oaednews

Πέμπτη 5 Μαρτίου 2020

Μύθοι και αλήθειες για το θεσμό της Μαθητείας του ΟΑΕΔ

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ο.Α.Ε.Δ..
Συναδέλφισσες/οι,
Ως παράταξη πορευόμαστε με θέσεις και επιχειρήματα. Αυτό κάνουμε και αυτή την κρίσιμη περίοδο στο κείμενο που ακολουθεί επιδιώκοντας την ενότητα και τη διεκδίκηση των αιτημάτων μας.
Μύθοι και αλήθειες για τις ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. και τις επερχόμενες μεταβολές στο σύστημα Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.

1. Ποιο είναι το πλαίσιο λειτουργίας των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.;

Απ.: Οι ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. στηρίζουν τη λειτουργία τους στο νόμο 3475/2006 και είναι ενταγμένες στον ανώτερο κύκλο της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μαζί με τα Επαγγελματικά Λύκεια.

2. Σε τι διαφέρουν οι ΕΠΑ.Σ. από τα ΕΠΑ.Λ.;
Απ.: Τα ΕΠΑ.Λ. χορηγούν δυο τίτλους σπουδών. Το απολυτήριο Επαγγελματικού Λυκείου και το Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας. Οι ΕΠΑ.Σ. χορηγούν μόνο το πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας.

3. Υπάρχει διαφορά μεταξύ των πτυχίων επαγγελματικής ειδικότητας μεταξύ ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ.;
Απ.: Όχι καμία διαφορά. Σύμφωνα με τον νόμο 3475/2006 (ΦΕΚ 146/2006) το άρθρο 12 που προσδιορίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΕΠΑ.Σ., παρέχει πλήρη ισοτιμία τίτλων με τους αντίστοιχους των ΕΠΑ.Λ. που εκείνη την χρονική περίοδο αναφέρονταν στο επίπεδο 3.

4. Πως εξελίχθηκαν τα επαγγελματικά προσόντα των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. μετά την ψήφιση του νόμου 3475/2006;
u Τον Ιούλιο του 2009 με απόφαση του τότε Υφυπουργού Παιδείας Α. Λυκουρέντζου (Αρ.86252/Γ2 ΦΕΚ 1525/ΤΒ/2009) καθορίσθηκε ισοτιμία τίτλων των ΤΕΕ Α΄  Β΄ Κύκλου με τα ΕΠΑ.Λ. και τις ΕΠΑ.Σ. του νόμου 3475/2006. Σύμφωνα με αυτή τα επαγγελματικά δικαιώματα  των ΤΕΕ Β’ Κύκλου είναι ισότιμα με τα ΕΠΑ..Λ. και τις ΕΠΑ.Σ., οι δε απόφοιτοι των ΤΕ.Ε. Α΄ Κύκλου μπορούν να εγγράφονται στην Β΄ τάξη των ΕΠΑ.Σ..
u Γνωμοδότηση Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Αρ. 376/2011 σελ.3): “Τα πτυχία των ΤΕΛ, ΕΠΛ, των ΤΕΕ Β΄ Κύκλου, των ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. είναι του ίδιου επιπέδου επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, δηλαδή επιπέδου 3 και είναι επαγγελματικά ισότιμα”.

5.Πότε άλλαξε η αρίθμηση των επιπέδων επαγγελματικών προσόντων;
Απ. Με το νόμο  4186/2013 που ψηφίσθηκε το Σεπτέμβρη του 2013 (ΦΕΚ193/ΤΑ/ 2013). Οι ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. καταργήθηκαν. Δημιουργήθηκαν στη θέση τους οι Σχολές Μεταγυμνασιακής Κατάρτισης  Σ.Ε.Κ.  και η διαβάθμιση των πτυχίων της Ε.Ε.Κ. διαμορφώθηκε ως εξής  (άρ. 12 του νόμου όπως τροποποιήθηκε το 2014).
Τυπική Εκπαίδευση:
  • Ανώτερη Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση ΕΠΑ.Λ. : Πτυχίο επιπέδου 4.
Μη τυπική εκπαίδευση:
  • Μεταδευτεροβάθμιο έτος ΕΠΑ.Λ. - Τάξη Μαθητείας ΕΠΑ.Λ. : Πτυχίο επιπέδου 5 μετά από πιστοποίηση.
  • Ι.Ε.Κ. : Πτυχίο επιπέδου 5 μετά από πιστοποίηση.
  • Σ.Ε.Κ.: Πτυχίο επιπέδου 3 μετά από πιστοποίηση.

6. Τι έγινε το 2013 και 2014;
Το 2013 οι εγγραφές στις σχολές Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. έγιναν ως ΕΠΑ.Σ. και το 2014 δόθηκε παράταση ενός έτους, παράλληλα με την προκήρυξη Σ.Ε.Κ..
Προκήρυξη ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας: 4675 μαθητές.
Προκήρυξη Σ.Ε.Κ. : 2075 μαθητές
Πραγματοποιηθείσες εγγραφές σχολικού έτους 2014-2015 (Στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ 2014):
ΕΠΑ.Σ. ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ Α΄ τάξη εγγραφές : 4986 μαθητές
Σ.Ε.Κ.: Λιγότεροι από 200 μαθητές !!!
Η σύγκριση της λειτουργίας των δυο παράλληλων δομών ήταν ατυχής για τους εμπνευστές των Σ.Ε.Κ.. Το πολιτικό κόστος για άμεση κατάργηση του θεσμού της μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. βαρύ και αδυσώπητο. Για αυτό δόθηκε η παράταση  το 2104.

7. Ποιο είναι το προφίλ των μαθητών που πιθανά θα φοιτήσουν στις Σ.Ε.Κ.;
  • Καταρχήν υπάρχουν δεδομένα. Το 2014 προκηρύχθηκαν 200 τμήματα και έγιναν μόλις 16 και εγγράφηκαν λιγότεροι από 200 μαθητές. Ηλικίες; Σχεδόν όλοι απόφοιτοι Λυκείου. Εύλογο ήταν. Υπάρχει καμία οικογένεια που δεν θέλει τα παιδιά της να τελειώσουν το Λύκειο; Είμαστε στο 2020 στην εποχή της ψηφιακής εποχής και το απολυτήριο του Λυκείου είναι το ελάχιστο προσόν που απαιτείται. Πίσω ολοταχώς στις δεκαετίες του 50 και 60;
  • Οι σχολές κατάρτισης δεν δίνουν πτυχία επαγγελματικής ειδικότητας με ενδοσχολικές εξετάσεις, αλλά με πιστοποίηση τύπου Ι.Ε.Κ.. Βεβαίωση κατάρτισης και αναμονή μετά την ολοκλήρωση των σπουδών για εξετάσεις. Χάνεται το βασικό πλεονέκτημα της μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. για ένταξη στην αγορά εργασίας άμεσα μετά την αποφοίτηση. Οι επιχειρήσεις και οι εργοδότες μπορεί να περιμένουν…; Ένα είναι σίγουρο. Το σύστημα θα καταρρεύσει. Ποιοι αναλαμβάνουν την ευθύνη;
  • Σύμφωνα με το κυβερνητικό σχέδιο Σ.Ε.Κ. θα κάνουν οι πάντες. Γνωρίζουμε όλοι μας τι γίνεται στο πεδίο των Κ.Ε.Κ. και των Κ.ΔΒ.Μ.. Το πάρτι των ιδιωτικών παρόχων «καλά κρατεί».

9. Μειώθηκε το μαθητικό δυναμικό των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. και γιατί:
Ναι. Το μαθητικό δυναμικό των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. το 2013 πριν την εφαρμογή του ν.4186/2013 ήταν 11.660 μαθητές. Το σχολικό έτος 2019-2020 οι μαθητές είναι περίπου 7.500. Γιατί άραγε; Σίγουρα το θέμα είναι πολυπαραγοντικό. Ποια όμως είναι η βασική αιτία;
  • Πρέπει όλοι να αντιληφθούν το ήδη υπάρχον ανταγωνιστικό πλαίσιο της μαθητείας που διαμορφώθηκε μετά το 2013 όπου τα ΕΠΑ.Λ. και τα Ι.Ε.Κ. δημόσια και ιδιωτικά εντάσσονται στο εθνικό πλαίσιο μαθητείας κυρίως ως πρακτική άσκηση. Και όχι μόνο αυτό. Τα Ι.ΕΚ. δημόσια και ιδιωτικά απευθύνονται και αυτά σε απόφοιτους Λυκείου, όπως και οι ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ..
  • Ας δούμε τις εγγραφές:
Δ.Ι.Ε.Κ.-Ι.Ι.Ε.Κ. εγγραφές καταρτιζομένων 2013: 28.000
Δ.Ι.ΕΚ.-Ι.Ι.Ε.Κ. εγγραφές καταρτιζομένων 2014: 62.000 και το 2019: 75.000!
Συνεπώς οι απόφοιτοι Λυκείου επιλέγουν Ι.Ε.Κ. όχι γιατί προσφέρουν επαγγελματική αποκατάσταση, αλλά εμφανίζονται πιο ελκυστικά για μια σειρά λόγους που όμως καταρρίπτονται από την πραγματικότητα, γιατί στο τέλος ένα ποσοστό 20% οδηγείται στην απόκτηση πτυχίου ειδικότητας, το 80% διαρρέει! Απορροφητικότητα αποφοίτων Ι.Ε.Κ. στην ειδικότητα; Περίπου 10%! Πλήρης αποτυχία του θεσμού.
Αυτή είναι η πιο βασική αιτία μείωσης του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. και ας αντιληφθούμε τώρα ότι το νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον μετά την αναγνώριση των πτυχίων των Κολλεγίων θα προσδώσει «νέα δυναμική» και χρυσές δουλειές των ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. που ήδη «πουλάνε» μαζί με τα πτυχία των Ι.Ε.Κ. και πτυχία Πανεπιστημιακά με εξ αποστάσεως σπουδές.
  • Παρ όλα αυτά οι σχολές μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. έχουν βαρύ παρελθόν που εκκινά από το 1952. Έχουν μοναδικά αποτελέσματα απορροφητικότητας αποφοίτων στο 40% και οι απόφοιτοι του είναι το 80% των εγγεγραμμένων . Κανένα άλλο σύστημα της Ε.Ε.Κ. δε έχει αυτά τα αποτελέσματα. Καμία άλλη εθνική πολιτική ενεργούς απασχόλησης δεν οδηγεί αποτελεσματικά σε θέσεις σταθερής και ποιοτικής εργασίας όσο η μαθητεία του Ο.Α.Ε.Δ..
Σίγουρα χρειάζονται βελτιώσεις:
-Όπως η διαρκής και στοχευμένη ενημέρωση επαγγελματικού προσανατολισμού προς τους μαθητές του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου που είναι η βασική ομάδα στόχος.
-Όπως η διέξοδος σε σπουδές ανώτερου επιπέδου όπως συμβαίνει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Οι προτάσεις μας έχουν καταγραφεί στο ομόφωνα ψήφισμα του 13ου συνεδρίου της Ο.Ε.Λ. και επικαιροποιούνται συνεχώς.

10. Το δυικό σύστημα μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. έχει σχέση με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά;
Απολύτως. Είναι το μοναδικό που συνδέει την απόκτηση πτυχίου βασικού επιπέδου 4 με την πρακτική άσκηση. Είναι το μοναδικό που έχει μεγάλο χρόνο πρακτικής με 4 εξάμηνα. Είναι το μοναδικό που παρουσιάζεται στη βάση δεδομένων της Ε.Ε. δεδομένου ότι έχει αξιολογηθεί λόγω της μακράς ιστορικής του διαδρομής.

11. Υπάρχουν δυικά συστήματα μαθητείας στην Ευρωπαϊκή Ένωση τύπου μεταγυμνασιακής κατάρτισης Σ.Ε.Κ.;
Όχι σε καμία χώρα. Τα δυικά συστήματα μαθητείας στην Ε.Ε. ανήκουν στην ανώτερη δευτεροβάθμια ή μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση αποδίδοντας πτυχία επιπέδου 4 ή 5. Προκαλούμε τον/την οποιανδήποτε να μελετήσει τον επίσημο ιστότοπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη μαθητεία https://www.cedefop.europa.eu/en/publications-and-resources/data-visualisations/apprenticeship-schemes/country-fiches και να μας υποδείξει σε ποια χώρα  υπάρχει μεταγυμνασιακή κατάρτιση μαθητείας.

 12.  Τι συνέβη το 2015 και το 2016;
ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ
  • Ο κλάδος μας διεκδίκησε μετά το πέρας της παράτασης του ενός έτους 2014 τη συνέχιση της λειτουργίας των ΕΠΑ.Σ. και τον Μάιο του 2015 με τον νόμο 4327/2015 άρθρο 37 (ΦΕΚ 50/ΤΒ/2015) δόθηκε 2ετής παράταση μέχρι το 2017. Η προσπάθεια αυτή συνεχίσθηκε και ο θεσμός της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. εντάχθηκε στο 6ετές εθνικό στρατηγικό σχέδιο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Κ.) ως καλή πρακτική που πρέπει να ενδυναμωθεί και να ενισχυθεί. Αποτέλεσμα να δοθεί πιο μακροπρόθεσμη λειτουργία στις ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. μέχρι το 2022 με το άρθρο 66 του νόμου 4386/2016 και να εξεταστεί η συνέχιση τους μετά από αξιολόγηση όλων των δομών της Ε.Ε.Κ..
  • Οι Σ.Ε.Κ. καταργήθηκαν και οι 117 διαθέσιμοι συνάδελφοι μας του κλάδου ΔΕ επανήλθαν στα σχολεία και έτσι αποτράπηκε η απόλυση τους.
  • Το 2016 το Υπουργείο Παιδείας λαμβάνοντας υπόψη τη νέα αρίθμηση των επαγγελματικών προσόντων του 2014, με απόφαση του ΕΟΠΠΕΠ ολοκλήρωσε το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (EQF) αφού πρώτα εναρμονίστηκε με το Ευρωπαϊκό (NQF). ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΜΑ ΟΙ ΕΠΑ.Σ. ΚΑΤΑΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ 4 σελ. 11 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων του ΕΟΠΠΕΠ.
  • Παράλληλα ενημερώνεται η βάση δεδομένων του CEDEFOP της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και η Μαθητεία των ΕΠΑ.Σ. Ο.Α.Ε.Δ.,  είναι η μόνη ελληνική μορφή μαθητείας στο ευρωπαϊκό σύστημα με το δεδομένο ότι το επίπεδο των πτυχίων που παρέχει είναι Level 4 του EQF/NQF!!! 
  • Η διαδικασία ολοκληρώνεται με την έκδοση του ΦΕΚ 513/ΤΒ΄/2016 όπου το Υπουργείο Παιδείας προχωρά σε αντιστοίχιση ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ. με τις ειδικότητες των  ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ., υλοποιώντας στην πράξη ότι προβλέπει το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων.

13. Το σύστημα μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες;
Όχι. Το σύστημα μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. είναι ένα βαρύ εκπαιδευτικό σύστημα που έχει απαιτήσεις. Προϋποθέτει ο μαθητευομένος/η να έχουν τη βούληση να σπουδάσουν και να εργαστούν παράλληλα με καθημερινό πρόγραμμα εργασίας 12-14 ωρών για 2 έτη, για να αποκτήσουν πτυχίο και επαγγελματική ταυτότητα. Άλλες οι προσδοκίες ενός 18χρονου και άλλες ενός 30χρονου. Βασικός λόγος που κάνει το σύστημα διακριτό από τα ΕΠΑ.Λ. και τη μαθητεία τους καθώς και από τα Ι.Ε.Κ.. Συνεπώς όταν κάποιοι αναφέρονται ότι το άνω όριο  δεν πρέπει να υπάρχει, έμμεσα «ναρκοθετούν» το σύστημα και το στέλνουν σε μορφές κατάρτισης για τις οποίες υπάρχουν άλλα συστήματα της Ε.Ε.Κ..

14. Τι συμβαίνει τώρα;
  • ΜΕΙΩΣΗ ΠΟΡΩΝ Ο.Α.Ε.Δ.. Ο Προϋπολογισμός του Ο.Α.Ε.Δ μειώθηκε το 2020 κατά 375εκ ευρώ όπως έχει ανακοινωθεί πολλάκις από την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Ο.Α.Ε.Δ., λόγω μείωσης των εισφορών «υπέρ Ο.Α.Ε.Δ.». Πρόκειται για ένα  δυναμικό πόρο που οι Κοινωνικοί Εταίροι εισφέρουν και που από αυτό συναρτάται η κοινωνική πολιτική και οι πολιτικές απασχόλησης για τους ανέργους και τους εργαζόμενους της χώρας. Το θέμα είναι το πιο σοβαρό γιατί δυναμιτίζει τον δημόσιο και  κοινωνικό χαρακτήρα του Ο.Α.Ε.Δ. .Αλήθεια γιατί το Προεδρείο δεν έβαλε το θέμα αυτό στην ανακοίνως;. Είχαμε ομόφωνα συμφωνήσει να εκφράσουμε την αντίθεση μας και να συμπαραταχθούμε με την Ομοσπονδία Υπαλλήλων του Ο.Α.Ε.Δ..
  • ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ. Το Δ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ. κατεδαφίζει διατάξεις του νόμου 1566/1985 (άρθρο 94) για το εκπαιδευτικό προσωπικό που υπάγεται σε ειδικό καθεστώς ως προς τα προσόντα, τους κλάδους, τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη. Παρέχει τη δυνατότητα στο νέο Οργανόγραμμα που προωθεί να γίνονται Διευθυντές στη κορυφή της πυραμίδας Διοίκησης της Εκπαίδευσης υπάλληλοι διοικητικοί κλάδου ΠΕ. Τι σημαίνει αυτό; Μάλλον βλέπει στην επόμενη μέρα της Κατάρτισης των Σ.Ε.Κ. όπου η εκπαιδευτική ιδιότητα καταργείται. Πρόκειται για μια προδήλως παράνομη πράξη που η Ο.Ε.Λ. αποφάσισε να προσβάλει με κάθε νόμιμο μέσο. Συνεπώς ας αναρωτηθούμε τι θα προκύψει με τον κλάδο ΤΕ εκπαιδευτικών;  Άμεσος ο κίνδυνος να μετατεθεί στον κλάδο ΔΕ, σύμφωνα με το γενικό προσοντολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων; Ο νοών νοείτο…
  • ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ. Ο νέος Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) του Υπουργείου Παιδείας, φορέα που χαράσσει την εκπαιδευτική πολιτική δήλωσε: «Το ρολόι των μεταρρυθμίσεων θα γυρίσει πίσω στο 2014»!!! (ESOS 7-11-2019). Δήλωση που ταυτίζεται με το κυβερνητικό πρόγραμμα Παιδείας στο μέρος για τις σχολές μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ., που ανακοινώθηκε από την νυν Υπουργό Παιδείας στις 23-11-2018.

Καλούμαστε για μια ακόμη φορά ως πολύπαθος κλάδος να αγωνιστούμε μαζί με τους αποφοίτους μας που είναι δεκάδες χιλιάδες, μαζί τους εργοδότες στις επιχειρήσεις που δεκαετίες μας στηρίζουν, μαζί με τους συναδέλφους μας αναπληρωτές και ωρομίσθιους που  ένα δίκαιο αίτημα τους για αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους στον Ο.Α.Ε.Δ., όχι μόνο δεν εκπληρώνεται εδώ και χρόνια αλλά άμεσα κινδυνεύουν να χάσουν θέσεις εργασίας.
ΜΟΝΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΑΣ:
·         Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΜΑΣ ΜΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ, ΘΕΣΕΙΣ, ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ, ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΜΑΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ- ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ.
·         ΑΓΩΝΑΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ.  Η ΜΑΘΗΤΕΙΑ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Δ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΩΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ  ΑΝΑΧΩΜΑ  ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ  ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ Ε.Ε.Κ. ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΓΑΛΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ  ΓΙΑ ΤΗΝ  ΑΠΟΡΡΥΘΜΙΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ.

                                                                                                                        Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Ο.Α.Ε.Δ.

                                                                                                                                                                                   Μάρτιος 2020

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου