oaednews

Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2011

Το δημόσιο μέσα από τα μάτια των υπαλλήλων


Λένε "ναι" στις μεταρρυθμίσεις, την κινητικότητα και εμφανίζονται πρόθυμοι να εργαστούν παραπάνω αν χρειαστεί 

Ναντίν Χαρδαλιά
Μύθους ετών για τους δημοσίους υπαλλήλους καταρρίπτει έρευνα του ΟΟΣΑ, με ερωτηθέντες τους ίδιους τους εργαζόμενους, οι οποίοι εμφανίζονται θετικοί απέναντι στις μεταρρυθμίσεις στο δημόσιο. Λένε δηλαδή «ναι» στην κινητικότητα και σε αυστηρότερο πειθαρχικό δίκαιο, ενώ δηλώνουν πρόθυμοι να παραμείνουν επιπλέον ώρες στην υπηρεσία εφόσον παραστεί ανάγκη.

Ειδικότερα, σε ποσοστό που ξεπερνά το 90% οι ερωτώμενοι δηλώνουν διατεθειμένοι να στηρίξουν μεταρρυθμίσεις που θα έκαναν τη δημόσια διοίκηση αποδοτικότερη.

Επιπλέον, στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι δημόσιοι υπάλληλοι συμφωνούν ότι η αμοιβή τους θα μπορούσε υπό όρους να συνδεθεί με την παραγωγικότητάς τους.

Οι δημόσιοι υπάλληλοι φαίνεται να αντιμετωπίζουν πλέον θετικά και τις μετακινήσεις μεταξύ των υπηρεσιών, αφού 7 στους 10 τάσσονται υπέρ της κινητικότητας.

Αναφορικά με το υπάρχον Πειθαρχικό Δίκαιο στο Δημόσιο, η συντριπτική πλειονότητα το χαρακτηρίζει μη ικανοποιητικό, ενώ αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι πάνω από το 70% των ερωτηθέντων δηλώνει πως θα κατήγγειλε συνάδελφο αν αντιλαμβανόταν ότι κάνει παράνομη πράξη στην υπηρεσία.

Πάνω από τους μισούς δημόσιους υπαλλήλους δήλωσαν ότι το προσωπικό είναι διατεθειμένο να εργαστεί επιπλέον ώρες προκειμένου να διεκπεραιωθεί ο φόρτος δουλειάς.

Τα σημαντικότερα προβλήματα

Οι εργαζόμενοι κατατάσσουν πρώτα στη λίστα τη μη αξιοποίηση του δυναμικού και την έλλειψη συντονισμού. Ακολουθεί:

* Η αναξιοκρατία με ποσοστό 13%,
* Η έλλειψη κινήτρων και η γραφειοκρατία με 11% αντίστοιχα ενώ
* Το 9% απαντά το πελατειακό σύστημα.

Στα ερωτηματικά πάντως παραμένει γιατί η συγκεκριμένη μελέτη παραμένει στα συρτάρια του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης εδώ και 6 μήνες.

1 σχόλιο:

  1. Εγώ, ο δημόσιος υπάλληλος δεν θέλω να δώσω απο τη ζωή μου ούτε ένα λεπτό παραπάνω για να ελαττωθεί ο φόρτος εργασίας της υπηρεσίας μου. Εμένα τον δημόσιο υπάλληλο ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΔΟΥΛΕΥΩ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΔΟΥΛΕΥΩ που με έκαναν να εξαθλιώνομαι , που μου κατέβασαν το βιωτικό μου επίπεδο , που επιμένουν να λένε ότι είμαι τεμπέλης, ότι δεν δουλεύω, ότι κατέχω την καρέκλα τυχαία , να μην έρθουν να μου πουν τίποτε. Είμαι απελπισμένος/η και πολύ θα ήθελα να τους τινάξω τα μυαλά στον αέρα γιατί τα δικά μου έχουν ήδη τιναχθεί απο τα πολλά αντικείμενα κι έχουν μπερδευτεί στις πολλές δραστηριότητες και απαιτήσεις. Βαρέθηκα να με διοιηκεί η κυρία γραμματέας, ο κύριος γέρος που τον ξέχασε η σύνταξη κι ο χάρος , η πρώην κυρία του κυρίου, οι γνωριμίες, οι φιλενάδες, οι συγγενείς και οι ημέτεροι.
    Εγώ ο δημόσιος υπάλληλος θέλω πίσω την αξιοπρέπεια μου. Δεν θέλω να ζω με τον φόβο της αξιολόγησης γιατί θεωρώ ανίκανους αυτούς τους γέρακλες και τα πιόνια των κομμάτων να με αξιολογήσουν. Ούτε τον εαυτό τους δεν είναι ικανοί να κρίνουν. Επίσης δεν πιτεύω στην ελληνική αξιοκρατια και δικαιοσύνη. Οι γνωριμίες και οι δήθεν πάνε μπροστά. Οι χαφιέδες κι οι ρουφιάνοι. Την μάθαμε επιτέλους την ελλάδα κι όσους θέλουν να μας διοικούν. Με τον εκφοβισμό και την εξάρτηση νομίζουν ότι επιβάλονται. Τι κρίμα τους λυπάμαι. Μόλις σβήσουν τα φώτα της θέσης που κατέχουν θα πάνε στα αζήτητα και θα έχουν μια εξασφαλισμένη θέση στην κόλαση της ζωής ή του θανάτου τους να τους περιμένει.Οι πιο δήμιοι ακόμη κι απο αυτούς τους ξένους είναι οι κομπλεξικοί ελληνάρες κατέχοντες θεσούλες στις δημόσιες υπηρεσίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή