ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ
ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ο.Α.Ε.Δ.
Ο
Ο.Α.Ε.Δ ΥΠΟΒΑΘΜΊΖΕΤΑΙ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΑΛΥΕΤΑΙ
24 Μαρτίου 2022
Συναδέλφισσες,
συνάδελφοι
Πριν λίγες μέρες προστέθηκε μια
ακόμη σημαντική ψηφίδα απαξίωσης του κοινωνικού κράτους μετά τα μέτρα για την
Υγεία και την Κοινωνική Ασφάλιση σε εφαρμογή του πορίσματος “Πισσαρίδη”. Ο
Ο.Α.Ε.Δ. υποβαθμίζεται από Οργανισμό, σε Δημόσια Υπηρεσία (Δ.ΥΠ.Α.) εφαρμογής
αντικοινωνικών πολιτικών.
Για την Δ.ΥΠ.Α. η ανεργία δεν είναι θέμα που συνδέεται με την ανάπτυξη, τον καταμερισμό της εργασίας, τις κοινωνικές ανισότητες. Η ανεργία αντιμετωπίζεται ως ένα φαινόμενο που πλήττει την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και για αυτό το λόγο οι άνεργοι θεωρούνται ως αντικείμενα που υπόκεινται στους περιορισμούς της αγοραίας ασύδοτης αγοράς εργασίας και τιμωρούνται όταν δεν ακολουθούν τις υποδείξεις.
Το
σχέδιο απαξίωσης και υποβάθμισης του Ο.Α.Ε.Δ. ξεκίνησε το 2020 με τη μείωση των
εισφορών «υπέρ ΟΑΕΔ»,
που οδήγησε ουσιαστικά στην απώλεια της οικονομικής του αυτοτέλειας και
αυτοδυναμίας.
Συνεχίστηκε
με την υποβάθμιση μιας από τις πιο ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης του
Ο.Α.Ε.Δ. αυτή του Θεσμού της Μαθητείας με 70 χρόνια ιστορίας. Τώρα έρχεται η
μετονομασία από Οργανισμό σε Υπηρεσία.
Η
κυβερνητική πολιτική εγκαταλείπει ένα όνομα βαρύ με ιστορία και προστιθέμενη
αξία στην προσφορά των κοινωνικών υπηρεσιών στους πολίτες.
Έτσι
επιλέγεται η πολιτική απαξίωσης του φορέα με μείωση πόρων, με τρομακτική
έλλειψη προσωπικού, με εντατικοποίηση της εργασίας χωρίς ψηφιακές υποδομές, με
απευθείας αναθέσεις, με εργαλειοποίηση του προσωρινού Οργανογράμματος, με
εγκατάλειψη των κτιριακών υποδομών.
Όλα
αυτά συνθέτουν τον όρο ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ του ΟΑΕΔ – ΑΠΑΞΙΩΣΗ της κοινωνικής του
αποστολής.
Το
Σχέδιο Νόμου για την Δ.ΥΠ.Α. έχει μια και μοναδική αναφορά στον τομέα της
Εκπαιδευτικής Πολιτικής της και περιέχεται στο άρθρο 3 παρ.(ιε) όπου αναφέρεται
η δυνατότητα ίδρυσης μονάδων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης επιπέδων
3 (ΕΠΑ.Σ.) και 5 (Ι.Ε.Κ.). Ωστόσο τη διάταξη αυτή θα πρέπει να τη μελετήσουμε
σε συνδυασμό με την ήδη υποβάθμιση των ΕΠΑ.Σ. από το επίπεδο 4 στο 3 που έγινε
με το νόμο 4763/2020, με τον τρόπο αντιμετώπισης των Ι.Ε.Κ. σε σχέση με την
Πρακτική Άσκηση τους και με την κατάργηση των Κ.Ε.Κ. και Κ.Ε.Κ. ΑΜΕΑ που δεν
περιλαμβάνονται στους σκοπούς της Δ.ΥΠ.Α.
ΕΠΑΣ.
Μαθητείας Ο.Α.Ε.Δ..
Υποβαθμίστηκαν με το νόμο 4763/2020 από το επίπεδο 4 με πτυχία ειδικότητας ισότιμα της ανώτερης δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης των ΕΠΑ.Λ. με κατοχυρωμένα και πλήρως προσδιορισμένα
επαγγελματικά δικαιώματα που χορηγούσαν οι ΕΠΑ.Σ. , σε Βεβαιώσεις
Επαγγελματικής Εκπαίδευσης επιπέδου 3 μεταγυμνασιακής Επαγγελματικής
Εκπαίδευσης και Κατάρτισης που θέλουν και πιστοποίηση ΕΟΠΠΕΠ για να γίνουν
πτυχία και δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα. Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει
σε σημαντική μείωση των εγγραφών στην Α΄ τάξη σε σχέση με την προηγούμενη
σχολική χρονιά.
Έχουμε
επισημάνει (ΑΝΑΚΟΊΝΩΣΗ μας 22-2-20222) ότι στο Στρατηγικό Σχέδιο για την
Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και τη Δ.Β.Μ. του Υπουργείου Παιδείας, δεν
προβλέπεται χρηματοδότηση για τη Μαθητεία του Ο.Α.Ε.Δ. τόσο από το ΕΣΠΑ
2021-2027,όσο και από το Ταμείο Ανάκαμψης ως το 2025. Καμία απάντηση δεν
δόθηκε.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ
ΆΣΚΗΣΗ Ι.Ε.Κ. ΟΑΕΔ.
Καμία απόφαση χρηματοδότησης, αντίθετα για τα ΙΕΚ αρμοδιότητας Υπουργείου
Παιδείας έχουν ήδη εκδοθεί δυο ΚΥΑ για Πρακτική Άσκηση και για Μαθητεία με
αποζημίωση και χρηματοδότηση της Πρακτικής στο 80% και της Μαθητείας στο 95%! Η
κατάσταση αυτή δημιουργεί στα ΙΕΚ ΟΑΕΔ προβλήματα στη φοίτηση των σπουδαστών.
Κ.Ε.Κ.-ΚΕ.Κ.
ΑΜΕΑ ΟΑΕΔ. Στον ΑΕΡΑ! Καταργούνται με τη διάταξη του
άρθρου 54 για την Δ.ΥΠ.Α. και δεν υπάρχει καμία ρητή διάταξη για δυνατότητα
λειτουργίας Κ.Ε.Κ.- Κ.Δ.Β.Μ. στους σκοπούς της Δ.ΥΠ.Α..
ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ. Το Σχέδιο Νόμου για τη Δ.ΥΠ.Α.
προβλέπει νέο Οργανόγραμμα και αυτό λίγες μέρες μετά την εφαρμογή του
Οργανογράμματος του Ο.Α.Ε.Δ.! Δεν θα αποφύγουμε να σχολιάσουμε τις αποφάσεις
τοποθέτησης στελεχών. Το πελατειακό κράτος δεν συγκρατήθηκε. Παρά τη γενικότερη
θετική εφαρμογή του Οργανογράμματος, υπήρξαν στοχευμένες τοποθετήσεις στελεχών
που εξυπηρετούσαν μικροπολιτικές επιδιώξεις πέρα και έξω από τις αρχές της
χρηστής Διοίκησης και της στελέχωσης των υπηρεσιών με άξια και ικανά άτομα.
Ενδεικτικά δεν είναι δυνατόν να υποβιβάζεται στέλεχος που έχει κριθεί, από θέση
Διεύθυνσης στη Διοίκηση τη στιγμή που
τοποθετούνται στελέχη που δεν έχουν κριθεί και με κατώτερα τυπικά και
ουσιαστικά προσόντα. Δεν είναι δυνατόν να τοποθετείται στέλεχος σε θέση
Προϊστάμενου Τμήματος Διεύθυνσης Εκπαίδευσης από τον διοικητικό κλάδο χωρίς εμπειρία
στον τομέα ευθύνης του, τη στιγμή που υπάρχουν στελέχη του εκπαιδευτικού κλάδου
με προσόντα, τίτλους και εμπειρία στο
αντικείμενο. Ανάλογη τακτική και σε τοποθετήσεις Διευθυντών σε σχολικές μονάδες
με υποβιβασμό διευθυντών σε υποδιευθυντές, με αποπομπή διευθυντών ή με
τοποθέτηση διοικητικών υπαλλήλων σε θέσεις διευθυντών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου