oaednews

Τετάρτη 5 Μαΐου 2021

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ο.Α.Ε.Δ. Σχολές Μαθητείας Ο.Α.Ε.Δ.. Από την Υποβάθμιση στην Απαξίωση και τον Εμπαιγμό

5 Μαΐου 2021

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ!

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!

Τέσσερις μήνες την ψήφιση του νόμου 4763/2020 και από την εφαρμογή του εισπράξαμε την αναδρομική κατάργηση εγγραφών και κατατάξεων αποφοίτων ΕΠΑ.Σ. στα Ι.Ε.Κ. και μάλιστα αναδρομικά! Πέραν τούτου ουδέν νεότερο από τη Διοίκηση του ΟΑΕΔ!

Πως λειτουργούν τα σχολεία (ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας- Ι.Ε.Κ.) χωρίς μεταβατικές διατάξεις και χωρίς εφαρμοστικές του νέου νόμου;

Πριν λίγες μέρες ξεκίνησε η διαδικασία συνεδριάσεων των Συμβουλίων Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Εργασία (ΣΣΠΑΕ) σε όλες τις Εκπαιδευτικές Περιφέρειες, με σκοπό την υποβολή προτάσεων για τομείς και ειδικότητες των δομών ΕΣΚ, ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ, ΕΠΑ.Λ., Τάξη μαθητείας ΕΠΑ.Λ. και Ι.Ε.Κ.. Για μεν τα ΕΠΑ.Λ. οι ειδικότητες είχαν ήδη επιλεγεί, για δε την τάξη Μαθητείας και τα ΙΕΚ δεν τίθεται θέμα δεδομένου ότι θα λειτουργήσουν το σχολικό έτος 2021-2022 με τις ήδη υπάρχουσες, αφού ο ν.4763/2020 προβλέπει μεταβατικές διατάξεις. Μέρες πριν τις συνεδριάσεις των ΣΣΠΑΕ το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει με το ΦΕΚ 1315/ΤΒ΄/5-4-2021 την ίδρυση 20 νέων ειδικότητες για τα Ι.Ε.Κ..!

Με τον τρόπο αυτό ακυρώνει το ΥΠΑΙΘ τη λειτουργία των ΣΣΠΑΕ. Προς τι οι αλλεπάλληλες συνεδριάσεις; Ένα ήταν το θέμα που κυριάρχησε. Η αλληλοεπικάλυψη των ειδικοτήτων τόσο μεταξύ των επιπέδων 3, 4 και 5 όσο και στο περιβάλλον της χωροταξικής κατανομής των σχολικών μονάδων. Κατά τα άλλα διατυπώσεις με γενικά ευχολόγια στα ΣΣΠΑΕ περί προγραμματισμού ειδικοτήτων για το σχολικό έτος 2022-2023 και σύνδεσης τους με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας!

Ο ΟΑΕΔ προσήλθε στις συναντήσεις των ΣΣΠΑΕ χωρίς πρόγραμμα και σχεδιασμό με διάθεση «σε δουλεία να βρισκόμαστε», αλλά με ένα σημαντικό κενό στη λειτουργία του. Αφενός οι φοιτώντες μαθητές και όλη η εκπαιδευτική κοινότητα είναι στα κάγκελα λόγω της μη πρόβλεψης συνέχισης της φοίτησης με βάση εγκυκλίους εγγραφών που υπέγραψε η Διοίκηση, δηλαδή τη χορήγηση πτυχίων ειδικότητας επιπέδου 4 με ενδοσχολικές εξετάσεις. Αφετέρου η Διοίκηση κάλεσε τα σχολεία να υποβάλλουν προτάσεις για ειδικότητες που δεν υπάρχουν! Οι προτεινόμενες ειδικότητες από τα σχολεία για την επόμενη σχολική χρονιά, υπάρχουν στο ΦΕΚ1500/ΤΒ΄/2007 που στηρίζεται στο ν.3475/2006 που έχει καταργηθεί. Και όχι μόνο! Θα λειτουργήσουν σε σχολικές μονάδες που εκκρεμεί η επανασύσταση τους σύμφωνα με το νέο νόμο!!!

Όλη αυτή διαδικασία είναι το επακόλουθο της υποβάθμισης των εκπαιδευτικών δομών του Ο.Α.Ε.Δ. και λέγεται ΑΠΑΞΙΩΣΗ και ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ!

Τι εξυπηρετεί η απαράδεκτη καθυστέρηση ψήφισης μεταβατικών διατάξεων για τους 8000 φοιτώντες μαθητές μας; Πράξη αυτονόητη για κράτος δικαίου που καμία μα καμία κυβέρνηση δεν παρέλειψε να θεσμοθετήσει στο παρελθόν; Τι εξυπηρετούν όλα όσα έχουν αναφερθεί;

Φθορά, κρίση εμπιστοσύνης προς την πολύχρονη εκπαιδευτική πορεία του ΟΑΕΔ στην επαγγελματική εκπαίδευση, προφίλ σχολείων μη ελκυστικό θα διαμορφώσουν το αρνητικό κλίμα που θα οδηγήσει στην ερημοποίηση. Όλα αυτά έχουν αναφερθεί στο ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης της Ο.Ε.Λ. στις 8-2-2021.

Αρκετοί μαθητές εγκαταλείπουν ήδη τα σχολεία!!! Άλλα σχολεία επέλεξαν, άλλα προέκυψαν και μια κυβέρνηση που δεν ακούει. Άλλωστε πως να ακούσει; Αν περάσει μεταβατικές διατάξεις σύμφωνα με το νόμο 3475/2006 καταρρέει όλο το αφήγημα περί επιπέδων 3 και 4! Μεγάλη η πολιτική ευθύνη του Υπουργείου Εργασίας και της Διοίκησης του ΟΑΕΔ για την απαξίωση του δημόσιου χαρακτήρα της μαθητείας και της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

ΑΜΕΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΓΥΜΝΑΣΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΟΥ Ν.4763/2020.ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ 8000 ΦΟΙΤΩΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ Ν.3475/2006. ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Ν.3475/2006 ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΔΥΟ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ.

Συναδέλφισσες συνάδελφοι

Το Υπουργείο Εργασίας με σχέδιο νόμου που θα καταθέσει στη Βουλή πρόκειται να καταργήσει το 8ωρο και να προσβάλει συνταγματικά κατοχυρωμένα συνδικαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων.

Ενώνουμε τη φωνή μας με την ΑΔΕΔΥ, τη ΓΣΕΕ και τα Εργατικά Σωματεία.

  • ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ!

  • ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΣΥΝΙΚΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ!ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ Η ΑΔΕΔΥ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 6 ΜΑΪΟΥ!

Καλούμε το Προεδρείο της ΟΕΛ να συγκαλέσει άμεσα τις επόμενες ημέρες, τη Γενική Συνέλευση της ΟΕΛ φέρνοντας για συζήτηση τα θέματα που θίγονται στην ανακοίνωση.

Υ.Γ.1: Την επόμενη ημέρα μετά την ανακοίνωση μας (13/4/2021) με την οποία επισημάναμε την παντελή απουσία του πρώην Πρόεδρου της ΟΕΛ και νυν βουλευτή Καβάλας, πραγματοποιήθηκε συνάντηση -σύμφωνα με ανακοίνωση του- με την Υπουργό Παιδείας για κάποια προβλήματα των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του ΟΑΕΔ. Ακόμη να μάθουμε ποια είναι αυτά και ποιο το αποτέλεσμα!

Υ.Γ.2: Κυβερνητικός βουλευτής από τη Λάρισα ήταν σαφής σε ερώτηση (12/4/2021) που κατέθεσε στην Υπουργό Παιδείας όπου μεταξύ άλλων έγραψε: «Με το ν. 4763/2020 (ΦΕΚ Α’ 254/21.12.2020) του Υπουργείου Παιδείας οι Σχολές Μαθητείας του ΟΑΕΔ μετατρέπονται σε Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης…!!!» Κατόπιν τούτων ο Θεσσαλός βουλευτής της Ν.Δ.: « Ερωτά την αρμόδια υπουργό, αν προτίθεται να εισάγει μεταβατική ρύθμιση για τους ήδη φοιτούντες στις ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ, ώστε να μην έχουν επιπτώσεις από την μετατροπή των ΕΠΑΣ σε ΣΕΚ, σύμφωνα με τον ν. 4763/2020»!!! Ο συνάδελφος του βουλευτής Καβάλας έχει θέση για το θέμα; Κάπως έτσι καταρρέουν τα ψεύδη Διοίκησης, Προεδρείου ΟΕΛ και άλλων τινών ότι «ανήκομεν» στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και οσονούπω έρχεται η αναβάθμιση!!!

Υ.Γ.3:Άλλη μια ακόμη έρευνα-μελέτη στην υπηρεσία των κυβερνητικών πολιτικών. Η πρόσφατη δημοσιοποίηση της μελέτης του ΙΟΒΕ για την Ε.Ε.Κ. με ανάθεση ΟΑΕΔ, επιβεβαιώνει τις αντίστοιχες του Σ.Ε.Β.(Ιούλιος 2020) και ανοίγει δρόμους - με όχημα τη διακυβέρνηση του συστήματος - στην απαξίωση του δημόσιου χαρακτήρα της Ε.Ε.Κ και της Μαθητείας, με το βλέμμα στραμμένο στις πιστώσεις του Ταμείου Ανάκαμψης. Ανύπαρκτη η ιστορία της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. στη μελέτη του ΙΟΒΕ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου