oaednews

Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2024

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ο.Α.Ε.Δ.

 

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ο.Α.Ε.Δ.

                                                                                                25  Σεπτεμβρίου 2024

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Άλλη μια σχολική χρονιά πανηγυρισμών για την Δ.ΥΠ.Α.. Νέο ρεκόρ αιτήσεων στις εγγραφές των ΕΠΑ.Σ. 7336 αιτήσεις φέτος (πέρυσι 6660). Όμως γνωρίζουμε ότι άλλο αιτήσεις, άλλο εγγραφές, άλλο πραγματικά φοιτώντες, άλλο απόφοιτοι, άλλο πτυχιούχοι από τον ΕΟΠΠΕΠ. Για όλα αυτά  καμία επίσημη δημοσιοποίηση στοιχείων ούτε από ΔΥΠΑ, ούτε από ΕΟΠΠΕΠ, ούτε από την ΕΛΣΤΑΤ από το 2020! Η αύξηση στις αιτήσεις οφείλεται στην μεγάλη ανεργία των νέων, στους μισθούς πείνας, στην υποβάθμιση των προσόντων, στις άθλιες συνθήκες εργασίας, στην γενικευμένη ακρίβεια, στην φτωχοποίηση. Έτσι το «περιτύλιγμα» της Δ.ΥΠ.Α. ελάτε να κάνετε πρακτική με τόσα ευρώ την εβδομάδα, τόσα τον μήνα χωρίς καμία αναφορά στο πτυχίο και την αξία του, οδηγεί προς ώρας σε εγγραφές στην Α΄ τάξη, αλλά κατάρρευση στην Β΄.

Από τα στοιχεία που έδωσε η ΔΥΠΑ ανεπίσημα στην ΟΕΛ, προκύπτει στις εισροές-εκροές 21-23 και 22-24 50% μαθητική διαρροή από την Α΄ στην Β΄ τάξη και κανείς δεν γνωρίζει πόσοι αποφοιτούν και πόσοι  από αυτούς πήραν πτυχίο από τον ΕΟΠΠΕΠ. Τα σχολεία εκπαιδεύουν στα τυφλά. Η ίδια κατάσταση ισχύει και στα ΣΑΕΚ (ΙΕΚ).

Στο πλαίσιο αυτό να προστεθεί ότι ακόμη και αυτοί οι λιγοστοί πτυχιούχοι των ΕΠΑ.Σ.  που δεν γνωρίζουμε  ποιοι και πόσοι είναι, δεν έχουν τη δυνατότητα να ασκήσουν το επάγγελμα λόγω έλλειψης επαγγελματικών δικαιωμάτων! Άσκοπος και ο αγώνας των μαθητών που με οδυνηρές θυσίες έκαναν 2 χρόνια πρακτική άσκηση?

Αυτό λοιπόν το σύστημα υπηρετείται από την Δ.ΥΠ.Α. που εγκατέλειψε ό,τι καλύτερο της άφησε παρακαταθήκη ο Ο.Α.Ε.Δ., ως εκπαιδευτική δομή δυικού συστήματος Ε.Ε.Κ. και μαθητείας από το 1952 που έχει ζωή ο θεσμός στη χώρα μας.

Το γιατί συμβαίνουν όλα αυτά τα αναλύσαμε σε προηγούμενη ανακοίνωση μας στης 2-7-2024.

Αντί λοιπόν να ασχοληθούμε σοβαρά με τα παραπάνω όλοι οι θεσμικοί υπηρεσιακοί παράγοντες και το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών, βλέπουμε ανακοινώσεις ότι οι εγγραφές πήγαν καλά γιατί οι διαφήμιση των σχολών αν και καθυστερημένη λειτούργησε και βοήθησε στο νέο ρεκόρ! Τώρα αν οι διαφημίσεις έγιναν λίγες μέρες πριν την εκπνοή των προθεσμιών όταν οι αιτήσεις ήταν πάνω από 6000, αν έγιναν με απευθείας αναθέσεις κατ΄ αποκοπή 36.000 ευρώ ανά Π.Δ., κρίνοντας ότι το ίδιο ποσό που θα δοθεί στην Περιφέρεια Αττικής που έχει 16 δομές θα είναι το ίδιο π.χ. στην Ήπειρο που έχει 4 δομές, αυτά δεν ενοχλούν κανένα.

Η δουλειά να γίνεται και η επικοινωνία καλά κρατεί. Και καλά αυτό εξυπηρετεί την Διοίκηση της Δ.ΥΠ.Α.. Το Προεδρείο της ΟΕΛ γιατί συντάσσεται με αυτή την τακτική των απευθείας αναθέσεων? Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα?

Με τις τοποθετήσεις Διευθυντών στις θέσεις που έχουν κενωθεί τι γίνεται? Έχουν στενάξει τα γραφεία κυβερνητικών βουλευτών από τις πιέσεις για τοποθετήσεις επιλεκτικές «κατά το δοκούν». Που βρισκόμαστε μετά την επίσημη πρόσκληση ενδιαφερομένων για κενούμενες θέσεις διευθυντών? Το θέμα είναι πολύ απλό. Προσλήψεις τακτικού εκπαιδευτικού προσωπικού έχουν να γίνουν από το 2007!!!

Η προκήρυξη για πρόσληψη 73 θέσεων είναι θετική ενέργεια αλλά είναι ελάχιστες και δεν καλύπτει στοιχειωδώς τις αποχωρήσεις,. Απαιτείται σύσταση τουλάχιστον 300 νέων οργανικών θέσεων με άμεσες προσλήψεις, κάλυψη των υπαρχόντων και μονιμοποίηση των ΙΔΑΧ. Κρίσεις με κανονική διαδικασία στην εκπαίδευση όπως προβλέπει η νομοθεσία (ΦΕΚ5831/ΤΒ/2021) έχουν να γίνουν από το 2017!

 Έτσι λοιπόν ανθεί η αδιαφάνεια, η πελατειακή διαχείριση των θέσεων ευθύνης που κενώνονται και το πιο σημαντικό ακόμη και παραβίαση του νέου προσοντολογίου της Υπηρεσίας (Π.Δ.11/2022). Κανένα αποτέλεσμα δεν έχουν οι ενέργειες της ΟΕΛ, να αλλάξει αυτές τις καταστάσεις ή να διαμορφώσει άλλες συνθήκες σε κοινοβουλευτικό και πολιτικό επίπεδο για την αντιμετώπιση τους.

Ο λόγος? Όταν «πατάς σε δυο βάρκες», όταν είσαι «και με τον χωροφύλαξ και με τον αστυφύλαξ» δεν υπάρχουν λύσεις.

Υ.Γ.: Το μητρώο αναπληρωτών και ωρομισθίων ήταν μια σωστή ενέργεια τακτοποίησης των προσλήψεων έκτακτων εκπαιδευτικών. Ο ρόλος όμως του ΑΣΕΠ ως κομπάρσου και η έλλειψη σωστής οργάνωσης προκαλούν την οργή των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών. Κακή η πλατφόρμα εισαγωγής στοιχείων (χάθηκαν προϋπηρεσίες, πτυχία κ.α.), έλλειψη εκπαίδευσης αξιολογητών, διαρροή του link του μητρώου στο fb, κατάργηση διαδικασίας ενστάσεων παράγουν κρίση εμπιστοσύνης στην υπηρεσία.

-Γιατί τέτοια βιασύνη για την εφαρμογή του μητρώου, όταν μάλιστα διαπιστώθηκε ότι η διαδικασία είχε κενά?

-Πως διέφυγε ο ιστότοπος πριν την επίσημη δημοσιοποίηση?

-Γιατί δεν προβλέφθηκε λειτουργία δευτεροβάθμιων επιτροπών εξέτασης ενστάσεων στις Π.Δ. και κατόπιν αίτηση θεραπείας που συμβάλλουν στη λειτουργία κράτους δικαίου?

 Αποτέλεσμα? Έχει κατακλυστεί από αιτήσεις θεραπείας η Διοίκηση  παραμονές έναρξης των μαθημάτων!!!

 Δεν παίζουμε με τις ζωές των εκπαιδευτικών και την εύρυθμη λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών.

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 25-9-2024.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου