oaednews

Πέμπτη 20 Μαΐου 2021

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ο.Α.Ε.Δ. : Η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ, Ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ, Η ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΚΑΛΑ ΚΡΑΤΟΥΝ!

 ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ο.Α.Ε.Δ.


Η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ, Ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ, Η ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΚΑΛΑ ΚΡΑΤΟΥΝ!



20 Μαΐου 2021 Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Η τελευταία ανακοίνωση του Προεδρείου της ΟΕΛ (εστάλη 17/5/2021) ήταν αποκαλυπτική των προθέσεων και της βούλησης των συνδικαλιστών που φέρουν την ευθύνη εκπροσώπησης του κλάδου μας.

Διαχειρίζονται την κατάσταση της υποβάθμισης και της διάλυσης του Θεσμού της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. με βασικό γνώμονα την εξυπηρέτηση και την προώθηση κυβερνητικών επιλογών που υλοποιούνται μέσα από το ν.4763/2020.

Από την ανάγνωση της ανακοίνωσης διαπιστώνονται ανακρίβειες, ψεύδη, σκόπιμες παραλείψεις γεγονότων και έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού, που οδηγούν σε πλήρη απαξίωση τον κλάδο και το θεσμό της μαθητείας του ΟΑΕΔ σε διάλυση.

Τα πάντα στην ανακοίνωση υπηρετούν την επικοινωνιακή διαχείριση της κυβέρνησης, ότι ο ν.4763/2020 αναβαθμίζει τα σχολεία του ΟΑΕΔ. Τώρα αν όλες και όλοι βιώνουμε καθημερινά την απαξίωση των σχολείων, της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την ανυπαρξία της Πρακτικής Άσκησης και τον ευτελισμό της Μαθητείας του ΟΑΕΔ από τα ΣΣΠΑΕ μέχρι την προετοιμασία της Διοίκησης για την εφαρμογή του ν. 4763/2020, αυτά δεν τα αντιλαμβάνεται το Προεδρείο της ΟΕΛ.

Τα πάντα θα λυθούν από την καλή προαίρεση της κ. Κεραμέως και του κ. Βούτσινου με τους οποίους το Προεδρείο έχει συναντηθεί τόσες φορές που έχασε πια το λογαριασμό! Συζήτησαν δε τόσα πολλά θέματα που στην ανακοίνωση στην πρώτη παράγραφό της, δεν τα απαρίθμησαν αλλά αρκέστηκαν στο κ.λ.π.!!! Μεταξύ των κλπ οι μεταβατικές, η προώθηση των ΚΥΑ για την εφαρμογή του ν.4763, η Πρακτική Άσκηση κλπ!!!

Η συνεδρίαση του Δ.Σ. που έγινε στις 13/5/2021 προκλήθηκε γιατί με ανακοίνωση μας από 5/5/2021 ζητήσαμε σύγκλιση της Γ.Σ. της ΟΕΛ, προκειμένου να εξετάσουμε την τραγική κατάσταση που έχουν περιέλθει οι εκπαιδευτικές μονάδες του ΟΑΕΔ και να σχεδιάσουμε το μέλλον. Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά:


  1. ΣΚΟΠΙΜΕΣ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΤΗΣ Ο.Ε.Λ..


Α. ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕΤΑΓΥΜΝΑΣΙΑΚΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;

Κατά τη συνεδρίαση συζητήθηκε επί μακρόν σε ποια βαθμίδα εκπαίδευσης ανήκουν οι ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. μετά το ν.4763/2020. Το Προεδρείο εξαφάνισε τη συζήτηση!

Οι εκπρόσωποι της Διοίκησης και το Προεδρείο της ΟΕΛ διατύπωναν επανειλημμένα τη θέση ότι “Ανήκομεν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση” γιατί το λέει ο κ. Βούτσινος!

Εξηγήσαμε όπως έχουμε αναφερθεί σε ανακοινώσεις μας (21/1, 22/2/, 2/3, 16/3, 12/4, 5/5/2021), ότι οι ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ σύμφωνα με το ν.4763/2020 ανήκουν στην τυπική μεταγυμνασιακή επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση που ΟΥΔΕΜΙΑ σχέση έχει με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και για το λόγο αυτό χορηγούνται τίτλοι πτυχίων μετά από πιστοποίηση στον ΕΟΠΠΕΠ ειδικότητας επιπέδου 3 όπως οι Σ.Ε.Κ. του 2013.

Ζητήσαμε λοιπόν ως παράταξη να σταματήσει αυτός ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ και να αναλάβει την ευθύνη η Διοίκηση αφενός με εγκύκλιο της και το Προεδρείο αφετέρου με ανακοίνωση του να βεβαιώσουν ότι οι ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. του ν.4763/2020 ανήκουν στο Τυπικό Σύστημα της Δημόσιας Μεταγυμνασιακής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Αντί αυτού κυκλοφόρησε η εν λόγω ανακοίνωση της ΟΕΛ!!! Κουβέντα για το θέμα!!!

Όσο για τη Διοίκηση “περί άλλα τυρβάζει”!!!

Η απαξίωση σε όλο της το μεγαλείο…!!!

Β. Ο Ν. 3475/2006 ΧΟΡΗΓΕΊ ΠΤΥΧΊΑ ΕΠΙΠΕΔΟΥ 4;

Στο πλαίσιο αυτό η ανακοίνωση του Προεδρείου της ΟΕΛ αναφέρεται στη θέση του κ. Καραχάλιου σχετικά με το επίπεδο των πτυχίων που χορηγούσαν οι ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του ΟΑΕΔ του ν.3475/2006, όπου δηλώθηκε ότι δεν υπάρχει νόμος που αναφέρει ότι τα πτυχία του ν.3475/2006 ανήκουν στο επίπεδο 4 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

Το Προεδρείο επίσης εξαφάνισε την απάντηση που δώσαμε ως παράταξη!

Δηλώσαμε ότι ο νόμος 3475/2006 με το άρθρο 12 παρείχε ισοτιμία των τίτλων των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του ΟΑΕΔ με τα ΕΠΑ.Λ..

Επίσης κάναμε ως παράταξη διαμοιρασμό οθόνης κατά τη διαδικτυακή συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΟΕΛ και μεταφερθήκαμε στην ιστοσελίδα του ΕΟΠΠΕΠ που είναι ενεργή μετά την επικαιροποίηση της -λόγω του ν.4763/2020 - από το Υπουργείο Παιδείας. Διαπιστώνεται αυτό που περιγράψαμε στην ανακοίνωση μας στις 12/4/2021 ότι οι ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας ΟΑΕΔ του ν. 3475/2006 παρέχουν πτυχία επιπέδου 4 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων(ΕΕΠ), ενώ οι ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του ΟΑΕΔ του ν.4763/2020 επιπέδου 3 του ΕΕΠ.

Ενημερώνουμε τον κλάδο ότι ο ΕΟΠΠΕΠ με βάση τις αρμοδιότητες που του παρέχει ο Ν.4115/2013 άρθρο 2 περ. γ) και η) μπορεί ΑΥΤΟΤΕΛΩΣ ως Οργανισμός Απόδοσης Ισοτιμιών Τίτλων ΕΕΚ, να καθορίζει με αποφάσεις τις ισοτιμίες τίτλων και να δημοσιοποιεί τα αποτελέσματα. Για το λόγο αυτό κατέταξε το 2014 τα πτυχία ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας ΟΑΕΔ του ν.3475/2006 με δεδομένο την ισοτιμία τους με τα ΕΠΑ.Λ. στο επίπεδο 4.

Στο πλαίσιο αυτής της αρμοδιότητας του ΕΟΠΠΕΠ στην ιστοσελίδα του καταγράφεται ότι τα πτυχία των ΕΠΑ.Σ. του ν.3475/2006 ανήκουν στο επίπεδο 4 μαζί με αυτά των ΕΠΑ.Λ.!

Ποιοι είναι λοιπόν αυτοί/αυτές που αμφισβητούν τις αποφάσεις του ΕΟΠΠΕΠ, τη νομιμότητα και το κράτος δικαίου;


Γ. ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΩΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ.


Κατά τη συζήτηση στο Δ.Σ. της ΟΕΛ για τις μεταβατικές διατάξεις η κ. Θεοδωρίδου συνέδεσε την προώθηση των ΚΥΑ για την εφαρμογή του νόμου 4763/2020 με την ψήφιση τους.

Το ζήτημα αυτό η ανακοίνωση του Προεδρείου επίσης το εξαφάνισε!

Κατά τη γνώμη μας το ένα θέμα με το άλλο ουδεμία σχέση έχουν και αυτό διατυπώσαμε στη συζήτηση που έγινε. Ποιος είναι ο λόγος σύνδεσης αυτών των δυο άσχετων θεμάτων;

Η Διοίκηση επιχειρεί να δικαιολογήσει τη σκόπιμη επί 5,5 μήνες καθυστέρηση έκδοσης των ΚΥΑ για την εφαρμογή εφαρμοστικών διατάξεων του ν.4763/2020, χρησιμοποιώντας ως πρόσχημα το παραπάνω. Και όχι μόνο!

Το Προεδρείο καλύπτει την αβελτηρία της Διοίκησης εκθειάζοντας την «ετοιμότητα της» αναφέροντας ότι : «Η κ. Θεοδωρίδου επισήμανε ότι έχει γίνει ήδη όλη η προετοιμασία για τη σύνταξη των απαραίτητων ΚΥΑ και έχει δρομολογηθεί η έγκριση τους από τη νομική υπηρεσία προκειμένου να σταλούν στο Υπουργείο Εργασίας».

Η αλήθεια όμως είναι ότι μόλις προχθές 18/5/2021 η Α2 εισηγήθηκε στο Δ.Σ. του ΟΑΕΔ την έκδοση αποφάσεων για μετατροπή των ΕΠΑ.Σ. και Ι.Ε.Κ. σε ΕΠΑ.Σ και Ι.Ε.Κ. του ν.4763/2020!

Αυτή είναι η «ετοιμότητα» και η άψογη προετοιμασία για την οποία επαίρονται Προεδρείο και Διοίκηση;

Σκόπιμη καθυστέρηση 5,5 μηνών όχι για την έκδοση ΚΥΑ ίδρυσης σχολικών δομών, αλλά για να ξεκινήσει η διαδικασία!!!

Στόχος η πλήρης απαξίωση και ο ευτελισμός της προοπτικής της εκπαίδευσης του ΟΑΕΔ με σφραγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Εργασίας!

Είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε ότι δεν φθάνει μόνο αυτό, πρέπει να γίνουν εισηγήσεις στο Δ.Σ. του ΟΑΕΔ για τις ειδικότητες, να καταρτιστεί και να γίνει ΦΕΚ ο Πρότυπος Οδηγός Κατάρτισης από το Υπουργείο Παιδείας, να ξεκινήσει διαδικασία προτάσεων για ειδικότητες για έκδοση ΚΥΑ, να καταρτιστεί Κανονισμός Λειτουργίας από τον ΟΑΕΔ, να εκδοθούν ΦΕΚ των προγραμμάτων κατάρτισης .Σύνολο 5 ΚΥΑ για να γίνει προκήρυξη ειδικοτήτων και εκπαιδευτικού προσωπικού!

Ποια η θέση του Προεδρείου για τις ειδικότητες;

Στη σελ. 3 αναφέρει η ανακοίνωση ότι: “Ο πρόεδρος ανέφερε στον κ. Καραχάλιο και στη κ. Θεοδωρίδου ότι τα χρονικά περιθώρια έχουν στενέψει και θα πρέπει να εξεταστεί το ενδεχόμενο να λειτουργήσουν οι ΕΠΑ.Σ. στο νέο σχολικό έτος με το παλιό καθεστώς”

Σε ποιο παλιό καθεστώς αναφέρεται ο Πρόεδρος; Φοβάται να αναφερθεί στο ν.3475/2006 που έχει καταργήσει ο 4763/2020, για να μην κατηγορηθεί για αντικυβερνητική πολιτική; Εννοεί τις ίδιες ειδικότητες του ν.3475/2006 οι οποίες πως θα έρθουν; Με θαύμα;

Ας το ξεκαθαρίσει γιατί έτσι δεν υπάρχει συνδικαλισμός!

Πεντέμισι μήνες οργασμός δραστηριοτήτων με καθοδηγητή το Υπουργείο Παιδείας!!!

Και αφού γίνουν όλα αυτά ΤΟΤΕ θα μετρήσουμε και την ελκυστικότητα του συστήματος για την προσέλευση μαθητών!!!

Ακόμη, το Προεδρείο στην ανακοίνωση του δε λέει κουβέντα, ότι οι μεταβατικές διατάξεις για τους φοιτώντες μαθητές πρέπει να γίνουν με βάση τις διατάξεις του ν.3475/2006. Άλλη μια αλχημεία και απαξίωση συλλογικών αποφάσεων του κλάδου που ο Πρόεδρος και ο Γ. Γραμματέας αν και προσυπέγραψαν - ανακοίνωση Γ.Σ. ΟΕΛ 8/2/2021- για μεταβατικές με βάση το νόμο 3475/2006 στην ανακοίνωση τους εξαφάνισαν κάθε αναφορά στο νόμο 3475/2006!


  1. ΤΑ ΨΕΥΔΗ ΤΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟΥ ΤΗΣ Ο.Ε.Λ.


Α. ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ

Το Προεδρείο της ΟΕΛ επικαλείται στη σελ.2 της ανακοίνωσης θέση της κ. Θεοδωρίδου (περ.θ) – που εμείς δεν ακούσαμε- όπου αναφέρεται : « Έχει κατατεθεί πλήθος προτάσεων αναβάθμισης των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας, που αφορούν τόσο τις υποδομές και τον εργαστηριακό εξοπλισμό, όσο τον εκσυγχρονισμό των προγραμμάτων σπουδών, για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, ύψους 1 δις ευρώ»

Κατά αρχήν το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης έχει δημοσιευθεί ήδη από τις 2-4-2021 https://primeminister.gr/wp-content/uploads/2021/03/Ελλάδα-2.0-Αναλυτική-Περιγραφή-Δράσεων.pdf

Αυτά που αναφέρονται για τις Σχολές Μαθητείας του ΟΑΕΔ περιέχονται στη σελ. 100 με τίτλο «Μεταρρύθμιση και Ανάπτυξη του Συστήματος Μαθητείας του ΟΑΕΔ» όπου στην σύντομη περιγραφή δεν υπάρχει καμία ρητή αναφορά στις υποδομές και τον εργαστηριακό εξοπλισμό. Το σημαντικό είναι όμως ότι το ποσό που θα διατεθεί μέχρι το 2026 είναι 143 εκ. ευρώ και όχι 1 δις!!!

Β. ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

Στη σελ. 3 της ανακοίνωσης αναφέρεται: « Στο ερώτημα μας για την επανέναρξη πρακτικής άσκησης μαθητείας από 17/5/2021 η Αν. Προϊσταμένη Διεύθυνσης Αρχικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Α2), κ. Στασού Μόσχα μας ενημέρωσε ότι αναμένεται έκδοση σχετικής ΚΥΑ στο πλαίσιο εφαρμογής των έκτακτων μέτρων για την αποφυγή της διασποράς του COVID-19»

Η συζήτηση στο Δ.Σ. έγινε στις 13/5/2021, η ανακοίνωση της ΟΕΛ εστάλη στις 17/5/2021. Μα καλά δεν γνώριζε το Προεδρείο ότι μια μέρα πριν στις 16/5/2021 η Διεύθυνση Α2 απέστειλε ΦΕΚ επαναλειτουργίας εκπαιδευτικών δομών δια ζώσης και σε αυτά δεν περιλαμβάνεται

η επαναλειτουργία της Πρακτικής Άσκησης της Μαθητείας των ΕΠΑ.Σ. ΟΑΕΔ και της Τάξης Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ., παρά μόνο των Ι.Ε.Κ.;;; Ποιους κοροϊδεύουν;;;

Πόσο φερέγγυοι είμαστε ως εκπαιδευτικές μονάδες όταν από το Νοέμβριο του 2020 ενημερώνουμε τους εργοδότες - που τακτικά επικοινωνούν με τα σχολεία - ότι μόλις ξεκινήσει η δια ζώσης διδασκαλία ξεκινά και η Πρακτική Άσκηση των μαθητών μας;

Αυτό αναφέρονταν σε εγκύκλιο της Α2 που είχε σταλεί τον Νοέμβριο του 2020 μετά την αναστολή λειτουργίας τους λόγω της πανδημίας. Που έχουμε οδηγηθεί ; Αρκετοί μαθητές αυτήν την περίοδο έχουν βρει εργασία εκτός πρακτικής άσκησης που πολύ πιθανό να είναι και μαύρη! Η συνέχιση αναστολής της Πρακτικής υπονομεύει τη Μαθητεία του ΟΑΕΔ.

3. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ


Η κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα σχολεία είναι τραγική και αυτό ομολογείται από όλες και όλους μας. Δυστυχώς το Προεδρείο της ΟΕΛ δεν αποδείχθηκε μόνο κατώτερο των περιστάσεων, αλλά έχει ταυτιστεί πλήρως με την κατάσταση αυτή χωρίς να καταθέτει ένα στρατηγικό σχέδιο άμεσων παρεμβάσεων για τη διάσωση του θεσμού, παρά το γεγονός ότι εκτιμά πως η εφαρμογή του ν.4763/2020 θα οδηγήσει σε μαρασμό και ερημοποίηση των σχολείων. Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ο.Ε.Λ στις 13-5 καταθέσαμε πρόταση άμεσης εφαρμογής για τη διάσωση του θεσμού της Μαθητείας την οποία και αυτή εξαφάνισε το Προεδρείο και φυσικά δεν τέθηκε σε ψηφοφορία. Η πρόταση αυτή έχει κατατεθεί και δημοσιοποιηθεί δυο φορές σε ανακοινώσεις μας στις 16/3/2021 και στις 5/5/2021.

Καταθέτουμε ξανά την πρόταση όπως τη δημοσιοποιήσαμε στις 16/3/2021 με ανακοίνωση μας επισημαίνοντας το μείζον της πρότασης δηλαδή την ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΠΑ.Σ. με το ν.3475/2006, με τροπολογία που μπορεί αν υπάρχει βούληση από τη κυβέρνηση να κατατεθεί και αύριο, για να ΔΙΑΣΩΘΕΙ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ του Ο.Α.Ε.Δ..


Η επικαιροποίηση της πρόταση μας ( 16-3-2021)

-Να ψηφιστεί τροπολογία με διατάξεις που θα επαναφέρουν το νόμο 3475/2006 σε ισχύ τουλάχιστο για 4ετία για τις ΕΠΑ.Σ., αφενός για να ολοκληρώσουν τη φοίτηση τους οι φοιτώντες μαθητές και αφετέρου να δοθεί η δυνατότητα να επανεξετάσουμε την αναβάθμιση του συστήματος.

-Να καταργηθούν οι διατάξεις του ν.4763/2020: Κεφάλαιο Γ΄ (Μεταγυμνασιακή ΕΕΚ ), άρθρο 170 παρ.2,3,4, άρθρα 41 και 42 που καταργούν το ν.3475/2006 και την ίδρυση των ΙΕΚ που οδηγούν τα σχολεία μας σε ερημοποίηση.

- Η σχολική χρονιά 2020-2021 στην ουσία δεν πραγματοποιήθηκε λόγω της μεγάλης διάρκειας του εγκλεισμού. Κατά τη γνώμη μας το σύστημα μαθητείας του ΟΑΕΔ υπονομεύεται όταν δεν υλοποιούνται τα εργαστήρια και η μαθητεία. Πρέπει να επανεξεταστεί η λειτουργία του Σχ. Έτους 20-21, με τη σύμφωνη γνώμη των υπηρεσιακών παραγόντων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

-Άμεση έκδοση ΚΥΑ για επανίδρυση όλων των ΙΕΚ.

- Άμεση έκδοση ΚΥΑ για επαναλειτουργία της Πρακτικής Άσκησης.

Υ.Γ. ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΟΤΙ “ΑΝΗΚΟΜΕΝ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ” ΑΣ ΑΠΟΣΤΕΙΛΛΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΟΥΝ ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ & ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΣΣΕΣ/ΟΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ!!! ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου