oaednews

Τρίτη 24 Αυγούστου 2021

Έναρξη της σχολικής χρονιάς με χειρότερους υγειονομικά και παιδαγωγικά όρους από πέρυσι

 Σα να μην πέρασε μια μέρα από τη στιγμή που ξεκίνησε η πανδημία του κορονοϊού τόσο παγκοσμίως όσο και στην Ελλάδα. Τη στιγμή που οι μεταλλάξεις του κορονοϊού ανατρέπουν χθεσινές βεβαιότητες και τα επιστημονικά δεδομένα αλλάζουν καθώς παρακολουθούν την εξέλιξη της πορείας του ιού, στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στον χώρο της εκπαίδευσης παρακολουθούμε το ίδιο έργο με πέρσι. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αντιμετωπίζει το ζήτημα χωρίς να εξάγει κανένα συμπέρασμα και χωρίς αυτοκριτική για τα λάθη της για τη λειτουργία των σχολείων, συνεχίζει να αντιμετωπίζει την πανδημία στον χώρο της εκπαίδευσης ως μια κοινή ασθένεια, ενώ σε όλη την υπόλοιπη κοινωνική και εργασιακή δραστηριότητα αντιμετωπίζεται ως μια σοβαρή νόσος που απειλεί όχι μόνο υγειονομικά αλλά και κοινωνικοοικονομικά όλες τις χώρες διεθνώς.

Έχει αποφασίσει να ξεκινήσει  η νέα σχολική χρονιά, σε λίγες μέρες, με τα ίδια περίπου μέτρα που μας οδήγησαν πέρυσι στο μεγαλύτερο και πιο παρατεταμένο σχολικό lockdown σε όλη την Ευρώπη,

  • χωρίς καμία πρόβλεψη για μείωση των μαθητών στα τμήματα (αραίωση μαθητών για τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων),
  • χωρίς καμία πρόβλεψη για ασφαλείς υγειονομικά μετακινήσεις μαθητών με 50% πληρότητα των μέσων μεταφοράς από και προς το σχολείο, όπως έγινε σε όλα τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς, αλλά δυστυχώς επιλέγεται να λειτουργούν και φέτος με τον ίδιο τρόπο όπως και πέρυσι με 100% πληρότητα σε λεωφορεία και ΙΧ,
  • χωρίς καμία πρόβλεψη για τήρηση μέτρων στα ολοήμερα τμήματα όπου συγχρωτίζονται μαθητές όλων των ηλικιών και τάξεων του σχολείου και τρώνε στις ίδιες αίθουσες που κάνουν μάθημα,
  • με μείωση των ωρών καθαριότητας περισσότερη από κάθε άλλη χρονιά από την κυβέρνηση της ΝΔ έχοντας πλέον δήμους με προσωπικό καθαριότητας μόνο μειωμένου ωραρίου που θα καθαρίζουν για 2, 3 ή 4 ώρες μετά τη λήξη των μαθημάτων (π.χ. Δήμος Ρεθύμνου) κι όχι κατά τη διάρκεια αυτών χωρίς να γίνονται οι απαιτούμενες απολυμάνσεις, τότε οι συνθήκες σίγουρα είναι χειρότερες από πέρυσι.

Ως Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών απαιτούμε η κυβέρνηση έστω και τώρα να αναγνωρίσει τον παραλογισμό με την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα καταργώντας  τον αντίστοιχο νόμο που ψήφισε και παράλληλα να φροντίσει να υπάρξει  αραίωση  των τμημάτων στην κατεύθυνση ένας μαθητής/τρια ανά θρανίο.

Επιπλέον η καθαριότητα στα σχολεία είναι ανεπίτρεπτο και απαράδεκτο να  μπαίνει κάτω από τη νεοφιλελεύθερη «λογική» και επιλογή των τρίωρων μορφών απασχόλησης με άμεσες αρνητικές συνέπειες στην ίδια την υγιεινή των σχολείων και την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών. Απαιτούμε  μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας για το προσωπικό καθαριότητας, άμεση μονιμοποίηση όλων των καθαριστριών. Πρόκειται για εργαζόμενες που τόσα χρόνια φροντίζουν για την καθαριότητα στις σχολικές μας μονάδες, είναι απαράδεκτο να μπαίνουν στην προκρούστια κλίνη της Κυβέρνησης της ΝΔ με την ελαστικοποίηση της εργασιακής τους σχέσης ανοίγοντας τον δρόμο, ώστε και την   καθαριότητα των σχολείων να την παραδώσει στα επιχειρηματικά συμφέροντα ιδιωτών.

Παράλληλα και ταυτόχρονα με όλα τα παραπάνω που πρέπει να διευθετηθούν για  να υπάρχει υγειονομική ασφάλεια στα σχολεία απαιτείται και επιδημιολογική επιτήρηση. Συμφωνούμε με την προτροπή της επιστημονικής κοινότητας και τη σύσταση για τον εμβολιασμό των Συναδέλφων όμως αυτό από μόνο του δεν αρκεί, σύμφωνα πάντα με τα επιστημονικά δεδομένα. Είναι απαραίτητο με ευθύνη της κυβέρνησης και του ΕΟΔΥ να χορηγούνται και να διεξάγονται δωρεάν, επαναλαμβανόμενα εργαστηριακά τεστ σε όλο το εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό ανά εβδομάδα χωρίς διακρίσεις. Άλλωστε οι συνθήκες, με ευθύνη της κυβέρνησης, στα σχολεία αλλά και σε ολόκληρη την κοινωνία είναι χειρότερες από πέρυσι. Η μεγάλη αγωνία της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι να μην οδηγηθούμε ξανά στην τραγική κατάσταση του ανοίγματος και κλεισίματος των σχολείων  με τις δραματικές συνέπειες στους μαθητές μας τόσο στον ψυχολογικό όσο και στον μαθησιακό τομέα, να μην οδηγηθούμε ξανά στον περσινό «Νοέμβριο»

Ταυτόχρονα δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε και στις πυρόπληκτες περιοχές όπου σχολεία έχουν υποστεί τεράστιες ζημιές, μαθητές και εκπαιδευτικοί βρίσκονται με σοβαρές απώλειες ακόμα και με καμένα σπίτια. Πρέπει να υπάρξει ειδική μέριμνα για όλες αυτές τις περιπτώσεις και να δοθεί προτεραιότητα από την κυβέρνηση στην επούλωση των πληγών που δημιουργήθηκαν, ώστε να συμμετέχει και η εκπαιδευτική κοινότητα αυτών των περιοχών ομαλά στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Στο επίπεδο της παιδαγωγικής διάστασης απαιτούμε από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ:

  • Μέσω του ΙΕΠ να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης ώστε να καλυφθούν τα κενά που προέκυψαν από τα προβλήματα του παρατεταμένου σχολικού lockdown.
  • Άμεσες και μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών στο σύνολο των κενών που υπάρχουν σε μία φάση πριν την έναρξη των σχολείων.
  • Δέσμευση για συνεχόμενες ροές διορισμών γενικής και ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης τα επόμενα χρόνια μέχρι την ομαλοποίηση στη στελέχωση των σχολείων και τη σταθερή κάλυψη κάθε χρόνο των συνταξιοδοτήσεων.
  • Για παιδαγωγικούς λόγους, εκτός από τους υγειονομικούς, μείωση των μαθητών. ανά τμήμα στα δημοτικά σχολεία στους 20 μαθητές και 15 στα νηπιαγωγεία.
  • Καθολική – περιοδική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
  • Αναθεώρηση των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών με διεξοδική συζήτηση και συνδιαμόρφωση με την εκπαιδευτική κοινότητα.
  • Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων που ψηφίστηκαν εν μέσω πανδημικής κρίσης, που δημιουργούν τεράστια προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία, οι οποίοι καταλύουν το δημοκρατικό και παιδαγωγικό κλίμα στα σχολεία.

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να αποδεχτεί άμεσα το αίτημα του ΔΣ της ΔΟΕ για συνάντηση, ώστε να δοθούν όλες οι οφειλόμενες απαντήσεις και τα σενάρια που έχει σχεδιάσει, αν έχει σχεδιάσει, το ΥΠΑΙΘ για μια ομαλή έναρξη και λειτουργία των σχολείων της χώρας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου