιούνται σε κάθε περιφέρεια της χώρας αναφέρθηκε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, τονίζοντας ότι στόχος είναι η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, τόσο στη φάση της κατασκευής των έργων όσο και μόνιμης απασχόλησης στη συνέχεια, μετά την ολοκλήρωση της υλοποίησής τους, που θα δώσουν λύσεις στο τεράστιο πρόβλημα της ανεργίας που αντιμετωπίζει σήμερα η χώρα.

Ενδεικτικά ο αγωγός φυσικού αερίου υψηλής πίεσης Μεγαλόπολης - Αγ. Θεοδώρων κατά τη φάση της κατασκευής του εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει έως και 1.500 νέες θέσεις εργασίας στους Νομούς Κορινθίας, Αργολίδας, Αρκαδίας απ' όπου και θα διέλθει. Ο αγωγός φυσικού αερίου υψηλής πίεσης προς Αλιβέρι κατά τη φάση λειτουργίας του θα δημιουργήσει 300 μόνιμες θέσεις εργασίας, και πάνω από 700 στη φάση κατασκευής του, ενώ ο σταθμός συμπίεσης φυσικού αερίου στη Νέα Μεσημβρία (Θεσσαλονίκη) επίσης κατά τη φάση της κατασκευής του θα δημιουργήσει 250 θέσεις και 110 μόνιμες όταν θα τεθεί σε λειτουργία.
Από την επέκταση του Μετρό στην Αττική θα δημιουργηθούν 75 μόνιμες νέες θέσεις εργασίας, ενώ κατά την κατασκευή των νέων γραμμών θα απασχοληθούν 3.300 εργαζόμενοι.
Επίσης, η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της Ιονίας Οδού θα προσφέρει 5.716 θέσεις εργασίας στη φάση υλοποίησης του και 409 μόνιμες κατά τη λειτουργία του, ενώ η αναβάθμιση του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης θα κάνει δυνατή την προσέγγιση στο αεροδρόμιο υπερατλαντικών πτήσεων, με αποτέλεσμα την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε κόμβο αεροπορικών μεταφορών, ενώ στη φάση κατασκευής του έργου εκτιμάται ότι θα απασχοληθούν 1.650 εργαζόμενοι.

Υπεύθυνο το πάγωμα. Η σημασία της επανεκκίνησης των μεγάλων έργων αλλά και η αύξηση της απορρόφησης των κονδυλιών του ΕΣΠΑ που σήμερα είναι περίπου στο 29% θεωρείται απαραίτητη για να μπορέσει η χώρα να βγει από την ύφεση. Σύμφωνα με τον Δημήτρη Μαρούλη, διευθυντή Οικονομικών Μελετών της Αlpha Bank, από την ύφεση του 5,5% φέτος, ποσοστό 1,4% οφείλεται στο πάγωμα όλου του κατασκευαστικού τομέα, στοιχείο που καταδεικνύει πόσο άμεσα πρέπει να διοχετευτούν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ στην αγορά και να αρχίσουν και πάλι τα μεγάλα έργα που έχουν κολλήσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου