O άμεσος αντίκτυπος για τα ΕΛΤΑ θα είναι ότι δεν θα λειτουργούν το απόγευμα αρκετά καταστήματα στην Αττική.
Με απομακρύνσεις εργαζομένων μπήκε το 2020 στα ΕΛΤΑ καθώς έληξαν οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου για 1000 ενοικιαζόμενους εργαζόμενους και η διοίκηση αποφάσισε να μην τις ανανεώσει.
Το αποτέλεσμα είναι να χαθούν οι θέσεις εργασίας και ο άμεσος αντίκτυπος για τα ΕΛΤΑ θα είναι ότι δεν θα λειτουργούν το απόγευμα αρκετά καταστήματα στην Αττική και την ίδια στιγμή θα παραμένουν κλειστά όσα άνοιγαν το Σάββατο για την εξυπηρέτηση των πελατών της.
Η διοίκηση των ΕΛΤΑ και συγκεκριμένα ο πρόεδρος Πολυχρόνης Γριβέας και ο διευθύνων σύμβουλος κ. Γεώργιος Κωνσταντόπουλος, είναι βέβαιο ότι δεν έλαβαν έγκριση για την ανανέωση των συμβάσεων και υλοποίησαν την απόφαση για τερματισμό τους, υπολογίζοντας μόνο τα οφέλη που θα είχαν από τη μείωση του κόστους της μισθοδοσίας.
Το κόστος μισθοδοσίας για τους συμβασιούχους έφτανε τα 20 εκατ. ευρώ και ο προϋπολογισμός του 2020 προβλέπει μόλις το ποσό των 8 εκατομμυρίων ευρώ.
Οι συμβάσεις με τους εργαζόμενους γίνονται μέσω εταιρειών οι οποίες στη συνέχεια νοικιάζουν το προσωπικό στα ΕΛΤΑ.
Για σύγχρονο δουλεμπόριο εργαζομένων κάνει λόγο η Ομοσπονδία των Εργαζομένων η οποία διαπιστώνει ότι η μείωση του προσωπικού θα μειώσει την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών και τους επόμενους μήνες, τα ΕΛΤΑ θα εμφανίζονται ως μία επιχείρηση υπό διάλυση με το βάρος να πέφτει εξ ολοκλήρου στο μόνιμο προσωπικό.
Σήμερα διαθέτουν 740 καταστήματα και 9 κέντρα διαλογής αλληλογραφίας.
Στα ΕΛΤΑ απασχολούνται 5820 άτομα.
Η διοίκηση του κ. Πολυχρόνη Γριβέα και Γεωργίου Κωνσταντοπούλου κλήθηκαν να υλοποιήσουν το σκληρό πρόγραμμα των απολύσεων για να συμμαζέψουν τα κόστη των ΕΛΤΑ.
Οι σχετικές αποφάσεις είχαν ληφθεί από το διοικητικό συμβούλιο το 2018 και τίθεται τώρα σε εφαρμογή.
Πρόκειται για στόχους του Στρατηγικού & Επιχειρησιακού Σχεδίου των ΕΛΤΑ για την τετραετία 2018-2021.
Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη μείωση του κόστους λειτουργίας, την αναδιοργάνωση δικτύου, τον επαναπροσδιορισμό της εμπορικής πολιτικής την αναδιοργάνωση των οργανικών θέσεων όπως και την ανάληψη κι άλλων πρωτοβουλιών για την ενίσχυση των ΕΛΤΑ.
Πάντως η διοίκηση στα επόμενα δύο χρόνια θα πρέπει να αποφασίσει μια γενναία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στα επίπεδα των 200 εκατ. ευρώ για να καλυφθούν οι ζημιές από τη συμμετοχή που διέθεταν στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο που έφτανε το 10% και στη συνέχεια διαγράφτηκαν.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα των ΕΛΤΑ ότι ο μεγαλύτερος πελάτης τους που είναι το Ελληνικό Δημόσιο πληρώνει με καθυστέρηση 4 ετών το κόστος και της καθολικής υπηρεσίας που ετήσια βάση ξεπερνά τα 35 εκατ. ευρώ αλλά και οι οφειλές των υπηρεσιών του κράτους όπως και των υπουργείων που εμφανίζονται να έχουν χρέη 30 εκατ. ευρώ προς τα ΕΛΤΑ για τις παρεχόμενες υπηρεσίες που είναι η διεκπεραίωση της αλληλογραφίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου